Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Brother Ursus skrev (8 timer siden):

 


Pringles i Russland har gitt ut en variant som heter "Smaken av seier" med russisk flagg på.

Googlet meg frem til at Kellogg's som eier Pringles i de fleste land, kungjorde salg av bedriften i Russland allerede i mars 2022, og ble solgt innen desember. Snodig at det russiske firmaet som tok over beholder varemerket?

Spørsmålet er om de har lov å bruke Pringles varemerket. Slik jeg har forstått det så har Kellogg's trukket seg ut og solgt bedriften. Det kan tenkes at de er så frekk at de bruker Pringles merket uten lov.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 minute ago, Svein M said:

Spørsmålet er om de har lov å bruke Pringles varemerket. Slik jeg har forstått det så har Kellogg's trukket seg ut og solgt bedriften. Det kan tenkes at de er så frekk at de bruker Pringles merket uten lov.

Russland har gitt sine egne bedrifter lov til å stjele varemerket fra bedrifter fra uvennlige land.

  • Innsiktsfullt 6
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Brother Ursus said:

Estlands statsminister med hilsning til alle som er med på å utkjempe informasjonskrigen.

Hun har jo helt rett, noen må faktisk korrigere russlands stadige forsøk på å endre historien, fortelle alternative historier, eller bare skape frykt og splid. Og det er naturligvis mange måter å gjøre det på. Men også tråder som dette har en verdi utover at vi har en utmerket plass for å få med oss hva som skjer i Ukraina. 

Slik jeg tolket henne så hilser hun altså et tusen takk for innsatsen også til forumbrukere. 

  • Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Assa...

Sitat

 

8. juli 2023 kl. 15:51 

Russisk UD: – Klasebomber er tegn på svakhet

 

Utenriksdepartementet i Russland sier at Washingtons avgjørelse om å gi Ukraina klasebomber er et tegn på svakhet.

– Dette er en desperat handling og røper svakhet opp mot bakteppet av den mye omtalte men mislykkede motoffensiven, sier talsperson Maria Zakharova, ifølge AFP.

Jeg har ikke ord...🙄

  • Innsiktsfullt 5
Lenke til kommentar
1 minute ago, bojangles said:

Hun har jo helt rett, noen må faktisk korrigere russlands stadige forsøk på å endre historien, fortelle alternative historier, eller bare skape frykt og splid. Og det er naturligvis mange måter å gjøre det på. Men også tråder som dette har en verdi utover at vi har en utmerket plass for å få med oss hva som skjer i Ukraina. 

Slik jeg tolket henne så hilser hun altså et tusen takk for innsatsen også til forumbrukere. 


Absolutt :) Vi deler jo her også informasjon med hverandre som filtrerer gjennom til andre arenaer også. I hverdagen, venner og bekjente, andre steder på nett. Jeg huier og hoier til alle som vil høre, overalt på internett, på diverse fora, til folk jeg kjenner, og til bekjentskaper jeg har hatt fra før eller gjort meg, både i forsvaret vårt, i andre lands forsvar, inkludert andre NATO land og i Ukraina, til veteranorganisasjoner, hjelpeorganisasjoner, lobbyorganisasjoner, med mer :)

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
12 hours ago, <generisk_navn> said:

Assa...

Jeg har ikke ord...🙄

Da skal jeg trå til: Nå kjenner russerne på presset. Helt utrolig den russiske uttalelsen, all den tid russerne selv bruker klasebomber i Ukraina. Og kanskje spesielt siden russerne også har benyttet klasebomber mot sivile i Ukraina. 

At de går ut å forsøker å latterliggjøre USA tyder bare på at russerne skjønner det vil bli et helvete i de russiske skyttergravene fremover. Da må vi bare pøse på med våpen, våpensystemer, artilleri, missiler, klasebomber og sleng gjerne på hvit fosfor også. Også må vi sørge for at ammo, granater og skyts har kontinuerlig påfyll slik at ikke det skaper begrensninger for Ukraina. 

Også er det vel på tide med noen nye sanksjoner også nå?

Endret av bojangles
  • Liker 1
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
  • Ukrainas medlemsskap i NATO støttes allerede av 23/31 land (det er >74% eller nesten akkurat 3/4)
  • Russland driver angivelig en "skjult mobilisering". Det sies at bla. bygg og anleggs- bransjen (kanskje fordi de skal brukes til å bygge skyttergraver og lignende?) blir raidet for folk som sendes til fronten. Det er dog også mange utenlandske borgere i denne bransjen i Russland så vel som i de fleste andre land... blir de sendt også?
  • Igor Girkin sier at kanonfodderangrepene fortsetter rundt Avdiivka, og at Kreml ser ut til å gjøre det de kan for å tape krigen så fort som mulig
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
&lt;generisk_navn&gt; skrev (15 minutter siden):

Assa...

Jeg har ikke ord...🙄

Hvis det å sende våpen til Ukraina tolkes av russerne som svakhet, så håper jeg vesten pøser på med mer av samme svakhet. Bryr meg egentlig ikke så mye om hvordan Kreml desperat forsøker å mistolke det.

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Kreml skyter seg selv i foten som vanlig når de kaller det er "tegn på svakhet" at USA støtter Ukraina med klasebomber.

Som om ikke RU har brukt både klasebomber og langt verre i Ukraina for lengst :whistle: men det er jo selvsagt negativt når det kommer fra "uvennlige" land.

Pøs på med klasebomber sier nå jeg, så lenge Ukraina viser seg som større enn RU og kun bruker det til å få fienden til å forsvinne innad i sitt eget land og ikke bruker det til å terrorbombe naboland, kan de få så mange klasebomber de orker å bruke for min del.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Det skulle ikke være nødvendig å bruke slike våpen. Men Ukraina vil bruke dem på egen jord mot en invaderende fiende som kan dra hjem hvis de har noe imot det. Ukraina vil selv være offeret for eventuelle blindgjengere som dreper barn om 20 år. De anser det som verdt risikoen fordi det kan stoppe russere som sprenger kjøpesentre, kreftsykehus og boligblokker, og dermed likevel redde liv.

Hva skjedde egentlig med FN?

Jeg kan ikke lengre se dem som "good guys". Når alle verdens land skal ha stemmerett i alt de gjør, sier det seg selv at de ikke klarer å ha et fornuftig synspunkt i vanskelige spørsmål. Man må være vestlig for å klare det. De fleste medlemsland er ikke vestlige.

Hva er FN? En interesseorganisasjon for høyt betalte diplomater som drar på årlige heisaturer med 400 privatfly for å vedta at utslippene må ned. Jeg ser ikke at de gjør så mye annet "nyttig" i moderne tid.

Er FN fremdeles en autoritet i spørsmål om hvilke våpen som tillates? 

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...