Gå til innhold

Hva F*** er det PostNord driver med?


Eriksendrul

Anbefalte innlegg

Jobber selv i logistikk, og vår bedrift har mistet en del kunder til postnord pga priser vi ikke kan matche.

Så jeg vet at det omtrent ikke er marginer, og da må det spares i alle ledd, både kundesupport og på sjåfører og transport/terminalbehandling. Dette gir blant annet mye utskiftninger av sjåfører fordi de finner noe annet å gjøre pga arbeidspress og lav lønn. Dette gjelder nok alle innen transport/logistikk.

Når jeg startet i logistikk i 2007 var det andre tider, vår bedrift måtte takke nei til kunder med god lønnsomhet fordi vi ikke hadde kapasitet til mer.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

LostNord har nok en gang ikke klart å gjøre noe så enkelt som å lese på datoen på etikettene sine. De har sendt 4 hele europaller til helt feil avdelinger. Vi har kunder rundt omkring i landet som skal ha varene sine, og det hjelper ikke når disse tullingene hverken klarer å lese en etikett opp-ned eller en forbanna dato. Klarer ikke en gang gjenkjenne sine EGNE etiketter og sendte oss bokstavelig talt en klagemail fordi noen hadde festet en etikett på en pall opp-ned som de "ikke klarte å lese". 

Ærlig talt. Er de i LostNord idioter hele gjengen? Må bli fôret med teskje? Behandlet som om de er i barnehagen og fotfølges hvert eneste trinn av gangen i tilfelle de snubler?

Endret av Yakamaru
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Ny ingen overraskelse fra PostNord.

Bestilte en 3 tonn garasjejekk (Bahco BH13000) og noen drilladaptre og kraftpiper fra Staypro under et salg nylig.
Ifølge sporingen skulle jekken komme torsdag forrige uke, men den kom tirsdag denne uken - hvilket i seg selv ikke hadde vært noe problem, men siden denne skulle hjem på døren så tok jeg meg fri fra jobben på torsdag for å ta den imot når jeg fikk beskjed om at den snart skulle komme til meg.

Men den kom ikke, og jeg hørte ikke noe mer. Så på tirsdag blir jeg oppringt av en lokal budbil (stor kassebil) og sa han snart var fremme. Greit nok, jeg var hjemme den dagen likevel. Han kommer, og jeg blir overlevert nærmest en flyttekasse...som bare inneholder 3x hex- / pipeadaptersett og 2x 21mm kraftpiper.

Han hadde ikke jekken, den "var for tung", så den kom med egen bil senere på dagen. Blir da senere oppringt av en som lurer på om jeg kan komme med egen bil og møte ham, for han tror ikke han får plass til sin bil der vi bor - for han kommer med lastebil. Jekken har en oppgitt nettovekt på 48 Kg, og av en eller annen grunn en oppgitt bruttovekt på 73 Kg.

Så jeg drar og møter han som kommer med lastebil, og vi flytter jekken over i min bil på 30 sekunder. Og slikt betaler man 300 Kr. for "hjem på døren pallegods" for (var eneste fraktalternativ). Og kaster bort arbeidstid. Og ifølge sporingen så skal jekken fortsatt komme på torsdag forrige uke. :wallbash:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
kremt skrev (8 minutter siden):

Jekken var på tilbud på jula for enda mindre ser det ut til, hadde nok vært billigere å kjøpe der.

Stemmer, jeg så tilbudet hos Jula 2 dager før jeg kjøpte den nye jekken. Men det var før jeg trengte (les: ønsket) den nye.
Det hele ble et puslespill av tilfeldigheter både med behov ("behov") for en ny jekk og å få solgt jekken jeg allerede hadde.

Innen alle bitene hadde falt på plass, var tilbudet hos Jula over. Derfor; Staypro. :)
Dessuten hadde ikke Jula adaptrene jeg var ute etter også, og med frakt fra 2 steder ble Staypro billigst i gjennomsnitt.

Jeg liker å spare mest mulig når jeg først har bestemt meg for et spesifikt produkt, så jeg gjorde regnestykket i etterkant. ^^

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
1 hour ago, Dubious said:

Distribusjonsselskapet "legger seg flat", og uttaler at

Quote

Regionleiar Geir Follestad i Polaris beklagar det som har skjedd og seier dei no går gjennom rutinane.
[...]
Sjåføren har nok ikkje kjent godt nok til rutinane og vore uheldig, seier Evensen.

Han seier selskapet sjølve tek deler av ansvaret for manglande opplæring.

Uansett hvilke interne rutiner de har eller ikke har eller hvordan opplæringen er, så burde helt vanlig sunn fornuft tilsi at det ikke er verken lurt, akseptabelt eller profesjonelt å bare slenge pakkene utenfor butikken/distribusjonsstedet. Alt tilsier at de ikke akkurat har ansatt de skarpeste knivene i skuffen.

Endret av Arve Synden
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dubious skrev (På 19.10.2021 den 11:18 AM):

"Pakken er på vei til deg" betyr ikke at pakken er på vei til din dør innen kort tid, kun at den er på vei..

Har fått levert på dør 2 ganger, begge gangene ringte de meg før de kom.

Melding om at "pakken er lastet på bil" som er referert til her skal sendes ut dagen som den leveres. De roter fælt med det her og. Spesielt rundt juletider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...