Gå til innhold

Hva F*** er det PostNord driver med?


Eriksendrul

Anbefalte innlegg

Nå fikk jeg min dose med tullete PostNord-kundebehandling.
Jeg skulle få en pakke sendt på døra og kunne så velge leveringstidspunkt. Default var nå i dag, men valgte da fredag da dette passet mye bedre for meg.

Så i dag fikk jeg plutselig en melding om "lastet på bil" og leveringstidspunkt 17-22, selv om det står "Estimert levering fredag 17-22".
Jeg kontakter kundeservice for å spørre hva som egentlig gjelder, om det er levering i dag eller fredag.
Kundeservice sier at "jo den er på vei i dag", og de spør samtidig om de kan sette pakken utenfor. "NEI!" svarer jeg, da dette er en dyr pakke og ikke noe som bare kan settes utenfor. Kundeservice lovet så at hen skulle si fra til budet om at de skulle ta med pakken tilbake og levere den som avtalt på fredag.

Litt senere får jeg likevel SMS fra sjåfør om at den er på vei, og vil leveres mellom 15.30 og 19:00. Altså mye tidligere enn noe annet tidspunkt som er nevnt tidligere.

Men får heldigvis snudd meg rundt så jeg rekker å ta i mot pakken.

Tittet også inn i bilen når jeg fikk pakken, og så det samme som "Dubious". Det var nok en lastebil, men pakkene lå hulter til bulter inne i bilen... (Edit: Hadde jeg lest innlegget til Dubious før akkurat nå, så hadde jeg nok notert regnr for å sjekke hva bilen faktisk var registrert som :) )
 

Jeg skjønner at det sikkert er en hektisk tid for dem nå, men hvis de ikke klarer å håndtere endring av leveringstid bør de heller fjerne hele muligheten. Nå skaper det bare falske forhåpninger og irritasjon.

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg jobber i en annen transportbedrift (som har lite privatleveringer).

Kan bare si at det ikke er enkelt å drive innen transport nå. Alle kostnader fyker i været raskere enn man kan sette opp prisene mot kunder, så det er omtrent ikke marginer. Dette fører til kostnadskutt på bemanning mm.

Det samme gjelder for de selskapene som kjører, nesten ikke marginer, vanskelig å skaffe sjåfører og kvaliteten på sjåførene er derfor lav og gjennomtrekken stor.

Dette gir ikke akkurat god leveringskvalitet og dermed større pågang på kundesenteret som igjen sliter med å besvare alle henvendelser.

Sånn utenom dette så prøver jeg også å bruke posten på mine privatleveringer, grunnet bedre erfaringer med posten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som vet hva som er rutinen til postnord når de plutselig sier de skal levere en pakke "idag"? Skal de ikke ta den med tilbake dersom det ikke er mulig med personlig overlevering? Jeg snakka med kundeservice igår, og fikk beskjed om at pakka ikke ville bli satt igjen ute, men det ble den jo.

(Nå snakker jeg ikke om småpakker som blir levert på døra på natta, der dette er et aktivt valg ved bestilling, dette var en pakke som ble levert på ettermiddag. Ikke fikk jeg mulighet til å velge noe leveringstidspunkt heller.)

Endret av gjest:)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dette er ikke så radikalt ille når man ser på en del andre PostNord-historier tidligere i denne tråden, men den illustrerer vel poenget med at høyrehanda til PostNord ikke vet hva venstrehanda gjør. Etter at jeg fikk melding om at pakken (bestilt fra norsk nettbutikk, stod ingenting om at den skulle sendes med PostNord) var kommet til Norge gikk jeg inn og satte utleveringssted til et sted innen gangavstand herfra. Men PostNord bestemte seg tydeligvis for at den korteste veien fra Oslo til dit jeg bor er til Langhus via Berger, og så til et helt annet utleveringssted enn jeg hadde bedt om, og som er flere kilometer unna. I praksis må jeg altså kjøre bil dit istedenfor å ta en liten spasertur. Dersom de velger å ikke ta hensyn til mottakers ønske om hvor man vil ha pakken utlevert, hvorfor i h*lvete har de implementert dette i appen? Man mistenker at de logistikkansvarlige i PostNord tenkte omtrent slik: "Høhø, kunden ber om å få utlevert på nærmeste PostNord-sted! Da sender vi det til et sted flere kilometer unna! Høhø *knis knis* haha!"

Det bør bemerkes at dette er første gang ting ikke har gått på skinner med levering med PostNord for meg. Når jeg har kunnet bestemme utleveringssted (min nærbutikk) ved bestilling på nett har pakkene alltid kommet dit, og når det ikke har blitt spesifisert har den alltid havnet der. Men nå valgte de altså å vise meg fingeren ved å både ignorere min forespørsel om utlevering på nærbutikken, pluss at de har valgt å levere til et sted betraktelig lengere unna. Jaja. Man lærer av erfaring. Så nå kommer jeg til å være ekstra varsom om det står opplyst at varen skal sendes med PostNord.

Edit for oppdatering: Dro til det oppgitte hentestedet. Hentet fram hentelappen i PostNord-appen. Der stod navnet på hentestedet jeg ville ha den til (det som er markert i rødt under). Det viste seg at hentenummeret som stod på hentelappen min var til en annen person sin pakke. Betjeningen sjekket ekstra på lageret, men kunne ikke finne pakken min, så måtte dra derfra med uforrettet sak. Dro så til stedet som stod på hentelappen. Hentenummeret eksisterte ikke i deres system, og pakken var heller ikke å finne på lageret. Så nå må jeg vel kontakte PostNord sin kundeservice for å etterlyse pakken 😩💀💩

 

image.png.9eab2a0fcebada309be4e93d64e24054.png

Endret av Arve Synden
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Da tar du kontakt med PostNord og får de til å sende den til rett plass.

Jeg fikk ihvertfall Posten til å sende pakken min til rett plass, etter at den hadde kommet til feil plass først. 
Må gjennom bommen for å kjøre dit, og det er noe lengre enn setningen nedenfor.

Posten har sendt feil før også, men da giddet jeg ikke vente, og det var ikke bom der, så jeg kjørte.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vel, nå har PostNord klart å skade en forsending til meg. Vet ikke hva slags skade det dreier seg om, det står på bare "Det er registrert en skade på pakken" på sporingen.

Og hverken jeg, avsenderbutikken eller forhandler (pakken er bestilt fra en butikk via en tredjepart) er blitt informert - og dette var for 10 dager siden (jeg oppdaget dette først i går).

Har kontaktet forhandler, og uansett utfall så koser jeg meg ved tanken på hva skaden kan ha medført hvis en sjåfør var uforsiktig med forsendelsen - det dreier seg om 20 liter gul oljemaling. Som nå kanskje flyter fritt inni en PostNord bil. :evil:

EDIT:
Nå står det på sporingen at pakken ikke er blitt hentet og blir returnert.

Jeg har ikke fått noen beskjed om at "kolli 2/2" har noen gang vært klar for henting...

Endret av PaladinNO
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Syntes synd på post nord sjåfører. Logistikken til firmaet er bak mål, ikke noe system for å varsle kunden om når pakken kommer på døra osv. Sjåførene bruker privatmobil for å ringe kunden og si de er på vei.

For et drittfirma å jobbe i. Bare dårlig erfaring med PostNord, grunnet at det varsles feil når pakkee leveres kontra når sjåføren får pakken. 

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Pakken jeg sendte i September i fjor har virkelig fått kjørt seg. Fikk erstatning etter 3 måneder, så hvorfor de fortsatt driver å kjører rundt med pakken kan man jo undre seg over :p

  • Din pakke er levert tilbake til SPAR HEGGMO
    18.02.2023 13:15
  •  
    Din pakke er levert tilbake til SPAR HEGGMO
    13.02.2023 10:55
  •  
    Din pakke er levert tilbake til SPAR HEGGMO
    13.02.2023 10:02
  •  
    Din pakke er på vei i retur til SPAR HEGGMO
    13.02.2023 09:50
  •  
    Din pakke er på vei i retur til SPAR HEGGMO
    10.02.2023 13:41
  •  
    Din pakke er på vei i retur til SPAR HEGGMO
    09.02.2023 14:26
  •  
    Din pakke er levert tilbake til SPAR HEGGMO
    08.02.2023 15:44
  •  
    Din pakke er klargjort for henting av vår sjåfør
    08.02.2023 15:44
  •  
    Din pakke er levert tilbake til SPAR HEGGMO
    08.02.2023 11:13
  •  
    Din pakke er levert tilbake til SPAR HEGGMO
    08.02.2023 10:07
  •  
    Din pakke er på vei i retur til SPAR HEGGMO
    08.02.2023 09:45
  •  
    Din pakke er på vei i retur til SPAR HEGGMO
    08.02.2023 08:31
  •  
    Din pakke er på vei i retur til SPAR HEGGMO
    08.02.2023 02:33
  •  
    Din pakke er på vei i retur til SPAR HEGGMO
    06.02.2023 10:34
  •  
    Din pakke er på vei i retur til SPAR HEGGMO
    06.02.2023 01:13
  •  
    Din pakke er på vei i retur til SPAR HEGGMO
    03.02.2023 15:55
  •  
    Din pakke er på vei i retur til SPAR HEGGMO
    03.02.2023 15:47
  •  
    Sendingen har kommet til HAUGESUND og gjøres klar for videre transport til HARSTAD
    03.02.2023 15:29
  •  
    Returnummer opprettet
    03.02.2023 15:29
  •  
    Vi har hentet pakken
    03.02.2023 10:30
  •  
    Retur fra servicepartner
    02.02.2023 11:07
  •  
    Retur fra servicepartner
    27.01.2023 19:10
  •  
    Sending registrert via nettsiden
    06.09.2022 11:24
  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vel, å kontakte PostNord føles som bortkastet tid.

Mottok et brev som jeg svarte på pr. epost. Stod i auto-svaret at jeg skulle ta kontakt igjen hvis jeg ikke hørte noe innen 3 dager. Dette var for 8 dager siden, så jeg fant til slutt Chat-knappen som de anbefalte jeg prøvde videre.

"1" er kunde"service"
"2" er meg.
 

Sitat

Du er nå i samtale med Alex
1 - Hei, beklager ventetiden. hva kan jeg hjelpe deg med?

2 - God dag, det gjelder en manglende forsendelse. Brevreferanse XXX
2 - Henvendelsesnummer XXX

1 - Jeg ser en aktiv sak. Din saksbehandler jobber med saken. Du blir oppdatert så fort de finner løsning av din sak.
1 - Pakken din blir returnert til avsender. Jeg anbefaler deg at du kontakter avsender av din pakke

2 - OK. Det stod i auto-svaret at jeg skulle ta kontakt hvis jeg ikke hørte fra dere innen 3 dager.
2 - Dette var for 8 dager siden, så jeg ønsket en oppdatering.

1 - Jeg anbefaler deg at du kontakter avsender av pakke.

2 - I følge avsender så ble pakken aldri levert grunnet en skade på pakken.
2 - my.postnord.no/tracking/XXX
2 - Jeg ser det står at pakken ble levert, men hvis dette faktisk skjedde så ble jeg aldri informert om det fra hverken dere eller butikken.

1 - Riktig det stemmer. Avsender kommer til å kreve erstatning fra oss da blir du også tilbakebetalt av avsender av din pakke.

2 - I dette tilfellet, kan pakken spores opp? Jeg ønsker å se omfanget av skaden.
2    Det dreier seg om 20 liter oljemaling som ikke lenger er i produksjon, og litt svinn kan jeg godta.

1 - Du blir oppdatert av din saksbehandler. Men pakken blir returnert til avsender registrert som retur.
1 - Gjerne kontakte avsender av din pakke. Det er kun avsender som kan løse det opp.

2 - Takker for svar. Da satser jeg på å høre fra en saksbehandler innen kort tid. Ha en fortsatt fin dag.

1 - Takk for det. Jeg ønsker en fin dag videre til deg også

Ingen unnskyldning for hverken ødelagt vare eller forsinket svar fra dem.

Kan ikke se jeg fikk noe annet enn forsøk på å ikke snakke mer med meg, og ønske om å dytte ALT over på avsender...

 

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hahahahaha. Forventa ikke å finne en slik tråd på første sia, men her er vi.

PostNord håndterer pakker, 200-liters fat og europaller fra oss, og det går ikke en uke før kundeservice'n våres må spørre hvor ting er henn. Ting som står att på terminalen, ting som har blitt sendt feil, etiketter som har blitt "lest av feil", etc. For en person som jobber i logistikk selv lurer jeg virkelig på hva LostNord/PostMord driver med. :P

Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (11 minutter siden):

Hahahahaha. Forventa ikke å finne en slik tråd på første sia, men her er vi.

PostNord håndterer pakker, 200-liters fat og europaller fra oss, og det går ikke en uke før kundeservice'n våres må spørre hvor ting er henn. Ting som står att på terminalen, ting som har blitt sendt feil, etiketter som har blitt "lest av feil", etc. For en person som jobber i logistikk selv lurer jeg virkelig på hva LostNord/PostMord driver med. 😛

Hvorfor bruker dere PostNord?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaja, da var det min tur. Bestilte et headset fra en nettbutikk som skulle sende pakken til døra mi (Sørlandet). Oslo til Kristiansand tok over en uke (virker som ting stoppet opp i Stokke), samt at på sentralen i Kristiansand lå den ytterligere en uke uten oppdatering (dette var før påsken). Fikk så beskjed på sms at pakken var forsøkt utlevert men ingen hjemme (fikk aldri oppdatering på telefon eller Mail om å Koordinere levering, og da forventet leveringstid var over en uke tidligere var det vanskelig å ta noe seriøst). Klager til kundeservice som gjør en Uno og hevder det er min feil for ikke å være hjemme. De kan heller ikke si hvor pakken er sendt til og stod ikke hvor denne ville bli returnert til. Sjekker med jevne mellomrom på sporingen hvor den er men der står kun at pakken ble forsøkt utlevert. Etter dette går det vel en ukes tid før jeg får varsel om at pakken returneres om den ikke hentes, samt hvor denne kan hentes. Her står heldigvis butikknavnet og jeg får hentet pakken.

Føkk PostNord.

Endret av The Very End
  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Dubious said:

Hvorfor bruker dere PostNord?

Spør ikke meg. Er ledelsen som håndterer detta. Vi har Bring og, og de har vi noen problemer med te tider også. 

Er ikke ofte vi har problemer fra LostNord sin sie når det er sagt, da vi sender flere tusen pakker og slikt ut hver eneste dag. På så stor skala er det umulig å være feilfri. Men er ikke noe morsomt å høre fra kunden at de ikke har fått varene sine når LostNord har drevi og tulla. 

Lenke til kommentar

Opplever for første gang stor irritasjon med PostNord nå.

Bestilte ny gamingstol rundt Black Friday-tider, fikk ene kollien med ryggen på stolen 1. desember uten problemer og andre kollien med resten av stolen har vært til "tollbehandling" siden 2. desember, over fire måneder nå.

Hvor jævla lang tid skal det ta å tollbehandle EN pakke?? Og ikke har jeg hørt noe som helst heller, eneste livstegnet er at tidspunktet for tollbehandlingen som var angitt 2. desember ble oppdatert 23. mars, men ingen forandringer overhodet.

Det skal sies at jeg har valgt å vente for å se om det går seg til, men må nesten kontakte kundeservice i morgen. Jævlig lei av denne evige ventinga.

EDIT:

Må tilføye at etter kontakt med kundeservice hos både PostNord og nettbutikk ser det ut til at flere måneder i tollbehandling skyldtes ufullstendig dokumentasjon fra sistnevnte. Så snart dette var oversendt ble det fart i transporten, dóg med et tilfelle av feilsortering.

Skjønner fortsatt ikke hvordan én kolli kom fram forholdsvis kjapt og uten problemer mens den andre ble sortert til tollbehandling, men samme det. Hele produktet er her og klart til montering.

Endret av N-4K0
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...