Gå til innhold

Nå åpner Tesla opp sine ladere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (22 minutter siden):

Eneste grunnen til å kjøpe Tesla er at en slipper apper eller brikker.
Skal du lade med en ikke-Tesla så må du ha en app..

Nå var kommentaren min ment først og fremst ment for å få frem den logiske bristen i hekomos kommentar, og ikke nødvendigvis for å si at det ikke finnes andre argumenter for å kjøpe Tesla. Men hvis man velger en spesifikk bil ene og alene for å slippe en app de gangene man hurtiglader, så bør man oppsøke hjelp. Blir omtrent som å velge bil etter hvilken som er lettest å skifte skiltlyspærer på...

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Dubious skrev (5 minutter siden):

Smarte folk velger en bil hvor man kan skifte lyspærene selv, og ikke trenger å demontere hele bilen.

Smarte folk velger den bilen som er bes tfor dem hver dag, ikke for de få gangene det skjer noe ekstraordinært. Forøvrig kan man skifte pære på alle biler selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
AL123 skrev (6 timer siden):

Smarte folk velger den bilen som er bes tfor dem hver dag, ikke for de få gangene det skjer noe ekstraordinært. Forøvrig kan man skifte pære på alle biler selv.

Nei det kan man faktisk ikke, med mindre disse du snakker om er mekanikere.

Går an å velge bilen som passer best, OG er lett å fikse selv.

Lenke til kommentar
hekomo skrev (16 timer siden):

Hva støtter du da? Tyske bilselskaper som gikk sammen om å jukse med utslipp for å forgifte folk i større grad enn de påstod?

Eller japanske bilselskaper som løy til myndighetene for å skjule alvorlige sikkerhetsfeil?

Fortell, fortell!

Hva gjelder fagforeningsknusere, så har vel Tesla bare knust en fagforening, og det er korrupte UAW som er forkjempere for fossilt drivstoff og kjemper mot elektrifisering av transport. Skulle bare mangle at de holdes langt unna.

Det som er poenget her er at Tesla er et selskap som kjemper imot et ryddig og anstendig arbeidsliv. Så lenge Tesla er en fagforeningsknuser anser jeg det som uetisk å gi penger til Tesla.

Så kan du gjerne opplyse oss om hvorfor UAW er korrupt.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (16 timer siden):
AL123 skrev (16 timer siden):

Evt har de nå fjernet den eneste grunnen til å kjøpe en Tesla....

Eneste grunnen til å kjøpe Tesla er at en slipper apper eller brikker.
Skal du lade med en ikke-Tesla så må du ha en app.

Det er rett fornøyelig å lese om alt hva DERE "kan" og "vet" om Tesla. En helt imponerende innsikt... 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Roger Moore skrev (2 timer siden):

Det som er poenget her er at Tesla er et selskap som kjemper imot et ryddig og anstendig arbeidsliv. Så lenge Tesla er en fagforeningsknuser anser jeg det som uetisk å gi penger til Tesla.

Så kan du gjerne opplyse oss om hvorfor UAW er korrupt.

Tesla kjemper også mot IG Metall i Tyskland så det nok noe galt med dem også. 

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
kremt skrev (19 timer siden):

Jeg hadde inntrykk av at hvis man abonnerte så ville man få samme pris som eiere. Men dette vil jo endres mange ganger enda til ting blir satt i drift. Hva er forresten vanlig pris på lading nå, 3 komma noe per kWh?

Ja, men hvis man abonnerer så må man altså betale en fast sum i måneden, i tillegg til det man må betale for selve ladingen. Så det blir fortsatt dyrere (men mindre og mindre forskjell desto mer man lader, naturligvis).

Prisen avhenger vel av flere forhold, blant annet lokasjon og annet.

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
AL123 skrev (17 timer siden):

Evt har de nå fjernet den eneste grunnen til å kjøpe en Tesla....

Nei, de har nok ikke det.

AL123 skrev (17 timer siden):

Nå var kommentaren min ment først og fremst ment for å få frem den logiske bristen i hekomos kommentar, og ikke nødvendigvis for å si at det ikke finnes andre argumenter for å kjøpe Tesla. Men hvis man velger en spesifikk bil ene og alene for å slippe en app de gangene man hurtiglader, så bør man oppsøke hjelp. Blir omtrent som å velge bil etter hvilken som er lettest å skifte skiltlyspærer på...

Hvilken logiske brist? Jeg påpeker at det å åpne ladenettverket er god merkevarebygging for Tesla, og de etablerer seg nok en gang som udiskutabel leder. Jeg har aldri sagt at superlading er den eneste grunnen til å kjøpe en Tesla.

Tenk deg at hvis du skal fylle bensin på den gamle, utdaterte giftbilen din så kjører du inn på en bensinstasjon eid av en annen giftbilprodusent. Du blir konstant minnet på den andre og dominerende giftbilprodusenten som du fyller hos.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Roger Moore skrev (3 timer siden):

Det som er poenget her er at Tesla er et selskap som kjemper imot et ryddig og anstendig arbeidsliv. Så lenge Tesla er en fagforeningsknuser anser jeg det som uetisk å gi penger til Tesla.

Så kan du gjerne opplyse oss om hvorfor UAW er korrupt.

Du svarte ikke på hvilket selskap du ikke lar være å kjøpe fra. Hvorfor ikke?

Og ang. UAW, tuller du?

https://www.google.com/search?q=uaw+corruption

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (2 timer siden):

Du svarte ikke på hvilket selskap du ikke lar være å kjøpe fra. Hvorfor ikke?

Og ang. UAW, tuller du?

https://www.google.com/search?q=uaw+corruption

Temaet er Tesla sin rolle som fagforeningsknuser. Uavhengig av alt annet så er det et faktum at Tesla motarbeider alle former for fagorganisering.

Når det kommer til UAW så er _ledere_ dømt for å blant annet ha sviktet UAW _medlemmer_. Det gjør ikke UAW korrupt at UAW har hatt uredelige ledere. Du vil finne at UAW medlemmer stiller seg bak dommene. Og fremdeles så er og blir Tesla en fagforeningsknuser. 

Endret av Roger Moore
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (3 timer siden):

Det er rett fornøyelig å lese om alt hva DERE "kan" og "vet" om Tesla. En helt imponerende innsikt... 😄

Desverre kan jeg ikke kan si det samme. Hadde du giddet å lest tråden ferdig før du i full panikkangst kastet deg over tastaturet, så hadde du i tillegg sett at kommentaren din var helt overflødig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (2 timer siden):

"Den eneste grunnen til å kjøpe Tesla er laderne"

- Fyr, aldri kjørt elbil om Norges mest solgte bil.

 

Fyr, gadd ikke leste tråden ferdig før han kastet seg over tastaturet. For øvrig er jeg nok den som har kjørt flest Teslaer her inne, selv om jeg nok ikke er i nærheten av å ha kjørt flest km i Tesla. Og jeg er nok den eneste som har åpnet panseret på en.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...