Gå til innhold

Formel 1 2022


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ChopperReid skrev (1 minutt siden):

Like greit at jeg ikke fikk det med meg da 😂

Jeg våknet og var fullt forberedt på å skimme igjennom race replay på F1TV. Leste ikke noe Twitter eller andrer ting før jeg gikk inn. Løpet startet opp igjen 15 min senere. Perfekt timing her. 😅 Men du gikk glipp av så mye egentlig. Ganske meh løp, bortsett fra alt rotet med FIA og at Gasly kunne kjørt rett inn i en traktor som var på banen før rødflagget kom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MartinF skrev (4 minutter siden):

Jeg våknet og var fullt forberedt på å skimme igjennom race replay på F1TV. Leste ikke noe Twitter eller andrer ting før jeg gikk inn. Løpet startet opp igjen 15 min senere. Perfekt timing her. 😅 Men du gikk glipp av så mye egentlig. Ganske meh løp, bortsett fra alt rotet med FIA og at Gasly kunne kjørt rett inn i en traktor som var på banen før rødflagget kom.

Bra det ikke ble en ny Bianchi-tragedie da..hva er det med japsene og sende lastebiler utpå banen så tidlig?

Lenke til kommentar

Gasly kom i 200, og da var det også funksjonær på banen, ikke bare traktor. Spørs om han da ikke kjørte for fort, for han skulle ta igjen safetybilen, han kom fra pitlane. Var ganske kaotisk i starten på løpet, vanvittig dårlig sikt for førerene. Etter Saintz snurra og kolliderte lå de løse skilt i banen som bilene kjørte over, det kunne har drept folk også. Den ene havnet til slutt på fronten til Gasly, derav var han etterhvert i pit. 

Var MYE rart i dag, helt kaos.... Ingen målflagg for verdensmesteren, ingen som helt vist om han var verdensmester, de kjørte for få runder.... etc

Lenke til kommentar

Jeg mener nå ganske sikkert at jeg så målflagget til Verstappen, selv om Atle Gulbrandsen ikke gjorde det. Kan prøve å få sjekket det på nytt...

 

Det ble litt rotete og litt kaos på slutten i dag ja, men poenggreiene som skapte voldsom forvirring ble gjort etter reglene. Ser at mange klager på at FIA tilpasser reglene slik at Max skal vinne, og det har vært diskutert mye angående i fjor, men denne gangen ble alt gjort etter gjeldende regelverk. Det var riktignok et regelverk ingen hadde kontroll på, men i ettertid har det vist seg at det ble gjort "riktig".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

DET INTERNASJONALE bilforbundet (FIA) utstedte en 20-sekunders tidsstraff til AlphaTaurs Pierre Gasly i kjølvannet av den japanske GP.

Gasly kjørte for fort, over 200 kilometer i timen, under røde flagg, det vil si i en situasjon der løpet var stoppet.

Juryen fant det faktum at Gasly ikke kjørte maksfart som en formildende faktor. Gasly innrømmet at han kjørte for fort.

Lenke til kommentar

Kjipt at det egentlig bare ble et sprint race, men syns de 45 minuttene vi fikk se var svært spennende, Verstappen dominerte som ikke var så uventet men alt som foregikk bakover i feltet var jo svært spennende, strategi med dekkbytte og fikk vi som Latifi og Vettel tjente godt på. Kampen om 4. plassen var jo og temmelig intens, og Perez som jaktet ned Leclerc mot slutten var og et stort spenningsmoment. Jeg var fornøyd, men hadde kanskje ikke vært like fornøyd om jeg hadde stått opp klokken 7 å måtte sitte gjennom all ventingen under rødeflagget.

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (1 time siden):

Jeg var fornøyd, men hadde kanskje ikke vært like fornøyd om jeg hadde stått opp klokken 7 å måtte sitte gjennom all ventingen under rødeflagget.

Jeg var oppe  7 og fikk med meg løpet. Men når jeg skjønte at det ble langvarig rødt flagg skrudde jeg på alarm og la meg igjen. Snoozet jevnlig i et par timer for å se om det var noe nytt og var klar til restart 😅. Litt slitsomt men ble bra løp til slutt 

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (1 time siden):

men FIA og Pirelli må seriøst gjøre noe med full wets til neste år.

Fordelen med at de lager så stor spray er at vannet forsvinner relativt kjapt. Om d hadd hatt non skjrmrr ovr hjulene ville vell mye av vannet blitt liggende? 

Personlig mener jeg alle baner må være bedre forberedt på regn. Det er uakseptabelt at det renner masse vann over banen. Grøfte og drenere overalt. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...