Gå til innhold

Anmeldelse: Horizon Forbidden West


Anbefalte innlegg

Alex1984 skrev:
Stickler skrev:

Veldig i tvil etter denne anmeldelsen. Blir nå Elden ring først så snapper jeg opp dette billig på finn.no senere :)

stoler du virkelig på anmeldelser fra denne siden?? 90% av alle andre anmeldere likte spillet og gav det 8/10 og oppover.
Godt poeng, har lest noen flere anmeldelser nå, så fått litt annet syn på det, men var tilfeldigvis denne jeg leste først. Nå er jeg tilbake til å glede meg til kjøp på fredag :D
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spilte eneren, men var ikke like solgt som mange andre kanskje ble. Spillet så veldig pent ut og hadde sine kvaliteter, men det føltes så begrenset og hadde ga ikke mange insentiver til å spille etter man hadde fullført historien, eller å utforske verdenen. Kanskje var det fordi jeg spilte Breath of the Wild like før, som hadde en grad av frihet og åpenhet som gjorde Horizon nærmest klaustrofobisk til sammenligning.

Ellers får dette spillet veldig gode anmeldelser andre steder, og det skrytes av nøyaktig de samme tingene som slaktes her over omtrent hele fjøla. Smaken er som baken, og det er egentlig sånn at jeg personlig ganske sjeldent sitter med samme opplevelser som mange av Gamer.nos anmeldere gjør av spill. Derfor har jeg en tendens til å vektlegge mer hva andre anmeldere mener, da de fleste andre anmeldere har en smak som ligner mer min egen enn på denne siden.

En anmelders jobb er å være subjektiv, men det er samtidig også viktig å formidle styrker og svakheter opp mot hva man tror er viktig for sitt publikum. Jeg opplevde den mye omtalte Breath of the Wild-anmeldelsen som svært dårlig sånn sett, og skrevet på en litt sånn "kontrær for å være kontrær"-måte. Denne synes jeg derimot var veldig godt skrevet og jeg følte jeg fikk et godt overblikk.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke våg å fornærme andres hellige kuer.

Metacritic er en ubrukelig mål. Da AAA spill bare skåres fra 7-10.

I dette tilfellet virker det som IGN og de andre store syns mer er alltid bra. De syns fremdles enorme open world spill er det beste som finensog jo større jo bedre.

Gamer sin anmeldelser syns disse tingene var negative for denne IPen.

Men da er det jo kjempe greit for dere som er interessert i spillet. Liker dere større og mer av alt type oppfølgere er dette noe for dere. Ville dere heller bare ha en fortsettelse på den orignale historien, men små forandringer og bedre grafikk.  Vil dere kanskje ikke like dette spillet så godt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvor er anmeldelsen av Dying Light 2? Deres konkurrenter har jo klart å få denne ut for lengst...

Når det gjelder denne anmeldelsen så er jo HZD-FW et spill som 99% av oss kommer til å kjøpe uansett så det betyr jo egentlig ikke så mye hva anmelder mener akkurat i dette tilfellet.

Kudos må anmelder uansett ha for at han ikke følger saueflokken og gir det toppkarakter. Så får vi heller komme tilbake til om vedkommende hadde rett i sine betraktninger når vi har fått spilt i gjennom spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I'm pretty sure you're giving bad reviews to games like these to gain traction to your website.

Breath of the wild got about the same or worse of a score than HFW. Maybe you should stick to reviewing genres that you actually enjoy and leave genres you hate or have a grudge against alone?

Your credibility is being questioned all over the world right now as this is being typed out.

Even your Norwegian fellas are questioning your review. Perhaps you need to rethink or replay or simply delete the review and leave it to someone else who enjoys the game.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Noiz skrev (2 timer siden):

Ikkje ta det personligt. Gamer.no gjør dette sånn ca kvart 5. År for å generere klikks. Sist gang var Breath of the Wild. Bare ignorer det og la det gå forbi i stillhet og kos deg med spillet 😊

Gamer har en skrivemåte som er ganske uvanlig idag, de tillater at spilltestere faktisk er ærlige. Du vil kanskje ha et samfunn uten noen skarpe kanter hvor alt er Bra, bra+ eller kjempebra - slik som omtrent alle andre spillmedier i historien. Poengene anmelder lager er helt innafor, det er ikke en hit-piece på noen som helst måte. 

At konspirasjonen her er at Gamer skal lage klikksaker, og ikke at spillindustrien har en klam hånd på sånn ca hele spillmediebransjen - det er ikke bekrymringsverdig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser flere anmeldere som har de samme problemene med Forbidden West som det skrives her. Man kan klage på en karakter så mye man vil, men det er tydelig at problemene som belyses her ikke er noe gamer.no er alene i å mene noe om.

Det kommer ann på hvor mye man skal vektlegge disse problemene. Og om spillet ikke kan vise til noe annet nytt enn det som er problematisk, så ser jeg ikke hvorfor det ikke skal vektlegges tungt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kritikken av mengden våpen kan jeg forsåvidt forstå. Less is more er det noe som heter, og jeg er selv ikke noen videre stor fan av spill hvor det blir kastet altfor mye på meg som spiller. Men samtidig så virker det jo på anmeldelsen som at spillet på ingen måte tvinger deg til å forholde deg til dette arsenalet av våpen? Anmelder sier jo selv at han likeså godt kan bruke vanlige piler, spydet osv. Og da sliter jeg litt med å forstå problemstillingen? Hadde spillet tvunget deg til å måtte forholde deg til unødvendige mange våpen og finesser for det å ikke gjøre det gjør at du vil slite med å komme deg igjennom spillet så ville jeg sett på det som negativt. Om det er sånn at verktøykassa er unødvendig stor, men den lar spillere som liker å være litt mer konservativ muligheten til å være det så ser jeg ikke det store problemet.

Rent personlig så synes jeg Horizon Zero Dawn var en smule oppskrytt. Et flott spill, men jeg synes det trakk ut og falt litt i Assassins Creed fella hvor det er en stor åpen verden som man kan utforske og leke seg i, men hvor litt vel mye av det ble endeløs grinding og flatt innhold. Synes også spillet hadde en noe uheldig lansering ved å bli sluppet samtidig som Breath of the Wild på som så mange måter redefinerte hva en virkelig åpen verden kan tilby. Det gjorde det hele noe ironisk, hvor Zero Dawn som utvilsomt er fra et rent teknologisk perspektiv langt mer avansert og imponerende sammenlignet med Breath of the Wild føltes som et mer gammeldags åpent verden spill.

Nok en gang så har Horizon et nokså uheldig lanseringstidspunkt for min del. Sitter fremdeles såpass dypt inne i Pokémon Legends Arceus hvor jeg ønsker å fullføre Pokédex, samtidig som Elden Ring vil stjele all min oppmerksomhet fra og med 25. februar så Forbidden West og PlayStation 5 må nok bare sitte rolig inntil videre for akkurat nå er det Nintendo Switch og PC som får all min oppmerksomhet.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Gurkburk skrev:

I'm pretty sure you're giving bad reviews to games like these to gain traction to your website.

Breath of the wild got about the same or worse of a score than HFW. Maybe you should stick to reviewing genres that you actually enjoy and leave genres you hate or have a grudge against alone?

Your credibility is being questioned all over the world right now as this is being typed out.

Even your Norwegian fellas are questioning your review. Perhaps you need to rethink or replay or simply delete the review and leave it to someone else who enjoys the game.

I'm pretty sure very few, even Norwegians, are taking this "reviewer" seriously. they are only out to create controversy.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...