Gå til innhold

To kilometer ekstra: Tesla Model Y har fått WLTP-rekkevidde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har tenkt en stund at det begynner å bli i overkant mye bilstoff på TU og denne artikkelen eksemplifiserer vel det relativt greit. Og jeg vil si at jeg er over middels interessert i teknologiutviklingen på området, men det her kunne jeg like gjerne lest på dinside.no.

Endret av StianT
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Trenger ikke vente på respons fra Tesla, tipper det vil være:

"Uavhengig av hvor bilen din er produsert, garanterer Tesla for den høyeste kvaliteten og standardene for alle produkter vi produserer. Tesla optimaliserer prosesser, teknologi og spesifikasjoner for å bringe de beste bilene til eierne. Tesla er en global leder innen batterikompetanse og produksjon, med teknologi bevist på mer enn 10 milliarder miles av virkelig kjørelengde verden over. Uavhengig av hvilken fabrikk eller hvilket batteri du får garanterer vi for den optimale batteriteknologien for spesifikasjonene til bilen."

 

  • Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
34 minutes ago, StianT said:

Jeg har tenkt en stund at det begynner å bli i overkant mye bilstoff på TU og denne artikkelen eksemplifiserer vel det relativt greit. Og jeg vil si at jeg er over middels interessert i teknologiutviklingen på området, men det her kunne jeg like gjerne lest på dinside.no.

Jeg orker ikke dinside.no, så jeg setter stor pris på TU sin dekning av elbiler.

Lenke til kommentar
StianT skrev (31 minutter siden):

Jeg har tenkt en stund at det begynner å bli i overkant mye bilstoff på TU og denne artikkelen eksemplifiserer vel det relativt greit. Og jeg vil si at jeg er over middels interessert i teknologiutviklingen på området, men det her kunne jeg like gjerne lest på dinside.no.

Nei, det kunne du ikke gjort. Ihvertfall ikke foreløpig, siden en slik sak ikke er publisert. Dessuten, du vil neppe se at VG f.eks. kutter ut å dekke en sak, bare fordi Dagbladet også har laget sak på samme hendelse.

Det viktige er jo at de skal klikke inn på "våre" sider, og se reklamen der, som genererer intekter til "oss". Så om TU mener saken er av almenn interesse for sine teknisk kyndige lesere, så er det bare å forvente at de dekker en slik sak.

Nyheten er lettskrevet, og vil trekke lesere som har (el)bilinteresse eller forkjærlighet for Tesla news, og vil garantert gi de sårt tiltrengte annonsekroner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Andreas12345678910 skrev (1 time siden):

Trenger ikke vente på respons fra Tesla, tipper det vil være:

"Uavhengig av hvor bilen din er produsert, garanterer Tesla for den høyeste kvaliteten og standardene for alle produkter vi produserer. Tesla optimaliserer prosesser, teknologi og spesifikasjoner for å bringe de beste bilene til eierne. Tesla er en global leder innen batterikompetanse og produksjon, med teknologi bevist på mer enn 10 milliarder miles av virkelig kjørelengde verden over. Uavhengig av hvilken fabrikk eller hvilket batteri du får garanterer vi for den optimale batteriteknologien for spesifikasjonene til bilen."

 

😂 Der var du god! Roland må ha verdens enkleste jobb. Hvert eneste spørsmål han får går igjennom en Tesla-utviklet svadagenerator, som medfører at han kan gi et så langt og tullete svar at journalistene tror han har svart på det de spurte om 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
(not the real) Dr. Bombay skrev (58 minutter siden):

😂 Der var du god! Roland må ha verdens enkleste jobb. Hvert eneste spørsmål han får går igjennom en Tesla-utviklet svadagenerator, som medfører at han kan gi et så langt og tullete svar at journalistene tror han har svart på det de spurte om 😂

Det er vel heller at han ikke kan si noe som helst fordi han ikke får lov til det.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

2km økning, ja det var virkelig verdt en nyhetsartikkel. Skal dere ikke også skrive om at Tesla sensasjonelt gjennvinner hele 92% av batteriene slik elbil.no gjør idag? Det er morsomt å lese når f.eks BMW er oppe i 95%...

Hype, hype, hype...

Er heldigvis ferdig som Teslaeier.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
molna skrev (4 timer siden):

2km økning, ja det var virkelig verdt en nyhetsartikkel. Skal dere ikke også skrive om at Tesla sensasjonelt gjennvinner hele 92% av batteriene slik elbil.no gjør idag? Det er morsomt å lese når f.eks BMW er oppe i 95%...

Hype, hype, hype...

Er heldigvis ferdig som Teslaeier.

Det er en nyhet at rekkevidden endelig er satt. Det er også stor interesse for Tesla her.

BME er oppe i 95%? Har de nådd det målet altså? For i 2020 skrev de at 95% er et mål. Tesla har vel som mål å resirkulere 100% eller så.

Du er ferdig som Tesla-eier fordi TU skriver om rekkevidden? Hæ?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Elbiler begynner å bli kjedelig lesestoff. Ååhh 0-100 på 3 sek , 4wd og plass til 4 barnevogner.

Det er lite nytt dersom man er teknisk anlagt at en elmotor eller 4 yter maks fra knappen skrues på. Syntes elbiler var spennende før. Nå ser.alle ut som en oppblåst blærete corolla.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Andreas12345678910 skrev (20 timer siden):

Trenger ikke vente på respons fra Tesla, tipper det vil være:

"Uavhengig av hvor bilen din er produsert, garanterer Tesla for den høyeste kvaliteten og standardene for alle produkter vi produserer. Tesla optimaliserer prosesser, teknologi og spesifikasjoner for å bringe de beste bilene til eierne. Tesla er en global leder innen batterikompetanse og produksjon, med teknologi bevist på mer enn 10 milliarder miles av virkelig kjørelengde verden over. Uavhengig av hvilken fabrikk eller hvilket batteri du får garanterer vi for den optimale batteriteknologien for spesifikasjonene til bilen."

 

Jeg er ikke sikker på om det er så unikt at en bilfabrikant gir samme garanti på sine biler uavhengig av hvor de er produsert. At man også tilstreber best mulig kvalitet og teknologi i sine "prestsjemodeller" og optimaliserer prosesser og materialbruk i fabrikasjonen er vel også regelen. Toyota/Lexus er et eksempel, BMW, Audi, Mercedes osv. At Tesla poengterer dette er nok et kulturfenomen. For meg fremstår det som at Silicon Valley-kulturen har inntatt bilbransjen og moderniseter den tradisjonelle Detroit-/bilprodusentkulturen. 

Om kjørelengde; det er ikke nødvendigvis så opplysende om eksempelvis en halv million biler har kjørt 10 milliarder miles. Det blir et snitt på 20.000 miles per bil, osv.

Men all ære til Tesla for pioneerinnsatsen! 

Endret av NERVI
Lenke til kommentar
Trestein skrev (3 timer siden):

Det er vel få av tesla m3 som har vert i nærheten av wltp rekkevidde. Vi får se om tallene til mY lar seg nå wltp på en god dag. Finner han en dag med tørt vær,22grader og uten vind.

Kjenner du til NOEN elbiler som klarer å gå så langt som wltp oppgir? Jeg kjenner ingen elbileiere som sier det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...