Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

Trotters skrev (12 timer siden):

Selvfølgelig kan de like hverandre. Jeg har ikke sett noen hevde det motsatte.

Jeg mistenker at du misforstod ordene mine. Jeg snakker om rekkefølgen ting skjer i.

En ting er hvis man kommer i kontakt med noen, man trives og liker hverandre, også finner man etterhvert ut at det er en vesentlig aldersforskjell. Da er aldersforskjellen en tilfeldighet, fordi den initielle kontakten handlet om helt andre ting.

Noe ganske annet er at man aktivt søker kontakt med mennesker som har et gitt alderssegment, og finner noen man liker i det segmentet. Da er ikke aldersforskjellen tilfeldig, men tvert imot noe man aktivt har oppsøkt.

Resultatet kan fortsatt være at man har fått kontakt med akkurat den samme personen, men i det første tilfellet er altså aldersforskjellen tilfeldig, mens i det andre tilfellet er det ingen tilfeldighet.

Akkurat som hvis du ber en kompis kjøpe en tannkrem til deg, så er det helt tilfeldig at han kjøpte Solidox frisk pust. Men hvis du ber han kjøpe Solidox frisk pust, så er det ikke tilfeldig at det er den han kjøper.

Les gjerne kommentarene på nytt, i lys av forklaringen over, og se om ikke du leser en annen tolkning ut av dette enn du initielt gjorde.

 

 

Okej. Skal man se slik på det kan man jo likegjerne klage på at man aktivt søker seg til det samme aldersskiktet som at man søker til et annet. Begge vil kunne være aktive handlinger, og det virker som du bare har et problem med det dersom noen søker utenfor hva du vil anse som akseptabelt.

Aktivt kan det være uansett men bare den ene er visst feil.

Fra en annen vinkel kan man jo også si at man typisk søker seg mot folk man har noe til felles med. En person som i all hovedsak har vært singel mesteparten av livet og er kommet godt opp i åra vil fortsatt ha erfaringsmessig mer til felles med andre i samme situasjon, og der vil spennet kunne være ganske langt nedover samt de fleste i samme alder ofte har barn og/eller barnebarn som betyr at de er på et helt annet sted i livet. Endel yngre vil nok sågar øke sjansene for at man finner noen i tilsvarende livsfase.

En sammenligning kan kanskje være folk i midtlivskrise. De tenderer mot å ville gjennopplive sin ungdom med festing og skjødesløs adferd og sjekking og slikt. Slik må de gjøre sammen med andre som også gjør dette. Da det vil være vanskelig å finne slike samaldrede finner du typisk disse på barer hvor klientellet er mye yngre. Det er ikke fordi de plutselig har fått en greie med at folk skal være så mye yngre, men der finner de folk som driver med det de vil drive med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trotters skrev (12 timer siden):

Du kan jo f.eks spørre Ina Luna Gundersen om det. Les gjerne mer enn bare teksten i linken.

https://p3.no/menn-vil-betale-for-a-slikke-kroppsharet-mitt/

Så da du mener det er vanlig at:
"Og hvor ofte har du ikke hørt menn snakke om at dama ikke er like trang lenger etter en fødsel? Eller har fått hengepupper og strekkmerker?"

...så er dette du har å komme med. Etter en kommentar hvor du mener det er vanlig ("hvor ofte har du ikke hørt...") med klager om hvordan kvinner eldes og utvikles etter fødsel.

Men for å ta det du heller svarte så er det jo på det rene at man får mye dritt dersom man poster kroppsbilder av seg selv på nettet og at prepubertale idioter har lite å bruke kveldene sine på. Så mye mer enn det er det vel ikke å lære av nettopp dét eksempelet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trotters skrev (12 timer siden):

Er det?

Mitt inntrykk fra denne tråden er at de aktivt søker i et gitt alderssegment fordi målet er å finne noen med "den rette typen fysisk attraksjon" som de aldri klarte å få som kjæreste da de selv var unge. At en gitt aldersgruppe altså er målet.

Ja jeg har skjønt at det er inntrykket ditt. Det er altså ikke mitt inntrykk og jeg skjønner ikke hvorfor det er inntrykket ditt. Derav min kommentar.

Trotters skrev (12 timer siden):

Når de da ikke finner noen i den aldersgruppen i Norge som vil bli sammen med dem, så søker de utenlands for å finne noen der. Og da er det ikke Sverige, Italia, Spania eller andre vestlige land de søker i. Det er gjerne i fjerne østen, hvor noen kvinner tilfeldigvis synes det er mer aktuelt (enn kvinner i Vest-Europa gjør) å date menn som er tre ganger sin egen alder.

Det er også der man vil finne potensielle partnere som er villige til å inngå partnerskap på annen basis enn hvor flink man er til å ta bilde av seg selv. I mange tilfeller vil det være en økonomisk vinning for den andre partens familie også, da ved månedtlig vedlikehold.

Finnes det i det hele tatt slike over 50 eller 40?

Og da vil jeg gå langt i å si at de søker en slik ordning fordi de ikke klarer få en partnerordning på den vanlige måten. Det er ikke slik at med den ordningen florerer det av samaldrede akkurat.

Trotters skrev (12 timer siden):

At de finner noen de liker tviler jeg ikke på, men å hevde at aldersforskjellen er tilfeldig er en forklaring jeg har 0% tro på.

Kjøper du denne teorien selv? "Jeg sliter med å finne meg en kjæreste, så derfor har jeg senket mine krav og blitt sammen med ei som tilfeldigvis er mye yngre enn meg, og som jeg tilfeldigvis synes er mye mer fysisk attraktiv enn kvinner på min egen alder. Men aldersforskjellen er altså helt tilfeldig!"

Det ligger nok mye land mellom "tilfeldig" og "førsteprioritet".

Trotters skrev (12 timer siden):

Hva er det vanlige å gjøre hvis man ikke klarer å få tak i det man ønsker seg? Hvis man ikke finner den kjæresten man drømmer om, boligen man drømmer om, jobben man drømmer om, bilen man drømmer om, osv. Pleier man da å sikte mot noe enda bedre, eller pleier man å senke kravene noe til man finner noe som er innen rekkevidde? Jeg mener, hvis man drømmer om en enebolig i Drammen, men ikke har råd. Begynner man da å drømme om en enebolig i Bærum istedenfor? Eller begynner man heller å lete enda lenger vekk fra Oslo hvor prisene gjerne blir lavere?

Jeg begynner å mistenke at den eneste verdien du ser er alderen. Jeg sier altså ikke at alder er irrelevant eller tilfeldig, men jeg sier at det er andre ting som gjør at de har endt opp der dersom vi snakker om de som drar til utlandet for å gjøre de typer av partnerskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (9 timer siden):

Klart, det å puste er vanskelig for noe, og andre sliter med å drikke vann. La oss for guds skyld late som at alt er kjempevanskelig for noen, og at ingenting handler om å ta seg selv i nakken og gidde å gjøre noe man ikke liker og ikke egentlig har noen diagnose mot. Og nei, det er ikke lettere for meg å lese en skjønnlitterær bok enn det er det for sønnen din. For alt du vet, kan det være motsatt. Selv om jeg gjorde det da jeg måtte.

Her er jeg helt enig. Forskjellen er at jeg mener dette også om overvekt. Men ikke du tydeligvis. For da ble det visst plutselig snakk om spiseforstyrrelser og det ene med det andre. Men lesing, nei da er det viljen det står på.

Det er slik for begge. Begge kan komme av kliniske grunner og begge kan komme av (mangel av) vilje. Det jeg hang meg opp i var hvor kategorisk du beskyttet overvekt - som jo nettopp er grunnen til at vi ser overvekt glorifisert i kulturen fordi tenk på de stakkarene som må leve med å spise femti donøtter om dagen og fortsatt ha krefter til å møte samfunnets ondskap hver dag.

Nei vett'u hva...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (2 timer siden):

Flere sider med diskusjon, men jeg synes at denne oppsmmerer uenigheten ganske bra. Tør jeg spørre hvor du har funnet den?

-k

Du finner en drøss hvis du googler slik:

https://www.google.no/search?q=meme+how+tall+are+you+how+much+do+you+weigh&sxsrf=AJOqlzUr-20NVci-NU_YdTFvdlWsFxp5aQ:1676020884777&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwi7leSr0Ir9AhXjiIsKHaUrBDAQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1920&bih=937&dpr=1

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (4 timer siden):

https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2021/11/11/det-er-veldig-tabu-a-si-dette-men-jeg-foler-meg-ikke-fullkommen-alene/
 

Sanna har startet en debatt som går nettopp på at hun er lei av å være singel og at de mennene som byr seg fram ikke er bra nok.

Prøv gjerne å lese kommentarene på facebook til debatten etter at Thuen hevder at det finnes et «kjønnsmarked».

-k

Jeg har vært i tråden en GOD stund med ujevne mellomrom, så jeg har sikkert allerede lest kommentarene (det Sanna skrev har jeg i alle fall lest, og gitt henne noe støtte for poengene). Noe spesielt jeg skulle sett etter?

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (6 minutter siden):

Jeg har vært i tråden en GOD stund med ujevne mellomrom, så jeg har sikkert allerede lest kommentarene (det Sanna skrev har jeg i alle fall lest, og gitt henne noe støtte for poengene). Noe spesielt jeg skulle sett etter?

Jeg trodde at kommentaren min var ganske selvinnlysende. Når du sier at:

»Disse kravstore kvinnene de som klager over at de er evig single kjenner ikke jeg til.»

Så synes Sanna som et eksempel. Dvs nå kjenner du til minst en kvinne som klager over at hun er singel og samtidig er svært bevisst hva hun krever.

Hvis du leser kommentarfelt på facebook så er min påstand at du vil se mange slike kvinner. De krever f.eks. at menn skal lese bøker for å være verdt å vurdere, og klager samtidig over at de ikke finner seg en partner.


Menn og kvinner vil gjerne ha den «beste» partneren de kan få. Det synes jeg er ganske menneskelig. Hvis man stiller så høye krav at ingen vil ha deg så får man leve i ensomhet. Jeg ser ikke noen annen måte det kan funke på.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (2 timer siden):

Her er jeg helt enig. Forskjellen er at jeg mener dette også om overvekt. Men ikke du tydeligvis. For da ble det visst plutselig snakk om spiseforstyrrelser og det ene med det andre. Men lesing, nei da er det viljen det står på.

Det er slik for begge. Begge kan komme av kliniske grunner og begge kan komme av (mangel av) vilje. Det jeg hang meg opp i var hvor kategorisk du beskyttet overvekt - som jo nettopp er grunnen til at vi ser overvekt glorifisert i kulturen fordi tenk på de stakkarene som må leve med å spise femti donøtter om dagen og fortsatt ha krefter til å møte samfunnets ondskap hver dag.

Nei vett'u hva...

Selvsagt kan du finne folk med en god del kilogram for mye som "kan takke seg selv", men de fleste av dem vil jo ikke være sånn - egentlig. Eller i motsatt ende - den som har en holdning til anorektikere at "det bare er å åpne munnen og spise mer" har norsk rekord i mangel på forståelse for situasjonen. Mens det å være kunnskapsløs er jo nærmest status for noen. For, da er man jo automatisk "streetsmart" og i alle fall ikke noen nerd. Det med å le bort dårlige matematikkunnskaper er f.eks. en høyst reell greie, fremfor å se på det som noe uheldig og prøve å rette opp i det. Litt som om man svir middagen hver dag og flirer av det fremfor å bli en bedre kokk.

Hvis du mener dette andre kan komme av kliniske grunner, vil jeg vite diagnosen så jeg kan se hvor hyppig det forekommer. Finnes det ikke en diagnose å sette, er det enten fordi dette ikke eksisterer, eller fordi problemet er så lite at man ikke gidder gi det et navn.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (8 minutter siden):

Jeg trodde at kommentaren min var ganske selvinnlysende. Når du sier at:

»Disse kravstore kvinnene de som klager over at de er evig single kjenner ikke jeg til.»

Så synes Sanna som et eksempel. Dvs nå kjenner du til minst en kvinne som klager over at hun er singel og samtidig er svært bevisst hva hun krever.

Hvis du leser kommentarfelt på facebook så er min påstand at du vil se mange slike kvinner. De krever f.eks. at menn skal lese bøker for å være verdt å vurdere, og klager samtidig over at de ikke finner seg en partner.


Menn og kvinner vil gjerne ha den «beste» partneren de kan få. Det synes jeg er ganske menneskelig. Hvis man stiller så høye krav at ingen vil ha deg så får man leve i ensomhet. Jeg ser ikke noen annen måte det kan funke på.

-k

I og med damen har vært nevnt i tråden er det ikke så åpenbart hva det var du siktet til. Men OK, da har vi slått fast at det finnes minst én slik (eller, det var en slik den gangen artikkelen ble publisert). Endrer det noe som helst? Det er ikke så mye å generalisere ut fra det.

Min påstand er at du vil se minst like mange menn som klager over alt mulig rart ved kvinner. For eksempel at de bare vil kose, og ikke ligge sammen. Eller at det er noen fysiske 'mangler' der. Spørsmålet blir bare i hvilke fora du leser, leser du kvinneguiden er det mye sutring fra kvinner - fordi det er kvinner som i hovedsak er der. Sitter du på mannsdominerte fora, er det menn som klager mest.

Skal en ha et langvarig forhold er det greit å ha noe å snakke om - og to personer med omtrent den samme intellektuelle ballasten vil lettere ha noe felles der. Ellers blir fort den ene understimulert og irritert over dette, mens den andre føler seg dum. Det er høyst legitimt at en tenker at slike egenskaper er viktige. Så er det jo også slik at en ikke kan "avutdanne" seg. Skal det gapet jevnes ut, er det den som ikke har, som må skaffe seg.

Det siste du sier er jo riktig, men hey - vi sitter i en tråd med bitre menn som ikke vil endre seg, og heller ikke slår seg til ro med at de er evig single.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt offtopic. Husker jeg testet ut Tinder under korona perioden, så slettet jeg kontoen etter 1 måned og kontaktet Tinder pr mail om at personopplysninger lagret av meg skulle slettes og sendes pr mail til meg. De svarte aldri meg og fulgte heller ikke opp, så kontaktet jeg datatilsynet om at de ikke fulgte opp etter min hendvendelse. Så ble saken løst etter noen måneder, totalt unødvendig og få juridisk hjelp av datatilsynet. Så slik jeg opplever Tinder, er at de kun tenker at Norge er ei gullgruve, der kan tjene seg godt på folks uvitenhet. Så min oppfordring, hold dere unna dating tjenester. Og vær forsiktig med hva slags informasjon dere deler til slike tjenester.

Datatilsynet Kilde

Endret av Soles
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, knopflerbruce said:

Det siste du sier er jo riktig, men hey - vi sitter i en tråd med bitre menn som ikke vil endre seg, og heller ikke slår seg til ro med at de er evig single.

Jeg endret meg den dagen jeg søkte til utlandet, og det har vært kjempe bra for min del. Å gå til utlandet å møte folk som aksepterte meg for den jeg er, helt fantastisk. Jeg fikk endelig klarheten i at det ikke var meg som var problemet mtp personlighet. Jeg er verken rik på penger eller den kjekkeste, men jeg vet at om jeg hadde fått sjansen til å bli kjent med noen, så ville de likt meg for meg. Men det er vanskelig i dette samfunnet når man ikke får anledning til å bli kjent med noen fordi man er noen cm. for kort på høyde eller ikke kan vise til luksus-imaget. Jeg er bare en helt vanlig mann, tidligere bitter, nå en som gleder seg til fremtiden og hva utlandet har å by på.😀

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 7968a...bd7

Jeg bryr meg ikke om alder. Jeg bryr meg om kvinnen er vakker, skjønn. Huden må være fint og uten "skader".
Kvinner som røyker mye, ikke bruker fuktighetskrem, eller soler seg mye skader huden sin, og dermed mindre attraktiv.

Jeg har sett flere kvinner i sent 30årene, og opp i 40årene som er fantastisk vakker. Gjelder både Asiatere og Vestlige kvinner.

For en liten stund siden fant jeg en kvinne 5 år eldre enn meg på Tinder. Hun var råflott og jeg swipet til høyre.
Hadde jeg ikke hatt ønske om egne barn, tror jeg mitt søk om kjæreste/forhold ville vært mye enklere.

Anonymous poster hash: 7968a...bd7

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (22 timer siden):

Klart, det å puste er vanskelig for noe, og andre sliter med å drikke vann. La oss for guds skyld late som at alt er kjempevanskelig for noen, og at ingenting handler om å ta seg selv i nakken og gidde å gjøre noe man ikke liker og ikke egentlig har noen diagnose mot. Og nei, det er ikke lettere for meg å lese en skjønnlitterær bok enn det er det for sønnen din. For alt du vet, kan det være motsatt. Selv om jeg gjorde det da jeg måtte.

Hvis noen er dyslektiker, kan jeg godt se poenget med LESING, men da har en ekvivalenter hvis målet er å ta til seg kunnskap. Selvsagt, er man mentalt tilbakestående i ordets rette forstand (altså ikke ment som et nedsettende begrep, men som en faktisk ting), blir jo saken en annen - men da er man kanskje ikke på et modenhetsnivå hvor det er realistisk å ha et "voksenforhold".

ADHD kan påvirke hvor lett det er å lese bøker. Spesielt vanskelig er det hvis det er et emne man misliker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 7968a...bd7 skrev (18 timer siden):

Jeg bryr meg ikke om alder. Jeg bryr meg om kvinnen er vakker, skjønn. Huden må være fint og uten "skader".
Kvinner som røyker mye, ikke bruker fuktighetskrem, eller soler seg mye skader huden sin, og dermed mindre attraktiv.

Alle setter vel pris på skjønnhet, og det virker som en boost på selvtillit når noen som er vakker viser interesse for akkurat deg.

Men hva om det finnes et menneske som har «skadet» hud men som er veldig ok?

-k

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (På 9.2.2023 den 13.36):

Å åpne en bok og lese i den er enkelt. Det er ikke sånn at alle som gjør det godt på skolen syns alle fag er like interessante, og en som har 6 på vitnemålet i historie kan fint mislike faget like mye som en som har 2.

Det du sier er vel at menn helst ikke skal være seg selv, sånn at kvinner fatter interesse for dem?

Burde på samme måte ufrivillig single kvinner se mer fotball på tv? Sånn at de hadde mer å snakke med menn om?

Eller et det like greit at alle prøver å være seg selv og følge sine interesser og å finne noen som har noenlunde overlapp eller interesse for den de egentlig er?

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...