Gå til innhold

Gode alternativer til Sbanken?


Gjest c29cb...409

Anbefalte innlegg

Jeg hadde Sbanken tidligere da de var nye og de var den eneste banken med ordentlig nettbank. Men siden da har jeg bare ikke sett verdien. Hva er det egentlig dere har så stort hat mot DNB for? Jeg har vært innom både Sbanken, DNB, Danske Bank, SR-bank og Handelsbanken, og den jeg var mest fornøyd med var DNB. Skal sies at jeg hadde gode rabatter gjennom fagforening hos DNB, så lånevilkårene var ålreite. Nettbanken til DNB var top notch, døgnåpen kundeservice, responsiv og god app, 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
plankeby skrev (6 minutter siden):

Jeg reagerer på mailen SBbanken nå har sendt ut. Sbanken har vel ikke vært truet til å MÅTTE selge seg til DnB!

Syntes mailen er patetisk og feilslått pr stunt

Mail i sin helhet til alle kunder i dag:


Det siste halvåret har dere som er kunder i Sbanken stått last og brast med oss, og fortalt oss og andre akkurat hvorfor dere vil beholde Sbanken. Nettopp det skal være kompasset vårt videre.

Siden 15. april har vi levd med stor usikkerhet rundt fremtidig eierskap i Sbanken. Det har vært en krevende tid både for oss som jobber her, og for kundene våre.

Vi er utrolig takknemlig for den massive støtten som har kommet fra dere som er kunder hos oss. Dere har vist oss en enorm tillit og tålmodighet. Livet i Sbanken hadde aldri vært det samme uten engasjementet fra dere, spesielt i denne perioden.

I 21 år har vi jobbet med å skape framtidens bank, og vi er langt fra ferdig. Nå ser vi frem til å fortsette jobben med å skape morgendagens beste kundeopplevelser, bryte nye barrierer og utfordre på vegne av kundene våre. Vi skal bruke tiden framover til å gjøre bank enda enklere og enda smartere.

For oss i Sbanken har kunden alltid vært helten. Det har aldri vært mer sant enn nå.

Hjertelig takk for støtten!

 

Eg forstår ikkje korleis du tolkar den eposten. Det står jo ingenting der om at dei har kjent seg trua til å selge. Det er eigarane som avgjer om dei vil selgje eller ei, så styret eller dei som har sendt den eposten har ikkje hatt så mykje å seie der. Det som står der er at dei (arbeidarane) i SBanken har kjent usikkerheit for framtida sidan eit salg til DNB kunne ført til at mange mista jobben, som er tilfelle.

Det er viktig å vite forskjell på kven som eig eit selskap og tar dei store avgjerslene, og kven som styrer og driftar det.

Endret av Zeph
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde Sbanken tidligere da de var nye og de var den eneste banken med ordentlig nettbank. Men siden da har jeg bare ikke sett verdien. Hva er det egentlig dere har så stort hat mot DNB for? Jeg har vært innom både Sbanken, DNB, Danske Bank, SR-bank og Handelsbanken, og den jeg var mest fornøyd med var DNB. Skal sies at jeg hadde gode rabatter gjennom fagforening hos DNB, så lånevilkårene var ålreite. Nettbanken til DNB var top notch, døgnåpen kundeservice, responsiv og god app, 

DnB har mye stygg historikk med lite fokus på ærlighet og etikk. Særlig meglerne i DnB har skapt helvete for mange. Google historikk.. 

Har selv erfart DnB sin korrupte side. Så det er faktiske årsaker til motstand.

Har man aldri brukt DnB til annet enn konto for penger, så forstår jeg undringen. 

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Zeph skrev (3 minutter siden):

Eg forstår ikkje korleis du tolkar den eposten. Det står jo ingenting der om at dei har kjent seg trua til å selge. Det er eigarane som avgjer om dei vil selgje eller ei, så styret eller dei som har sendt den eposten har ikkje hatt så mykje å seie der.

Ser den, men styret har det heller ikke vist motstand eller signalisert motstand? Mailen virker konstruert fra et pr firma. 

Lenke til kommentar
plankeby skrev (2 minutter siden):

Ser den, men styret har det heller ikke vist motstand eller signalisert motstand? Mailen virker konstruert fra et pr firma. 

Kva slags motstand skal styret gjere og korleis veit du kva dei eventuelt har uttalt seg om saken? Det er eigarane/aksjonærane som avgjer om dei vil selgje eller ikkje.

Som torbjornen skriv så jobbar styret for aksjonærane, ikkje kundane.

Endret av Zeph
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Zeph skrev (5 minutter siden):

Kva slags motstand skal styret gjere og korleis veit du kva dei eventuelt har uttalt seg om saken? Det er eigarane/aksjonærane som avgjer om dei vil selgje eller ikkje.

Som torbjornen skriv så jobbar styret for aksjonærane, ikkje kundane.

Jeg vet ikke noe, men kan ikke huske å ha lest noe om motstand. Leser DN med mer  og litt for opptatt av innenriks nyheter.

Normalt ville det være noen artikler, når et styre i et av de store selskapene i Norge aktivt motsetter seg oppkjøp eller fusjon. Syntes det er rart om det har vært noe i media om motstand jeg ikke har fått med meg. I denne saken. 

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Nimrad said:

Nettbanken til DNB var top notch

Jeg kan vanskelig tro du mener det seriøst.  DNB er suverent dårligst på nettbank.  Jeg har fortsatt en privatkonto der jeg ikke bruker lenger i tillegg til en bedriftskonto for et firma jeg er deleier i og derfor bruker av og til.  De er helt ræva på nettbank. 

App'en deres har jeg ikke prøvd. 

Hadde også Sparebank1 et par år og selv om nettbanken deres ikke var noe å skryte av var også den langt over DNB sin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
plankeby skrev (31 minutter siden):

Normalt ville det være noen artikler, når et styre i et av de store selskapene i Norge aktivt motsetter seg oppkjøp eller fusjon. Syntes det er rart om det har vært noe i media om motstand jeg ikke har fått med meg. I denne saken. 

Det har vel hendt, og slike oppkjøp blir vel omtalt som fiendtlege. Eg har ikkje fått med meg at det har vore nemnt i denne saka.

Eksempel frå 2018: https://www.nrk.no/norge/_-norwegian-kan-bli-utsatt-for-fiendtlig-oppkjop-1.14040955

Det er uansett aksjeeigarane som bestemmer om dei vil selje eller ikkje.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar
plankeby skrev (1 time siden):

Jeg reagerer på mailen SBbanken nå har sendt ut. Sbanken har vel ikke vært truet til å MÅTTE selge seg til DnB!

Syntes mailen er litt patetisk og feilslått pr stunt. Så Sbanken har altså motsatt seg et oppkjøp hele tiden og er nå lettet over at oppkjøp er forhindret?? 😵

Mailen er fra de ansatte i selskapet. De har ikke så mye de skulle ha sagt, da det er aksjonærene som avgjør om de vil selge eller ikke.

Så vet vi ikke om de ansatte støttet oppkjøpet eller ikke, men slik de formulerer seg, så ønsker de vel å gi inntrykk av at de ansatte helst ville være uavhengige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
tigerdyr skrev (1 time siden):

Jeg kan vanskelig tro du mener det seriøst.  DNB er suverent dårligst på nettbank. 

Jeg kan vanskelig tro at du mener det seriøst. Både Handelsbanken og Danske Bank som jeg nylig har hatt var mye verre(det snurrehjulet i appen til Danske Bank var jo et skrekkeksempel innenfor dårlig UX). DNB sin er responsiv og intuitiv. I tillegg kunne du flytte rundt på ulike bokser/menyelementer som du ønsket. Og så har(hadde?) de egen side direkte til utviklerne hvor man kunne komme med innspill, teste nye betaversjoner og få info om hvordan de lå an i utviklingen. Jeg syns de var best-in-class på det tidspunktet jeg skiftet til DNB. Handelsbanken er hvertfall helt ubrukelig til sammenligning.

Endret av Nimrad
  • Liker 1
Lenke til kommentar
tigerdyr skrev (2 timer siden):

Jeg kan vanskelig tro du mener det seriøst.  DNB er suverent dårligst på nettbank.  Jeg har fortsatt en privatkonto der jeg ikke bruker lenger i tillegg til en bedriftskonto for et firma jeg er deleier i og derfor bruker av og til.  De er helt ræva på nettbank. 

App'en deres har jeg ikke prøvd. 

Hadde også Sparebank1 et par år og selv om nettbanken deres ikke var noe å skryte av var også den langt over DNB sin. 

Kva synest du er problemet med nettbanken til DNB? Eg har hatt den i mange år og synest den er veldig bra til mitt bruk. Samanlikna med eit par andre bankar eg har vore borti så er den utvilsomt den beste.

Mobilbanken er òg blitt ganske bra etter at diverse funksjonar er lagt inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De har åpenbart spilt en rolle i dette selv. Er vel en del større eiere som har solgt seg ut med pen gevinst i det siste nå.

Så gikk det til skogen, og de prøver å ihvertfall holde på de kundene de fortsatt har. Virker litt desperat. Er så mange utfordrere nå som har langt bedre vilkår, særlig på lån.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...