Gå til innhold

Brukt elbil - budsjett ca 100k


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Simen1 said:

Det er så mange faktorer i det regnestykket at min metode har vært å sette opp et detaljert regnestykke for bilen jeg har, og tilsvarende for de mest aktuelle bilene å kjøpe. Regnearket har vært med meg i mange år så det er bare å sjekke priser, oppdatere tall og legge inn en ny bil. Fort gjort om man er vant til regneark. Jeg synes det gir verdifulle sammenligninger.

Enig. Har et slik regneark selv med ulike modeller hvor jeg har lagt inn kostnadskomponenter. Til inspirasjon hvis andre ønsker å lage lignende ark (MG ZS EV i eksemplet).

image.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Dubious said:

Usikker på hva du reagerer på..?

Ligger ute Leaf som er både billigere, og dyrere. 

2012 modellen er utgaven man helst vil unngå da batteriet taper seg veldig, samt bagasjerommet er ekstra lite siden laderen er plassert der. Man fikk nylig disse fra 25 tusen og opp men nå er de værdt gull.

Det er den nest billigste leafen man får tak i på finn nord i landet nå 😅

Screenshot_20220806-165457.thumb.png.baf615e18ce28dd04043f6bccd61367b.png

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (7 minutter siden):

Hvilken bil?

Hvis jeg ikke husker helt feil og forveksler med noen andre så tror jeg han har nevnt en HiLux før. I så fall regner jeg med det er 3-literen. Hvis jeg har rett så drikker den offisielt 0,86 liter diesel på mila. Da trenger vi bare å anslå gjennomsnittlig dieselpris og kjørelengde per år for å regne ut drivstoffkostnaden.

Lenke til kommentar
Wisd0m skrev (8 minutter siden):

Trekker noe tungt her og der jeg også. Har bra timelønn for å se Netflix de få gangene jeg må innom hurtiglader...

Har ikke giddet skaffe meg BE, så det å trekke henger er ikke noe krav.
Men jeg laster bilen med tunge ting innimellom... litt av poenget med å ha pickup. 

Simen1 skrev (4 minutter siden):

Hvis jeg ikke husker helt feil og forveksler med noen andre så tror jeg han har nevnt en HiLux før. I så fall regner jeg med det er 3-literen. Hvis jeg har rett så drikker den offisielt 0,86 liter diesel på mila. Da trenger vi bare å anslå gjennomsnittlig dieselpris og kjørelengde per år for å regne ut drivstoffkostnaden.

Noen som har bra hukommelse 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (9 minutter siden):

Hvis jeg ikke husker helt feil og forveksler med noen andre så tror jeg han har nevnt en HiLux før. I så fall regner jeg med det er 3-literen. Hvis jeg har rett så drikker den offisielt 0,86 liter diesel på mila. Da trenger vi bare å anslå gjennomsnittlig dieselpris og kjørelengde per år for å regne ut drivstoffkostnaden.

Ut i fra finn ser det ut til å være drømmepris også, selv om de holder seg godt i verdi ser det ut til.

Lenke til kommentar

Leaf 2013 - 16 000,- med lang liste over feil. Den forsvant på minutter. Sikkert svært god gevinst for den som har mulighet til å hente den på henger og mekke i dagesvis selv. Hadde den vært innen rimelig avstand herfra så ser jeg ikke bort fra at jeg hadde brettet opp armene og tatt fatt på den. Har bukk, youtube og pågangsmot. Går det skeis så kan man jo betale seg ut med en tur på verksted.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Powertrainer said:

Virker som den er blitt knabbet og herjet med. Hvis jeg har hatt en løftebukk og tid så hadde jeg kanskje slått til. Overkommelige feil å fikse selv hvis man har tilgang på løftebukk.

Begge parkbremskabler knekt, så tipper herjing ja. Er fotbrekk på disse så man kan virkelig få kraft på det om man spenner pedalen i bunn.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...