Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

fokkeslasken skrev (2 timer siden):

Neimenda. Trenger jeg virkelig forklare til en universitetsutdannet hvordan overføre kunnskap? Ok.

1) Du går altså langt på vei i å påstå at det er så mange med spiseforstyrrelse at man ikke kan si noe om overvekt til folk flest.
2) Så viser tallene at det er omtrent like mange med ADHD, men der er det visst greit å si at det bare står på viljen.

Er dette vanskelig for deg å fatte vet jeg ikke hvor mye mindre teskjeer jeg kan bruke og at vi fortsatt kan klare å ha et felles begrepsapparat om temaene.

Nuvel... Jeg fant tallene for hva jeg snakket om i motsetning til deg, så...

At du skulle tro noe annet hadde overrasket meg stort, for ellers hadde du jo forstått kommentaren om bredde i erfaring.

Så... hva som nå enn får deg til å sove bedre om natten.

Vel, hvis du vil sammenlikne ADHD og spiseforstyrrelser på den måten bør du ha selvinnsikt nok til å få med deg at det er INGEN HER SOM DRIVER ADHD-SHAMING! Det er ikke sånn at jeg (eller andre) løper rundt og ber folk med ADHD om å bli kvitt diagnosen sin. Kreves det en universitetsgrad for å forstå dette? Neppe. Likevel må det presiseres... Så hvis du nå insisterer på å sidestille disse, bør vi også anta at folk med overvekt kan like lite for dette som at folk med ADHD kan noe for sin ADHD. Følgelig bør man heller ikke hakke på dem for å ha den diagnosen. Greit?

Ang. dette med klaging, kan du jo alltids skumme bakover og telle antall lenker delt av kvinner som klager og blir kalt kravstore versus antall lenker hvor menn klager og blir kalt kravstore. Der har du fasiten for trådens generelle bias, og hvor viktig det er for enkelte å fremstille kvinnen som problemer - fremfor å løse noe selv. Det tok f.eks. ikke lange stunden fra Josefine Stoffel fikk en artikkel om seg på nett til den ble delt her sammen med en god dose tullprat hvor hun selv ble gjort til et problem.

Jeg har etterspurt disse løsningene som menn kan gjøre for å bli mer attraktive, men det skjer jo lite. Alt vi diskuterer er løs metaprat, fremfor å faktisk finne løsninger. Jeg har presentert noen, men blir bare møtt med "det finnes noen som ikke kan dette, derfor er ikke løsningen god nok" - forstå det den som kan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
knutinh skrev (1 minutt siden):

Det tror jeg ikke. Systemet er selvregulerende, og om alle var like slående vakre så ville vi finne noe/noe annet å sortere på.

Objektivt sett så er folk antagelig langt vakrere nå enn for 200 år siden. Tannkrem, tannregulering, såpe, sjampo, fravær av parasitter og kur for ymse sykdommer gjør at det færreste har stygge skavanker selv i godt voksen alder.

-k

Den gangen ble man gjerne sammen fordi man måtte. Kanskje spesielt fra kvinnens side, siden noen luringer fant ut at det var mannen som skulle styre samfunnet.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (3 timer siden):

Man leter kanskje etter andre ting når man er 20 eller 60. Jeg synes også at skjønnhet og god fysisk kondisjon er attraktivt.

Men jeg tror at jeg leser mindre inn i det enn du later til å gjøre. En dame som er overvektig er en dame som er overvektig. Ikke en «taper» eller en som generelt mangler viljestyrke. I mine øyne.

-k

Joda, men det er ikke kategorisk. Det er snakk om å te seg som om man gidder selv, og har et visst engasjement i ens eget liv utover å skylde på eksterne årsaker hele tiden. En som tydeligvis holder seg i form er en åpenbar slik en. En som ikke holder seg i form er ikke en åpenbar slik en. Det betyr likevel ikke at de ikke gjør det på andre måter.

Så får hver og en finne seg en som passer for seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (1 time siden):

Det tror jeg ikke. Systemet er selvregulerende, og om alle var like slående vakre så ville vi finne noe/noe annet å sortere på.

Objektivt sett så er folk antagelig langt vakrere nå enn for 200 år siden. Tannkrem, tannregulering, såpe, sjampo, fravær av parasitter og kur for ymse sykdommer gjør at det færreste har stygge skavanker selv i godt voksen alder.

-k

Langt på vei enig, men som en digresjon kan nevnes at folk hadde bedre tenner uten tannlege enn i dag med tannlege frem til sukker fikk innpass i Europa. Og overvekt var rett og slett ikke et tema om det ikke dreide seg om sykdom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (1 time siden):

Vel, hvis du vil sammenlikne ADHD og spiseforstyrrelser på den måten bør du ha selvinnsikt nok til å få med deg at det er INGEN HER SOM DRIVER ADHD-SHAMING!

Så for all del - vis meg postene hvor folk fat-shamer da. For du er klar over at å ikke ville ha en overvektig partner ikke er fat-shaming håper jeg.

Sitat

Det er ikke sånn at jeg (eller andre) løper rundt og ber folk med ADHD om å bli kvitt diagnosen sin.

Og ingen gjør det med spiseforstyrrelser heller. For ... du vet at overvekt ikke er det samme som en spiseforstyrrelse, ikke sant?

Sitat

Kreves det en universitetsgrad for å forstå dette? Neppe.

Kreves det universitetsgrad for å ikke bygge på feil premisser? Vel, det ser ikke ut til at det hjelper hvertfall.

Sitat

Likevel må det presiseres... Så hvis du nå insisterer på å sidestille disse, bør vi også anta at folk med overvekt kan like lite for dette som at folk med ADHD kan noe for sin ADHD. Følgelig bør man heller ikke hakke på dem for å ha den diagnosen. Greit?

Nei. Overvekt er ikke det samme som spiseforstyrrelser uansett hvor mange ganger du hopper mellom begrepene som om de er det samme (hadde de ikke ordbøker på universitetet ditt?), og antallet med diagnosene ADHD og spiseforstyrrelser er ganske like så sammenligningen står. Det er likevel uhyre mange flere overvektige enn det er antall med spiseforstyrrelser og derfor kan du ikke sidestille overvekt med spiseforstyrrelse og dermed "kun" overvekt burde ikke ha noen blankofullmakt for fritak.

Akkurat som å ikke ville lære noe ikke får det burde ikke overvekt få det heller.

Greit?

Sitat

Ang. dette med klaging, kan du jo alltids skumme bakover og telle antall lenker delt av kvinner som klager og blir kalt kravstore versus antall lenker hvor menn klager og blir kalt kravstore. Der har du fasiten for trådens generelle bias, og hvor viktig det er for enkelte å fremstille kvinnen som problemer - fremfor å løse noe selv. Det tok f.eks. ikke lange stunden fra Josefine Stoffel fikk en artikkel om seg på nett til den ble delt her sammen med en god dose tullprat hvor hun selv ble gjort til et problem

Fasiten for trådens bias i en tråd som bokstavlig talt heter "Tinder er skadelig for menn". Og du henger deg opp i at det er en overvekt av ting menn finner problematisk..?

Sitat

Jeg har etterspurt disse løsningene som menn kan gjøre for å bli mer attraktive, men det skjer jo lite. Alt vi diskuterer er løs metaprat, fremfor å faktisk finne løsninger. Jeg har presentert noen, men blir bare møtt med "det finnes noen som ikke kan dette, derfor er ikke løsningen god nok" - forstå det den som kan.

Så når de diskuterer slikt på samme måte som du selv diskuterer overvekt så irriterer det deg? Du vet - det er noe ikke alle kan, osv.

Go figure...

Endret av fokkeslasken
  • Liker 3
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (1 time siden):

Den gangen ble man gjerne sammen fordi man måtte. Kanskje spesielt fra kvinnens side, siden noen luringer fant ut at det var mannen som skulle styre samfunnet.

Skremmende om dette er hva man kan om dette etter å ha gått på universitetet. Humanistiske fag da tydeligvis. Man får jo nesten lyst til å spørre deg om du vet hvor lang tid det tok fra menn fikk stemmerett til kvinner fikk det, for her lukter det misinformasjon lang vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (2 timer siden):

Skremmende om dette er hva man kan om dette etter å ha gått på universitetet. Humanistiske fag da tydeligvis. Man får jo nesten lyst til å spørre deg om du vet hvor lang tid det tok fra menn fikk stemmerett til kvinner fikk det, for her lukter det misinformasjon lang vei.

Jeg kan ikke noe for at du er lettskremt, og ikke evner å følge logiske tankerekker.

Menn, med noen kriterier, fikk stemmerett i 1814 og kvinner fikk først tilgang, med noen kriterier, i 1901. 87 år senere. For å ikke å snakke om at kvinner var umyndiggjort i lange tider før dette, der mannen pussig nok ikke var umyndiggjort på den samme måten.

For min del kan du gjerne sitte her og furte over hvor grusom Tinder er mot menn, eller hvordan menn er ofre i det moderne samfunnet. Så går det noen år, og du og de som er enige med deg står på stedet hvil - fordi kvinnene og samfunnet ellers ikke gidder høre på slik sutring.

Og selvsagt, hvis trådens topic er "Tinder er skadelig for menn", så forventer en at man diskuterer hvordan menn kan finne seg en date uten å forholde seg til Tinder, eller hvordan en kan bruke Tinder på en mindre skadelig måte - fremfor å diskutere side opp og side ned om kravstore kvinner og annet irrelevant tomprat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man må få kunne si at det finnes ekstra høye krav som man ikke kan strekke opp til (🤭) uten at man automatisk kommer med  tomprat/sutring eller har som mål å snakke ned noen. Tinder i seg selv er ikke problemet... den bare tydeliggjør hva som skjer i samfunnet og hvor fokuset ligger hos personene som bruker den. Det kommer helt an på kulturen man velger å swipe i. Det finnes mange mennesker som gjør sitt aller beste for å være presentabel uten at det er nok. Hvis man sier at det bare er å "ta seg sammen", så kan man ikke bare si det til en gruppe personer og ikke til en annen gruppe personer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (På 12.2.2023 den 15.41):

Skremmende om dette er hva man kan om dette etter å ha gått på universitetet. Humanistiske fag da tydeligvis. Man får jo nesten lyst til å spørre deg om du vet hvor lang tid det tok fra menn fikk stemmerett til kvinner fikk det, for her lukter det misinformasjon lang vei.

Jo høyere utdannelse, desto større fisk er de rundt pokerborda.. 😂 (min hobby) Trenger ikke bety allverden, men det er jo en slags sikkerhet for å få deg en god A4-jobb da. Så for de fleste er det jo en god avgjørelse.

Når folk liksom skal opphøye seg selv til "vi som har universitetsutdannelse kan ha en samtale med damer på et annet nivå" osv må jeg bare le dog. Du klarer å lese bøker, møte opp og løse de oppgaver du blir satt til av varierende vanskelighetsgrad. Du klarer å jobbe jevnt over tid med store emner. Bra det, men slapp av litt.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (3 timer siden):

Jo høyere utdannelse, desto større fisk er de rundt pokerborda.. 😂 (min hobby) Trenger ikke bety allverden, men det er jo en slags sikkerhet for å få deg en god A4-jobb da. Så for de fleste er det jo en god avgjørelse.

Når folk liksom skal opphøye seg selv til "vi som har universitetsutdannelse kan ha en samtale med damer på et annet nivå" osv må jeg bare le dog. Du klarer å lese bøker, møte opp og løse de oppgaver du blir satt til av varierende vanskelighetsgrad. Du klarer å jobbe jevnt over tid med store emner. Bra det, men slapp av litt.

Dette er pisspreik. Problemet her er jo at om jeg sier at "jeg vil gjerne diskutere Bach og Hamsun rundt frokostbordet, og vil gjerne ha noen med utdanning i språk eller musikk for å dekke det behovet" så behandler du det annerledes enn en eller annen bilmekaniker som ville digget å ha en bilmekaniker-kone som han snakket forgassere med rundt det samme bordet i sitt hjem. Men, siden "bilmekaniker" er et lavstatusyrke, blir det ikke automatisk ekskluderende å tenke slik - somehow. Selv om det er akkurat det samme konseptet.

Det kan godt være at vi i denne tråden er uenige i mye, men felles interesser og likt tankesett burde vi klare være enige om er et stort pluss i et forhold.

Den pokerpåstanden er bare tøv, og det vet du godt selv. Dokumenter det gjerne, om du vil. "Jeg kjenner mange" = fri fantasi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

knopflerbruce skrev (4 timer siden):

Dette er pisspreik. Problemet her er jo at om jeg sier at "jeg vil gjerne diskutere Bach og Hamsun rundt frokostbordet, og vil gjerne ha noen med utdanning i språk eller musikk for å dekke det behovet" så behandler du det annerledes enn en eller annen bilmekaniker som ville digget å ha en bilmekaniker-kone som han snakket forgassere med rundt det samme bordet i sitt hjem. Men, siden "bilmekaniker" er et lavstatusyrke, blir det ikke automatisk ekskluderende å tenke slik - somehow. Selv om det er akkurat det samme konseptet.

For et merkelig utsagn. I mine(og sikkert mange andres) øyne har en bilmekaniker mye høyere status enn noen som er utdannet innen språk, musikk eller andre ymse fag. 

 

knopflerbruce skrev (4 timer siden):

Det kan godt være at vi i denne tråden er uenige i mye, men felles interesser og likt tankesett burde vi klare være enige om er et stort pluss i et forhold.

Nei. Felles verdier er nok. Jeg og samboer har mange interesser som ikke overlapper. Hun liker å ta bilder, gå på tur og se på antikviteter. Jeg har absolutt null interesse for dette, men det går fint. Vi har dog relativt like verdier på de fleste områder, og har aldri hatt noen problemer.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 70b73...f02

Tror mange menn har meldt seg ut av Tinder. Det er mange flere menn der enn damer så om du ikke er topp 10% er det lite vits egentlig.

Man må jo være perfekt i damers øyne for å ha suksess der. Jeg vet om mange menn som er et kupp men av en eller annen grunn når de ikke opp utseendemessig hos damer og det er lite vi kan gjøre med ansiktet vårt og høyden. Jeg ville uansett ikke innledet et forhold med en som er veldig overfladisk.

Anonymous poster hash: 70b73...f02

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...