Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

knopflerbruce skrev (30 minutter siden):

Ja, jeg utfordrer denne "incel-mentaliteten" her inne, hvor man dytter skylden over på kvinnen. Nå er ikke alle deltakerne like ille, men det er ikke så mange som faktisk utfordrer disse som gjør kvinnen til problemet for at enkelte menn ikke får seg dame og ikke tør stille spørsmål om hva disse mennene gjør eller ikke gjør for å fremme sitt eget kandidatur på best mulig måte. Derav at jeg for eksempel fronter ting som å ta til seg mer kunnskap, fordi det åpenbart er lettere å gjøre noe med enn å vokse på seg 10 centimeter. Eller å gå ned i vekt, om så er (kiloene kommer fort i retur, men har du lært deg noe sitter det forhåpentligvis en stund). Ja, jeg protesterer når det er kvinnen som liksom skal senke kravene, bare for at mennene skal slippe å anstrenge seg og ta igjen det de tapte på å være "kul og chill" på skolen.

For ordens skyld: jeg har jobbet i skolen i mange år. Hvilket kjønn jobber mest med skole? Det er jentene, det. Guttene er mer opptatt av å være laidback (om vi generaliserer, det finnes selvsagt unntak - jeg var ett av dem som barn). Og det jeg da opplever er at idet konsekvensen av denne greia med at man ikke tar skolearbeidet seriøst kommer for en dag når man prøver date de jentene som tok utdanning på alvor og etterspør noen som kan de samme tingene/har tilsvarende utdanningsnivå, så gir man bare opp og skylder på kvinnen som kravstor, fremfor å se seg i speilet og innse at det er ens egen feil om en blir spilt utover sidelinjen. Akkurat som at jeg selv burde hatt en mer tiltalende klesstil da jeg var yngre. Skal jeg skylde på en diagnose for at jeg gikk i klær jeg fikk til jul av gamle tanter som ALDRI burde bestemt klesstilen til en 20-åring? I sure hope not.

Forøvrig er utlandet sikkert helt fint, jeg skal ikke klandre noen for å prøve lykken der. Lykken min bor på studenthybel og skriver masteroppgave ved UiO :) (håper hun ikke leser denne tråden)

Det har du helt rett i mener jeg, vi bør alle først og fremst ta frem et speil og se hva en selv kan gjøre bedre. Uansett om det gjelder dating, utdanning eller annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
knopflerbruce skrev (1 time siden):

Ja, jeg utfordrer denne "incel-mentaliteten" her inne, hvor man dytter skylden over på kvinnen. Nå er ikke alle deltakerne like ille, men det er ikke så mange som faktisk utfordrer disse som gjør kvinnen til problemet for at enkelte menn ikke får seg dame og ikke tør stille spørsmål om hva disse mennene gjør eller ikke gjør for å fremme sitt eget kandidatur på best mulig måte. Derav at jeg for eksempel fronter ting som å ta til seg mer kunnskap, fordi det åpenbart er lettere å gjøre noe med enn å vokse på seg 10 centimeter. Eller å gå ned i vekt, om så er (kiloene kommer fort i retur, men har du lært deg noe sitter det forhåpentligvis en stund).

Kvinnen trenger ikke senke kravene. Derimot trenger enkelte å godta at menn også har krav. Som da for eksempel en vektgrense. Derimot om de krever em mann på minst 185 må de nesten senke kravene dersom de ikke finner nok av dem. Altså, de ikke, men da har de lite å klage over dersom de får for få napp.

knopflerbruce skrev (1 time siden):

Ja, jeg protesterer når det er kvinnen som liksom skal senke kravene, bare for at mennene skal slippe å anstrenge seg og ta igjen det de tapte på å være "kul og chill" på skolen.

Og jeg protesterer når overvekt behandles som noe utelukkende sykelig man ikke har kontroll over. Som med din lesing så står det på viljen. I mange tilfeller med vektproblemer står det også på kunnskapen om det, og da har man jo to problemer som er lite tiltalende.

knopflerbruce skrev (1 time siden):

For ordens skyld: jeg har jobbet i skolen i mange år. Hvilket kjønn jobber mest med skole? Det er jentene, det. Guttene er mer opptatt av å være laidback (om vi generaliserer, det finnes selvsagt unntak - jeg var ett av dem som barn). Og det jeg da opplever er at idet konsekvensen av denne greia med at man ikke tar skolearbeidet seriøst kommer for en dag når man prøver date de jentene som tok utdanning på alvor og etterspør noen som kan de samme tingene/har tilsvarende utdanningsnivå, så gir man bare opp og skylder på kvinnen som kravstor, fremfor å se seg i speilet og innse at det er ens egen feil om en blir spilt utover sidelinjen. Akkurat som at jeg selv burde hatt en mer tiltalende klesstil da jeg var yngre. Skal jeg skylde på en diagnose for at jeg gikk i klær jeg fikk til jul av gamle tanter som ALDRI burde bestemt klesstilen til en 20-åring? I sure hope not.

Du kunne bytte klær akkurat som de fleste kan velge å spise mindre.

knopflerbruce skrev (1 time siden):

Forøvrig er utlandet sikkert helt fint, jeg skal ikke klandre noen for å prøve lykken der. Lykken min bor på studenthybel og skriver masteroppgave ved UiO :) (håper hun ikke leser denne tråden)

Det var en mistanke jeg hadde at du var ganske så ung, for det mangler tydeligvis noe bredde i erfaringen.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, knopflerbruce said:

Forøvrig er utlandet sikkert helt fint, jeg skal ikke klandre noen for å prøve lykken der. Lykken min bor på studenthybel og skriver masteroppgave ved UiO :) (håper hun ikke leser denne tråden)

Tusen takk, det er en kjempe fin opplevelse og bonus at man får oppleve nye kulturer i jakten på en partner for livet.

Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (1 time siden):

Det har du helt rett i mener jeg, vi bør alle først og fremst ta frem et speil og se hva en selv kan gjøre bedre. Uansett om det gjelder dating, utdanning eller annet.

Alle har noe de kan gjøre bedre. Det er helt sikkert. Ofte er det uforstand om hvordan man kommer seg videre som stopper en. Det kan påvirke alle sider ved hvordan man presenterer seg utseendemessig og også hvordan en ter seg.

Har man slik uforstand på noen områder vil man jo kunne si slike ting som at vekt er noe man ikke har nevneverdig kontroll på.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (2 timer siden):

Det jeg forsøker å "fremme" er at denne greia med å fokusere på vekt er uheldig all den tid spiseforstyrrelser er et stort problem.

Når du kan si noe så tonedøvt som at lesing går bare på viljen så må du nesten tåle den sammenligningen.

knopflerbruce skrev (2 timer siden):

Og joda, det er status å være kunnskapsløs når man bruker det på den måten. For eksempel om en for enhver pris ikke skal være "nerd", og later som at det å være kunnskapsrik medfører at man er dårlig sosialt (nullsumlogikk finnes jo der ute, hvor alle fortrinn noen har automatisk betyr at de er dårlige til noe annet, mens alle som er dårlige til noe automatisk må være dyktigere enn andre på et annet felt)

Da har du sett på for mange gamle amerikanske ungdomsfilmer. Vanskelig å argumentere både med og mot filmlogikk.

knopflerbruce skrev (2 timer siden):

Å ha ADHD medfører ikke at det er vanskeligere å ta til seg faktakunnskap eller regneferdigheter i matematikk. Det vil påvirke hvordan en jobber med fagene sine på skolen, men å jobbe på en måte som passer ens personlighet er noe alle uansett må gjøre - med eller uten en slik diagnose.

Det å ha ADHD vil som regel medføre at det blir vanskelig å lese sammenhengende. De er ikke dumme, og ingen her har ment eller aregumentert slik heller.

knopflerbruce skrev (2 timer siden):

Hvis alle kan spise riktig, kan jo alle løpe 100 meter på 5 sekunder. Sånn, da står det på internett - derfor er det sant. Og det var jo en sammenlikning, derfor er det ekstra sant. Ta-da. Eventuelt kan vi være litt voksne og slå fast at det å lese en bok er noe 99% av oss behersker helt fint hvis vi vil... noe man ikke kan si om det å spise riktig, ut fra hvor mange som beviselig har spiseforstyrrelser.

At man er overvektig er ikke en spiseforstyrrelse, så ... hvor mange er det mener du? Sammenlign gjerne med hvor mange som har ADHD om du føler det hjelper saken din. Det er jo tross alt du som har skolegang her så jeg regner med at dette er plankekjøring for deg.

knopflerbruce skrev (2 timer siden):

ADHD er ikke en "jeg klarer ikke ta til meg kunnskap"-diagnose. Jeg gjentar meg selv, men det er kanskje nødvendig. Det skulle tatt seg ut om "jeg har ADHD" betyr at en skal behandles som "sannsynlig kunnskapsløs"!

Vel... Min sønn har det og blir behandlet slik på skolen. Jeg vet ikke hva mer jeg kan legge til om nettopp det da.

knopflerbruce skrev (2 timer siden):

Å overfokusere på begrepet "lesing" er forøvrig bare en avsporing.

Nei. Om du mente noe annet så er jo det greit, men man skal være forsiktig med å anta skriftlig intensjon, så du blir behandlet som at det er lesing du snakker om når det er det du skriver.

knopflerbruce skrev (2 timer siden):

Det er mange måter å ta til seg kunnskap på. Å lese en bok er bare en av dem, og om du bytter ut en fysisk bok med en lydbok eller går bord fra bøkene og over på en annen måte å tilegne seg det samme på, er jo det fair game. Å "lese en bok" i denne settingen betyr ikke å lese boken, men om å lære seg det som står i den.

Klart. Ta til seg kunnskap er noe alle uten en alvorlig hjerneskade klarer på et eller annet nivå.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (31 minutter siden):

Kvinnen trenger ikke senke kravene. Derimot trenger enkelte å godta at menn også har krav. Som da for eksempel en vektgrense. Derimot om de krever em mann på minst 185 må de nesten senke kravene dersom de ikke finner nok av dem. Altså, de ikke, men da har de lite å klage over dersom de får for få napp.

Og jeg protesterer når overvekt behandles som noe utelukkende sykelig man ikke har kontroll over. Som med din lesing så står det på viljen. I mange tilfeller med vektproblemer står det også på kunnskapen om det, og da har man jo to problemer som er lite tiltalende.

Du kunne bytte klær akkurat som de fleste kan velge å spise mindre.

Det var en mistanke jeg hadde at du var ganske så ung, for det mangler tydeligvis noe bredde i erfaringen.

Nå har jeg til gode å se at kvinner klager over at menn ikke er høye nok - som i at "Han Per må finne seg i å vokse på seg noen centimeter". Ja, det kan godt være at det er ønskelig med en høy mann - men kvinner er ikke så teite at de tror at menn blir høyere av at de klager. På samme måte som at kvinner på 40+ ikke blir noe mer fruktbare av at menn som ikke fikk seg dame i ung alder klager over hvor vanskelig det er når de "bare må ha barn". Da blir det enkle markedskrefter til slutt: enten gir man opp, eller senker kravene der hvor det ikke er mulig å oppnå dem.

Overvekt står ikke på viljen hos noen som er 200kg+. Det sier seg selv, det er ikke selvvalgt. Akkurat som at jeg kan være helt enig i at en person som er tilbakestående ikke kan forventes å lære seg alt mulig - men disse tilbakestående finnes neppe i denne tråden, og kan uansett ikke forvente å lykkes i datingmarkedet utenfor sin egen gruppe. Dog snakker vi her som regel om relativt normalt oppegående mennesker som både kan og vil. Du kan sammenlikne det med folk som veier 15kg for mye fordi de tar litt for mange pils, pizza og potetgullposer med gutta uten at det foreligger noen tvangstanker, trøstespising e.l. bak. DET er selvvalgt, og da er jeg helt enig i at det "bare er å knyte på seg skoene og komme seg ut døra". Men igjen, hvis folk sitter her inne og furter og problemet er at de man matcher med veier 15kg for mye, så er det bare å svelge den kamelen og komme seg på date. Det er vel så lett å like noen med et par kilogram for mye enn det er for personen å kvitte seg med kilogrammene. Du trenger ikke engang gjøre en innsats av sorten "dra på gymmen" for å få det til, det handler bare om attittude.

Nå regner jeg jo med at svaret er at "så lett er det ikke, og at man ikke kan noe for sin attraksjon - det er lettere å ikke gafle i seg smultringer", men hey - it is what it is.

Og, nei, det er vesentlig enklere å stikke innom Dressmann og handle klær enn å motstå søtsug. I alle fall om en har penger til førstnevnte, hvis en raka blakk blir saken en annen.

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men ser du registreringsdatoen på profilen min så skjønner du at jeg er voksen nok... så denne klossete holdningen din kan du dra et annet sted. Ikke rart du har behov for å lufte tanker her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (23 minutter siden):

Når du kan si noe så tonedøvt som at lesing går bare på viljen så må du nesten tåle den sammenligningen.

Da har du sett på for mange gamle amerikanske ungdomsfilmer. Vanskelig å argumentere både med og mot filmlogikk.

Det å ha ADHD vil som regel medføre at det blir vanskelig å lese sammenhengende. De er ikke dumme, og ingen her har ment eller aregumentert slik heller.

At man er overvektig er ikke en spiseforstyrrelse, så ... hvor mange er det mener du? Sammenlign gjerne med hvor mange som har ADHD om du føler det hjelper saken din. Det er jo tross alt du som har skolegang her så jeg regner med at dette er plankekjøring for deg.

Vel... Min sønn har det og blir behandlet slik på skolen. Jeg vet ikke hva mer jeg kan legge til om nettopp det da.

Nei. Om du mente noe annet så er jo det greit, men man skal være forsiktig med å anta skriftlig intensjon, så du blir behandlet som at det er lesing du snakker om når det er det du skriver.

Klart. Ta til seg kunnskap er noe alle uten en alvorlig hjerneskade klarer på et eller annet nivå.

For de fleste står det på viljen. Det er ingen grunn til at menn ikke kan lese like mye som kvinner, om de gidder. Men det er en guttekultur at det er kult å ikke gidde. Man skal være laidback-kiden med capsen på snei, og hettegenser - ikke Sheldon Cooper. Somehow. Så har jentene sin "flink pike"-sykdom, men den er i alle fall produktiv. Selv om den skaper en del stress.

Aner ikke hva du sikter til med filmlogikk, det jeg skriver der er sant.

Ja, ADHD medfører konsentrasjonsvansker o.l. Men det begrenser ikke evnen til å tilegne seg ny kunnskap og kompetanse. Som jo er essensen. Slutt å henge deg opp i lesing, det er bare et eksempel på en metode for å lære seg ting - selv om jeg brukte det eksempelet betyr ikke det at jeg mener at det KUN er lesing som går an. Men dette har jeg presisert sikkert et dusin ganger alt, uten at det synes å feste seg hos deg.

Spiseforstyrrelser medfører både undervekt og overvekt (dog ikke samtidig). At mange overvektige har en spiseforstyrrelse, kan du ikke underkjenne. Isåfall lever du i en fantasiverden.

Aner ikke hvordan din sønn behandles, men det er mange med ADHD i Mensa bl.a., fordi man gjerne utreder litt om intelligens "just to be sure". Det er jo et poeng at man vet hva man behandler. Jeg har ikke inntrykk av at ADHD-folk i Mensa har vært behandlet som mennesker som sliter med å ta til seg læring, men de har jo da hatt noen utfordringer som har gitt dem diagnosen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

knopflerbruce skrev (3 minutter siden):

Overvekt står ikke på viljen hos noen som er 200kg+. Det sier seg selv, det er ikke selvvalgt. Akkurat som at jeg kan være helt enig i at en person som er tilbakestående ikke kan forventes å lære seg alt mulig - men disse tilbakestående finnes neppe i denne tråden, og kan uansett ikke forvente å lykkes i datingmarkedet utenfor sin egen gruppe. Dog snakker vi her som regel om relativt normalt oppegående mennesker som både kan og vil. Du kan sammenlikne det med folk som veier 15kg for mye fordi de tar litt for mange pils, pizza og potetgullposer med gutta uten at det foreligger noen tvangstanker, trøstespising e.l. bak. DET er selvvalgt, og da er jeg helt enig i at det "bare er å knyte på seg skoene og komme seg ut døra". Men igjen, hvis folk sitter her inne og furter og problemet er at de man matcher med veier 15kg for mye, så er det bare å svelge den kamelen og komme seg på date. Det er vel så lett å like noen med et par kilogram for mye enn det er for personen å kvitte seg med kilogrammene. Du trenger ikke engang gjøre en innsats av sorten "dra på gymmen" for å få det til, det handler bare om attittude.

Mange ord for å rettferdiggjøre at du ikke ville skrive at det er omtrent like mange med spiseforstyrrelse som det er med ADHD. De ligger i underkant av 1% hver. Men spiseforstyrrelse må få spesialbehandling. Det ligger jo så i tiden og det rammer mer kvinner enn menn og det er mer synlig. Alle sammen grunner for at det prioriteres.

knopflerbruce skrev (3 minutter siden):

Nå regner jeg jo med at svaret er at "så lett er det ikke, og at man ikke kan noe for sin attraksjon - det er lettere å ikke gafle i seg smultringer", men hey - it is what it is.

Som sagt - det mangler litt bredde i erfaringen, for du har kanskje ikke like ofte rett som du liker å tro.

knopflerbruce skrev (3 minutter siden):

Og, nei, det er vesentlig enklere å stikke innom Dressmann og handle klær enn å motstå søtsug. I alle fall om en har penger til førstnevnte, hvis en raka blakk blir saken en annen.

...for deg. Men nå er altså verden litt større enn det.

knopflerbruce skrev (3 minutter siden):

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men ser du registreringsdatoen på profilen min så skjønner du at jeg er voksen nok...

...for deg.

knopflerbruce skrev (3 minutter siden):

så denne klossete holdningen din kan du dra et annet sted. Ikke rart du har behov for å lufte tanker her.

Snakker du om det jeg sa om erfaring? Det er min oppfatning. Ikke en holdning.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (3 timer siden):

Det jeg forsøker å "fremme" er at denne greia med å fokusere på vekt er uheldig all den tid spiseforstyrrelser er et stort problem

Det er jo helt greit at det er ett visst press fra samfunnet for at folk skal holde seg i form. Spiseforstyrrelser er ikke en epidemi akkurat.

 

knopflerbruce skrev (2 timer siden):

Ja, jeg utfordrer denne "incel-mentaliteten" her inne, hvor man dytter skylden over på kvinnen. Nå er ikke alle deltakerne like ille, men det er ikke så mange som faktisk utfordrer disse som gjør kvinnen til problemet for at enkelte menn ikke får seg dame og ikke tør stille spørsmål om hva disse mennene gjør eller ikke gjør for å fremme sitt eget kandidatur på best mulig måte.

Et godt poeng at mange menn er særdeles dårlige kandidater, og det er ikke noe sjokk at de er incels. Du blir ikke veldig aktuell om du jobber, spiller og runker hver dag hele uken. Men det samme kan sies om kvinner. Nærmere halvparten har personligheten på nivå med en kald bøtte vann. 

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (3 timer siden):



Å ha ADHD medfører ikke at det er vanskeligere å ta til seg faktakunnskap eller regneferdigheter i matematikk. Det vil påvirke hvordan en jobber med fagene sine på skolen, men å jobbe på en måte som passer ens personlighet er noe alle uansett må gjøre - med eller uten en slik diagnose.

 

Hvordan man jobber med fagene påvirker da hvor lett det er lære fagene.

Er man heldig og får stilt ADHD-diagnosen tidlig, så kan ting tilrettelegges, men ikke kom her å si at det bare er å jobbe på sin egen måte på skolen. Har en datter som utredes, og det er slettes ikke bare for henne å jobbe på sin egen måte. Hun er nå snart 13 år, men hun er heldig som har folk hjemme som kan hjelpe henne, ikke bare med det faglige, men med å holde fokus. 

Uansett, dette blir et sidespor til den egentlige diskusjonen. Ser egentlig ikke hva dette har med dating å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (4 minutter siden):

For de fleste står det på viljen. Det er ingen grunn til at menn ikke kan lese like mye som kvinner, om de gidder. Men det er en guttekultur at det er kult å ikke gidde. Man skal være laidback-kiden med capsen på snei, og hettegenser - ikke Sheldon Cooper. Somehow. Så har jentene sin "flink pike"-sykdom, men den er i alle fall produktiv. Selv om den skaper en del stress.

Så du drar din erfaring fra undomsskolen. Ok.

knopflerbruce skrev (4 minutter siden):

Aner ikke hva du sikter til med filmlogikk, det jeg skriver der er sant.

Dersom også her drar du det fra ungdomskolen så kan jeg strekke meg til å være enig med deg.

knopflerbruce skrev (4 minutter siden):

Ja, ADHD medfører konsentrasjonsvansker o.l. Men det begrenser ikke evnen til å tilegne seg ny kunnskap og kompetanse. Som jo er essensen. Slutt å henge deg opp i lesing, det er bare et eksempel på en metode for å lære seg ting - selv om jeg brukte det eksempelet betyr ikke det at jeg mener at det KUN er lesing som går an. Men dette har jeg presisert sikkert et dusin ganger alt, uten at det synes å feste seg hos deg.

Ingen er vel uenige i at folk burde lære seg noe nytt håper jeg. Du kunne jo bare rettet det opp med én gang du fikk et tilsvar spesifikt mot lesing i stedet for å dukke ned i skyttergraven og forsvare overspising.

knopflerbruce skrev (4 minutter siden):

Spiseforstyrrelser medfører både undervekt og overvekt (dog ikke samtidig). At mange overvektige har en spiseforstyrrelse, kan du ikke underkjenne. Isåfall lever du i en fantasiverden.

Mnei, men i motsetning til deg har jeg sjekket tallene og ikke bare sidestilt de med hvor mange overvektige jeg ser på gata. Det var dette med å lese der det er nødvendig da.

knopflerbruce skrev (4 minutter siden):

Aner ikke hvordan din sønn behandles, men det er mange med ADHD i Mensa bl.a., fordi man gjerne utreder litt om intelligens "just to be sure". Det er jo et poeng at man vet hva man behandler. Jeg har ikke inntrykk av at ADHD-folk i Mensa har vært behandlet som mennesker som sliter med å ta til seg læring, men de har jo da hatt noen utfordringer som har gitt dem diagnosen.

Det tar litt tid for meg å lese så kategoriske uttalelser som du kommer med og så tilegne dem moderasjon, for det er ganske uvanlig at folk sier "sånn er det" og så skal det leses som "det ligner litt men ikke alltid".
Så "Alle kan lese, det står bare på viljen." "Ingen med ADHD behandles om om de er dumme ." Null moderasjon eller engang hint om at du engang forstår at slike kategoriske uttalelser er feil.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (11 minutter siden):

Hvordan man jobber med fagene påvirker da hvor lett det er lære fagene. Er man heldig og får stilt ADHD-diagnosen tidlig, så kan ting tilrettelegges, men ikke kom her å si at det bare er å jobbe på sin egen måte på skolen. Har en datter som utredes, og det er slettes ikke bare for henne å jobbe på sin egen måte. Hun er nå snart 13 år, men hun er heldig som har folk hjemme som kan hjelpe henne, ikke bare med det faglige, men med å holde fokus. Uansett, dette blir et sidespor til den egentlige diskusjonen. Ser egentlig ikke hva dette har med dating å gjøre.

Det har å gjøre med hva man har kontroll over og hva man kan gjøre for å bli mer attraktiv for potensielle partnere. Påstanden var at alle kan lese (eller alle kan lære noe nytt), som da viser seg at det ikke er så bare-bare for alle, og dette ble sammenlignet med vektproblemer.

For tydeligvis er søtsug et problem man ikke nødvendigvis fikser (selv uten spiseforstyrrelse..?) mens kliniske fokusproblemer står bare på viljen. Så...

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar

Jeg prøver å følge diskusjonen her, men man mener at overvekt er noe man er mer eller mindre skyld i enn ADHD og derfor er menn dårligere enn kvinner, og alle som mener noe annet er incels?

Og kvinner som heller vil leve livet i bitter ensomhet enn å date en mann på 179 cm er mer moralsk høyverdig enn en mann som ikke kunne tenke seg å date en kvinne på 80kg?

ADHD kan være en betydelig utfordring for den enkelte. Det kan også overspising. Jeg forstår godt de som er skeptiske til å innlede et forhold med noen som har ADHD eller overspiser. Det har ikke noe med hvor stor «skyld» man har i egen situasjon, men at man vil ha en hyggelig og enkel hverdag, og evt avkom med gode gener og to dyktige foreldre.

-k

Lenke til kommentar
knutinh skrev (10 minutter siden):

Jeg prøver å følge diskusjonen her, men man mener at overvekt er noe man er mer eller mindre skyld i enn ADHD og derfor er menn dårligere enn kvinner, og alle som mener noe annet er incels?

Hehe :)

Det ultimate resultatet er jo at alle kan bli smartere mens ingen kan bli lettere, så derfor er du en kødd om du bryr deg om vekt mens det er rimelig å kreve universitetsutdannelsesekvivalens for ellers er man ikke kapabel til å føre en samtale.

Så ... jadda.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (18 minutter siden):

Hehe :)

Det ultimate resultatet er jo at alle kan bli smartere mens ingen kan bli lettere, så derfor er du en kødd om du bryr deg om vekt mens det er rimelig å kreve universitetsutdannelsesekvivalens.

Så ... jadda.

Det er jo veldig enkelt. Det fødes om lag like mange gutter som jenter i Norge. En liten andel menn og kvinner er veldig attraktive - på alle mulige måter. De fleste av oss er helt normale. Hvis alle skal finne seg noen så må noen «se potensiale» også i de som mange andre ikke ser noe muligheter i.

Å ta vare på kropp og sinn er gode råd for livet. Det kan man gjøre på andre måter enn å ta en master-grad eller pine seg på treningsstudio. Jeg skal ikke benekte at det kan hjelpe dine sjanser hos det annet kjønn men jeg er skeptisk til om det er fornuftig eller høyverdig å kreve av en partner at vedkommende er veltrent eller har fine sko.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (44 minutter siden):

 

Mange ord for å rettferdiggjøre at du ikke ville skrive at det er omtrent like mange med spiseforstyrrelse som det er med ADHD. De ligger i underkant av 1% hver. Men spiseforstyrrelse må få spesialbehandling. Det ligger jo så i tiden og det rammer mer kvinner enn menn og det er mer synlig. Alle sammen grunner for at det prioriteres.

Som sagt - det mangler litt bredde i erfaringen, for du har kanskje ikke like ofte rett som du liker å tro.

...for deg. Men nå er altså verden litt større enn det.

...for deg.

Snakker du om det jeg sa om erfaring? Det er min oppfatning. Ikke en holdning.

Antallet som har ADHD er ikke problemet for kategorien "kronisk single menn", så det er en morsom avsporing av deg å trekke det frem. De fleste menn som sliter med å finne seg en livsledsager har IKKE ADHD.

Jeg skal ikke si at jeg alltid har rett, men generaliserende tullprat basert på "jeg kjenner mange som..." og "se, jeg fant en kvinne nettavisen tenkte ga masse klikk fordi hun mener noe kontroversielt" er jo ikke akkurat uangripelige argumenter.

Forbauser meg ikke et øyeblikk om jeg er både eldre og har mer bredde i mine erfaringer enn deg. Men du går vel tom for argumenter og skal gjøre det til en ad hominem-debatt? (slå det opp, om nødvendig)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...