Gå til innhold

Battlefield 2042 PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heradon skrev (1 time siden):

Har ikke prøvd det selv, men ser at det er en import funksjon i EA Play-appen :p Antar at du må først logge inn på Xbox-appen, legge nevøen din til som venn. Gå på EA Play-appen trykk "Add Friend" så "Import Friends". Velg Xbox, logg inn på brukeren din. Så er det bare å spille sammen.

EA Play appen....eg bruker enda origin 😛 Helsike, så jeg må laste ned betaen der ja. Men hjertelig takk om dette er det som skal til 😛
 

Jada, nå gir det hele mer mening ja 😂🤌🏻

Overgangen til EA Desktop fra Origin førte til at jeg mistet antall timer spill i alle spillene mine, det sugde bittelitt..

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Raul07 skrev (1 time siden):

Hvordan EA kunne release dette i god tro forblir en gåte. Klasser er vekke, teamplay er så og si borte. Balansen i spillet er helt på tryne, føles nesten som samtlige maps er designet for kjøretøy, det å spille infantry i 2042 er et mareritt. Og så mangler det et helt hinsides med funksjoner som de fleste forventer er på plass når man spiller Battlefield. Håper faktisk dette spillet flopper totalt, har svært lite tro på at dette ender opp som et bra Battlefield spill. Men at de aldri lærer er helt utrolig. De vet hva spillerne vil ha så levere de dette spillet av alle ting.

Utifra Steam så kan det være mulig at det blir en flopp.. Tallene der har sunket og sunket den siste tiden: 

image.png.0be4a4cb0c631803971f0c9cdb875194.png

https://steamcharts.com/app/1517290

Jeg håper ikke på at det flopper.. Men jeg håper DICE/EA begynner å innse at de gjør store og grove feil med dette spillet og at dette ikke aksepteres av spillerne som har vært dedikert til Battlefield de siste 10+ åra. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Raul07 skrev (1 time siden):

Spar heller pengene og spill noe annet :)

De andre spilla jeg spiller er også CPU bounda stort sett. Så det må vel til med en oppgradering uansett 😅

Mala skrev (1 time siden):

EA Play appen....eg bruker enda origin 😛 Helsike, så jeg må laste ned betaen der ja. Men hjertelig takk om dette er det som skal til 😛
 

Jada, nå gir det hele mer mening ja 😂🤌🏻

Overgangen til EA Desktop fra Origin førte til at jeg mistet antall timer spill i alle spillene mine, det sugde bittelitt..

Origin er noe hærk, så det burde ikke være noe stort tap :p  Men bra det løste seg :)

Lenke til kommentar
2 hours ago, Heradon said:

Dritt... Har ca. det samme oppsettet som Zell. Med litt svakere CPU og GPU.  ASUS Prime Z370-A, i5-8600k, 2080ti. Har lyst til å gå for i7-12700k, men det er ingen DDR5 rambrikker tilgjengelig.

meh.png.6ded6809fb48f03508e9c8760e501fa1.png

Du kan jo kjøre DDR4 med Alderlake med flere hovedkort. Funker bedre enn de billige DDR5 ram kitta som er kommet til nå, OM man tweaker minnet :) Gear 1 og 4000mhz ddr4, og maskinen er raskere enn ALLE Ryzen cpuer i dette spillet med KLAR margin.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Nizzen said:

Hvorfor gidder du EGENTLIG å henge i denne tråden? Du må være utrolig glad i 2042 😂

Jeg er meget skuffet over spillet. Håpte på at det var Battlefield 2042 og ikke Call of Battleduty 2042 Hovercraft edition. I følge deg skal alt være positivt. Er vel en av grunnene til at man har kommet til dette punktet er en sånn type holdning. Klager man ikke får man heller ikke bedre spill. Sånn fungere spill industrien. 

Endret av Raul07
  • Liker 3
Lenke til kommentar
5 hours ago, Raul07 said:

Jeg er meget skuffet over spillet. Håpte på at det var Battlefield 2042 og ikke Call of Battleduty 2042 Hovercraft edition. I følge deg skal alt være positivt. Er vel en av grunnene til at man har kommet til dette punktet er en sånn type holdning. Klager man ikke får man heller ikke bedre spill. Sånn fungere spill industrien. 

Vi har klagd siden Battlefield 2, det har ikkje hjulpet :p

Spillindustrien funker ikkje slik tydeligvis 😆

Lenke til kommentar
10 hours ago, barezell said:

Klarer jeg stramme opp timings litt? :p Er det inn i bios og røre? 

Siden du spør om dette, så ikke regn med at å kjøpe de 4400C19 brikkene vil magisk gi deg bedre ytelse. For det første så vil ikke minnekontrolleren i en 9900K takle XMP profilen stabilt. Min 9900K da jeg testa det klarte ikke det. Beste jeg fikk til manuelt med 9900K og de Viper 4400C19 brikkene, var 4200 Mhz 16-16-16-36 (og andre timings tweaka).

Det med å tweake minne frekvens og timings tar tid. Man kan komme langt på å bare kopiere andre sin profil, men det er heller ikke en garanti for at det er helt stabilt. Hvis du ønsker bedre minne ytelse, men orker ikke sette deg inn i det, så anbefaler jeg deg heller å kjøpe enten et kit med 3200C14 brikker eller 3600C16 brikker da disse vil funke å bare sette XMP profil i BIOS i de aller fleste tilfeller.

F.eks :
https://klink.no/Datakomponenter/Minne/G.SKILL-Ripjaws-V-16GB-2x8GB-3200MHz-CL14
https://www.proshop.no/RAM/GSkill-TridentZ-RGB-DDR4-3600-C16-DC-16GB/2580501

Lenke til kommentar
Betroz skrev (25 minutter siden):

Siden du spør om dette, så ikke regn med at å kjøpe de 4400C19 brikkene vil magisk gi deg bedre ytelse. For det første så vil ikke minnekontrolleren i en 9900K takle XMP profilen stabilt. Min 9900K da jeg testa det klarte ikke det. Beste jeg fikk til manuelt med 9900K og de Viper 4400C19 brikkene, var 4200 Mhz 16-16-16-36 (og andre timings tweaka).

Det med å tweake minne frekvens og timings tar tid. Man kan komme langt på å bare kopiere andre sin profil, men det er heller ikke en garanti for at det er helt stabilt. Hvis du ønsker bedre minne ytelse, men orker ikke sette deg inn i det, så anbefaler jeg deg heller å kjøpe enten et kit med 3200C14 brikker eller 3600C16 brikker da disse vil funke å bare sette XMP profil i BIOS i de aller fleste tilfeller.

F.eks :
https://klink.no/Datakomponenter/Minne/G.SKILL-Ripjaws-V-16GB-2x8GB-3200MHz-CL14
https://www.proshop.no/RAM/GSkill-TridentZ-RGB-DDR4-3600-C16-DC-16GB/2580501

Jeg har 8700k ikke 9900k så kanskje enda svakere minnekontroll der? 

Viper brikkene vil vel fungere uansett om jeg setter xmp profil på 3600? Eller risker jeg konstant blåskjerm om jeg prøver de. Var jo ikke noe prisforskjell å snakke om. 

Endret av barezell
Lenke til kommentar
9 minutes ago, barezell said:

Jeg har 8700k ikke 9900k så kanskje enda svakere minnekontroll der? 

Viper brikkene vil vel fungere uansett om jeg setter xmp profil på 3600? Eller risker jeg konstant blåskjerm om jeg prøver de. Var jo ikke noe prisforskjell å snakke om. 

Beklager, okay du har en 8700K. Var en kar som postet etter deg som hadde 9900K. Viper brikkene har ingen 3600 XMP profil etter det jeg kan huske. Er vel 4266, 4400 og stock 2133 profiler etter det jeg husker. 

Med din 8700K ville jeg sett på de brikkene jeg tipsa om. For best ytelse så vil du trenge å manuelt tweake ting, så ikke forvent noen mirakler her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

TheKims skrev (9 timer siden):

Ny oppdatering kommer på Torsdag. Legger ved patchnotes også for de som er interessert.

https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-2042/news/battlefield-briefing-launch-update-and-the-road-ahead

Update #3 kommer vel tidsnok til fornying av EA Play Pro, får vel evaluere på nytt da, men akkurat nå er jeg ganske ferdig med spillet.

Virker ut til å være mye finpussing, som ikke nødvendigvis adresser de dårlige designvalgene som er tatt i utvikling av dette spillet. 
Ikke at jeg forventer at de blir adressert / fikset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...