Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ukraina er et stort land med ganske store militære styrker så det vil ta noen dager selv for Russland å bryte gjennom og ta de største byene. Tapene i menneskeliv vil bli store på begge sider og spesielt for de sivile i Ukraina derfor var det overraskene at Russland i det hele ville prøve på dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Mannen med ljåen said:

Og dermed huskes Churchill som en modig krigshelt. Hvem skrev historieboken?
Han gjør alt riktig. Både administrativt og PR-messig.

Churchill hadde noen fiaskoer, mest kjent er kanskje Gallipoli kampanjen. Han tapte også valget etter andre verdenskrig.

https://www.forbes.com/sites/forbesleadershipforum/2015/04/24/winston-churchills-terrible-leadership-failure/?sh=67f1a3894dbe

Alle mennesker som har suksess har tidligere feilet. Uten unntak.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Just now, Duriello said:

Vi kan lett tro det, men kan ha mange grunner til at det går som det går. 

Sterkere ukrainsk motstandskraft enn forventet, dårlig ledelse og motivasjon blandt russiske styrker, osv osv. 

Jeg vil tro motivasjonen hos Russland er en stor del av det. Hvis jeg hadde hørt forrige uke at Norsk-amerikanere i Minnesota blir behandlet dårlig av USA og så skulle jeg bli sendt ut i krig mot USA/Minnesota i morgen så hadde jeg ihvertfall lurt på hva f som foregår. Kanskje et dårlig eksempel men.

 

Truing om atomkrig og "helvete løs som verden ikke har sett før" virker for meg som et svakhetstegn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
hfthomas skrev (Akkurat nå):

Jeg vil tro motivasjonen hos Russland er en stor del av det. Hvis jeg hadde hørt forrige uke at Norsk-amerikanere i Minnesota blir behandlet dårlig av USA og så skulle jeg bli sendt ut i krig mot USA/Minnesota i morgen så hadde jeg ihvertfall lurt på hva f som foregår. Kanskje et dårlig eksempel men.

 

Truing om atomkrig og "helvete løs som verden ikke har sett før" virker for meg som et svakhetstegn. 

Og russerne trodde det skulle gå kjappt så de gadd ikke sende med extra rasjoner, ammo og drivstoff.. 🤪

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, tigerdyr said:

Han var dumdristig (nær døden flere ganger i hans forsøk på å lære å fly) og veldig opptatt av å hvordan andre så ham.  Hadde han levd i dag ville han vært en instagrammer. 

Trump er veldig opptatt av hvordan andre ser på han, men han er ikke noe instagrammer av den grunn.

Jeg tror da Churchill ville vært mye mer stoisk enn det overfladiske tullet som instagram er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, hfthomas said:

Jeg vil tro motivasjonen hos Russland er en stor del av det. Hvis jeg hadde hørt forrige uke at Norsk-amerikanere i Minnesota blir behandlet dårlig av USA og så skulle jeg bli sendt ut i krig mot USA/Minnesota i morgen så hadde jeg ihvertfall lurt på hva f som foregår. Kanskje et dårlig eksempel men.

 

Truing om atomkrig og "helvete løs som verden ikke har sett før" virker for meg som et svakhetstegn. 

Du ville hørt om det i årevis og gjort deg svært opprørt. Din neste militærøvelse er i Kanada. Og plutselig er du i Minnesota.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...