Populært innlegg Markiii Skrevet 5. juni Populært innlegg Skrevet 5. juni (endret) engavif skrev (21 timer siden): Helt greit å ikke være enig. Det som er bra på ett diskusjonsforum. Selvfølgelig har du rett at vi er mer åpne med å ta ny informasjon, for dette har vi jo vokst opp med. Vi får informasjon om hele verden, lite begrensninger på hvor vi kan finne dette, og vi er også relativtstødigei engelsk. Men i Russland er det mye som er blokkert, så ikke like fritt, og russere er heller ikke like dyktige med engelsk som oss. Men jeg føler og tror at nordmenn er mer likegyldig når det kommer til sit eget land enn det russere er. Ender du opp i en diskusjon med en russer om historie og sier noe imot den så får man en reaksjon der. Men omvendt så hadde dem fleste nordmenn ikke brydd seg. Som sagt bare det jeg har merket meg i Russland og Norge er at russere er mer patriot for sitt land enn nordmenn er. Ja, her i Norge blir vi ikke hjernevasket og ensrettet slik de gjør i Russland. I Norge snakkes det åpent om negative sider ved landets historie. Vi lærer om slikt på skolen. De fleste nordmenn har ikke hele sin identitet bundet opp i at Norge må være perfekt. Vi har frihet. Det gjør oss også kanskje litt "tilbakelent" i seg selv. Derimot er russere et pint og undertrykket folk med lite håp, og det eneste de ofte har å klamre seg til er tanken på Russland som stormakt. Ja, kanskje russerne selv lider, men Russland er i det minste i stand til å påføre andre enda større lidelse om nødvendig! Det virker som du beundrer russernes offermentalitet. Det gjør ikke jeg. Det du beskriver hos russerne er et sykdomstegn. Endret 5. juni av Markiii 8 4
Populært innlegg Markiii Skrevet 5. juni Populært innlegg Skrevet 5. juni (endret) Socketlicker skrev (21 timer siden): Bare skremmselsprpaganda. Det er det som skjer, og alltid har skjedd, i områder kontrollert av Russland. Igjen mener du visst at man skal gjøre det samme om igjen og om igjen og forvente et annet utfall. Hva kalles det? Sitat Det er ingenting magisk i dette. Når avtalen innebærer fredsbevarende styrker og sikkerhetsgarantier er dette noe som vil gjøre det for risikabelt for Russland å angripe igjen uten å risikere krig med vesten. Problemet er at vi har prøvd slikt før. Russlands reaksjon når de ikke blir satt hardt på plass, er at de fortsetter å grave og teste og provosere. Du mener at vi skal gjøre det samme om og om og om igjen og forvente et annet utfall. Hva kalles det? Sitat 1. Nei. Du dikter opp dette, men det er ingen selvmotsigelser i det jeg skriver. Hvorfor har jeg forklart deg flere ganger allerede selv om du fortsetter å avspore og kverulere. Flaut. Jeg har helt konkret påpekt flere selvmotsigelser i din argumentasjon. Null respons fra deg, selvsagt. Sitat 2. Det blir ikke mer krig når Russland vil hindres av sikkerhetsgarantier og fredsbeverande styrker.Og her vises jo pro-ukrainernes selvmotsigelse, ettersom dere jo gjentar at Russland er så militært svakt, og likevel tror dere de skal angripe NATO😄🤡 Jeg vet ikke hvor mange ganger folk skal påpeke at Russland kan bygge seg opp igjen militært, og bli sterkere. Hva er grunnen til at du slenger ut ting du vet du har fått svar på mange ganger allerede? Og dette med sikkerhetsgarantier er bare tull. Ukraina hadde sikkerhetsgarantier. Det fungerte ikke. Hvilke fredsbevarende styrker? Du løy om at Russland hadde godtatt europeiske fredsebevarende styrker. Du viste til artikler fra februar om Trumps feberfantasier. Da jeg viste deg en artikkel fra februar der Russland svarte direkte på dette og benektet at de godtok slikt, så lo du bare og prøvde å latterligjøre at jeg trakk frem en så "gammel" artikkel. Dette, igjen, etter at du selv kun kom med kilder fra februar. Sitat 3. Jeg debatterer sak, det greier ikke dere, ikke et eneste innlegg uten persondebatt, avsporing og stråmenn har dere klart å komme med. Flaut😄🤡 Hvor mange ganger har du erklært at alle som ikke støtter Russlands imperialistiske krigføring er "krigshissere"? Socketlicker skrev (21 timer siden): Trenger ikke stå i noen kø, skremmselspropagandaen om at Russland skal angripe NATO tror ikke dere ukraina-tilhengere på engang selv😄🤡 Russland har angrepet NATO flere ganger. Ikke direkte militært, men de har gjennomført drap og sabotasjeaksjoner. De angriper også IT-infrastruktur. Videre, Russland har en historikk med å begynne i det små og stadig eskalere etter hvert som de ser at de slipper unna med det. Det vil si at hvis man ikke kontant slår tilbake med makt, så vil Russland fortsette å eskalere. Det du ønsker er at vi skal gi etter for Russlands eskaleringer, og dermed signalisere til dem at de kan fortsette som før. Det var dette som skjedde i 2014. Og egentlig gjennom mange tiår. Den ene gangen Russland trakk seg tilbake var da NATO-medlemmet Tyrkia skjøt ned russiske jagerfly som drev og yppet og terroriserte. Endret 5. juni av Markiii 9 3
Markiii Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni (endret) Ove38 skrev (17 timer siden): Vel, jeg synes likevel uttalelsen om at en enkeltstående russisk atomrakett kan utslette hele Makrons Frankrike. Samtidig som en en enkeltstående fransk atomrakett ikke kan utslette så mye av Putins Russland. Hadde en viss logikk. Man kan utslette større populasjonssentre, som er der de fleste russere bor. Men hvis man bare utsletter Muskovia så vil de russiskokkuperte områdene rundt, som utgjør resten av den russiske føderasjonen, kunne få styre seg selv. Endret 5. juni av Markiii 2 1
Populært innlegg Markiii Skrevet 5. juni Populært innlegg Skrevet 5. juni Socketlicker skrev (14 timer siden): Nei. Dette er hva Putin har sagt til Trump som videreformidlet det. Kilden på at han støtter fredsbeverande styrker har jeg postet en rekke ganger, så du kan kutte ut kveruleringen og avsporingen av tråden du stadig driver med. Artiklene dine fra februar viste at Trump påstod dette. Imidlertid kom Kreml med en offentlig uttalelse som benektet dette. Dette fikk du link på, men du avviste den fordi den var for "gammel" (????). 10
Populært innlegg Pop Skrevet 5. juni Populært innlegg Skrevet 5. juni Herregud, stopp å mate trollet. Det er faktisk ingen fakta, logikk eller fornuft som biter på dem. De er ikke interessert i å diskutere, bare videreformidle propagandaen og lage støy, motpoler og oppmerksomhet på andre ting, i alle tilstøtende land. 18 4
Markiii Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Satan666 skrev (8 timer siden): Vil Russland eliminere Zelenskyj? De har forsøkt mange ganger. Ikke noe nytt der. Hvis du virkelig ikke har fått det med deg så har du ikke akkurat fulgt med. 4 2
Populært innlegg Enceladus Skrevet 5. juni Populært innlegg Skrevet 5. juni Quote NATO official hails Ukraine's Operation Spider's Web as highly successful and estimates Russian aircraft losses Quote A senior official in the North Atlantic Alliance has hailed an operation by the Security Service of Ukraine that targeted Russian strategic aircraft as highly successful. Source: a senior NATO official, speaking anonymously, cited by a European Pravda correspondent Details: The official described the operation as "the most successful" based on NATO’s independent calculations, which largely align with Ukrainian estimates. Quote Quote: "We see that at least 40 aircraft were damaged. Between 10 and 13 aircraft were completely destroyed." More details: Among the damaged aircraft, NATO has identified 15 Tu-95 strategic bombers, 20 Tu-22 aircraft, and at least one A-50 Airborne Warning and Control System (AWACS) – a scarce asset in Russia’s arsenal. The Alliance estimates that the attack has destroyed 34% of Russia's existing missile carriers. "This has a critical impact on Russian capabilities," the source noted. NATO acknowledges that some of the damaged or destroyed aircraft may have been serving as "spare parts donors" rather than active combat assets, but it lacks the data to determine their operational status, the official explained. "We cannot confirm that all were fully operational," the official added. "It does not eliminate the Russians’ ability to launch airstrikes, but it significantly reduces their capacity for missile strikes, including those early-morning attacks so familiar to Ukrainians." The source also highlighted that the operation demonstrates Ukraine’s ability to target Russian military assets anywhere in Russian territory. https://www.pravda.com.ua/eng/news/2025/06/4/7515618/ 3 3 4
engavif Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Markiii skrev (45 minutter siden): Ja, her i Norge blir vi ikke hjernevasket og ensrettet slik de gjør i Russland. I Norge snakkes det åpent om negative sider ved landets historie. Vi lærer om slikt på skolen. De fleste nordmenn har ikke hele sin identitet bundet opp i at Norge må være perfekt. Vi har frihet. Det gjør oss også kanskje litt "tilbakelent" i seg selv. Derimot er russere et pint og undertrykket folk med lite håp, og det eneste de ofte har å klamre seg til er tanken på Russland som stormakt. Ja, kanskje russerne selv lider, men Russland er i det minste i stand til å påføre andre enda større lidelse om nødvendig! Det virker som du beundrer russernes offermentalitet. Det gjør ikke jeg. Det du beskriver hos russerne er et sykdomstegn. Beundrer russerne? Ja, selvfølgelig gjør jeg det, løk.
skaftetryne32 Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Pop skrev (1 time siden): Herregud, stopp å mate trollet. Jeg er ikke uenig, men hen er her ennå, så enten får alle som vil svare denne personen, svare denne personen, det eller ingen, akkurat nå er det ganske mange som svarer, det er definitivt ikke ingen, og moderator tillater denne person sin tilstedeværelse her, det er åpenbart. Så hva mener du skal gjøres ? La være å svare, det skjer åpenbart ikke det heller, så jeg forslår at du også svarer, i stedet for a la løgnene stå uten motsvar, dette er ikke personlig, jeg har selv oppfordret til å ikke svare trollet, men det skjer ikke, så jeg tror vi bør prøve en ny strategi. 2
sedsberg Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni 13 minutes ago, skaftetryne32 said: Jeg er ikke uenig, men hen er her ennå, så enten får alle som vil svare denne personen, svare denne personen, det eller ingen, akkurat nå er det ganske mange som svarer, det er definitivt ikke ingen, og moderator tillater denne person sin tilstedeværelse her, det er åpenbart. Så hva mener du skal gjøres ? La være å svare, det skjer åpenbart ikke det heller, så jeg forslår at du også svarer, i stedet for a la løgnene stå uten motsvar, dette er ikke personlig, jeg har selv oppfordret til å ikke svare trollet, men det skjer ikke, så jeg tror vi bør prøve en ny strategi. Det burde være tydelig nå at du kan komme med motsvar og argumenter til du ser mannen med ljåen. Det vil ikke hjelpe. Du får kun den samme gamle trollingen, irrelevante linker og spydigheter tilbake. 6 2
skaftetryne32 Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni sedsberg skrev (1 minutt siden): Det burde være tydelig nå at du kan komme med motsvar og argumenter til du ser mannen med ljåen. Det vil ikke hjelpe. Du får kun den samme gamle trollingen, irrelevante linker og spydigheter tilbake. Jeg er enig, jeg gidder ikke mer, men så lenge hen er her, og moderator gjør absolutt ingenting så vil jeg ikke nekte andre å svare trollet, ikke at det hjelper, fyren har åpenbart solkrem i trollstyrke, det preller av som vann på en rynkefri hjerne. 8
Mannen med ljåen Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni (endret) Nå er jeg her. Ang. de 41 flyene, er det slik at tallet inkluderer både totalvrak og skadde, så en del av dem kan returnere til kamp? Tilsvarende de tusen døde og skadde soldatene hver dag. Endret 5. juni av Mannen med ljåen 1
sjamanen Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Markiii skrev (2 timer siden): Ja, her i Norge blir vi ikke hjernevasket og ensrettet slik de gjør i Russland. I Norge snakkes det åpent om negative sider ved landets historie. Vi lærer om slikt på skolen. De fleste nordmenn har ikke hele sin identitet bundet opp i at Norge må være perfekt. Vi har frihet. Det gjør oss også kanskje litt "tilbakelent" i seg selv. Derimot er russere et pint og undertrykket folk med lite håp, og det eneste de ofte har å klamre seg til er tanken på Russland som stormakt. Ja, kanskje russerne selv lider, men Russland er i det minste i stand til å påføre andre enda større lidelse om nødvendig! Det virker som du beundrer russernes offermentalitet. Det gjør ikke jeg. Det du beskriver hos russerne er et sykdomstegn. Altså, det er kanskje litt på siden, men det du sier her stemmer ikke. Vi er hjernevasket vi og, men ikke på samme måte og ikke med de samme tingene. En norsk småbarnsfar med fem dagers arbeidsuke har veldig lite tid til å interagere med omgivelsene sine og tenke fritt. Mer enn hjernevasket vil jeg kalle det pasifisert, nøytralisert, til konsument, uten tid til å reflektere eller gjøre gode sunne valg for seg selv eller samfunnet. Så har vi endt opp med en fullstendig uansvarlig politikerstand. Dessverre er det mange her hjemme som ikke forstår dette. 3 1
torbjornen Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Sitat Nato-enighet om 5 prosent Publisert klokken13:24 Nato-landene er «svært nær» ved å bli enige om å sette av 5 prosent av sine budsjetter til forsvar, ifølge USAs forsvarsminister Pete Hegseth. – Landene der inne er godt over 2 prosent, og vi tror de er svært nær en enighet om en Nato-forpliktelse på 5 prosent, sier Hegseth etter å ha møtt sine Nato-kolleger i Brussel torsdag. Spania holder imidlertid fast på at 2 prosent er et riktig mål, melder Reuters. – Det som er viktig, er at hvert land greier å møte de målene de setter seg, sier den spanske forsvarsministeren Margarita Robles. (NTB) 2
Kahuna Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Mannen med ljåen skrev (1 time siden): Nå er jeg her. Ang. de 41 flyene, er det slik at tallet inkluderer både totalvrak og skadde, så en del av dem kan returnere til kamp? Tilsvarende de tusen døde og skadde soldatene hver dag. Det kommer stadig nye detaljer men 41 er inkludert alt. Noen fly var kampklare med full tank og armert med kryssermissiler, andre var donorfly som ikke lenger var i bruk. Endringen varierer fra å bli redusert til en mørk flekk på asfalten til at de har litt færre deler som kan doneres. 1
Dragavon Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Sitat Russia Deploys Extended-Range Glide Bombs Against Ukrainian Cities Defense analysts say the new bombs have a 95-kilometer range that pose a greater threat to civilians – but are still vulnerable to Ukrainian electronic warfare measures. https://www.kyivpost.com/post/53959 Dette er jo naturligvis ikkje terrorisme. Terrorisme er jo når noen forsvarer seg mot russlands rettmessige krig og okkupasjon 💩 5
Simen1 Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni (endret) torbjornen skrev (9 minutter siden): Nato-landene er «svært nær» ved å bli enige om å sette av 5 prosent av sine budsjetter til forsvar, ifølge USAs forsvarsminister Pete Hegseth. Hvor fornøyd er egentlig DOGE-initiatoren Trump med å øke offentlige utgifter til forsvar med hele 50%? Kan de også bli enige om en felles måte å regne forsvarsutgifter på? (om håndtering av flyktninger fra krigssoner skal regnes som en del av forsvarsbudsjettet eller ikke, samt om pensjoner til veteraner skal regnes. Hvilken forskning, utvikling, økonomisk støtte osv kan regnes som forsvar.) Endret 5. juni av Simen1 3 1
Populært innlegg Simen1 Skrevet 5. juni Populært innlegg Skrevet 5. juni Den ~1500 km lange fiberkabelen som forsyner halve Norges lengde med god kapasitet internett har vært en kjempelang single point of failure kabel. NSM sin sårbarhetsrapport pekte på denne kabelen som en særlig risikoutsatt kabel. Det er nå i ferd med å bli slutt. I følge en betalingsmur-artikkel i Nordlys og Lofotposten så skal det legges en sjøkabel som fungerer gir systemet redundans og økt kapasitet. Initiativet er et dugnadsprosjekt kalt Robust Nord-Norge og hvem som finansierer det er hemmelig. En del av oppdraget, Bodø-Svolvær, utføres av selskapet Kysttele AS. Byggingen starter allerede nå i sommer. 5 3 3
Dragavon Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Sitat Ukraine Seeks Urgent Support to Boost Air Defense After Trump Says Peace Not ‘Immediate’ A high-level Ukrainian delegation warned US officials that Russian forces are preparing major advances into next year, including an attempt to cut off Black Sea access. https://www.kyivpost.com/post/53987 Sitat Pentagon Diverts Critical Counter-UAV Components From Ukraine to US Forces WSJ says by redirecting key anti-drone technology to US forces, the Trump administration has signaled further reductions in US support for Ukraine – a move that has angered Congress. https://www.kyivpost.com/post/53987 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå