Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
Albania skrev (33 minutter siden):

Hvis du tror at det å være stolt over sitt etnisitet er å anse som rasistisk, har du et stort problem med 95% av verdens befolkning. 

Albania skrev (24 minutter siden):

Men det er feil. Å være stolt av sin etnisitet betyr ikke kun hudfarge og utseende

Nå endrer du fundamentalt på preposisjonen i ditt eget argument. Det var da visselig du som skrev:

Sitat

Hvorfor skal man ikke være stolt av sin etnisitet og blod?

Hvordan er det du ikke argumenterer for rase, her utover og uavhengig av etnisitet?

 

 

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Gjest slettet-ld9eg7s96q said:

Nå endrer du fundamentalt på preposisjonen i ditt eget argument. Det var da visselig du som skrev:

Hvordan er det du ikke argumenterer for rase, her utover og uavhengig av etnisitet?

 

 

Blod og røtter går under hele kategorien som jeg nevnte.

Du må gjerne kalle det for rasistisk (dette begrepet har dessverre blitt vannet av ytre-venstre, noe ytre-høyre har kapitalisert på), men det går ikke under definisjonen på rasisme. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
Albania skrev (5 minutter siden):

Blod og røtter går under hele kategorien som jeg nevnte.

Blod og røtter (Blut und Boden) er også utelukkende en ideologisk retning som var selve idegrunnlaget til nazismen og et realpolitisk slagord brukt av mennesker som stod bak noen av de verste forbrytelsene menneskeheten har sett. Det du argumenterer for lukter mistenkelig lang vei.

Sitat

Du må gjerne kalle det for rasistisk (dette begrepet har dessverre blitt vannet av ytre-venstre, noe ytre-høyre har kapitalisert på), men det går ikke under definisjonen på rasisme

Ja, hvis du alvorlig talt mener at nazistene var venstrevridde kan du argumentere den veien. Men du nevnte at du har en statsvitenskapelig utdannelse, så jeg går ut ifra at du ikke er så politisk illitterær. Ellers er denne påstanden helt feil

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Gjest slettet-ld9eg7s96q said:

Blod og røtter (Blut und Boden) er også utelukkende en ideologisk retning som var selve idegrunnlaget til nazismen og et realpolitisk slagord brukt av mennesker som stod bak noen av de verste forbrytelsene menneskeheten har sett. Det du argumenterer for lukter mistenkelig lang vei.

Du setter ord i min munn igjen, og det er dessverre slik venstresiden til stadig holder på. 

Vi kommer ikke lenger. Alt jeg har skrevet står fast. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
Albania skrev (1 minutt siden):

Du setter ord i min munn igjen

Øh, nei? Du kommer trekkende med begreps utrykk som har sitt opphav fra nazismen. Og jeg setter spørsmålstegn ved dette. Det er ikke å legge ord i munnen på deg, jeg sier bare at dette samt at du har en merkelig fiksering på å dyrke Tyskland, nasjonalisme osv virker mistenkelig. Det ligger ikke noen konklusjon bak det for utenom å reise flere spørsmål en det du tydeligvis evner å svare på.

Albania skrev (5 minutter siden):

Vi kommer ikke lenger. Alt jeg har skrevet står fast. 

For ditt vedkommende, tydeligvis. Men du har overhodet ikke ført noen god argumentasjon som underbygger påstandene dine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...