Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

bojangles skrev (40 minutter siden):

Nå kjenner jeg det begynner å bli litt mye her. Minner om at vi har en ignore funksjon. Det gjør tråden veldig lesbar. Husk også at vi har en rapporter funksjon, da blir det enklere for moderator å blinke ut tull og fjerne det før tråden sklir helt ut. 

Rapportere? Hvem var det du siktet til der? Og hvorfor?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
VifteKopp skrev (1 time siden):

Vi vet heller ikke om USA og Kina har inngått en hemmelig militærallianse med hverandre, men vi kan, basert på all tilgjengelig kunnskap, konkludere med at det har de mest sannsynlig ikke. 

Jo det vet vi,vi vet ikke så mye om hva Kineserne sier om Usa. Men vi vet masse om hva USA sier om Kina for tiden...

Da er det iallefall rart at USA advarer mot Kina og deres bedrifter og sier de ikke er til å stole på, samtidig som de er hemmelig alliert, i tillegg til BRINC.

Muligens under Trump, men ikke med normale Presidenter som følger reglene.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (18 minutter siden):

Du er veldig selektiv i hva du velger å vite.

Det finnes ingen militærallianse ala NATO mellom Russland og Kina. Du må gjerne innbille deg at det gjør det, men det finnes altså ikke. Kina kommer ikke til å ødelegge sin egen økonomi og sitt eget land, i et militært forsvar av Putins regime. 

Krigen i Ukraina er egentlig et soleklart brudd på FN pakten, allikevel ble det vel ingen resulosjon og få land egentlig som reagerte. Dvs Europa (ikke enstemmig) Usa og Japan.

Jeg er ganske sikker på at det skjer noe med Taiwan fordi Kina har signalisert det, og da er fort verdens konflikter igang.

Om det skjer så har vi da tre varme kriger noe som aktiverer og påvirker allianser osv.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (4 minutter siden):

Jeg vet ikke hva dette har med den ikke-eksisterende militæralliansen mellom Kina og Russland å gjøre, men nå har du rodd deg ganske langt ut på havet her.

Vi får se hva som skjer, vi spekulerer på hva som kommer til å skje og hva som har skjedd.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
JK22 skrev (2 timer siden):

 

Men dette er sinnssykt i seg selv, som til og med gamlekommunistene ville ha gjenkjent og realisere er ekstremt farefullt fordi den sivile realøkonomien rammes - og utsettes for destruktive handlinger som da man vil stoppe import av bananer fra Equador som gjør bananene dyrere og mindre oppnåelig i de russiske butikkene. Altfor mye konsentreres i hender på korrupte og inkompetente hender som kun er motivert av frykten nå som det er en statsterror som er i full gang i Russland, hvor russerne flest valgt å underkaste seg og tilby deres liv. 

 

Nå har Russland gått inn i byttehandel med India. De bytter olje mot bananer fra India.

https://www.moscowtimes.ru/2024/02/06/rossiya-nachala-menyat-neft-na-indiiskie-banani-a120809

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Lenke til kommentar
Markiii skrev (19 minutter siden):

Han har konsekvent løpt Russlands ærend, såvidt jeg kan se.

Ja, for tall fra Russland er alltid til å stole på. Og nå vet vi at Russland betaler blodpris for droner fra Iran. De tømmer lagrene av gull de har bygget opp over lang tid. Selv Russlands "allierte" skor seg på drittlandet.

Visste du forresten at den økonomiske veksten i Kina var helt utrolig? Helt til det viste seg at mye av den var basert på boligmarkedet med mange spøkelsesbyer. Vi kan alltid stole på informasjon fra diktaturer, eller hva?

Du må være litt forsiktig med slike beskyldninger om folk på nett, om de ser det så risikerer du å bli anmeldt for ærekrenkelser.

Han løper ikke Russlands ærend, men er heller realistisk om det lange løp.

Det er et alvorlig skjær at Trump sannsynligvis ifølge oddsen vinner i valget.

Jeg er sterkt kritisk til Putin og Russland.

Jeg håper jo at Ukraina vinner, at Trump ikke blir valgt og sparker alle land som ikke har nådd Nato kravet etc.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (2 timer siden):

Rapportere? Hvem var det du siktet til der? Og hvorfor?

Du har nå oversvømmet tråden med ganske intetsigende innlegg der du hopper fra tema til tema, påstår ting som er tilbakevist, endrer forklaring etter hvert som du innser at du bommet (f.eks. Russland+Kina=NATO-fadesen, eller hva det var), osv.

Endret av Markiii
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (4 minutter siden):

Du må være litt forsiktig med slike beskyldninger om folk på nett, om de ser det så risikerer du å bli anmeldt for ærekrenkelser.

Han løper ikke Russlands ærend, men er heller realistisk om det lange løp.

Det er et alvorlig skjær at Trump sannsynligvis ifølge oddsen vinner i valget.

Jeg er sterkt kritisk til Putin og Russland.

Jeg håper jo at Ukraina vinner, at Trump ikke blir valgt og sparker alle land som ikke har nådd Nato kravet etc.

Svada.

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (22 minutter siden):
Markiii skrev (46 minutter siden):

Han har konsekvent løpt Russlands ærend, såvidt jeg kan se.

Du må være litt forsiktig med slike beskyldninger om folk på nett, om de ser det så risikerer du å bli anmeldt for ærekrenkelser.

Mener du dette alvorlig? Jeg trodde listen for slike ting var himmelhøy.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...