Gå til innhold

Elon Musk kjøper Twitter for 44 milliardar dollar


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

uname -i skrev (6 timer siden):

Elon Musk synes ikke han har fått nok penger for å gjøre alle andre ting enn å være CEO for Tesla og driver nå med utpressing mot styret og de andre aksjonærene. Hvis han ikke får 1000 milliarder kroner i aksjer og full kontroll over selskapet så kommer han til å forlate Tesla og starte konkurrerende virksomheter.

Dette er forøvrig det samme som han gjorde i 2018 hvor han truet med å gå om han ikke fikk 50 milliarder dollars. Da fikk han det gjennom. Vet ikke hvor lett det blir denne gangen.

Elon Musk complains about his smaller stake in Tesla after wasting it on buying Twitter

Huh?

Truer han med å forlate Tesla frivillig?

Jeg trodde de aldri skulle bli kvitt han. At han biter seg fast med nebb og klør. Dersom han truer med å gå frivillig, er vel ingenting bedre enn det?

Hadde du spurt meg for tre år siden, hadde jeg svart noe annet. Den gang så jeg stor verdi av å ha Musk ved roret. I dag? Dessverre. Hans handlinger og meninger er så ekstreme og samfunnsødeleggende at jeg vet ikke hva ... Huff. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
qualbeen skrev (1 time siden):

Truer han med å forlate Tesla frivillig?

Jeg trodde de aldri skulle bli kvitt han. At han biter seg fast med nebb og klør. Dersom han truer med å gå frivillig, er vel ingenting bedre enn det?

Det er et stort dilemma. Skifter man ut Musk med en kompetent og fokusert person, så vil det være bra for Tesla på lang sikt.

På den annen side, aksjeverdien er i hovedsak basert på Musks røverhistorier om FSD, Optimus, 50% vekst inn i evhigheten og at han selv er et tidenes geni som vil få alt dette til å skje. Om Musk forsvinner, så følger kultfantasiene med på lasset og Teslas aksjekurs vil stupe. Med store konsekvenser.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (23 timer siden):

Har du tenkt gjennom det du skriver her? Fallende salg for Tesla er ikke så ille fordi andre elbilmerker også vil lide om subsidiene forsvinner? 

Og du tar helt feil. Alle de største elbilprodusentene produserer også fossilbiler så de har modeller å tilby om folk slutter å kjøpe elbil. Utenom Tesla da som vil stå gijen som den store taperen i det amerikanske markedet om anti-elbil, MAGA-kompisene til Musk vinner valget..

Folk vil ikke slutte å kjøpe elbil dersom subsidier forsvinner, men det kan selvsagt ta lenger tid. Prisene på elbiler vil uansett gå ubønnhørlig nedover, og elbiler vil til slutt være billigere i både innkjøp og drift enn fossilbiler.

Tesla hadde antakelig fortsatt klart å tjene penger uten subsidier, mens enda flere andre ville gått konkurs. Kanskje Elon er så kynisk at han tenker at uten subsidier ville kun Tesla overlevd?  

uname -i skrev (8 timer siden):

Elon Musk synes ikke han har fått nok penger for å gjøre alle andre ting enn å være CEO for Tesla og driver nå med utpressing mot styret og de andre aksjonærene. Hvis han ikke får 1000 milliarder kroner i aksjer og full kontroll over selskapet så kommer han til å forlate Tesla og starte konkurrerende virksomheter.

Dette er forøvrig det samme som han gjorde i 2018 hvor han truet med å gå om han ikke fikk 50 milliarder dollars. Da fikk han det gjennom. Vet ikke hvor lett det blir denne gangen.

Elon Musk complains about his smaller stake in Tesla after wasting it on buying Twitter

Dette kan virke skremmende for Tesla-aksjonærer, men jeg synes denne videoen var interessant. Musk driver sannsynligvis bare med "offentlig forhandlingstaktikk" for å bedre sin posisjon opp mot en ny bonuspakke.

 

Lenke til kommentar

Hvis Elon nå støtter Vivek Ramaswamy som dere sier, så må jeg si at det er noe av det mest... vidunderlige jeg har hørt på en stund om Elon. Viser at han skjønner en god del og følger med på samfunnet rundt seg.

Her er en 'nylig' godbit fra Vivek om hvordan han vet hvor noe av samfunnsproblemene i USA i dag har rot i:

 

Hvis jeg måtte velge mellom Vivek Ramaswamy og Donald Trump for president, hadde jeg nok valgt Vivek. Men Vivek er smart og vet hva som er best å gjøre nå ser det ut til, så han støtter Trump nå. Og med folkets oppvåkning med på laget fra ett teppe av misinformasjon og indoktrinering av unge, så håper jeg det blir Trump som president og Vivek som Visepresident, som er det nest beste utfallet i min bok.

X blir meget viktig i denne kampen, ikke minst også fordi misinformasjon og angrep på X, Vivek og Trump kommer til å hagle fremover. Det er mye som er på spill, blandt annet en stadig voksende kjønnskifte industri som gjerne vil fortsette å 'informere' unge og tilby dem 'nødvendig' behandling.

us-sex-reassignment-surgery-market.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Selfuniverse skrev (20 minutter siden):

Og med folkets oppvåkning med på laget fra ett teppe av misinformasjon og indoktrinering av unge, så håper jeg det blir Trump som president og Vivek som Visepresident, som er det nest beste utfallet i min bok.

 

...oppvåkning fra konservativ disinformasjon, som er den eneste disinformasjonen som spres i større skala i USA akkurat nå..?

De lyger om klima, egen politikk, demokratene sin politikk, historie, hvordan samfunnet fungerer, tar æren for sosial politikk demokratene gjennomfører og som de selv stemmer mot, lyger om forskning på kjønn og hjernen...

Jeg klarer ikke å fatte hvordan noen ved sine fulle fem ikke lukter kruttrøyken og svovelet fra alle luntene som brenner samtidig.
Man må jo være blendet eller ruset på røyken for å kunne oppholde seg i det miljøet, eller tappet for oksygen. 
 

Sitat

X blir meget viktig i denne kampen, ikke minst også fordi misinformasjon og angrep på X, Vivek og Trump kommer til å hagle fremover. Det er mye som er på spill, blandt annet en stadig voksende kjønnskifte industri som gjerne vil fortsette å 'informere' unge og tilby dem 'nødvendig' behandling.

Disinformasjonen er pro-Trump.

Så utrolig at grove og ondsinnede løgner om 0.5% av befolkningen og legeindustrien gir politikerene som utnytter disinformasjonen så mye støtte.
 

...hvem sitt oppkast av disinformasjon er det du fortærer?
Tim Pool? Crowder?

 

---

X ønsker disinformasjon velkommen, og sensurerer allerede nå mennesker på vegne av diktaturer og når Musk føler før det.

Det første Musk gjorde da han kom var å sparke folk, inkludert mennesker ansvarlig for å begrense spredningen av disinformasjon.
Og disinformasjonen er generelt positivt for folk som Trump -- dem som er verst tenkelig for vestlige land om de får makt.
 

 

  • Finally, X informed the European Commission in May 2023 of its withdrawal from the EU voluntary Code of Practice against disinformation. While still part of it, the platform received criticism from the European Commission for being the only signatory to file an incomplete activity report and providing insufficient information on its counter-disinformation efforts.
     
  • As a Very Large Online Platform (VLOP), X has to comply with the Digital Services Act (DSA)’s requirements. In the meantime, rumour has it that Elon Musk might consider removing the platform from Europe due to the legislation.

https://www.disinfo.eu/publications/disinformation-on-x/

Han tar ikke Europa seriøst som marked.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (På 16.1.2024 den 7:41 PM):

Det er et stort dilemma. Skifter man ut Musk med en kompetent og fokusert person, så vil det være bra for Tesla på lang sikt.

På den annen side, aksjeverdien er i hovedsak basert på Musks røverhistorier om FSD, Optimus, 50% vekst inn i evhigheten og at han selv er et tidenes geni som vil få alt dette til å skje. Om Musk forsvinner, så følger kultfantasiene med på lasset og Teslas aksjekurs vil stupe. Med store konsekvenser.

Er det et problem for Tesla dersom aksjekursen eksempelvis halveres, for så å stabiliseres? 

Altså, for investorer og andre med høy aksjekapital i selskapet, vil det jo være dramatisk. Men har det så fryktelig mye å si for selve selskapet?

Dersom de har nok penger på bok, og ikke er avhengig av stadig innsprøytning av friske midler fra aksjonærer, så kunne det vel kanskje gått greit?

Jeg forstår forøvrig ikke hvorfor aksjekursen til Tesla er såpass høy. Men det er vel en annen diskusjon igjen ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (22 timer siden):

Hvis Elon nå støtter Vivek Ramaswamy som dere sier, så må jeg si at det er noe av det mest... vidunderlige jeg har hørt på en stund om Elon. Viser at han skjønner en god del og følger med på samfunnet rundt seg.

Vivek er en svindler (han ble rik ved å svindle investorer) som bare prater tull. For eksempel påstår han å være "anti-krig", men støtter Russland og ønsker å bombe Mexico(!).

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
kremt skrev (11 timer siden):

Blank løgn presentert fra Musk i en lansering, se video og ca 30 sekunder. Man sier det er quarter mile deretter viser man video av 1/8 mile

 

  Skjul innhold

 

 

 

Nei, her er det videoskaperen som har misforstått. Cybetruck er raskere, men i videoen Tesla brukte så valgte de ut den mest "dramatiske" og ikke den raskeste. Det vil si at man ikke kan bedømme reell ytelse ut ifra reklamevideoen til Tesla.

https://uk.motor1.com/news/704983/tesla-cybertruck-porsche/

  

 

qualbeen skrev (7 timer siden):

Jeg forstår forøvrig ikke hvorfor aksjekursen til Tesla er såpass høy. Men det er vel en annen diskusjon igjen ...

Forventet fremtidig avkastning. Tesla vil sannsynligvis dominere markedet, kanskje sammen med BYD og/eller andre kinesiske produsenter. Tesla og BYD er de eneste i hele verden som tjener penger på elbiler. Alle andre taper mye penger på hver bil de selger. Mange andre produsenter, i det minste i Europa og USA, skalerer nå ned elbil-planene sine, noe som åpner for enda større dominans fra Tesla.

Og så får vi se hva som skjer med BYD når Tesla lanserer den mindre og billigere bilen de jobbeer med. BYD har ganske tynne marginer fordi de har vokst ved å selge billige og ganske dårlige biler.  Når BYD har prøvd å konkurrere direkte mot Tesla i segmenter Tesla er i, har det vel gått ganske dårlig for dem. Tesla er kjent for å dominere i segmentene de deltar i.

Og så er det energidelen av Tesla og alt det andre.

Uansett så koker det ned til hva man venter av fremtidig avkastning. Selskaper prises ut ifra forventet fremtidig inntjening, ikke hva som skjer akkurat i dag. Hvis Tesla fortsetter å dominere så vil de tjene noe grusomt med penger.

Endret av Markiii
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
On 1/18/2024 at 8:27 AM, Markiii said:

Nei, her er det videoskaperen som har misforstått. Cybetruck er raskere, men i videoen Tesla brukte så valgte de ut den mest "dramatiske" og ikke den raskeste. Det vil si at man ikke kan bedømme reell ytelse ut ifra reklamevideoen til Tesla.

 

De sier det er 1/4 mile, så viser de en video av 1/8 mile. Ren og skjær løgn. Og de fleste godtar løgnen pga hvem det kommer fra, ganske utrolig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Markiii skrev (11 minutter siden):

Det var jo i nyhetene at "eksperter" spådde at Twitter ville være død innen sommeren 2023, for eksempel.

Hvem da?

Ellers ser jeg at MySpace.com virker. Eksistensen av en web-side er neppe tilstrekkelig for å kalle det en suksess. Vanligvis ser man på antall daglige brukere(kraftig fall for Twitter) og finansielle resultater(en total fiasko og trolig en historisk rekord i vanstyre). 

Endret av uname -i
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
uname -i skrev (3 minutter siden):

Hvem da?

Ellers ser jeg at MySpace.com virker. Eksistensen av en web-side er neppe tilstrekkelig for å kalle det en suksess. Vanligvis ser man på antall daglige brukere(kraftig fall for Twitter) og finansielle resultater(en total fiasko og sannsynlgivs en historisk rekord i vanstyre). 

Eksempel:

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/twitter-kan-vaere-odelagt-for-ferien-er-over/15877554/

Twitter eksisterer jo ikke bare, men er aktivt brukt. Mulig det er færre brukere og mindre trafikk enn før, men det siteres jo fra Twitter i media ganske ofte.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (Akkurat nå):

Eksempel:

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/twitter-kan-vaere-odelagt-for-ferien-er-over/15877554/

Twitter eksisterer jo ikke bare, men er aktivt brukt. Mulig det er færre brukere og mindre trafikk enn før, men det siteres jo fra Twitter i media ganske ofte.

Det er ikke noen tvil om at Twitter er ødelagt. Og ikke minst et pengesluk etter at alle seriøse annonsører har funnet ut at de vil holde seg unna. Er nok derfor Elon Musk ønsker å presse Tesla-styret til å gi ham en stor aksjebonus slik at han kan låne enda mer penger han kan dytte inn i seddelbrenneriet.

Forresten så kom det akkurat en dom som erklærte Elon Musks bonuspakke på 600 milliarder hos Tesla for ugyldig. Utrolig gledelige nyheter.

Judge voids Elon Musk's 'unfathomable' $56 billion Tesla pay package

 

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (2 timer siden):

Det er ikke noen tvil om at Twitter er ødelagt. Og ikke minst et pengesluk etter at alle seriøse annonsører har funnet ut at de vil holde seg unna. Er nok derfor Elon Musk ønsker å presse Tesla-styret til å gi ham en stor aksjebonus slik at han kan låne enda mer penger han kan dytte inn i seddelbrenneriet.

Om det er et pengesluk eller ikke vet jeg ikke, men det er åpenbart ikke en død tjeneste. Som jeg påpekte:

"Twitter eksisterer jo ikke bare, men er aktivt brukt. Mulig det er færre brukere og mindre trafikk enn før, men det siteres jo fra Twitter i media ganske ofte."

Sitat

Forresten så kom det akkurat en dom som erklærte Elon Musks bonuspakke på 600 milliarder hos Tesla for ugyldig. Utrolig gledelige nyheter.

Judge voids Elon Musk's 'unfathomable' $56 billion Tesla pay package

En merkelig avgjørelse med tanke på hvor stor verdiøkning aksjonærer har sett siden 2018, da ekspertene også erklærte at det var umulig for Musk å nå disse målene for å oppnå bonusen.

Tror uansett dette blir fikset på en eller annen måte. Det enkleste er kanskje å gjennomføre ny avstemning blant aksjonærene på samme bonuspakke, og så overstyrer de retten. Og da vil dommeren ikke kunne ha noen unnskyldninger til å ugyldiggjøre den siden det er åpenbart at alle vil være 100% informert om alt.

Endret av Markiii
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...