Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

3 hours ago, Outlier616 said:

10.000 sau kræsjer med og synker et russisk etterretningsskip... there's a joke there somewhere ;)

EDIT: Dette skjedde visst i 2017.
https://www.france24.com/en/20170427-crew-rescued-russian-ship-collision-turkey-black-sea

Takker for den info om år 2017. Ja en skal være stødig for ikke å villedes i disse tider. Disse youtube'rne gjør alt for å få klikk. Trending News er tydeligvis en slik youtube'r.

Det skal gnis inn hvor dårlig sjømmannskap russerne har kanskje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mannen med ljåen skrev (1 time siden):

TT: Tyrkias svenske ambassadør vil ha Amineh Kakabaveh utlevert til Tyrkia

Tyrkias ambassadør i Sverige vil ha riksdagsmedlem Amineh Kakabaveh utlevert til Tyrkia, ifølge TT. Det skriver Expressen.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/tt-tyrkias-svenske-ambassadoer-vil-ha-amineh-kakabaveh-utlevert-til-tyrkia.iZHJYoM8l?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1

Tyrkias ambassadør avviser at han vil ha svensk politiker utlevert

Tyrkias ambassadør Hakki Emre Yunt tilbakeviser at han vil ha riksdagspolitikeren Amineh Kakabaveh utlevert.

– Det må være en misforståelse, sier han til Ekot/Sveriges Radio.

Tidligere mandag meldte nyhetsbyrået TT at Yunt ville ha Kakabaveh utlevert som følge av en påstått tilknytning til PKK. Organisasjonen er kategorisert som en terrorgruppe i Tyrkia, EU og USA.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Russian Ministry of Defense declares about full control over Azovstal in Mariupol, in total 2439 servicemen surrendered, according to their toll. Russian media now broadcasting video with prominent Ukrainian POWs

Leser også på nett at de siste i stålverket skal ha sprengt slik at alt er ødelagt der nede, slik at Russerne ikke fikk noe av utstyret osv. Ikke noe av dette bekreftet, så ...

Spoiler

 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
FrihetensRegn skrev (5 minutter siden):

Bare synd at Patriot suger balle... Israel har mange systemer som er mye bedre, men dessverre nekter de å dele da de er venn med Putin.

Det var jeg ikke klar over. Jeg har alltid hatt inntrykk av at Israel er USAs lange arm i Midtøsten.

Har du noe kilder jeg kan lese meg opp om det du skriver?

Lenke til kommentar

 

Bugle skrev (3 minutter siden):

Det var jeg ikke klar over. Jeg har alltid hatt inntrykk av at Israel er USAs lange arm i Midtøsten.

Har du noe kilder jeg kan lese meg opp om det du skriver?

 

Jeg gidder ikke å lete etter kilder nå, det er fredag. Men, jeg har lest et par artikler som sier at Israel nekter å sende noe av sine high tech goodies fordi de har diverse sikkerhetsavtaler med Russland, mest sannsynlig pga av Israels hat overfor Iran og deres operasjoner i Syria, som Israel er avhengig av Russland for å angripe.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar
D0vendyret skrev (3 minutter siden):

Tja, det bør jo være bedre enn ingenting på langtrekkende

Ja, men er feks dårligere enn russernes egne S-400. Og nå har russerne også begynt masseproduksjon av S-500 med hele 600 km rekkevidde. Det Ukraina kunne sårt trenger nå, er norske sjømissil og Israels David's Sling.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (3 minutter siden):

Ja, men er feks dårligere enn russernes egne S-400. Og nå har russerne også begynt masseproduksjon av S-500 med hele 600 km rekkevidde. Det Ukraina kunne sårt trenger nå, er norske sjømissil og Israels David's Sling.

No klarer ikkje S-400 å stoppe Ukraina's 40 år gamle sovjetjagere. De klarer heller ikkje å stoppe Israel i Syria. Eg trur ruzzisk luftvern er ekstremt overvurdert og oppskrytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dragavon skrev (3 minutter siden):

No klarer ikkje S-400 å stoppe Ukraina's 40 år gamle sovjetjagere

Hvorfor tror du at den store russiske kolonnen mot Kiev fikk stå i fred? Jo, fordi S-400 stod utplassert i Russland og Hviterussland.

Dragavon skrev (3 minutter siden):

De klarer heller ikkje å stoppe Israel i Syria

De klarer det, men aksepterer at Israel får angripe mål i Syria. Israel og Russland har diverse avtaler som gjør at de ikke kommer i konflikt i det landet.

Dragavon skrev (3 minutter siden):

Eg trur ruzzisk luftvern er ekstremt overvurdert og oppskrytt.

Russiske tanks er oppskrytt. Russiske soldater er oppskrytt. Russiske antiluftvern er derimot noen av verdens beste.

Endret av FrihetensRegn
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, FrihetensRegn said:

Hvorfor tror du at den store russiske kolonnen mot Kiev fikk stå i fred? Jo, fordi S-400 stod utplassert i Russland og Hviterussland.

Hva får deg til å tro den fikk stå i fred? Den ble kontinuerlig angrepet, både fra fly og små droner. Tipper det ikke er uten grunn de sikler etter patriot system. Dog iron dome ville vært å foretrekke for å beskytte byer mot missil og granatangrep. 

Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (1 time siden):

Russiske tanks er oppskrytt. Russiske soldater er oppskrytt. Russiske antiluftvern er derimot noen av verdens beste.

Hadde ruzzisk luftvern og luftvåpen vore litt i nærheten av kva det blir påstått å være hadde ruzzland hatt luftherredømme første dagen av invasjonen. Ukrainske fly flyr og angriper fremdeles ruzziske mål, både i Ukraina og inne i ruzzland.

Think again.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...