Gå til innhold

Battlefield 2042 PC


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165
Raul07 skrev (11 minutter siden):

Har du noe bedre forklaring? Noe har jo gått fryktelig galt under utvikling i dette spillet, men hva som er gått galt blir ren spekulasjon men at nesten samtlige av de som var i Dice tidligere er ersattet med folk som tydeligvis ikke har samme kunnskap vises på produktet.

At jeg ikke har en bedre forklaring, gjør ikke teksten i den posten til mindre spekulering.
At noe faktisk har gått fryktelig galt i utvikling er også bare en påstand, og ikke fakta.
Kan være Dice / EA er kjempe fornøyd men hvordan det har gått, selv om du og jeg er skuffet over resultat.

Jeg sier ikke at ting ikke har gått galt, kun at vi rett og slett ikke vett nok om hva som foregår i kulissene hos Dice / EA.

Så sånn spekulering blir ren circlejerk, og passer perfekt med narrativet på r/battlefield2042 i det siste, ikke mye nyansert meninger å finne der (da er r/battlefield hakket bedre).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
IT-Henrik skrev (46 minutter siden):

For alt i verden, BF2042 har sine problemer, men er vi virkelig kommet der at vi bare tar noe tekst i PNG opplastet på Reddit for god fisk?

Det er jo masse påstander der som absolutt ikke har blitt bekreftet på noen som helst måte.

Videoen Raul07 postet litt over, siterer det under, har flere tidligere og nåværende DICE utviklere som har blitt intervjuet som sier at hele opplegget var kaos fra første stund. Den listen som han postet fra reddit er en liste av ting som blir tatt opp i videoen som viser til problemene. 

Store deler av de som var senior utviklere, produsenter osv sluttet i DICE før Battlefield 5 ble lansert da de ikke følte de fikk kreativ frihet og var dermed ikke engang med i utviklingen av 2042. 

Ta med deg faktumet at DICE måtte jobbe på gamle versjoner av Frostbite, og at de deretter så og si måtte skrive alt om for at det skulle fungerer på en ny versjon av Frostbite gjør ikke ting bedre. Så er det faktum at mange av utviklerne som utviklet Frostbite også har sluttet. Det så man tydelig i Battlefield 5 hvor de slet med å komme ut med oppdateringer som fikset små feil som en utvikler som hadde forståelse av hvordan motoren fungerte ville klart å fikse knirkefritt. 

DICE som det står i dag er ikke det samme studioet vi kjenner fra BF2, BC2, BF3 og BF4 æraen. At folk liker spillet er jo bra for dem, jeg synes det er veldig gøy å høre, men å ikke ta innover seg at dette spillet har fundamentale problemer som gjør at flere og flere ikke ønsker å spille det fordi de rett og slett har gått bort ifra det som gjorde Battlefield til det det var..

Raul07 skrev (15 timer siden):

 

En mildt sagt kaotisk development.

 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Harribo25 said:

Er det noe mulighet å få det bekreftet med mindre EA og DICE går ut offisielt med dette? 

Dice er underlagt regimet til EA og er bundet på hender og knær, det vil aldri komme ut informasjon som skader selskapet fra interne kilder. EA er også børsnotert og da er det en del regler som gjelder, vi har vel sett en viss Musk hive ut mye rare påstander som han har blitt bøtelagt for i ettertid.
At tidligere Dice ansatte som har forlatt skuta ikke forteller alt for mye har nok med deres respekt for selskapet de en gang var en del av, mange har tross alt vært med å forme en hel sjanger med sine bidrag. Da er det lite smart å ødelegge sitt eget ettermæle ved å rakke ned på sin tidligere arbeidsgiver.
Så finnes det likevel kilder som drypper litt info, og noe av dette ble tatt opp i videoen Raul linket til litt opp på forrige side.
Fra den videoen tok jeg med meg følgende. EA vet egentlig ikke hvilken retning de skal ta, men vil trolig gjøre neste BF spill til en hero-shooter. Jeg aner ikke bakgrunnen for de styrende i EA, men det virker som de har økonomisk bakgrunn alle sammen, slik skaper i alle fall ikke kreativitet ei heller ønske om det.

Endret av Beffa1
Side henvisning ble feil på video
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Beffa1 skrev (18 minutter siden):

EA vet egentlig ikke hvilken retning de skal ta, men vil trolig gjøre neste BF spill til en hero-shooter. Jeg aner ikke bakgrunnen for de styrende i EA, men det virker som de har økonomisk bakgrunn alle sammen, slik skaper i alle fall ikke kreativitet ei heller ønske om det.

Bare det faktum at EA ønsket å gjøre Apex Legends til et betalt spill, altså at du måtte betale for å spille til å begynne med, viser jo at de ikke forsto hva Respawn prøvde på. EA er som alle andre konsern.. De ser på dataene de har og jobber utifra dette. De tar også eksterne data fra ting som er populært i markedet (Warzone, Fortine, COD) og bruker det som grunnlag for å lage sine spill.. Da lar du ikke utviklerne gjøre en skikkelig kreativ jobb, noe som er grunnen til at det var mange som sluttet i DICE i 2016 og utover. 

IT-Henrik skrev (22 minutter siden):

Kan være Dice / EA er kjempe fornøyd men hvordan det har gått, selv om du og jeg er skuffet over resultat.

Det kom ut for en uke siden at DICE ikke lengre har styringen av Battlefield lengre. EA har nå fjernet styringen helt og blant annet Vince Zampella har nå hovedansvaret for serien. Sier det at EA er fornøyd med resultatet av sitt eget kaos? 

Det var utrolig mange av utviklerne og folk i ganske viktige stillinger som ikke engang hadde jobbet på et Battlefield spill under utviklingen av 2042. Folk som overhode ikke hadde erfaring med Frostbite.

Det jeg referer til først her kan du lese om her: https://www.gamespot.com/articles/battlefield-franchise-undergoes-major-shake-up/1100-6498521/

Videoen som ble postet litt tidligere er forøvrig laget av en journalist som jobber som Frelancer for VGC, IGN og Gaming Intel.. Han har ingenting i vinne på å lyve.. At EA i tillegg svarer han direkte sier litt: 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Omnia vincit amor said:

Bare det faktum at EA ønsket å gjøre Apex Legends til et betalt spill, altså at du måtte betale for å spille til å begynne med, viser jo at de ikke forsto hva Respawn prøvde på. EA er som alle andre konsern.. De ser på dataene de har og jobber utifra dette. De tar også eksterne data fra ting som er populært i markedet (Warzone, Fortine, COD) og bruker det som grunnlag for å lage sine spill.. Da lar du ikke utviklerne gjøre en skikkelig kreativ jobb, noe som er grunnen til at det var mange som sluttet i DICE i 2016 og utover. 

Du er absolutt inne på noe riktig her, for hva skal man med kreative sjeler med ideer, nei amle alle data fra alle egne og andres populære spill, blande det i en gryte og så lage en kopi, hva kan vel gå galt? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Beffa1 skrev (7 minutter siden):

Du er absolutt inne på noe riktig her, for hva skal man med kreative sjeler med ideer, nei amle alle data fra alle egne og andres populære spill, blande det i en gryte og så lage en kopi, hva kan vel gå galt? 

Ikke sant. Jeg har forståelse for at man tar inspirasjon og jobber kreativt på den måten. Men slik det blir gjort her.. 

Bare for å gjøre det helt klart.. Det at EA og DICE endte opp med å endre hele Battlefield formulaen i 2042 er noe som for meg personlig sitter veldig langt inne. Jeg har spilt alle spillene i serien (utenom Hardline, fuck that shit) siden Bad Company 2. Jeg spilte Battlefield 5 selv om sine problemer nesten religiøst i 2 år.. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
24 minutes ago, IT-Henrik said:

At jeg ikke har en bedre forklaring, gjør ikke teksten i den posten til mindre spekulering.
At noe faktisk har gått fryktelig galt i utvikling er også bare en påstand, og ikke fakta.
Kan være Dice / EA er kjempe fornøyd men hvordan det har gått, selv om du og jeg er skuffet over resultat.

Jeg sier ikke at ting ikke har gått galt, kun at vi rett og slett ikke vett nok om hva som foregår i kulissene hos Dice / EA.

Så sånn spekulering blir ren circlejerk, og passer perfekt med narrativet på r/battlefield2042 i det siste, ikke mye nyansert meninger å finne der (da er r/battlefield hakket bedre).

Den tråden på Reddit er vel utdrag fra videoen til henderson som også gir kommentarer som tidligere og nåværende Dice ansatte har sagt. Og det virket som et ganske kaotisk jobb miljø, noe som igjen vises i spillet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Raul07 skrev (1 minutt siden):

Den tråden på Reddit er vel utdrag fra videoen til henderson som også gir kommentarer som tidligere og nåværende Dice ansatte har sagt. Og det virket som et ganske kaotisk jobb miljø, noe som igjen vises i spillet.

Korrekt.. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Omnia vincit amor skrev (2 timer siden):

 

Det var utrolig mange av utviklerne og folk i ganske viktige stillinger som ikke engang hadde jobbet på et Battlefield spill under utviklingen av 2042. Folk som overhode ikke hadde erfaring med Frostbite.

Det jeg referer til først her kan du lese om her: https://www.gamespot.com/articles/battlefield-franchise-undergoes-major-shake-up/1100-6498521/

Videoen som ble postet litt tidligere er forøvrig laget av en journalist som jobber som Frelancer for VGC, IGN og Gaming Intel.. Han har ingenting i vinne på å lyve.. At EA i tillegg svarer han direkte sier litt: 

Hva er du snakker om? Tom Henderson har masse å tjene på lyve, han jobber i industrien for generering av klikk.

Faktisk er det godt dokumentert at han har postet unøyaktigheter, spekulasjoner og løgner tidligere når det gjelder BF2042, spesielt i månedene og ukene før spillet kom ut. 

For å trekke ut noe, så hadde i følge han hadde BF6 en fantastisk kampanje så sent som i Mars, og bare en uke før early access kalte han spillet "bugfree" i journalist/influencer playtesten. 

Så at dette kommer fra Henderson uten noen tydelige kilder, endrer på ingen måte den opprinnelige uttalelsen min om den Reddit posten, det kommer ikke fra en troverdig kilde.

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (27 minutter siden):

Ikke så verst den jihad-dronen.. 

Tror du linket til noe annet random ja.

Men hvis du snakker om å slenge c5 på den dronen så funker det ganske bra. Selv synes jeg å gjøre det med kjøretøy er kulere. Litt mer tempo. Og litt mer "oh fuck" øyeblikk for mottaker i det de ser kjøretøyet og det er for seint.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Comma Chameleon said:

Tror du linket til noe annet random ja.

Men hvis du snakker om å slenge c5 på den dronen så funker det ganske bra. Selv synes jeg å gjøre det med kjøretøy er kulere. Litt mer tempo. Og litt mer "oh fuck" øyeblikk for mottaker i det de ser kjøretøyet og det er for seint.

Ja. Det er ganske digg å gjøre. I rush-modusen funker det ypperlig. Ingen forventer dronen heller. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...