Gå til innhold

Nå åpner Tesla opp sine ladere


Anbefalte innlegg

sverreb skrev (10 minutter siden):

Tesla scorer typisk veldig lavt i ESG* rangeringer. Se f.eks her for sammenligning med andre amerikanske bilprodusenter:
https://www.spglobal.com/en/research-insights/articles/update-tesla-s-standing-in-the-sp-500-esg-index

*) ESG = Environmental, Social, Governance. Mange aksjefond har i dag ESG kriterier.

I følge Yahoo finance ligger volvo på lavt 20 tall mens tesla ligger på 30. 

https://finance.yahoo.com/quote/TSLA/sustainability/

 

https://finance.yahoo.com/quote/VOLVF/sustainability/

 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Nei det synes jeg ikke, men at volvo gjør en bedre jobb generelt sett kan nok stemme det. Men nå var det jo ikke miljøet vi diskuterte... 

Når en ren elbilprodusent knuses av en en gigantisk dieselmotorprodusent, hvorav store deler av motorene er urensede, så må jo det være håpløst for Tesla, eller? Synes du disse konklusjonene virker logiske? Når man leser om Tesla, så repporteres det om utallige sikkerhetsbrudd, fagforeningsknusing, møteforbud, utidig press for å jobbe 7 dagers uker, trussler/press for å holde fabrikkene åpne i pandemien etc, samtidig som Volvo er en svensk bedrift, med omtrent samme arbeidslivskultur som i Norge. Er det virkelig ingenting her som slår deg som litt rart?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (5 timer siden):

Hvilken bil kjører du?

Det var ikke spørsmålet. La meg gjenta sånn at også du kan  svare:

 

Hvor mange her kan med hånden på hjertet si:

 

Jeg forsvarer alle sin rett til å være fagorganisert. Jeg fordømmer Tesla, og alle andre som gjør det samme, for å motarbeide fagorganisering.

 

Jeg kan med hånden på hjertet si dette, kan du?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
AL123 skrev (Akkurat nå):

Når en ren elbilprodusent knuses av en en gigantisk dieselmotorprodusent, hvorav store deler av motorene er urensede, så må jo det være håpløst for Tesla, eller? Synes du disse konklusjonene virker logiske? Når man leser om Tesla, så repporteres det om utallige sikkerhetsbrudd, fagforeningsknusing, møteforbud, utidig press for å jobbe 7 dagers uker, trussler/press for å holde fabrikkene åpne i pandemien etc, samtidig som Volvo er en svensk bedrift, med omtrent samme arbeidslivskultur som i Norge. Er det virkelig ingenting her som slår deg som litt rart?

E omgår bedriften, ikke påvirkningen til miljøet i etterkant. Tesla får nok lav 'score' pga de bruker masse kritiske materialer etc. Ikke vet jeg, er ikke jeg som setter disse scorene. Ikke jeg som dro de frem engang. Ja Tesla er i media om altslags rart de. Det gir klikk. Men søker en etter snusk fra feks volvo så finner en det ganske fort, som vist til tidligere. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Roger Moore skrev (1 minutt siden):

Det var ikke spørsmålet. La meg gjenta sånn at også du kan  svare:

 

 

Hvor mange her kan med hånden på hjertet si:

 

Jeg forsvarer alle sin rett til å være fagorganisert. Jeg fordømmer Tesla, og alle andre som gjør det samme, for å motarbeide fagorganisering.

 

Jeg kan med hånden på hjertet si dette, kan du?

Akkurat... det sier du nok, men du tør ikke å vise det i form av hvilke produkter du kjøper...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

E omgår bedriften, ikke påvirkningen til miljøet i etterkant. Tesla får nok lav 'score' pga de bruker masse kritiske materialer etc. Ikke vet jeg, er ikke jeg som setter disse scorene. Ikke jeg som dro de frem engang. Ja Tesla er i media om altslags rart de. Det gir klikk. Men søker en etter snusk fra feks volvo så finner en det ganske fort, som vist til tidligere. 

Akkurat, så du tror faktisk fullt og helt på at en ansatt hos Tesla i California har det bedre enn en ansatt hos Volvo i Torslanda? Veldig interessant 🙂

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...