Gå til innhold

Elon Musk kjøper Twitter for 44 milliardar dollar


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Tåkefyrste skrev (3 timer siden):

Men det er greit for grupper som ADL å være anti-hvite, og når man kritiserer denne dobbeltmoralen så er man rasist?

Må være dette såkalte white privilege å ikke kunne kritisere noe som helst.

Det begynner å vise seg for flere og flere at de mest priviligerte gruppene i USA er minoritetsgrupper. De er fritatt for alt ansvar for egne handlinger og hevet over enhver kritikk. Ikke akkurat den "likestillingen" man bør strebe etter spør du meg.

Du stiller spørsmål om noe annet enn Elon Musks oppførsel mot jøder.  Er konspirasjonteorien han støtter mot jøder rasistiske?   Om noen andre uttrykker anti-hvit rasisme er en annen sak 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Krig og fred skrev (2 timer siden):

Familien til Musk Eide diamantgruver i Afrika. Han ble født med sølvskje i munnen. Musk har designet hverken tesla eller Space X. Han har kjøpt seg inn. 

Grunnen til at han heller skulle ha IQ under normalen enn over, er rett og slett fordi han sier og gjør så mange dumme ting, som man må være dum for å gjøre. 
 

 

 

Elon Musk er en fyr som sier veldig mye rart, som gjør veldig mye rart og som er involvert i utrolig mye rart.   Jeg kjøper ikke at han kun er den han er i kraft av å ha arvet penger.  Hadde det vært så enkelt, hadde det vært tusenvis av spacex firmaer rundt om i verden.

 

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Investigator224 said:

 

Elon Musk er en fyr som sier veldig mye rart, som gjør veldig mye rart og som er involvert i utrolig mye rart.   Jeg kjøper ikke at han kun er den han er i kraft av å ha arvet penger.  Hadde det vært så enkelt, hadde det vært tusenvis av spacex firmaer rundt om i verden.

 

 

Han startet ikke med to tomme hender, han hadde et forsprang som de færreste kan drømme om. Elon Musk, Bill Gates, Jeff Bezos, de kom alle fra rike familier og de fikk alle penger av mor og far slik at de kunne starte firmaer. Sammenlign de med  vanlige dødelige som risikerer bunnløs gjeld resten av livet hvis firmaet går dunken. Hvorfor er alle kjendismilliardærene mennesker som kommer fra millionær/milliardær hjem? 

Disse milliardærene som alle forguder hadde aldri slike bekymringer. Fordi de er en del av et spill som er rigget i deres favør. Samtidig er dette mennesker som jobber for å svekke rettighetene til arbeidere, og gjennom lobbyisme senke skatter for seg selv.

De fortjener ikke beundring, men forakt. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (4 minutter siden):

Han startet ikke med to tomme hender, han hadde et forsprang som de færreste kan drømme om. Elon Musk, Bill Gates, Jeff Bezos, de kom alle fra rike familier og de fikk alle penger av mor og far slik at de kunne starte firmaer. Sammenlign de med  vanlige dødelige som risikerer bunnløs gjeld resten av livet hvis firmaet går dunken. Hvorfor er alle kjendismilliardærene mennesker som kommer fra millionær/milliardær hjem? 

Disse milliardærene som alle forguder hadde aldri slike bekymringer. Fordi de er en del av et spill som er rigget i deres favør. Samtidig er dette mennesker som jobber for å svekke rettighetene til arbeidere, og gjennom lobbyisme senke skatter for seg selv.

De fortjener ikke beundring, men forakt. 

Du kan så si.  Det du ønsker deg er da et kommunistisk system?  Elon Musk prøver nå i det minste å gjøre noe han syns er positivt med de ressursene han har til rådighet.   Hvor tror du f.eks elbiler hadde vært uten Tesla som pådrivere?

Det blir litt som å mislike Apple.  De gjør helt klart mye dårlig, men de har drevet frem mye utvikling med tanke på brukervennlighet også.  Det å se hvordan pølsene er laget er ikke noe pent syn for å si det sånn.

  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (2 timer siden):

Han kan umulig ha 155 i IQ. Tviler på at han har IQ så fryktelig mye over normalen. Heller litt under. 

Tror du må lese deg opp på hva IQ egentlig er, og ikke minst hva det ikke er.

Musk har utvilsomt høy IQ, men det betyr ikke at alt han gjør og foretar seg er intelligent eller smart av han. 

Å score høyt på en IQ-test er enkelt for noen, særs vanskelig for andre. Testene måler blant annet mye logisk sans, romlig forståelse og mønstergjenkjennelse. 

En person som scorer høyt på IQ-test trenger ikke nødvendig bidra til samfunnet på noen god måte. Testen avslører ikke holdninger, livssyn, menneskeverd, tanker og følelser. Det kan eksempelvis godt være at Hitler hadde over 130 i IQ, for alt jeg vet..!

Det å passe inn i et samfunn, krever et helt annet intellekt. Ingen IQ-test måler slikt. Generell intelligens handler om så sykt mye mer enn en skarve logisk IQ-sjekk! 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Investigator224 said:

Det å se hvordan pølsene er laget er ikke noe pent syn for å si det sånn.

tja, hva er det i pølsene når en sparker alle som driver med kvalitetssjekk?

 

https://www.businesstoday.in/technology/news/story/elon-musk-confirms-he-has-fired-over-80-of-twitter-employees-so-far-377045-2023-04-12

https://www.nrk.no/norge/laksevarslar_-_-eg-ser-fisk-pa-marknaden-som-eg-sjolv-ikkje-ville-ete-1.16640772

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, Investigator224 said:

 

Elon Musk er en fyr som sier veldig mye rart, som gjør veldig mye rart og som er involvert i utrolig mye rart.   Jeg kjøper ikke at han kun er den han er i kraft av å ha arvet penger.  Hadde det vært så enkelt, hadde det vært tusenvis av spacex firmaer rundt om i verden.

 

 

En av tingene jeg ønsket at jeg ikke lærte meg var at de fleste som gjør det kjempebra med unicorns eller andre store grunderbedrifter er ganske dumme. Det tok meg litt for mange fester, nachpeils og luncher med dem for å lære det. Inkludert Elon Musk. Men det gir mye mening når man tenker over det. For at en startup skal gjøre det kjempestort krever det ofte at man tar risikoer som vanlige folk ikke ville tatt. Fordi noen av risikoene er en idiotisk risiko å ta, med mindre det går bra.

Som en god venn av meg som er professor innenfor økonomi på en ivy league skole sier, de er ofte de morsomste og mest engasjerte menneskene man kan møte, men de har null peiling på hva risikoen av hva de gjør egentlig betyr.

Jeg er usikker på hvor Elon Musk er på den skalaen, men han er flink til å få folk engasjert.

Endret av shockorshot
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
26 minutes ago, shockorshot said:

For at en startup skal gjøre det kjempestort krever det ofte at man tar risikoer som vanlige folk ikke ville tatt. Fordi noen av risikoene er en idiotisk risiko å ta, med mindre det går bra.

 

Det roer også nervene når man kan starte firma med noen millioner på bok man har fått gratis av mor og far. Da forsvinner bokstavlig talt alt av personlig risiko. 

Endret av Krig og fred
Leif
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Investigator224 said:

Det er påfallende vanskelig å finne hva disse såkalte uhyrlige kommentarene til Elon Musk er.  Dette lukter nazi-koko-wokehet lang vei.

Kanskje fordi du ikke følger med særlig mye. At du er forbeholdt å legge armene i kors og klage på "WOKE!"?

 

FwQNFZxWIAE5pNz.jpeg.a28fc52560f1845e60ef2cfe378cca9f.jpeg

Dette er typisk antisemittisk propaganda. 

https://en.wikipedia.org/wiki/George_Soros_conspiracy_theories

Endret av Krig og fred
  • Liker 6
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (På 17.11.2023 den 11:55 PM):

Saksøke de? For å pause en annonse-kampanje? 

Det er vel Media Matters han ønsker å saksøke? Han anklager dem for å ha opprettet falske kontoer på Twitter og bevisst spredt falske påstander eller lignende.

 

  

Tåkefyrste skrev (23 timer siden):

Elon Musk hater selvfølgelig ikke jøder, hvorfor skulle han det?

Det er mulig, men han sier seg enig med antisemittiske påstander. Mulig han har null sosiale antenner og ikke skjønner at det å si seg enig med noe som tilsier jødehat ikke ser bra ut, men det er kanskje på tide at han slutter å oppføre seg som en idiot da.

 

  

shockorshot skrev (13 timer siden):

En av tingene jeg ønsket at jeg ikke lærte meg var at de fleste som gjør det kjempebra med unicorns eller andre store grunderbedrifter er ganske dumme. Det tok meg litt for mange fester, nachpeils og luncher med dem for å lære det. Inkludert Elon Musk. Men det gir mye mening når man tenker over det. For at en startup skal gjøre det kjempestort krever det ofte at man tar risikoer som vanlige folk ikke ville tatt. Fordi noen av risikoene er en idiotisk risiko å ta, med mindre det går bra.

Da er det jo merkelig at de som er enda rikere enn Elon Musk ikke har grunnlagt/og eller bygget flere selskaper som har snudd opp ned på verden. De fleste som får det til bygger kanskje ett selskap hele livet. Musk har gjort det flere ganger. Han har åpenbart evner som de fleste andre ikke har.
  

 

  

Krig og fred skrev (17 timer siden):

Familien til Musk Eide diamantgruver i Afrika. Han ble født med sølvskje i munnen. Musk har designet hverken tesla eller Space X. Han har kjøpt seg inn. 

Alt dette er myter.

Det var ingen diamantgruver. Faren skal ha eid en andel av en smaragdgruve et eller annet sted. Men Musk stakk uansett av hjemmefra som ungdom, og tok ikke del i farens angivelige rikdom. Moren hans måtte selge eiendeler for å få råd til å kjøpe billett for ham.

Musk var med på å grunnlegge både Tesla og SpaceX. SpaceX var jo en ide han hadde gått med i mange år. Med Tesla så inngikk han samarbeid med to som hadde samme ide som han.

Han var også med på å grunnlegge OpenAI.

Det er ingen tvil om at Musk er en ufyselig person med ekstremt problematiske meninger og ytringer, men det er heller ingen tvil om hans evner til å bygge selskaper innenfor teknologi og ingeniørarbeid. Det går faktisk an å ha et nyansert syn på dette. Å nekte for at han har grunnlagt/bygget flere ekstremt suksessrike selskaper blir bare for dumt.

Krig og fred skrev (13 timer siden):

Det roer også nervene når man kan starte firma med noen millioner på bok man har fått gratis av mor og far. Da forsvinner bokstavlig talt alt av personlig risiko. 

Han startet ikke med noen millioner på bok. Han tok også stor risiko. Han risikerte å tape alt med både SpaceX og Tesla. Hadde en av dem feilet, hadde han gått personlig konkurs. Han har gjort "det umulige" flere ganger, og det krever mer enn bare penger.

Endret av Markiii
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Fikk nettopp opp tweet om at rockerne Steve Stevens og Gene Simmons trekker seg fra plattformen, og at de kun blir å finne på facebook og instagram fremover. De hadde samme tekst begge to som tyder på en kampanje som er satt i gang. Simmons er jøde så her det nok noen som fikk nok. Musk graver sin egen grav nå.

Endret av Gibblay
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (1 time siden):

Kanskje fordi du ikke følger med særlig mye. At du er forbeholdt å legge armene i kors og klage på "WOKE!"?

 

FwQNFZxWIAE5pNz.jpeg.a28fc52560f1845e60ef2cfe378cca9f.jpeg

Dette er typisk antisemittisk propaganda. 

https://en.wikipedia.org/wiki/George_Soros_conspiracy_theories

Jeg har hørt mye negativt om George Soros.  Det er faktisk første gang jeg har hørt at han er jøde.   Det går an å være en forferdelig person som gjør ekstremt mye negativt, selv om du er jøde.   Jødehatet rundt om i verden er ekstremt for tiden, og det er greit og det blir marsjert rundt i nesten alle verdens hovedsteder FOR utryddelsen av alle jødene i Israel.

Dette lukter VELDIG nazi-koko-wokehet.   Her skal Musk helt åpenbart taes.

Musk i et nøtteskall:

Ordner med internett til Ukraina når de er desperate og trenger det som aller mest.   Dette har utvilsomt kostet mange russiske liv.

Også Musk:  Åpenlyst kritiserer den Ukrainske presidenten og Ukraina.

 

I nazi-koko-wokehetens tidsalder er det "ulovlig" og kansellerbart å ha to tanker i hodet samtidig.   Jeg tror ikke nazi-koko-wokerne vinner over Musk denne gangen heller.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

La de stoppe annonseringen da. Dette er selskaper som uansett hadde trukket seg i fremtiden for den minste grunn. 

Skal man ha en plattform med free speech, så bør man regne med at de som ikke ønsker dette på ett eller annet tidspunkt blir krenket, og at det kommer til å koste penger å miste dem.

Twitter/X kommer til å tilpasse seg og overleve.

 

Nazi-koko-woke er vel litt tåpelig merkelapp. Jeg ville heller bare sagt "crybabies".

Endret av Tåkefyrste
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...