Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Skrevet
21 minutes ago, torbjornen said:

Er det framleis sanksjonar mot Argentina på grunn av Falklands-krigen? Kvifor er ikkje desse blitt fjerna på over 40 år?

Fordi Argentina fortsetter med sine dumheter om Falklandsøyene. Jeg har tillit til at Storbritannia vil åpne opp for Argentina så snart sistnevnte begynner å leve i den virkelige verden, erkjenner at falklendere har rett til å styre seg selv, og beklager at de har vært naboen fra helvete i 40 år.

Vi hadde neppe vært spesielt interessert i å handle med Tyskland hvis de i 1985 fortsatt underviste sine barn om den ariske rases overlegenhet og at diverse etnisiteter, legninger og lidelser ikke kvalifiserer til annet enn å bli utryddet.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Homba skrev (11 minutter siden):

Det er ikke uenighet i det. Poenget er at dere angriper andres meninger. Kalles et ekkokammer hvis du ikke forstår hva jeg mener.

Men kos dere med twitter propagandaen. 

Som du roper i skogen får du kjeften full av kongler..

Det var nok formuleringen om å 'dra til ukraina for å kjempe selv' som trigget folk litt ekstra. 

• Liker 5
Skrevet
sjamanen skrev (1 minutt siden):

Noen meninger og synspunkter er bare helt på trynet, og trengs ikke diskuteres. Og dette er en av de.

Du bekrefter det jeg påpekte. Takk for det

Skrevet
Homba skrev (23 minutter siden):

Du bekrefter det jeg påpekte. Takk for det

Så du mener at alle meninger og synspunkter, aldri så latterlig, skal diskuteres?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

En "krigshelt" som kom tilbake ble angivelig myrdet i trappegangen sin i Moskva. Bildet er muligens litt for grafisk (eller i det minste veldig blodig) til å postes. På en lapp stod det "Takk for den militære spesialoperasjonen." Dette kan selvsagt også være for å flytte fokus vekk fra den egentlige grunnen til at han ble drept, hvem vet. Kriminaliteten brer om seg i Russland blant de tilbakevennede.

• Liker 6
Skrevet
52 minutes ago, Brother Ursus said:

Jeg håper dette er starten på noe stort. Russerne "støtter" Putin, men det kan forsvinne fort om det plutselig går galt med privatøkonomien til folk.

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
10 minutes ago, iMarius said:

Jeg håper dette er starten på noe stort. Russerne "støtter" Putin, men det kan forsvinne fort om det plutselig går galt med privatøkonomien til folk.

Økonomien, børsen og valutaen er så kraftig manipulert at den neppe vil gå gjennom gulvet. Myndighetene holder store mengder valuta, og tillater også bare begrenset med salg. Den psykologiske effekten på folk flest kan dog bli såpass at de forsøker å kvitte seg med sine egne rubler, for å holde dollar, euro og kanskje tom. yuan, og da kan det bli et problem med bankløp. Derfor alle bankene har stengt, antagelig. Samtidig handler de selv bak lukkede dører. Noe som i andre land ville være fullstendig uhørt og knekke tillitten til en økonomi over natten.

• Liker 7
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...