Gå til innhold

Mann drept av politiet på Bislett


Kazuo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Leon83 skrev (17 timer siden):

Hvis du ser linken som dapre postet noen innlegg over så avfyres det ett skudd først, så ett til, og så en serie med skudd. Var tydeligvis behov for det for å sette ham ut av spill.

 

Ekstremt godt jobba av politiet.

 

GiaMahan skrev (15 timer siden):

Synes det bør stilles spørsmålstegn til politiets opptreden, da vi har sett flere eksempler tidligere på at oppførselen deres ikke har vært bra og det er det jeg har i bakhodet når jeg kommenterte det jeg gjorde opprinnelig, men jeg tror ikke skal ramse opp eksempler her, for det blir off topic iht til denne tråden.  Jeg ble ganske rystet av den videoen som jeg har sett, mulig jeg har ikke sett det fulle bildet, men da er det jo bare å opplyse meg.  Tar sikkert feil i akkurat denne saken, men jeg synes du kan heller fortelle meg hvordan heller.  (Jeg har forøvrig lest den som har blitt skrevet tidligere så trenger ikke den informasjonen på ny altså. ) 

Og ja, du har helt rett i at helsevesenet sin vurdering med å slippe han ut på perm ikke har noe med politiet å gjøre. Det var en kritikk til helsevesenet, ikke politiet. Jeg synes personlig at vi i helsevesenet også gjør mye feilvurderinger, spesielt innen psykiatri og rus. Retter kritikk mot min egen bransje jeg, like mye som politiet sin. 

Tydelig at du ikke kan noe som helst om jobben som politi, taktisk bruk av våpen, eller hvordan man skal ta grep rundt mennesker som er til fare for andre løpende med en kniv og da spesielt når en person aktivt prøver drepe din partner i en bil man ikke kan flykte unna situasjon i.

Dette var meget godt jobbet av politiet.

 

Kroat skrev (17 timer siden):

Tenk om de hadde greid å kjøre ham inn i veggen så gørra hadde tyti ut og blodet hadde spruta. Nei, jeg kan ikke engang huske å ha sett amerikansk politi prøve seg på noe sånt. Oslo har blitt en forferdelig by.

Nei da har du ikke sett mye fra USA, vil du ha noe linker kanskje ? 

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (22 minutter siden):

For å spørre om man kjenner veien til Jernia hvor man skal klage på den elendige kjøkkenkniven man kjøpte.
At han hogg i politimannen var jo bare for å bevise at den var sløv og elendig. "Se her! helt på trynet!"

Galgenhumor på vegne av situasjonen....

Fyren var også skuespiller, så kanskje politiet misforstod, og at det egentlig var en moderne tolkning av Shakspears "Julius Cæsar"

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Han gjorde dette nærmest i et koma der han ikke husket hva som skjedde etterpå. Men virker alltid som muslimer angriper ikke-muslimer, selv når de er i koma. Forrige gang såret han en filippiner (trolig buddhist). 

Litt rart at han ikke ble skadet av bilen, selv om den hadde sakte fart. Kan han ha hatt en slags superkrefter....men ble nå skutt etterhvert (som ikke var bra, men det ble slik siden han slapp ut på permisjon). 

Lenke til kommentar
Kroat skrev (2 timer siden):

Var det det han gjorde ? Hvor mange drepte han ?

Du kan jo ikke være riktig skrudd sammen om du mener en desperado med en diger kjøkkenkniv som løper gatelangs ikke skal kjøres ned eller skytes. Heldigvis slipper vi nå å ha denne personen på psykatrisk igjen på skattebetalerens penger, og han hadde garantert sluppet ut igjen om 1-2 år slik som sist.

Endret av FiveInline
  • Liker 6
Lenke til kommentar
5 hours ago, Theo343 said:

For å spørre om man kjenner veien til Jernia hvor man skal klage på den elendige kjøkkenkniven man kjøpte.
At han hogg i politimannen var jo bare for å bevise at den var sløv og elendig. "Se her! helt på trynet!"

Galgenhumor på vegne av situasjonen....

Er dessverre fullt mulig å drepe med kjøkkenkniv:
https://www.nettavisen.no/artikkel/ble-drept-med-kjokkenkniv/s/12-95-2630460

Lenke til kommentar

Suicide by cop? Kniv-psykopaten har tidligere oppsøkt politiets oppmerksomhet og ropt ting som er typisk for muslimsk terrorister. Han her virker mer gal enn terrorist da, men åpenbart fått med seg noe av sjargongen.

Her har mange penger blitt spart og garantert liv er blitt spart også. Har ingen spørsmål til politiets hanldinger, annet enn å si godt jobba.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
dapre skrev (2 timer siden):

Merkelig hvor SNILLE disse potensielle drapsmennene blir beskrevet som, når de til slutt møter den ytterste konsekvens av sine idiotiske handlinger.

Denne "snille" karen har også TIDLIGERE løpt rundt i Oslo's gater (i bar overkropp) og prøvd å ta livet av uskyldige mennesker. Forrige gang klarte han nesten å fullbyrde sine SNILLE gjerninger. 

Snill gutt med kniv i 2019

Mine tanker går bare EN plass - og det er til politimannen/kvinnen som BOKSTAVELIG talt satte livet sitt på spill, for å beskytte oss andre. 

Blir faktisk små dårlig se i min feed på insta, snap osv at folk driver svartmaler politiet og glorifiserer en mann som har skadd folk for livet og igjen prøvde gjøre det samme..

Bare flaks ingen har bitt drept av denne mannen..

Hvorfor skal man synes synd på et menneske som to ganger har prøvd å drepe andre mennesker, uansett hva grunn som ligger bak , ingen grunn er gyldig med tanke på handlingene her..Ingen..Jeg synes synd på de som er blitt traumatisert grunnet denne mannens handlinger..

Lenke til kommentar

For kort tid siden var det debatt på NRK-debatten hvor det menes at det brukes for mye tvang i psykiatrien. Dette kommer i kjølevannet av Kongsberg-drapene. Det er kritisert for at det brukes for mye tvang. Politiet ble også kritisert i Kongsberg, hvor det menes at de burde stoppet drapsmannen. 

Så kommer akkurat det motsatte eksempelet i Oslo - en mann er på permisjon under tvungen psykisk helsevern, han har fått friere tøyler for å kunne komme tilbake i samfunnet igjen. Nå ble dette også feil. I tillegg grep politiet kjapt inn, og endte med å måtte ta livet av personen - dessverre og ufattelig trist, jeg kan ikke se hvordan politiet skulle handlet annerledes. Dette ble også feil. Jeg har lest kommentarer som at politiet kunne brukt taser, evt skutt han i arm og ben..... Ja altså nå hadde ikke politiet taser, og selv jeg forstår at å prøve å skyte en person som står 1 meter foran deg med kniv, skyte ham i benet, er både treff-usikkert og totalt unyttig. Det er enkelt å sitte hjemme, trygt og godt i sofaen med varmeteppe i ryggen og en kald pepsi max og mene hvordan andre skal jobbe, selv om de selv ikke har noen form for utdanning i yrket. Utrolig hvor flinke vi er hjemme i stua under rolige omstendigheter uten adrenalinrush og null betenkningstid.

I denne situasjonen forsøkes det å skylde på både politiet og helsevesen, men er det riktig at myndighetene skal ta ansvar for handlingene til alle landets borgere? Mener man virkelig at at norske myndigheter har full kontroll på alles atferd? Det finnes mange sykdommer vi IKKE kan kurere, og jeg tror ikke jeg skal begynne å ramse opp, men en fellesbetegnelse for noen sykdomsformer er kreft med spredning - i flere tilfeller er ikke disse sykdommene til å kurere. Slik er det også i psykisk helse - det er naivt å tro at alle psykisk syke blir friske. Mange har psykiske sykdommer som ikke kan behandles, og personene må leve med tilstanden. Det er ingen kur. Akkurat som det ikke er kur mot flere somatiske sykdommer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det er noe som skal kritiseres her så er det vel at en såpass ustabil borger ikke har noe ute i det åpne samfunnet å gjøre. Så kan man snakke om hvor man da skulle vært og hvorfor man ikke var der. Det er ikke slik at farlige psykoiske hendelser kom ut av det blå her.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (4 minutter siden):

Hvis det er noe som skal kritiseres her så er det vel at en såpass ustabil borger ikke har noe ute i det åpne samfunnet å gjøre. Så kan man snakke om hvor man da skulle vært og hvorfor man ikke var der. Det er ikke slik at farlige psykoiske hendelser kom ut av det blå her.

Virker som det er vanskelig for mange forstår at politiet er ofte de som må rydde opp i helsevesenet sine mangler.

 

Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (1 time siden):

ingen grunn er gyldig med tanke på handlingene her..Ingen.

Skulle tro at han hadde blitt litt mindre populær, men de husker ham fortsatt som kjekk, populær, grei og en som omga seg med kostbare gjenstander. Er nok en bedre løsning for en som skal venne seg av med rus å bo ute på landet. Og ikke komme rett i hendene på narkoselgerne igjen. De kan oppføre seg som prostituerte, som snakker til folk som går forbi.  Skummelt. Men det spørs om han kunne slått seg til ro på landet i flere år. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...