Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

fokkeslasken skrev (19 minutter siden):

Hehe :)

Det ultimate resultatet er jo at alle kan bli smartere mens ingen kan bli lettere, så derfor er du en kødd om du bryr deg om vekt mens det er rimelig å kreve universitetsutdannelsesekvivalens for ellers er man ikke kapabel til å føre en samtale.

Så ... jadda.

Men ja, enkel logikk at "fordi noen kan bli lettere, så generaliserer vi til at det gjelder alle". Det er jo halve debatten også med knutinh her, hvor "det finnes tre jenter i landet som har dårlige holdninger" gjør at det er en generell trend i samfunnet at jenter er for kravstore - hvilket det i liten grad er belegg for å mene ut fra clickbait hos en eller annen nettavis. Jeg har også skrevet kontroversielle ting i nettavisene, og de sluker det med en gang hvis de vet at du trigger noen med det du skriver.

Poenget er at om du plukker på en som har noen kilogram for mye, så er det mye sannsynlig at du roter borti noe personen virkelig har prøvd å gjøre noe med uten å lykkes - mens hvis du plukker på noen som ikke kan så mye samfunnsrelevant, så pirker du først og fremst borti noen som syns det var artigere å spille spill på PCen enn å lese IllVit da de var yngre og syns historie og matte og sånn er nerdete. Hvilket er fair enough, i seg selv! Jeg dømmer ingen for å leve på den måten, men ikke klag om damene med mastergrad syns det blir litt vel simpelt. Og det er jo der vi er i denne tråden, 45 sider (sikkert 46 snart) hvor Tinder er skadelig for menn, men ingen mann i tråden gidder gjøre noe utover å klage på kvinnene. Eller, en deltaker har vel bestemt seg for å prøve lykken i utlandet - og det er en helt kurant løsning for noen.

Jeg ville nå heller tenkt det hadde vært mer konstruktivt å diskutere hva mennene i denne tråden og ellers kan gjøre for å bedre sine muligheter. Istedet har vi nå havnet der at kunnskapsnivået kan vi ikke røre, fordi de har jo ADHD, alle mann ("noen har ADHD->alle har ADHD" - foruten at implikasjonen om at ADHD og kunnskapsnivå har noe med hverandre å gjøre er bare tull i seg selv, kanskje om det er noen tilleggsdiagnoser - men da snakker vi veldig spesifikke tilfeller uten generaliseringsverdi),

Hvis noen har bedre forslag enn kunnskapsnivå og "reis til utlandet" - fyr løs. Men la oss nå i alle fall drepe denne "kvinnene har skylden fordi de er kravstore"-debatten. Vi får ikke gjort noe med deres preferanser, og må gjøre noe med det vi faktisk er herre over (no pun intended).

Endret av knopflerbruce
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
knutinh skrev (16 minutter siden):

Det er jo veldig enkelt. Det fødes om lag like mange gutter som jenter i Norge. En liten andel menn og kvinner er veldig attraktive - på alle mulige måter. De fleste av oss er helt normale. Hvis alle skal finne seg noen så må noen «se potensiale» også i de som mange andre ikke ser noe muligheter i.

Å ta vare på kropp og sinn er gode råd for livet. Det kan man gjøre på andre måter enn å ta en master-grad eller pine seg på treningsstudio. Jeg skal ikke benekte at det kan hjelpe dine sjanser hos det annet kjønn men jeg er skeptisk til om det er fornuftig eller høyverdig å kreve av en partner at vedkommende er veltrent eller har fine sko.

-k

Poenget, både på Tinder og ellers, er at det aller første inntrykket man har av folk gjerne er utseendet. Og da hjelper det jo litt med slike ting. I tillegg vil man jo gjerne generalisere litt om hvordan personen er på innsiden, ut fra hvordan man er på utsiden. Et velstelt ytre vitner jo om en person som tar vare på sitt indre, også, mens om man ser ut som en slask er det kanskje en rotekopp man har med å gjøre.

Men igjen, istedet for å tenke på disse to tingene som noe man KAN gjøre, bruker du spalteplassen på å sable det ned. Hva er det isåfall menn KAN gjøre som bedrer sjansene deres? Vi er forhåpentligvis enige i at det er svært mye menn kan kontrollere som gjør dem (oss) mer attraktive for kvinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (1 time siden):

Hvordan man jobber med fagene påvirker da hvor lett det er lære fagene.

Er man heldig og får stilt ADHD-diagnosen tidlig, så kan ting tilrettelegges, men ikke kom her å si at det bare er å jobbe på sin egen måte på skolen. Har en datter som utredes, og det er slettes ikke bare for henne å jobbe på sin egen måte. Hun er nå snart 13 år, men hun er heldig som har folk hjemme som kan hjelpe henne, ikke bare med det faglige, men med å holde fokus. 

Uansett, dette blir et sidespor til den egentlige diskusjonen. Ser egentlig ikke hva dette har med dating å gjøre.

For min del kan vi legge diskusjonen om ADHD død. Det var andre som dro det frem som et eller annet trumfkort da jeg påpekte at man kan tilegne seg kunnskap for å virke mer attraktive på single jenter med utdanning. Og selvsagt er det forskjell også mellom disse, akkurat som at det er ulike grader av omfang for de fleste andre diagnoser. Ulempen med denne tråden er jo at når noen konstaterer dette så er hele premisset at alle har "den alvorligste formen for ADHD" - kontra en mildere variant. De jeg kjenner med ADHD og ADD klarer seg bra, er glade for at de har blitt diagnostisert, men har ordnet seg såpass at de har sammenlignbar skolegang med andre mennesker uten denne diagnosen. Og, ja, jeg har hørt om dem som får diagnosen altfor sent - det er selvsagt synd. Men, altså: jeg legger helst den diskusjonen der død... ideelt sett vil jeg snakke konstruktivt om det tråden omhandler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (6 minutter siden):

Poenget, både på Tinder og ellers, er at det aller første inntrykket man har av folk gjerne er utseendet. Og da hjelper det jo litt med slike ting. I tillegg vil man jo gjerne generalisere litt om hvordan personen er på innsiden, ut fra hvordan man er på utsiden. Et velstelt ytre vitner jo om en person som tar vare på sitt indre, også, mens om man ser ut som en slask er det kanskje en rotekopp man har med å gjøre.

Men igjen, istedet for å tenke på disse to tingene som noe man KAN gjøre, bruker du spalteplassen på å sable det ned. Hva er det isåfall menn KAN gjøre som bedrer sjansene deres? Vi er forhåpentligvis enige i at det er svært mye menn kan kontrollere som gjør dem (oss) mer attraktive for kvinner.

Jeg er helt enig i at menn KAN spise bedre, trene mer, kjøpe fine sko, øve opp selvtillit og sosial omgang, bli en ener på _noe_ for å lokke til seg flere kvinner, sånn at de er bedre rustet til å velge en de liker. Det vil jeg råde sønnen min til.

Jeg er bare uenig i fremstillingen av at det er menn sin _skyld_ at menn og kvinner går ufrivillig single.

-k

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (1 minutt siden):

Jeg er helt enig i at menn KAN spise bedre, trene mer, kjøpe fine sko, øve opp selvtillit og sosial omgang, bli en ener på _noe_ for å lokke til seg flere kvinner, sånn at de er bedre rustet til å velge en de liker. Det vil jeg råde sønnen min til.

Jeg er bare uenig i fremstillingen av at det er menn sin _skyld_ at menn og kvinner går ufrivillig single.

-k

Det er vel ikke menns skyld at kvinner går single. Det er knapt noen som påstår det. Det er bare en person som er skyld i det, og det er individet selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (19 minutter siden):

Det er vel ikke menns skyld at kvinner går single. Det er knapt noen som påstår det. Det er bare en person som er skyld i det, og det er individet selv.

Takk.

Altså må kvinner som er lei av å være singel eller lei av kvaliteten på mennene de finner, se kritisk igjennom hva de tilbyr og hva de krever, og hvlke kriterier de bruker for å sile ut evt tilbud.

Altså må menn som er lei av å være singel eller lei av kvaliteten på kvinnene de finner, se kritisk igjennom hva de tilbyr og hva de krever, og hvlke kriterier de bruker for å sile ut evt tilbud.

Ingen skylder deg pøkk. Hvis «ingen» vil ha deg så har jeg sympati for deg, men det er ingen andres feil at de ikke velger deg. De, som deg, opererer i et marked. Du kan bedre «salgbarheten» din, men spør deg om du da selger en vare som er ærlig med innholdsfortegnelsen.

 

Endret av knutinh
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (20 timer siden):

For min del kan vi legge diskusjonen om ADHD død. Det var andre som dro det frem som et eller annet trumfkort da jeg påpekte at man kan tilegne seg kunnskap for å virke mer attraktive på single jenter med utdanning. Og selvsagt er det forskjell også mellom disse, akkurat som at det er ulike grader av omfang for de fleste andre diagnoser. Ulempen med denne tråden er jo at når noen konstaterer dette så er hele premisset at alle har "den alvorligste formen for ADHD" - kontra en mildere variant. De jeg kjenner med ADHD og ADD klarer seg bra, er glade for at de har blitt diagnostisert, men har ordnet seg såpass at de har sammenlignbar skolegang med andre mennesker uten denne diagnosen. Og, ja, jeg har hørt om dem som får diagnosen altfor sent - det er selvsagt synd. Men, altså: jeg legger helst den diskusjonen der død... ideelt sett vil jeg snakke konstruktivt om det tråden omhandler.

Jeg er ikke uenig i det du skriver. Jeg tror vi egentlig er veldig enige. 

Mitt eneste argument er, skal man tilegne seg utdanning for å være attraktiv? Jeg mener nei. Jeg mener man heller bør prøve seg på de menneskene man faktisk matcher med, med de interessene man har. 

Det man ikke bør gjøre er å kunne prøve seg på de som virker perfekte. Da vil det gå lenge mellom hver gang man finner noen, ig man vil etter hvert sitte igjen med veldig liten erfaring. Tror damer vil stusse litt hvis man som 40-årig mann sier at man aldri har vært i et forhold. Jeg hadde stusset på det selv, hvis en dame hadde sagt det til meg. 

For all del, ADHD sier ingenting om hvordan man klarer seg. De jeg kjenner klarer seg bra, og jeg har en samboer med ADHD også. 

Endret av RRhoads
  • Liker 2
Lenke til kommentar
knutinh skrev (3 timer siden):

Takk.

Altså må kvinner som er lei av å være singel eller lei av kvaliteten på mennene de finner, se kritisk igjennom hva de tilbyr og hva de krever, og hvlke kriterier de bruker for å sile ut evt tilbud.

Altså må menn som er lei av å være singel eller lei av kvaliteten på kvinnene de finner, se kritisk igjennom hva de tilbyr og hva de krever, og hvlke kriterier de bruker for å sile ut evt tilbud.

Ingen skylder deg pøkk. Hvis «ingen» vil ha deg så har jeg sympati for deg, men det er ingen andres feil at de ikke velger deg. De, som deg, opererer i et marked. Du kan bedre «salgbarheten» din, men spør deg om du da selger en vare som er ærlig med innholdsfortegnelsen.

 

Korrekt, så får en vurdere hva som er rimelig å forvente - og legitim kritikk vil jeg si kan være tåpelige "samlebåndforsøk" på sjekking som lukter "low effort hookup", mens et helt greit krav til en partner er å omtrent matche i utdanningsnivå. Folk skal jo ha noe å prate om, og en bakgrunn som ligner litt er ikke så dumt. Jeg er helt sikker på at jenter som går elektrolinje på vgs er svært ettertraktet der av samme grunn (om de blir drittlei guttastemning er vel en annen sak), og det er jo faktisk en greie blant menn at de ikke liker å bli gruset av dama på intellekt, inntekt eller liknende. Om det gjelder dere, vet jeg ikke.

Svaret på sistnevnte er jo "ja", på generelt grunnlag. Det vil jo være særdeles klønete hvis den personen du en gang var definerer deg for all fremtid. Det er ikke uærlighet å endre seg, og det er det som er den konstruktive veien ut her. Forøvrig: går du på byen, får du et sminket glansbilde - men alle vet det, og ingen blir egentlig lurt av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (2 timer siden):

Jeg er ikkevuenig i det du skriver. Jeg tror vi egentlig er veldig enige. 

Mitt eneste argument er, skal man tilegne seg utdanning for å være attraktiv? Jeg mener nei. Jeg mener man heller bør prøve seg på de menneskene man faktisk matcher med, med de interessene man har. 

Det man ikke bør gjøre er å kunne prøve seg på de som virker perfekte. Da vil det gå lenge mellom hver gang man finner noen, ig man vil etter hvert sitte igjen med veldig liten erfaring. Tror damer vil stusse litt hvis man som 40-årig mann sier at man aldri har vært i et forhold. Jeg hadde stusset på det selv, hvis en dame hadde sagt det til meg. 

For all del, ADHD sier ingenting om hvordan man klarer seg. De jeg kjenner klarer seg bra, og jeg har en samboer med ADHD også. 

Det spørs jo hvor desperat en er, men poenget er å finne noe som monner, har andre positive effekter enn bare dette ene, og er oppnåelig. Slik jeg ser diskusjonen, er det ikke alltid så lett å finne en match på rene interesser, kanskje spesielt hvis interessene har en dårlig kjønnsbalanse. Så, da må en jo faktisk utkonkurrere noen på veien. Uansett vil jo noen bli tapere i en slik konkurranse, og det er kanskje lurt å ha en Plan B. Om det så er å virke mer interessant fordi man hører til samme samfunnslag.

Det du sier med å være singel oppi åra, er jo et potensielt problem - absolutt. Derfor lønner det seg å ta noen grep tidlig. Ikke vent til du er 35, liksom - selv om det er bedre sent enn aldri. Problemet er jo at når du ser på disse seriene av sorten "gutter mot verden", så har de ikke prøvd så veldig mye - de har bare meldt seg ut og sitter og skylder på kvinnene, "progressive kjønnsroller" og what not. Tick tock sier klokken, så er de 30+ ganske kjapt, mens de fortsatt sitter i kjelleren og loker rundt på /b/. Det er bedre å identifisere hva en kan gjøre selv enn å lete etter eksterne årsaker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

La oss ta et potensielt scenario der alle menn var toppidrettsutøvere og hadde minst en mastergrad. Veldig usannsynlig og teoretisk, jeg vet. Men, hva ville skjedd? Ville det på magisk vis eksistert flere kvinner på markedet enn i dag? Hvis det rett og slett finnes flere single menn enn kvinner, hvordan skulle man løst dette? Både kvinner og menn kan nok tenkes å være "evig single" av visse grunner og de har derfor fjernet seg selv fra markedet. Det er jo ikke en god utvikling for noen av dem, mange har sikkert prøvd lenge men ikke fått resultater av ulike grunner.

Finnes det noen statistikk på kjønssbalanse i ulike aldersgrupper og forskjellige land? Jeg ser for meg det kan være en overvekt av menn på under 50 år, mens over 60-70 snur det kraftig siden kvinner lever 10 år lengre og blir levende i 10-15 år som enker. Jeg tenker at uansett hvor god man er og hvilke kvaliteter man besitter, vil det jo ikke hjelpe hvis det rett og slett ikke finnes nok kvinner i din aldersgruppe. Eller er det rett og slett umettelig etterspørsel etter kvinner 20-40 som er fruktbare, og det er der proppen ligger? Mye spørsmål her men jeg merker at det er et ganske sammensatt og interessant tema.

Lenke til kommentar
kremt skrev (1 time siden):

La oss ta et potensielt scenario der alle menn var toppidrettsutøvere og hadde minst en mastergrad. Veldig usannsynlig og teoretisk, jeg vet. Men, hva ville skjedd? Ville det på magisk vis eksistert flere kvinner på markedet enn i dag? Hvis det rett og slett finnes flere single menn enn kvinner, hvordan skulle man løst dette? Både kvinner og menn kan nok tenkes å være "evig single" av visse grunner og de har derfor fjernet seg selv fra markedet. Det er jo ikke en god utvikling for noen av dem, mange har sikkert prøvd lenge men ikke fått resultater av ulike grunner.

Finnes det noen statistikk på kjønssbalanse i ulike aldersgrupper og forskjellige land? Jeg ser for meg det kan være en overvekt av menn på under 50 år, mens over 60-70 snur det kraftig siden kvinner lever 10 år lengre og blir levende i 10-15 år som enker. Jeg tenker at uansett hvor god man er og hvilke kvaliteter man besitter, vil det jo ikke hjelpe hvis det rett og slett ikke finnes nok kvinner i din aldersgruppe. Eller er det rett og slett umettelig etterspørsel etter kvinner 20-40 som er fruktbare, og det er der proppen ligger? Mye spørsmål her men jeg merker at det er et ganske sammensatt og interessant tema.

Det hevdes at et overskudd av unge, uetablerte menn korrelerer med krig. Altså at alle disse mennene med lite å tape tenderer til å pushe ledelsen til å krige med naboer.

Relativt små ubalanser i antall menn og kvinner (som det at Kina foretrekker å få ett guttebarn framfor ett jentebarn, eller det at flyktninger til Norge tenderer til å være unge menn) sies å fort gi sosiale problemer.

Når fødselstallene faller brått, og hvis det er rett at menn på 18-75 i noen grad foretrekker kvinner på 20-35 så kan man tenke seg at så mange fruktbare damer blir tatt av de mest attraktive eldre mennene at det gir lignende ustabilitet.


Alt dette basert på en litt primitiv forståelse av menn som at vi er villig til å bruke vold, men blir domestisert når vi har ansvar for to barn. Jeg tror at vi er mer enn det, men hvis tendensen finnes i oss, så kan det likevel bety noe i flokk.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (13 timer siden):

Antallet som har ADHD er ikke problemet for kategorien "kronisk single menn", så det er en morsom avsporing av deg å trekke det frem. De fleste menn som sliter med å finne seg en livsledsager har IKKE ADHD.

Neimenda. Trenger jeg virkelig forklare til en universitetsutdannet hvordan overføre kunnskap? Ok.

1) Du går altså langt på vei i å påstå at det er så mange med spiseforstyrrelse at man ikke kan si noe om overvekt til folk flest.
2) Så viser tallene at det er omtrent like mange med ADHD, men der er det visst greit å si at det bare står på viljen.

Er dette vanskelig for deg å fatte vet jeg ikke hvor mye mindre teskjeer jeg kan bruke og at vi fortsatt kan klare å ha et felles begrepsapparat om temaene.

knopflerbruce skrev (13 timer siden):

Jeg skal ikke si at jeg alltid har rett, men generaliserende tullprat basert på "jeg kjenner mange som..." og "se, jeg fant en kvinne nettavisen tenkte ga masse klikk fordi hun mener noe kontroversielt" er jo ikke akkurat uangripelige argumenter.

Nuvel... Jeg fant tallene for hva jeg snakket om i motsetning til deg, så...

knopflerbruce skrev (13 timer siden):

Forbauser meg ikke et øyeblikk om jeg er både eldre og har mer bredde i mine erfaringer enn deg. Men du går vel tom for argumenter og skal gjøre det til en ad hominem-debatt? (slå det opp, om nødvendig)

At du skulle tro noe annet hadde overrasket meg stort, for ellers hadde du jo forstått kommentaren om bredde i erfaring.

Så... hva som nå enn får deg til å sove bedre om natten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (13 timer siden):

Det er jo veldig enkelt. Det fødes om lag like mange gutter som jenter i Norge. En liten andel menn og kvinner er veldig attraktive - på alle mulige måter. De fleste av oss er helt normale. Hvis alle skal finne seg noen så må noen «se potensiale» også i de som mange andre ikke ser noe muligheter i.

Å ta vare på kropp og sinn er gode råd for livet. Det kan man gjøre på andre måter enn å ta en master-grad eller pine seg på treningsstudio. Jeg skal ikke benekte at det kan hjelpe dine sjanser hos det annet kjønn men jeg er skeptisk til om det er fornuftig eller høyverdig å kreve av en partner at vedkommende er veltrent eller har fine sko.

-k

Personlig syntes jeg hvertfall man kan kreve et visst minimum av "veltrenthet" (i mangel av et bedre ord for mangel av forfall). At man gjør noen minimum forsøk utover å kjøpe maling og sparkel for å dekke over skavankene så viser forsøk på å bedre seg at man er kapabel til å gjøre en insats og at man klarer sette mål samt jobbe målrettet i den retning.

Man har idéer og gjennomføringsevne og et visst minimum av viljestyrke samt egenskaper til å sette fingeren på hva en selv behøver for å ha det bedre enn man hadde det i går.

Men, klart, dette kan vises på andre måter også selvfølgelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (13 timer siden):

Men ja, enkel logikk at "fordi noen kan bli lettere, så generaliserer vi til at det gjelder alle". Det er jo halve debatten også med knutinh her, hvor "det finnes tre jenter i landet som har dårlige holdninger" gjør at det er en generell trend i samfunnet at jenter er for kravstore - hvilket det i liten grad er belegg for å mene ut fra clickbait hos en eller annen nettavis. Jeg har også skrevet kontroversielle ting i nettavisene, og de sluker det med en gang hvis de vet at du trigger noen med det du skriver.

Ok.

knopflerbruce skrev (13 timer siden):

Poenget er at om du plukker på en som har noen kilogram for mye, så er det mye sannsynlig at du roter borti noe personen virkelig har prøvd å gjøre noe med uten å lykkes - mens hvis du plukker på noen som ikke kan så mye samfunnsrelevant, så pirker du først og fremst borti noen som syns det var artigere å spille spill på PCen enn å lese IllVit da de var yngre og syns historie og matte og sånn er nerdete. Hvilket er fair enough, i seg selv! Jeg dømmer ingen for å leve på den måten, men ikke klag om damene med mastergrad syns det blir litt vel simpelt.

Og jeg finner det besynderlig at du konsekvent faller tilbake på en persons ungdomsår. Som om du ikke vet hva som, eller at noe, skjer etter disse.

knopflerbruce skrev (13 timer siden):

Og det er jo der vi er i denne tråden, 45 sider (sikkert 46 snart) hvor Tinder er skadelig for menn, men ingen mann i tråden gidder gjøre noe utover å klage på kvinnene. Eller, en deltaker har vel bestemt seg for å prøve lykken i utlandet - og det er en helt kurant løsning for noen.

Er det? Jeg har ikke sett noen som engang har hintet til noe som kan tilsi at de ikke gidder gjøre noe utover å klage på kvinnene.

Pek gjerne på spesifikke poster om du vil så vi kan ha noe håndfast å diskutere utover subjektive inntrykk.

knopflerbruce skrev (13 timer siden):

Jeg ville nå heller tenkt det hadde vært mer konstruktivt å diskutere hva mennene i denne tråden og ellers kan gjøre for å bedre sine muligheter. Istedet har vi nå havnet der at kunnskapsnivået kan vi ikke røre, fordi de har jo ADHD, alle mann ("noen har ADHD->alle har ADHD" - foruten at implikasjonen om at ADHD og kunnskapsnivå har noe med hverandre å gjøre er bare tull i seg selv, kanskje om det er noen tilleggsdiagnoser - men da snakker vi veldig spesifikke tilfeller uten generaliseringsverdi),

Beklager at komparative tallanalyser tydeligvis ble for mye. Jeg skal trappe det ned litt til et mer folkelig nivå.

knopflerbruce skrev (13 timer siden):

Hvis noen har bedre forslag enn kunnskapsnivå og "reis til utlandet" - fyr løs. Men la oss nå i alle fall drepe denne "kvinnene har skylden fordi de er kravstore"-debatten. Vi får ikke gjort noe med deres preferanser, og må gjøre noe med det vi faktisk er herre over (no pun intended).

Bare for å kaste inn en brannfakkel - Jeg ser ingen som sier kvinner har skylden utover at de kan være kravstore, så hva med at kvinner er kravstore uten å ha skylden? Hva med at kvinner har rett til å være kravstore? Det er vel ingen her som har sagt at kvinner må senke kravene så de selv får sjanse, er det vel?

Eller blir det for esoterisk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (45 minutter siden):

Personlig syntes jeg hvertfall man kan kreve et visst minimum av "veltrenthet" (i mangel av et bedre ord for mangel av forfall). At man gjør noen minimum forsøk utover å kjøpe maling og sparkel for å dekke over skavankene så viser forsøk på å bedre seg at man er kapabel til å gjøre en insats og at man klarer sette mål samt jobbe målrettet i den retning.

Man har idéer og gjennomføringsevne og et visst minimum av viljestyrke samt egenskaper til å sette fingeren på hva en selv behøver for å ha det bedre enn man hadde det i går.

Men, klart, dette kan vises på andre måter også selvfølgelig.

Man leter kanskje etter andre ting når man er 20 eller 60. Jeg synes også at skjønnhet og god fysisk kondisjon er attraktivt.

Men jeg tror at jeg leser mindre inn i det enn du later til å gjøre. En dame som er overvektig er en dame som er overvektig. Ikke en «taper» eller en som generelt mangler viljestyrke. I mine øyne.

-k

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke fått lest alle innleggene her i denne tråden,  så jeg bare hopper inn.  

Når det gjelder utseende så lønner det seg ikke å se ut som et takras,  men heller ikke å være en ren fotomodell.  Har man noen skavanker som en ikke greier å skjule,  så lønner det seg heller ikke å være kravstor av seg.  Det finnes faktisk mange fisk i havet når det kommer å finne den rette.  Forresten så lønner det seg å være tålmodig og ikke gå frem for kjapt. Har en vært venner med en av det motsatt kjønn som ikke har kjæreste,  så kan man gjerne gjøre kur og vise sin interesse 

Lenke til kommentar
kremt skrev (5 timer siden):

La oss ta et potensielt scenario der alle menn var toppidrettsutøvere og hadde minst en mastergrad. Veldig usannsynlig og teoretisk, jeg vet. Men, hva ville skjedd? Ville det på magisk vis eksistert flere kvinner på markedet enn i dag? Hvis det rett og slett finnes flere single menn enn kvinner, hvordan skulle man løst dette? Både kvinner og menn kan nok tenkes å være "evig single" av visse grunner og de har derfor fjernet seg selv fra markedet. Det er jo ikke en god utvikling for noen av dem, mange har sikkert prøvd lenge men ikke fått resultater av ulike grunner.

Finnes det noen statistikk på kjønssbalanse i ulike aldersgrupper og forskjellige land? Jeg ser for meg det kan være en overvekt av menn på under 50 år, mens over 60-70 snur det kraftig siden kvinner lever 10 år lengre og blir levende i 10-15 år som enker. Jeg tenker at uansett hvor god man er og hvilke kvaliteter man besitter, vil det jo ikke hjelpe hvis det rett og slett ikke finnes nok kvinner i din aldersgruppe. Eller er det rett og slett umettelig etterspørsel etter kvinner 20-40 som er fruktbare, og det er der proppen ligger? Mye spørsmål her men jeg merker at det er et ganske sammensatt og interessant tema.

Hvis alle menn og kvinner var "tiere" ville det ikke vært så mange single, siden man som regel i det minste ville klart å være sammen med noen for utseendets skyld. Så, problemet ville jo faktisk i stor grad løst seg selv i det scenariet.

De fleste som er "eldgamle" er kvinner, men utover det er det rimelig jevnt fordelt. 1,70 millioner menn i aldersgruppen 20-66 og 1,62 millioner kvinner i samme aldersgruppe. 51,2% vs 48,8%, så det vil da statistisk sett være noen single menn dersom alle kvinnene er opptatt. Det er uansett jevnt nok til at når folk slår opp og blir sammen med andre, så er det muligheter for alle - i alle fall i teorien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (6 minutter siden):

Hvis alle menn og kvinner var "tiere" ville det ikke vært så mange single, siden man som regel i det minste ville klart å være sammen med noen for utseendets skyld. Så, problemet ville jo faktisk i stor grad løst seg selv i det scenariet.

Det tror jeg ikke. Systemet er selvregulerende, og om alle var like slående vakre så ville vi finne noe/noe annet å sortere på.

Objektivt sett så er folk antagelig langt vakrere nå enn for 200 år siden. Tannkrem, tannregulering, såpe, sjampo, fravær av parasitter og kur for ymse sykdommer gjør at det færreste har stygge skavanker selv i godt voksen alder.

-k

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...