Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Windfarmer skrev (7 minutter siden):

To av de er allerede på vei over Nord - Atlanteren, de kan følges på Flightradar24.

og, de ønsker vel synes på "radar"? (hos FL24)

FR24 har visst en policy og ikke vise militære bevegelser så vidt jeg vet, med mindre de vil synes da. Korriger meg viss jeg tar feil? :roll:

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dragavon skrev (1 minutt siden):

Windfarmer skrev at han sitter og følger de på FR24 no, så ja, du tar nok feil. Ikkje kan du lese heller.

kjære vene, tror ikke du tok poenger mitt?

Ja man kan se mange militære fly på FR men ikke alle. Hvordan "forklarer" du det, eller tror du FR har mulighet å vise/avsløre alt som beveger seg rundt der oppe? Ordinære offentlige bakkeradarer ser tingen som FR ikke ser, da FR sin informasjon ikke er innhentet fra radar.

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (3 minutter siden):

og, de ønsker vel synes på "radar"? (hos FL24)

FR24 har visst en policy og ikke vise militære bevegelser så vidt jeg vet, med mindre de vil synes da. Korriger meg viss jeg tar feil? :roll:

Nå sjekket jeg på ny, FIAT24, en ombygget DC10, forsvant fra Flightradar24 for 15 minutter siden, så sjekket jeg igjen og nå var en 707 (KC - 135) også borte. Det kan tyde på at de har på transponderne (eller hva det heter,) mens de flyr langs østkysten av Nord Amerika og slår de av når de har kommet et stykke øst for St. John's. Og det kan være forklaringen på at jeg ikke har funnet de fire andre, de hadde allerede slått av transponderne.

Noen må nesten ta en telefon til FSB.

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (9 minutter siden):

kjære vene, tror ikke du tok poenger mitt?

Ja man kan se mange militære fly på FR men ikke alle. Hvordan "forklarer" du det, eller tror du FR har mulighet å vise/avsløre alt som beveger seg rundt der oppe? Ordinære offentlige bakkeradarer ser tingen som FR ikke ser, da FR sin informasjon ikke er innhentet fra radar.

Hvis du virkelig vil se hvordan USA tirrer Putin kan du se etter i Svartehavet, der vil du daglig finne et fly med kallesignalet FORTE10:

Global Hawk 1.jpg

Som går frem og tilbake utenfor Sevastopol.

Endret av Windfarmer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle fly kan velge om dei skal vise på FR24 eller ikkje. Forte10 over Svartehavet er ett eksempel som vi ser ofte. JAKE11 er ett engelsk Rivet Joint fly som lar seg vise flere ganger i uka både over Polen, Romania og Svartehavet. NATO001 er NATO sin felles awacs som viser fleire ganger i uka også. Kallesignalene blir brukt om igjen så dei er lette å finne.

At militære fly som overvåker Ukraina viser på FR24 er heilt bevisst, dei gjør det for å vise at dei er der, at dei følger med. Men eg er heilt sikker på at der også er fly som vi ikkje ser. Når der er tankfly som viser over Polen eller Romania så er jagerflyene ikkje langt unna.

Av jagerfly så ser du ofte Svenske treningsjagere over Sverige og over dei Britiske øyene ser du daglig både Amerikanske F-15 og Britiske Eurofighter og BAE Hawk treningsfly.

Eg har også ein gang sett ett U-2 som skrudde på transponder over Danmark på vei ut fra Østersjøen.

Lenke til kommentar
Windfarmer skrev (14 minutter siden):

Det er kallesignalet til dronen Global Hawk, dette er ikke en drone av den typen som skytes ned daglig over Ukraina, men en svært avansert etterrettningsdrone til mange hundre millioner kroner. 

1,4 mrd kroner tenker jeg vi sier for FORTE10. 99 mill. USD i baseversjon + sensorpakke til ytterligere 30 mill. USD. Dollaren står i 10,85 nå, krona raser...

Lenke til kommentar

Orban: Ungarn skal ha folkeavstemning om Russland-sanksjoner

Ungarns statsminister Viktor Orban har kunngjort at det skal holdes en folkeavstemning i landet om EUs sanksjoner mot Russland.

– Disse sanksjonene ble ikke demokratisk vedtatt, men ble vedtatt av EU-byråkratene i Brussel og europeiske eliter, sa Orban mandag.

– Selv om europeiske borgere betaler prisen for sanksjonene, har de ikke blitt spurt, sa han videre.

Orban har i månedsvis vært sterkt kritisk til EUs sanksjoner mot Russland og mener de skader Europa mer enn de skader Russland. Han har også for vane å kritisere «Brussel-eliten» i skarpe ordelag når EU vedtar politikk som går imot hans ønsker.

Samtidig har Ungarn alltid stemt for når EU har vedtatt nye sanksjonspakker mot Russland.

Det er ikke kunngjort når folkeavstemningen skal holdes. Den vil heller ikke være juridisk bindende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...