Gå til innhold

Nå åpner Tesla opp sine ladere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja men herregud, er folk 4 år gamle her inne? Dere, som godt voksne (bursdager er som oftest oppført på profilen deres) sitter å freser om helt banale ting som er helt uviktige, og klarer å forpeste enda en tråd knyttet til elbil. Det er for lengst etablert at folk kjøper biler etter følelser. Så for / imot, la nå være å avspore enda en debatt med at "min bil er bedre enn din bil".

 

Uansett; Hvorfor dette skulle være en dårlig ting for de med elbil er for meg en gåte. Tilbudet blir bedre, mens man på samme tid gjør tiltak for å forhindre kø. Med bedre menes her (med forutsetning om videre åpning):

* Større antall ladere som har bedre effekt og vedlikehold enn de andre operatørene.

* Klarere prismodell.

* Bedre opplevelse (alltid gøy å måtte kjøre på baksiden av bygget du besøker for å finne en tilfeldig lader med dårlig parkeringsmuligheter) versus en stor og fin parkeringsplass. Du vil også kunne kjøre over hele verden (nesten) å alltid være innenfor rekkevidde til en lader. Andre operatører er langt dårligere utbygd internasjonalt, og å dra på tvers av Europa uten en Tesla er mildt sagt spennende.

 

Endret av The Very End
Skrivefeil
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
The Very End skrev (2 timer siden):

Ja men herregud, er folk 4 år gamle her inne? Dere, som godt voksne (bursdager er som oftest oppført på profilen deres) sitter å freser om helt banale ting som er helt uviktige, og klarer å forpeste enda en tråd knyttet til elbil. Det er for lengst etablert at folk kjøper biler etter følelser. Så for / imot, la nå være å avspore enda en debatt med at "min bil er bedre enn din bil".

Godt sagt! Kunne ikke vært mer enig! 

The Very End skrev (2 timer siden):

Uansett; Hvorfor dette skulle være en dårlig ting for de med elbil er for meg en gåte. Tilbudet blir bedre, mens man på samme tid gjør tiltak for å forhindre kø. Med bedre menes her (med forutsetning om videre åpning):

* Større antall ladere som har bedre effekt og vedlikehold enn de andre operatørene.

* Klarere prismodell.

* Bedre opplevelse (alltid gøy å måtte kjøre på baksiden av bygget du besøker for å finne en tilfeldig lader med dårlig parkeringsmuligheter) versus en stor og fin parkeringsplass. Du vil også kunne kjøre over hele verden (nesten) å alltid være innenfor rekkevidde til en lader. Andre operatører er langt dårligere utbygd internasjonalt, og å dra på tvers av Europa uten en Tesla er mildt sagt spennende.

Og i tillegg så blir Tesla en formidabel konkurrent til de andre lade-operatørene, som blir tvunget til å få orden på greiene sine. Sørge for en mer oversiktlig prismodell og sørge for at laderne er operative og funksjonelle. De skal jaggu få en jobb å gjøre. Håper de allerede nå ser den utfordringen som Tesla er på vei til å bli for dem, og starter med å rampe opp.

Fram til nå så har lademarkedet vært todelt. Tesla på den ene siden, og røkla på den andre siden. Nå blir det (etterhvert) ETT stort lademarked som alle operatørene må forholde seg til. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Roger Moore skrev (På 4.11.2021 den 17.12):

Temaet er Tesla sin rolle som fagforeningsknuser. Uavhengig av alt annet så er det et faktum at Tesla motarbeider alle former for fagorganisering.

Du svarer ikke på spørsmålet. Hvilke selskaper er moralsk høyverdig nok til at du er villig til å kjøpe bil fra da?

For jeg mistenker at du egentlig gir blaffen i etikk og moral, og at du kun bruker dette som en unnskyldning til å sverte Tesla.

Sitat

Når det kommer til UAW så er _ledere_ dømt for å blant annet ha sviktet UAW _medlemmer_. Det gjør ikke UAW korrupt at UAW har hatt uredelige ledere. Du vil finne at UAW medlemmer stiller seg bak dommene. Og fremdeles så er og blir Tesla en fagforeningsknuser. 

UAW-ledere er flere ganger tatt i grov korrupsjon. Dette kan du ikke bortforklare. Ei heller det faktum at de motarbeider elbiler og jobber for fossilindustriens interesser.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (På 4.11.2021 den 18.51):

Den om at det er god markedsføring å fjerne det viktigste argumentet for å kjøpe en bilmodell.

Nå er det ikke det viktigste argumentet ditt, så kommentarene dine er ganske meningsløse.

Du hater Tesla, så hvordan kan du uttale deg om hva som er argumenter for å kjøpe en? Hvordan kan du uttale deg på vegne av de som faktisk har kjøpt en? Helt merkelig hvordan du holder på.

Endret av hekomo
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (9 minutter siden):

Du svarer ikke på spørsmålet. Hvilke selskaper er moralsk høyverdig nok til at du er villig til å kjøpe bil fra da?

For jeg mistenker at du egentlig gir blaffen i etikk og moral, og at du kun bruker dette som en unnskyldning til å sverte Tesla.

UAW-ledere er flere ganger tatt i grov korrupsjon. Dette kan du ikke bortforklare. Ei heller det faktum at de motarbeider elbiler og jobber for fossilindustriens interesser.

Det er ikke vanskelig å finne selskap med høyere etikk og moral og samfunnsansvar enn Tesla. Toyota f.eks. Det fjerner fremdeles ikke det faktum at Tesla er fagforeningsknusere. Som da betyr at du forsvarer fagforeningsknusing.

Lenke til kommentar
7 hours ago, Roger Moore said:

Det er ikke vanskelig å finne selskap med høyere etikk og moral og samfunnsansvar enn Tesla. Toyota f.eks. Det fjerner fremdeles ikke det faktum at Tesla er fagforeningsknusere. Som da betyr at du forsvarer fagforeningsknusing.

Toyota? De som juger om at hybridene deres er selvladende? Toyota som sier at elbiler ikke er mulig for folk flest? Toyota som driver en helt vanvittig stor lobbyvirksomhet for å forsinke overgangen til elbil? Toyota som har hatt / veldig snart har faststoff-batterier de siste.. ja er det snart de siste 6-7 årene?

Endret av The Very End
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
The Very End skrev (2 timer siden):

Toyota? De som juger om at hybridene deres er selvladende? Toyota som sier at elbiler ikke er mulig for folk flest? Toyota som driver en helt vanvittig stor lobbyvirksomhet for å forsinke overgangen til elbil? Toyota som har hatt / veldig snart har faststoff-batterier de siste.. ja er det snart de siste 6-7 årene?

Er du og en av dem som bejubler Tesla sin fagforeningsknusing? Synes du det er fantastisk at Tesla ikke har gjort noe for å forhindre omfattende rasisme på jobb?

Lenke til kommentar
29 minutes ago, Roger Moore said:

Er du og en av dem som bejubler Tesla sin fagforeningsknusing? Synes du det er fantastisk at Tesla ikke har gjort noe for å forhindre omfattende rasisme på jobb?

Har du noen flere stråmenn du kan hive etter meg? Jeg synes amerikansk bedriftkultur er noe dritt (herrunder Tesla), men så og si samtlige store organisasjoner er fyllt med dritt. VW var / er kriminelle, Toyota bruker villedende reklame/løgner og lobbyvirksomhet for å trenere overgangen til el, de største tyske bilorganisasjonene er dømt for ulovelig samarbeid for å trenere teknologisk utvikling og graver man dypere kan man finne dritt på de fleste andre også. Hvorfor tesla skal holdes til en høyere standard enn andre vet jeg ikke, kan bare anbefale å løfte blikket. 

Endret av The Very End
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
The Very End skrev (11 minutter siden):

Har du noen flere stråmenn du kan hive etter meg? Jeg synes amerikansk bedriftkultur er noe dritt (herrunder Tesla), men så og si samtlige store organisasjoner er fyllt med dritt. VW var / er kriminelle, Toyota bruker villedende reklame/løgner og lobbyvirksomhet for å trenere overgangen til el, de største tyske bilorganisasjonene er dømt for ulovelig samarbeid for å trenere teknologisk utvikling og graver man dypere kan man finne dritt på de fleste andre også. Hvorfor tesla skal holdes til en høyere standard enn andre vet jeg ikke, kan bare anbefale å løfte blikket. 

Du kan ikke angripe meg for stråmann om du ikke tar den som begynte med stråmenn for Tesla sin fagforeningsknusing først. Opptre redelig og ryddig. Enten får du irettesette der det begynte eller så får du akseptere at det er en del av diskusjonen.
 

Ingen holder Tesla til en høyere standard, det er det som er problemet. Alt er jo helt fantastisk bare det er Tesla. Ingen bryr seg om fagforeningsknusingen og rasismen. Hvorfor skal Tesla få fri fra krav og kritikk? Det er og blir et faktum at Tesla er dømt for å tillate rasisme og at det er bedrevet omfattende motarbeidelse av all fagorganisering.

Lenke til kommentar
hekomo skrev (11 timer siden):

Nå er det ikke det viktigste argumentet ditt, så kommentarene dine er ganske meningsløse.

Du hater Tesla, så hvordan kan du uttale deg om hva som er argumenter for å kjøpe en? Hvordan kan du uttale deg på vegne av de som faktisk har kjøpt en? Helt merkelig hvordan du holder på.

Nei, jeg er ingen Tesla-hater, og du vil heller ikke finne noe Tesla-hat i mine innlegg. Og vet du hvorfor? Fordi jeg ikke er 14 år. Når man er voksen er det bare en bil man hater, og det er den som står i veikanten og har sviktet deg når det gjelder som mest. Jeg kan i motsetning til deg uttale meg fordi jeg faktisk har vurdert å kjøpe en, opptil flere ganger, og det største plusset i boken var ladenettverket, selv for meg som så og si aldri har behov for det. I dag kryr det av elbiler i mange prisklasser, størrelser og karosserivarianter. Konkuransen er stor. Tesla er etter min subjektive mening ikke den beste bilen totalt sett i noen av klassene de opererer i, og det finnes objektivt veldig få ting som de er best på. Av de få tingene tror jeg nok det er veldig mange som mener at ladestasjonene er det viktigste.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Roger Moore skrev (12 timer siden):

Det er ikke vanskelig å finne selskap med høyere etikk og moral og samfunnsansvar enn Tesla. Toyota f.eks. Det fjerner fremdeles ikke det faktum at Tesla er fagforeningsknusere. Som da betyr at du forsvarer fagforeningsknusing.

Toyota? Selskapet som løy til myndighetene om alvorlige sikkerhetsfeil for å slippe å tilbakekalle biler? Selskapet som bruker store penger på å påvirke politikere for å hindre utbredelsen av elbiler, slik at Toyota skal kunne beholde profitten sin? Selskapet som bruker store penger på reklame/PR-kampanjer mot elbiler? Som ønsker å undergrave kampen mot global oppvarming? Jøss, skal si din moral forandrer seg etter omstendighetene!

Jeg forsvarer knusing av den korrupte fossil-fagforeningen UAW.  

Roger Moore skrev (1 time siden):

Er du og en av dem som bejubler Tesla sin fagforeningsknusing? Synes du det er fantastisk at Tesla ikke har gjort noe for å forhindre omfattende rasisme på jobb?

Nå var det ikke noen av oss som sa "vi nekter å kjøpe biler fra X fordi de er så fæle og slemme". Det var det du som gjorde. Derfor er det du som må forsvare posisjonen din og ikke vi. Det var du som kom med premisser og krav for å kunne kjøpe biler fra en produsent.

Poenget er at du ikke kommer med ærlig argumentasjon. Du prøver bare å finne noe du kan bruke spesifikt mot Tesla. Derfor blir det du kommer med både selvmotsigende og lite troverdig.  

Roger Moore skrev (55 minutter siden):

Ingen holder Tesla til en høyere standard, det er det som er problemet. Alt er jo helt fantastisk bare det er Tesla. Ingen bryr seg om fagforeningsknusingen og rasismen.

Rasisme i Toyota sier du?

https://www.scmp.com/news/world/article/1908794/toyota-pay-millions-asian-and-black-borrowers-settle-us-racism

https://www.change.org/p/stop-racist-practices-at-toyota-usa

Fagforeningsknusing sier du?

https://www.corpwatch.org/article/toyota-auto-industry-race-bottom

https://finance.yahoo.com/news/toyota-warns-us-workers-build-132112969.html

https://www.cbc.ca/news/canada/new-brunswick/fredericton-toyota-garage-workers-unionize-1.6068952

Sitat

Hvorfor skal Tesla få fri fra krav og kritikk?

Det skal de ikke, men det du kommer med er ikke kritikk. Det er bare selvmotsigende angrep.

Endret av hekomo
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
The Very End skrev (4 timer siden):

Toyota? De som juger om at hybridene deres er selvladende? Toyota som sier at elbiler ikke er mulig for folk flest? Toyota som driver en helt vanvittig stor lobbyvirksomhet for å forsinke overgangen til elbil? Toyota som har hatt / veldig snart har faststoff-batterier de siste.. ja er det snart de siste 6-7 årene?

Det finnes nok Selskaper som er verre enn Tesla, selv om jeg ikke kan komme på noen på stående fot, men når du bruker Toyota som eksempel, så driter du deg loddrett ut og viser at du ikke aner noe om hva som rører seg i bilindustrien.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (9 minutter siden):

Nei, jeg er ingen Tesla-hater, og du vil heller ikke finne noe Tesla-hat i mine innlegg. Og vet du hvorfor? Fordi jeg ikke er 14 år. Når man er voksen er det bare en bil man hater, og det er den som står i veikanten og har sviktet deg når det gjelder som mest. Jeg kan i motsetning til deg uttale meg fordi jeg faktisk har vurdert å kjøpe en, opptil flere ganger, og det største plusset i boken var ladenettverket, selv for meg som så og si aldri har behov for det. I dag kryr det av elbiler i mange prisklasser, størrelser og karosserivarianter. Konkuransen er stor. Tesla er etter min subjektive mening ikke den beste bilen totalt sett i noen av klassene de opererer i, og det finnes objektivt veldig få ting som de er best på. Av de få tingene tror jeg nok det er veldig mange som mener at ladestasjonene er det viktigste.

Joda, du har i utallige innlegg kommet med uredelige angrep på Tesla, og nå prøver du også å snakke på vegne av Tesla-eiere.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (Akkurat nå):

Joda, du har i utallige innlegg kommet med uredelige angrep på Tesla, og nå prøver du også å snakke på vegne av Tesla-eiere.

Tror du vil slite med å komme opp med et eneste eksempel. Man er ikke Tesla-hater selv om man ikke er med på de "pappa sin bil er tøffere en pappan din sin"-diskusjonene dine. Og nei, jeg snakker ikke på vegne av Teslaeiere, jeg snakker på vegne av potensielle Teslakjøpere.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...