Gå til innhold

Nå åpner Tesla opp sine ladere


Anbefalte innlegg

AL123 skrev (Akkurat nå):

Akkurat, så du tror faktisk fullt og helt på at en ansatt hos Tesla i California har det bedre enn en ansatt hos Volvo i Torslanda? Veldig interessant 🙂

 

Nei, det har jeg ikke sagt. Ikke legg ord I min munn. Håpløs debattering, igjen. 

Jeg viser til tall og fakta. Du viser til dine meninger. Det eneste jeg har sagt er at de fleste firma har issues, og en finner de ved å grave. Mens tesla kommer det meste ut, for det er verdt penger i form av klikk. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Det eneste jeg har sagt er at de fleste firma har issues, og en finner de ved å grave. Mens tesla kommer det meste ut, for det er verdt penger i form av klikk. 

Selvfølgelig har alle firma issues når de har mange tusen ansatte. Da må de engang hatt en arbeoidsrettsak etc. Det er imidlertid forskjell på det og horrible arbeidsforhold. Svaret ditt et whataboutismsvar, som gir deg anledning til å hinte om en situasjon uten at du tørr stå inne for at du tror på det selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
AL123 skrev (9 timer siden):

Selvfølgelig har alle firma issues når de har mange tusen ansatte. Da må de engang hatt en arbeoidsrettsak etc. Det er imidlertid forskjell på det og horrible arbeidsforhold. Svaret ditt et whataboutismsvar, som gir deg anledning til å hinte om en situasjon uten at du tørr stå inne for at du tror på det selv.

Nei, jeg viser til tall jeg. Noe du fint dropper, for du har lest overskrifter 😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 timer siden):

Nei, jeg viser til tall jeg. Noe du fint dropper, for du har lest overskrifter 😅

Det har åpenbart du også, feks har du linket til feil firma. Volvo AB driver med mye rart, bla våpenproduksjon, noe som automatisk gir en elendig score. Bilprodusenten heter Volvo Personvagnar AB, eller Volvo Cars til internasjonal bruk. Det er bedre at noen uttaler seg på bakgrunn av egne kunnskaper enn at en henviser til kilder man hverken har lest, har sjekket bagrunnen for eller skjønner noe av..

 

Endret av AL123
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
AL123 skrev (14 minutter siden):

Det har åpenbart du også, feks har du linket til feil firma. Volvo AB driver med mye rart, bla våpenproduksjon, noe som automatisk gir en elendig score. Bilprodusenten heter Volvo Personvagnar AB, eller Volvo Cars til internasjonal bruk. Det er bedre at noen uttaler seg på bakgrunn av egne kunnskaper enn at en henviser til kilder man hverken har lest, har sjekket bagrunnen for eller skjønner noe av..

 

Også var en tilbake på de personlige debattene, latterlig. Prøv å kom med noe konstruktivt som beviser dine påstander. Det er mye bedre enn å komme med nedlatende kommentarer. Har ikke tid til å diskutere med slike folk, beklager. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (5 minutter siden):

Også var en tilbake på de personlige debattene, latterlig. Prøv å kom med noe konstruktivt som beviser dine påstander. Det er mye bedre enn å komme med nedlatende kommentarer. Har ikke tid til å diskutere med slike folk, beklager. 

Ingen personangrep her, og beviset er åpenbart, du har linket til feil firma....

  • Liker 5
Lenke til kommentar
AL123 skrev (Akkurat nå):

Ingen personangrep her, og beviset er åpenbart, du har linket til feil firma....

Å konstant peke på utdannelse og forståelse osv er personlig diskusjon. Det er mot reglene og ekstremt kjedelig. Mener du jeg har linket til feil firma bør du linke til rett firma og score. Det er ikke verre. Men, du bruker person diskusjon som en mekanisme for å 'vinne'. Noe som bare viser at du er håpløs på å argumentere. 

Som sagt, jeg har ikke tid til å diskutere med slike folk. Så innleggene dine er rapportert og du ignorert om ca 2 minutt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Å konstant peke på utdannelse og forståelse osv er personlig diskusjon. Det er mot reglene og ekstremt kjedelig. Mener du jeg har linket til feil firma bør du linke til rett firma og score. Det er ikke verre. Men, du bruker person diskusjon som en mekanisme for å 'vinne'. Noe som bare viser at du er håpløs på å argumentere. 

Som sagt, jeg har ikke tid til å diskutere med slike folk. Så innleggene dine er rapportert og du ignorert om ca 2 minutt. 

Haha, er det alltid løsningen når du driter deg ut? Beskylde folk for personangep, for så å stikke hodet i sanden? Hvis du leser dagens innlegg, så vil du se at det ikke er forskjell på oss når det kommer til det du kaller personangrem. Du starter med å påstå at jeg bare har lest overskrifter, og jeg svarer at du har linket til noe du hverken har lest eller skjønner. Tror du skal være ganske farget for å skjønne forskjellen. Og så må du ha et bevis for at Volvo Cars faktisk finnes?? De har bygget biler siden 1927, tror du de er en konspirasjonsteori??

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (20 timer siden):

Ok, du påstod at min påstand var feil, da snakker jo du også på vegne av alle andre, eller? Man må altså forsikre seg om at alle i verden er enig med en før en ytrer sin mening her på forumet?

Jeg eier faktisk en Tesla. Det gjør ikke du. Det er dessuten du som kom med en påstand. På vegne av andre. Her er det du som har bevisbyrden.

Sitat

Forøvrig bør du lese litt historie før du uttaler deg for bastant om UAW. Du prater hele tiden om at alle andre lyver på forumet, men du er jo blandt de verste selv. UAW er en snart 100 år gammel fagforening som politisk står på den liberale siden av demokratiske politikken og som har vært betydningsfull for å bygge opp det amerikanske samfunnet fra de harde 30årene og frem til i dag, bla gjennom støtte til new dealpolitikken, gjennom borgerrettighetskampen på 60-tallet og gjennom støtte til great societypolitikken på 60-tallet som skulle styrke utdanningen og redusere fattigdommen i USA. Av og til kan det være lurt å lese mer og skrive mindre...

Ja, UAW er gammel og mektig. De har nettopp misbrukt sin posisjon, og drevet med manipulasjon og korrupsjon. Om de har gjort noe annet før endrer ikke på det faktum at de i dag er korrupte, og jobber for å hindre overgangen til batterielektriske biler, til fordel for fossilindustrien.

Den siste setningen din bør du ta til deg selv.

Endret av hekomo
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Roger Moore skrev (15 timer siden):

Det blir sånn når det er vanskelig å innrømme at ens helt har svin på skogen. 

Helt enig. Det var nok derfor det ble veldig stille fra deg da du trakk frem Toyota som et stjerneeksempel og jeg og andre her kom med noen opplysninger om hvordan Toyota har holdt på.

Snakk om å skyte seg selv i foten. Går du høyt ut, så er fallet desto større.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (16 minutter siden):

Helt enig. Det var nok derfor det ble veldig stille fra deg da du trakk frem Toyota som et stjerneeksempel og jeg og andre her kom med noen opplysninger om hvordan Toyota har holdt på.

Snakk om å skyte seg selv i foten. Går du høyt ut, så er fallet desto større.

Jøss… Er det noen her som ikke mener at Toyota og andre skal stå skolerett for de ulovligheter de har gjort? Det er jo en _selvfølge_. Synes du ikke at alle skal stå skolerett for sin umoral? Hvis du mener at alle skal stå skolerett for sin umoral så gjenta etter meg:

Jeg forsvarer alle sin rett til å være fagorganisert. Jeg fordømmer Tesla, og alle andre som gjør det samme, for å motarbeide fagorganisering.

 

Jeg kan med hånden på hjertet si dette, kan du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Roger Moore skrev (På 6.11.2021 den 21.39):

Jeg forsvarer alle sin rett til å være fagorganisert. Jeg fordømmer Tesla, og alle andre som gjør det samme, for å motarbeide fagorganisering.

Du gir ikke mye rom til refleksjon og nyanser der..

For ordens skyld, jeg synes fagforeninger er en god ide. Men i likhet med nesten absolutt alle andre gode ideer så kan de misbrukes og korrumperes til de ikke er en god ide lenger.  En bekjent fortalte for noen år tilbake hvordan kollegene hans nesten rutinemessig 'varmet opp' til lønnsforhandlingene med å sabotere driften, frekvensen av hendelige uhell skøt i været.. Dette foregikk så åpenlyst at det ikke var noen tvil om hva som foregikk men klubben mer eller mindre trakk på skuldrene av ledelsens klager. Dette var i Norge, hvor arbeidere strengt tatt ikke burde ha noen unnskyldning for å ty til ulovligheter. Til alt overmål hadde arbeiderne ved denne bedriften vesentlig bedre vilkår enn andre i samme bransje..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (22 minutter siden):

Du gir ikke mye rom til refleksjon og nyanser der..

For ordens skyld, jeg synes fagforeninger er en god ide. Men i likhet med nesten absolutt alle andre gode ideer så kan de misbrukes og korrumperes til de ikke er en god ide lenger.  En bekjent fortalte for noen år tilbake hvordan kollegene hans nesten rutinemessig 'varmet opp' til lønnsforhandlingene med å sabotere driften, frekvensen av hendelige uhell skøt i været.. Dette foregikk så åpenlyst at det ikke var noen tvil om hva som foregikk men klubben mer eller mindre trakk på skuldrene av ledelsens klager. Dette var i Norge, hvor arbeidere strengt tatt ikke burde ha noen unnskyldning for å ty til ulovligheter. Til alt overmål hadde arbeiderne ved denne bedriften vesentlig bedre vilkår enn andre i samme bransje..

Å ikke tillate at arbeidsfolk forener seg hører ikke til i vår tidsalder eller sivilisasjon. Husk hvilket forum du er på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (2 minutter siden):

Å ikke tillate at arbeidsfolk forener seg hører ikke til i vår tidsalder eller sivilisasjon. Husk hvilket forum du er på.

Du tok ikke poenget tydeligvis..

Om det viser seg at en spesifikk fagbevegelse bruker mafiametoder, skal man fortsatt ønske dem velkommen i bedriften sin?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (1 minutt siden):

Du tok ikke poenget tydeligvis..

Om det viser seg at en spesifikk fagbevegelse bruker mafiametoder, skal man fortsatt ønske dem velkommen i bedriften sin?

Hva om bedriften bruker mafia metoder? 

Tror ikke det er noe stort problem og i alle fall ikke nok til å forby organisering. Det er tross alt avstemming om hvem som skal representere de ansattes interesser. Gjør de de på en dårlig måte som ødelegger for bedriften vil de bli stemt ut. Har egentlig kun positive erfaringer med foreninger. Dessuten gir de vanlige folk mulighet for rettshjelp ved uretferdig oppsigelser osv osv.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...