Jump to content

mr. papp

Medlemmer
  • Content Count

    76
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

104 :)

1 Follower

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Black Debbath ville følt seg krenket, eller hyllet, vet ikke... Pressen regnes forøvrig for den 4. statsmakt. Ellers, takk for argumentene imot den "renser lufta"-saken!
  2. Varebiler på grønne skilt har reduserte bilavgifter, samt at bedrifter betaler ikke moms likevel. Så skinner høyere pris fra fabrikk igjennom avgiftsletta.
  3. Hvis man krever høyere oppetid, vil det fremtvinge at operatørene løser dette problemet. Feks. ved å ha (avtale med) installatører i alle fylker samt fremskutt lager et sted i landet med alle deler til systemet.
  4. Nei, det er ikke det jeg mener, og heller ikke det jeg sa. Du spurte om det var "greit om alle andre gjør det samme". Jeg svarte at det "kan være bra at 1 eller 2 gjør noe, men ikke fler". Det er ikke det samme som at det skal forbys, bare at det ikke er bra (diminishing returns). Og blir det mange nok, kan det bli negativt. Jeg mener det skal reguleres som andre bransjer, hvis en monopollignende situasjon gir en konkurransevridende fordel må reguleringer eller avtaler på plass. Jeg argumenterer ikke for å ha et proprietært ladenett, og jeg ser gjerne at det avvikles nå for forbrukernes del. Jeg tror det vil være et lite tap for eksisterende Tesla-eiere, herunder undertegnede, men en større gevinst for resten. Men jeg tror det har spilt en positiv rolle og vært nyttig for utviklingen av og etterspørsel etter elbiler. Og med "'noen' argumenterer for det" mener jeg her i tråden og tilsvarende tråder (jeg går i surr hva som blir diskutert hvor) i saker som omhandler dette, etter saker i TU. Jeg gjorde det lett for meg selv ved å si "noen" i stedet for å lete i denne og andre tråder for å finne sitater. Du kan uansett stryke det om du vil, for jeg argumenterer for det selv Edit: Presiserer at jeg argumenterer for at det kan være bra, men at det også kan ha en ende og ikke nødvendigvis er bra generelt i all evighet.
  5. Første mann til mølla med en løsning markedet vil ha. Regulerende myndigheter må følge med og innføre reguleringer dersom det trengs, men vi har allerede monopollovgivning som burde dekke det meste. De definerer også hva som er misbruk.
  6. I noen tilfeller, og noen vil argumentere for at det er tilfelle her, kan det være bra at 1 eller 2 gjør noe, men ikke fler. Uavhengig av hva 1 eller 2 eller de som utgjør "fler" heter.
  7. Mener å ha hørt en gang at som tommelfingerregel sammenfaller tida man begynner å se/legge merke til en bilmodell i trafikken "til daglig" sånn ca med tidspunktet det er registrert 1000 stk. Veldig uvitenskapelig, men synes det stemmer. Så bør begynne å se noen nå snart. Tror jeg har sett en her i Trøndelag.
  8. Det var vel ikke bagasjerom under panseret i en passat? Det er selvfølgelig fortsatt ikke bra, men man er langt sjeldnere i motorrommet. Det var ikke bagasjerom, men det var spylervæskepåfylling. Og som følge av at Passat brukte mye mer spylevæske enn Model X pga lyktespylere og jeg så og si aldri er i frunken på den, så er jeg ikke så sikker på om det var så stor forskjell... For ordens skyld: jeg synes ikke det er bra at det er et "krav" om en spesiell lukkemetode uansett bil. Det er også en av grunnene til at jeg ikke bruker frunken så mye (det er mer enn nok plass bak normalt sett).
  9. Liten digresjon, men på min forrige bil (Passat 2017) stod det i manualen at man IKKE måtte trykke på panseret for å lukke det i det hele tatt, det MÅTTE slippes ned fra en viss høyde for ikke å skades (ja, jeg er typen som leser manualer...). Det var også i alu.
  10. Spiller mindre rolle hvem som har serverne, mer hvem som skriver softwaren som kjører på dem. Sånn på generell basis.
  11. På Passat GTEen jeg hadde var det først Car-Net som så ble endret til We Connect. Kan ikke huske at det ble så mye bedre 😛 Edit: Det er dog et år siden jeg solgte den så kan ikke si noe om hvordan det er i dag. Og det var heller ikke så dårlig som det ropes om etter min erfaring.
  12. Tilbake til topic: Uavhengig av hva man mener er morsomst i et leketøy, dette har nok med markedsføring og image å gjøre og ikke med "best egnet teknologi". Lag en variant av en bil som folk (ikke alle, naturligvis, men noen) hever på øyenbrynene over, som har imaget at det går fort og er moro, så genererer det salg av brød-og-smør-variantene.
×
×
  • Create New...