Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pløyde gjennom nyhetssending på Nrk nettv de siste 3 dagene(innslagene står listet under), har ikke fått anledning se de i samtid og glemt det.
Merkelig: Store ting skjer i denne krigen nå, og der ikke et eneste innslag på Nrk siste 3 dager. Liker de ikke at Ukraine begynner å få et overtak?

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
Delvis skrev (1 minutt siden):

Pløyde gjennom nyhetssending på Nrk nettv de siste 3 dagene(innslagene står listet under), har ikke fått anledning se de i samtid og glemt det.
Merkelig: Store ting skjer i denne krigen nå, og der ikke et eneste innslag på Nrk siste 3 dager. Liker de ikke at Ukraine begynner å få et overtak?

I stedet kommer de med slike saker:

https://www.nrk.no/urix/flere-ukrainere-sier-ja-til-a-avgi-omrader-for-a-fa-fred-1.16994029

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
<generisk_navn> skrev (2 minutter siden):

De fleste her inne har nok sikkert egne meninger omkring både HVA som sies og HVORDAN det sies, men de har også evnen til å la ting som irriterer ligge så fremt innlegget ellers er saklig. Moderatorene er her for å holde tråden saklig og på tema, og de gjør etter min mening en god jobb med det.

Det er jo litt av poenget: Tråden mister saklighet, og er enig i kritikken av bruk av ZZ-begrepene. I tillegg er det nedsettende overfor en hel folkegruppe/nasjonalitet. Hvis det er en generell enighet om at det er greit, skal jeg legge den ballen død.

Delvis skrev (3 minutter siden):

NRKs dekning av krigen er skandaløst dårlig. At andre medieaktører også har dårlig dekning, er ikke en unnskyldning, for de fores ikke med skattepengene våre for å drifte (ut over den generelle mediestøtten og fri moms).

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
8 minutes ago, Delvis said:

Ja det er merkelig. Har kommentert på det flere ganger her i tråden. Folk har hatt litt ulike teorier om hvorfor.

Det er så ille at visse folk i min nærmeste omkrets tror dette er en fillesak fordi de knapt har sett noe om det på NRK.

I grunn burde vi sende NRK en forespørsel og spørre hva det er som skjer. Jeg lurer veldig og et svar fra NRK ville vært oppklarende.

Endret av Enceladus
  • Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet
Cascada81 skrev (27 minutter siden):

Det er jo litt av poenget: Tråden mister saklighet, og er enig i kritikken av bruk av ZZ-begrepene. I tillegg er det nedsettende overfor en hel folkegruppe/nasjonalitet. Hvis det er en generell enighet om at det er greit, skal jeg legge den ballen død.

Jeg synes slik språkbruk er på barnehagenivå, vedkommende som gjenntar dette i hvert eneste innlegg hadde blitt oppfattet mye mer seriøst og argumentasjonen hadde veid mye tyngre hadde han skrevet på en skikkelig måte. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
11 minutes ago, Enceladus said:

Litt på siden av krigen har vi en noe spesiell forgiftningsak fra russland.

Russian roulette, quicksilver gambit, hva blir det neste de introduserer?

• Liker 5
Skrevet
Just now, Kjell Iver said:

Så høyt antall har jeg ikke sett beskrevet tidligere av en seriøs kilde.

Ukrainerne beskriver ikke selv hvor mange det er, men det ser ut til å dreie seg om flere brigader, på flere tusen mann hver, så det stemmer nok. Mulig Ydstebø også bruker Twitter som kilde, men det er troverdig per nå.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...