Jalla21 Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden (endret) En gjenganger her inne - Glenn Diesen vil inn på Stortinget. Jeg hadde ikke hørt om partiet For før jeg leste dette, men når Glenn Diesen er blitt med der så sier i grunnen det nok. Partiet ble opprettet når Rødt stemte for å gi våpen til Ukraina, og da skjønner vi koblingen - For, Diesen og Russland er sant. Glenn Diesen, professor ved Universitetet i Sørøst-Norge, er førstekandidat for partiet Fred og Rettferd (For) i Akershus ved høstens stortingsvalg. Tidligere Rødt-nestleder Marielle Leraand stiftet For i 2023, og dette er første gang partiet stiller til stortingsvalg. På deres nettside står det at deres viktigste sak er å forene mennesker til arbeid mot krig og undertrykkelse. https://www.khrono.no/diesen-vil-pa-stortinget/963873 Endret 5 timer siden av Jalla21 6 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Jalla21 skrev (17 minutter siden): En gjenganger her inne - Glenn Diesen vil inn på Stortinget. Jeg hadde ikke hørt om partiet For før jeg leste dette, men når Glenn Diesen er blitt med der så sier i grunnen det nok. Partiet ble opprettet når Rødt stemte for å gi våpen til Ukraina, og da skjønner vi koblingen - For, Diesen og Russland er sant. Glenn Diesen, professor ved Universitetet i Sørøst-Norge, er førstekandidat for partiet Fred og Rettferd (For) i Akershus ved høstens stortingsvalg. Tidligere Rødt-nestleder Marielle Leraand stiftet For i 2023, og dette er første gang partiet stiller til stortingsvalg. På deres nettside står det at deres viktigste sak er å forene mennesker til arbeid mot krig og undertrykkelse. https://www.khrono.no/diesen-vil-pa-stortinget/963873 De får aldri min stemme, for å si det slik. Måtte google hvem Marielle var. Grøss... 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Socketlicker skrev (24 minutter siden): Det er ikke slik forhandlinger fungerer nei, her er det den med best forhandlingsevne og kjøttvekta på sin side som kommer best ut av det. Så når du skrev "Det betyr forhandlinger hvor begge parter må gi" så mente du egentlig at bare Ukraina må gi? Russland kan nøye seg med å ta? Socketlicker skrev (26 minutter siden): Noe som aldri vil skje. Om russerne trakk seg ut ville folket gjort opprør ettersom hundretusenvis av døde ville vært for ingenting. Skrev ikke du "når ingen kan vinne krigen"? Mente du da at bare Ukraina ikke skal vinne? At Russland skal ha en belønning for å ha drept og terrorisert et annet land i over 3 år? Socketlicker skrev (29 minutter siden): Derfor må man forholde seg til virkeligheten, ikke drømmer og ønsketenkning, som innebærer forhandlinger. Virkeligheten er at det russiske uhyret må miste muligheten til å bedrive slik terror for alltid, ellers så vil de fortsette å plage naboland i tur og orden og stadig presse seg vestover land for land og bedrive ennå mer faenskap. Forhandlingene om dommen vil foregå i rettsalen til ICJ. Sitat Putin har vært villig til å komme med en rekke innrømmelser for å få til forhandlinger. Putin har ikke tilbudt noe som helst. 2 Lenke til kommentar
_tyr23 Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Socketlicker skrev (1 time siden): Tøvete sammenligning, ukrainerne blir ikke full okkupert og vil fortsatt være fritt og uavhengig når krigen er over. Bare piss du kommer med! Grunnen til at Ukraina ikke er fullstendig okkupert er fordi russland ikke evner, ikke viljen. 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden (endret) Kahuna skrev (46 minutter siden): USA kommer med 'ultimatum' https://www.vg.no/nyheter/i/LMOzbR/usa-med-ultimatum-til-ukraina-og-russland-konkrete-forslag-maa-komme-naa Min tolkning: Trump har nå blitt lei hele greia. Trump sin løsning på invasjonen av Ukraina punktvis: Skal stoppe krigen i løpet av 24 timer, mystisk stillhet rundt hvordan han skal klare det alle andre ser som umulig. 100-dobler fristen og dytter oppdraget ned til en utpekt syndebukk Viser for en hel verden at han ikke skjønner mye av krigen og hvordan det skal løses, tilnærmet rape gal diktator-suckup. Varsler at han skal snart gi opp, spare syndebukken for å være syndebukk, og peke på Ukraina og Russland som de som brøt "fredslinjen" som Trump totalt villfarent trodde han hadde snøring på. Det neste blir vel at han vil fortsette støtten til Ukraina for å "redde" amerikansk våpenindustri og "skape" arbeidsplasser ved å ikke legge de ned likevel. "All PR er god PR" eller noe sånt. Endret 4 timer siden av Simen1 1 Lenke til kommentar
Socketlicker Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Kahuna skrev (36 minutter siden): Det nærmeste Putin har kommet 'innrømmelser' er at de ikke lenger vil kreve at Ukraina oppgir land russerne faktisk ikke okkuperer i dag. Selvsagt forutsatt at Ukraina pålegges så mange *andre* begrensninger at de like gjerne kunne kapitulert med en gang.. Russland har godtatt en rekke krav for å få til forhandlinger blant annet å fryse frontlinjene og har godtatt europeiske fredsbevarende styrker i Ukraina etter krigen Lenke til kommentar
Socketlicker Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Simen1 skrev (11 minutter siden): Så når du skrev "Det betyr forhandlinger hvor begge parter må gi" så mente du egentlig at bare Ukraina må gi? Russland kan nøye seg med å ta? Nei, mente begge parter må gi. Slik de også gjør. Simen1 skrev (12 minutter siden): Skrev ikke du "når ingen kan vinne krigen"? Mente du da at bare Ukraina ikke skal vinne? At Russland skal ha en belønning for å ha drept og terrorisert et annet land i over 3 år? Inngen av partene kommer til å vinne, altså oppnå målene sine. Derfor må det forhandles for å få til fred. Simen1 skrev (13 minutter siden): Virkeligheten er at det russiske uhyret må miste muligheten til å bedrive slik terror for alltid, ellers så vil de fortsette å plage naboland i tur og orden og stadig presse seg vestover land for land og bedrive ennå mer faenskap. Forhandlingene om dommen vil foregå i rettsalen til ICJ. Denne skremmseslpropagandaen har vi hørt før. Sjansen for at Russland skal angripe NATO-land er lik null, det har de ingen kapasitet til. Simen1 skrev (13 minutter siden): Putin har ikke tilbudt noe som helst. Joda, dette har jeg dokumentert tidligere i tråden allerede. Frys i frontlinjene, fredsbevarende styrker kan nevnes. Lenke til kommentar
Socketlicker Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden _tyr23 skrev (11 minutter siden): Bare piss du kommer med! Grunnen til at Ukraina ikke er fullstendig okkupert er fordi russland ikke evner, ikke viljen. Les hva du svarer på en gang til... Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Frosne frontlinjer er da ikke å gi noe. Du skal ha ganske skrudd logikk for å mene det. 2 Lenke til kommentar
engavif Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Jeg er ikke enig med det socketlicker skriver, men jeg kan forstå en ting. Putin kommer ikke til å gi seg før han faktisk har noe han kan "selge" til befolkningen i Russland. Det må være såpass bra for han at det kan virke som en sier. Men da er man selvfølgelig over en grense Ukraina akseptere. Og det er kun Ukraina som skal velge hva som er akseptabelt. 2 Lenke til kommentar
Socketlicker Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden :utakt skrev (Akkurat nå): Frosne frontlinjer er da ikke å gi noe. Du skal ha ganske skrudd logikk for å mene det. Alternativet er at russerne fortsetter å rykke fremover, sakte, men sikkert. Derfor uttalte diplomatene at det faktisk er å gi noe. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Socketlicker skrev (9 minutter siden): Russland har godtatt en rekke krav for å få til forhandlinger blant annet å fryse frontlinjene og har godtatt europeiske fredsbevarende styrker i Ukraina etter krigen Russland har ikke godtatt noe som helst. Det du påstår er "godtatt en rekke krav" er ikke noe Ukraina har bedt om. Det er noe Kreml ordkløyver og snur på hodet og later som er "innrømmelser". Kreml har bare "godtatt" det Kreml selv foreslo. Goddag mann økseskaft. Å "godta" sitt eget forslag om at de "bare" får beholde 100% av ransutbyttet er totalt virkelighetsfjern fantasi. Det er ikke noe Ukraina har bedt om og dermed heller ikke noe annet enn ordkløyveri fra Kreml. Som sagt, Russland har ikke tilbudt noe som helst og de har ikke godtatt noen som helst av Ukrainas krav. Hva f* er det du holder på med? 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden (endret) Socketlicker skrev (25 minutter siden): Nei, mente begge parter må gi. Slik de også gjør. Russland har ikke ønsket å gi noe som helst ennå. Socketlicker skrev (25 minutter siden): Inngen av partene kommer til å vinne, altså oppnå målene sine. Derfor må det forhandles for å få til fred. Russland vakler økonomisk, deres landbasert militære er snart utradert og 3-dagerskrigen deres er ikke i nærheten av måloppnåelse etter godt og vel 3 år. Selvsagt kan Russland tape slik de har tapt mange andre kriger de har startet. Den eneste tilstrekkelige freden er 100% tilbaketrekning fra nabolandet + krigserstatning og dom fra ICJ. Særlig de øverste ansvarlige for den ulovlige invasjonen må stilles for retten. Socketlicker skrev (25 minutter siden): Denne skremmseslpropagandaen har vi hørt før. Sjansen for at Russland skal angripe NATO-land er lik null, det har de ingen kapasitet til. Det russerne kaller russofobi er forbløffende fraværende selvinnsikt. Russland har vært en pest og plage for Europeiske land i århundrer. La oss håpe at dette blir siste gang og gjøre alt vi kan for at det blir det. Socketlicker skrev (25 minutter siden): Joda, dette har jeg dokumentert tidligere i tråden allerede. Frys i frontlinjene, fredsbevarende styrker kan nevnes. Nei, du har sitert Kreml-propaganda som overhodet ikke er det du lovete at det skulle være. Russland har ikke tilbudt noe som helst og heller ikke godtatt noen av Ukrainas krav. Endret 4 timer siden av Simen1 3 Lenke til kommentar
Socketlicker Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Simen1 skrev (27 minutter siden): Russland har ikke godtatt noe som helst. Det du påstår er "godtatt en rekke krav" er ikke noe Ukraina har bedt om. Det er noe Kreml ordkløyver og snur på hodet og later som er "innrømmelser". Kreml har bare "godtatt" det Kreml selv foreslo. Goddag mann økseskaft. De har det. Dette har blitt diskutert av partene. Simen1 skrev (16 minutter siden): Russland har ikke ønsket å gi noe som helst ennå. Jo, noe kveruleringen din ikke endrer på. Simen1 skrev (17 minutter siden): Russland vakler økonomisk, deres landbasert militære er snart utradert og 3-dagerskrigen deres er ikke i nærheten av måloppnåelse etter godt og vel 3 år. Selvsagt kan Russland tape slik de har tapt mange andre kriger de har startet. Den eneste tilstrekkelige freden er 100% tilbaketrekning fra nabolandet + krigserstatning og dom fra ICJ. Særlig de øverste ansvarlige for den ulovlige invasjonen må stilles for retten. Ukrainerne forstår heldigvis at slike ultimatum ikke er realistiske og at det ville innebære at krigen fortsatte og flere døde. Venstreradikale drømmere styrer heldigvis ikke dette, og i virkeligheten er det slik at det skal forhandles hvor begge parter må sette seg ned og finne en enighet. Og det er slik krigen vil ende, selv om det tydeligvis plager enkelte veldig at det kan bli fred snart. Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Hvorfor gidder dere å bruke tid på en ny konto som aldri kommer med kilder og som bare kommer med vas. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Socketlicker skrev (5 minutter siden): Simen1 skrev (37 minutter siden): Russland har ikke godtatt noe som helst. Det du påstår er "godtatt en rekke krav" er ikke noe Ukraina har bedt om. Det er noe Kreml ordkløyver og snur på hodet og later som er "innrømmelser". Kreml har bare "godtatt" det Kreml selv foreslo. Goddag mann økseskaft. De har det. Dette har blitt diskutert av partene. Hva har de de godtatt? Jeg vil gjerne se en video av Putin når han godtar noe. Hva andre sier utenom diktatoren, er det ingen grunn til å legge vekt på. Lenke til kommentar
Socketlicker Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden toreae skrev (2 minutter siden): Hva har de de godtatt? Jeg vil gjerne se en video av Putin når han godtar noe. Hva andre sier utenom diktatoren, er det ingen grunn til å legge vekt på. Det er Putin selv som har uttalt dette. Lenke til artikkelen har jeg postet. oddeh skrev (5 minutter siden): Hvorfor gidder dere å bruke tid på en ny konto som aldri kommer med kilder og som bare kommer med vas. Har du ikke noen argumenter å komme med er det bedre å tie enn å avspore debatten med personangrep😄🤡 Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Socketlicker skrev (4 minutter siden): Det er Putin selv som har uttalt dette. Lenke til artikkelen har jeg postet. Har du ikke noen argumenter å komme med er det bedre å tie enn å avspore debatten med personangrep😄🤡 Jeg kom med et helt gyldig argument på hvorfor man burde ignorere deg 🤡 3 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Socketlicker skrev (15 minutter siden): toreae skrev (18 minutter siden): Hva har de de godtatt? Jeg vil gjerne se en video av Putin når han godtar noe. Hva andre sier utenom diktatoren, er det ingen grunn til å legge vekt på. Det er Putin selv som har uttalt dette. Lenke til artikkelen har jeg postet. Har sett helt tilbake til side 3867. Ingen link i postene dine. Er det en annen tråd? Gjentar: Jeg vil gjerne se en video av Putin når han godtar noe. Hva andre sier utenom diktatoren, er det ingen grunn til å legge vekt på. 1 Lenke til kommentar
Socketlicker Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden oddeh skrev (20 minutter siden): Jeg kom med et helt gyldig argument på hvorfor man burde ignorere deg 🤡 Men noen argumenter om trådens tema hadde du altså ikke?🤡 toreae skrev (9 minutter siden): Gjentar: Jeg vil gjerne se en video av Putin når han godtar noe. Hva andre sier utenom diktatoren, er det ingen grunn til å legge vekt på. Mediene har gjengitt det han har sagt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå