Gå til innhold

Mann drept av politiet på Bislett


Kazuo

Anbefalte innlegg

Kroat skrev (2 timer siden):

Ser du at han ikke går inn i bilen ved 0:13 og 0:40 ? Årsaken til at han forsøker å drepe en av dem er at de først forsøker å drepe ham med bilen.

Så det er politiet sin feil at de prøver pasifisere en person som løper rundt med kniv og tenker drepe mennesker rundt seg? Du er klar over at dette skjedde på få minutter alt sammen ?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
13 hours ago, Kroat said:

Du, vi har i det siste hat flere episoder hvor det klikker for folk. Vi kan ikke av den grunn begynne å drepe dem. Anders Behring Breivik drepte en hel haug uten at politiet drepte ham. Espen Andersen Bråthen drepte nylig fem personer, uten at politiet drepte ham. 

ABB ga opp. Hva skulle grunnen da vært til å skyte ham? Overga knivmannen også seg? 

Lenke til kommentar
Kroat skrev (11 timer siden):

Ok, hvor tar de ikke frem våpnet ved 0:13 ? 

 

Jeg skjønner ikke spørsmålet. "Hvor"?

Det står i en TV2-artikkel at de ikke fikk gjort klar våpen før i siste liten.  

Kroat skrev (11 timer siden):

Du, i Kongsberg skjøt de varselskudd og pågrep ham.

Varselskudd fordi han ikke sto og stakk kniven inn kroppen på noen akkurat da. Det var tid og anledning til varselskudd, i motsetning til når gjerningsmannen står lent inn i en bil og stikker kniven inn i kroppen på noen.

Tenker du i det hele tatt gjennom det du selv skriver?  

Kroat skrev (11 timer siden):

Ser du at han ikke går inn i bilen ved 0:13 og 0:40 ? Årsaken til at han forsøker å drepe en av dem er at de først forsøker å drepe ham med bilen.

De prøvde å sette ham ut av spill med bilen fordi han prøvde å drepe uskyldige mennesker. Bilen var ikke dødelig, men hadde antakelig satt en normal person ut av spill. Ikke en som er gal og ruset.

Du mener tydeligvis at politiet bare skulle holdt seg unna og latt ham drepe andre mennesker.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kroat skrev (40 minutter siden):

Hvorfor gjorde de ikke det med en gang ? Hva brukte de tiden til ?

Hvorfor angrep han passasjeren som ikke hadde gjort noe, eller kvinnen han løp etter? Hvorfor, hva, hvem ... ingen drept, foruten den som var årsaken til situasjonen i utgangspunktet. Hadde de ville prøvd å drept han så hadde de kjørt over han når han falt, men det gjorde de ikke - de prøvde å nøytralisere han uten å risikere seg selv eller andre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (10 timer siden):

De kunne latt mennesker bli drept? De skulle ikke spandert en kebab på gjerningspersonen også da ?

 

I kongsberg-saken hadde politiet skytevåpen mens gjerningspersonen ikke hadde drept noen enda, men politiet ønsket ikke å konfrontere mannen uten verneutstyr selv om de hadde skytevåpen. Dermed unnslapp ham.

I denne saken hadde politiet skytevåpen og skjøt mannen uten at noen andre ble skadet.

Våpen har reddet null liv i disse to sakene.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/x8eE3l/kongsberg-drapene-her-glipper-braathen-for-politiet

Om politiet gikk rundt med stikksikker vest hele dagen pluss batonger, så kunne begge blitt stoppet gjennom fysisk makt, uten bruk av skytevåpen.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (24 minutter siden):

Finnes ikke riktig i det hele tatt. Sludder

 

DaniNichi skrev (40 minutter siden):

Er du virkelig så virkelighetsfjern at du tror på det du skriver her ?


Hvem ble reddet av at politiet hadde skytevåpen men ventet på trygg avstand i kongsberg-saken fordi de ikke hadde beskyttelsesutstyr på seg?

Hvem ble reddet av at politiet ikke kunne håndtere personen i denne saken uten våpen laget for å drepe?

Jeg tror samfunnet hadde vært tryggere om politiet hadde på seg tunge stikksikre vester hele dagen, enn om de gikk rundt med skytevåpen.
Men det er vel for ukomfortabelt. Bu hu.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser tre fornærmelser og null argumenter.
Har du lyst til å forsøke igjen..?

Hva kunne skjedd om politiet hadde utstyr til å nærme seg farlige personer og faktisk ha kontroll på dem i disse to sakene..?

Sist en politimann ble drept av andre våpen enn biler og skytevåpen var 1957.
Han kunne overlevd med en stikksikker vest.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
27 minutes ago, Red Frostraven said:

Hvem ble reddet av at politiet hadde skytevåpen men ventet på trygg avstand i kongsberg-saken fordi de ikke hadde beskyttelsesutstyr på seg?

Politibetjenten ble reddet av at h*n hadde våpen. Betjenten og flere andre kunne ha blitt drept av knivdesperadoen om de ikke var bevæpnet. 

Quote

Jeg tror samfunnet hadde vært tryggere om politiet hadde på seg tunge stikksikre vester hele dagen, enn om de gikk rundt med skytevåpen.
Men det er vel for ukomfortabelt. Bu hu.

Ja, jeg vet at du drømmer om at ingen har våpen og at våpen ikke eksisterer. Men du har feil. 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (22 minutter siden):

 


Hvem ble reddet av at politiet hadde skytevåpen men ventet på trygg avstand i kongsberg-saken fordi de ikke hadde beskyttelsesutstyr på seg?

Hvem ble reddet av at politiet ikke kunne håndtere personen i denne saken uten våpen laget for å drepe?

Jeg tror samfunnet hadde vært tryggere om politiet hadde på seg tunge stikksikre vester hele dagen, enn om de gikk rundt med skytevåpen.
Men det er vel for ukomfortabelt. Bu hu.

 

Hva du selv skriver beviser jo hvor lite du kan om dette så hvorfor skal vi argumentere noe ? Vi argumentere med påpeke at du tar feil og at situasjonen ble løst så riktig som mulig utifra hva som skjedde.

Du vet tydeligvis ikke som et eks alene hvor mye skade en kniv kan gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
hekomo skrev (2 timer siden):

De hadde ikke hatt tid til å låse ut og lade våpen på det tidspunktet. Det gjorde de ikke før i siste liten.

Hva er det med all synsingen her egentlig?

Jeg er er ikke ute etter å kritisere polititet som jeg synes har løst det på en bra måte. Men jeg tenker at om en hadde kunnet tatt frem våpene istedet for å kjøre på vedkommenede så tror jeg at det ville vært bedre. Jeg tenker da spesielt på den siste påkjørselen inn mot en vegg.

Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (8 minutter siden):

 

Hva du selv skriver beviser jo hvor lite du kan om dette så hvorfor skal vi argumentere noe ? Vi argumentere med påpeke at du tar feil og at situasjonen ble løst så riktig som mulig utifra hva som skjedde.

Du vet tydeligvis ikke som et eks alene hvor mye skade en kniv kan gjøre.

Jeg vet at INGEN politimenn har blitt drept av kniv eller stikkvåpen siden 1957.
Og at vi har mange eksempler på at politiet ikke klarer å stoppe forbrytere uten dødelig utfall, med skytevåpen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Red Frostraven skrev (27 minutter siden):

Sist en politimann ble drept av andre våpen enn biler og skytevåpen var 1957.
Han kunne overlevd med en stikksikker vest.

Så har vi ikke heller ikke gått med angrep på knivmenn med betong siden 1957, så dette kan like gjerne bevise at det fungerer med skytevåpen. 

 

Endret av MrL
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...