Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Bivirkning etter pfizer / Moderna corona vaksine??


Anbefalte innlegg

Morromann skrev (16 timer siden):

Kun et skjermbilde. Hvor kommer det fra? Her kunne det vært fint med en link i det minste.

Jeg finner ikke noe når jeg søker ordrett etter det som står i bildet, bortsett fra en side der jeg likevel ikke finner det, og en scam-side. Men bildet kan jo være fra flere år tilbake. Var det ikke fem som døde av AstraZeneca-vaksinen som ble trukket tilbake? I så fall er jo dette irrelevant i forhold til dagens vaksiner.

Vaksinemotstandere har ikke evnen til å legge ved linker til sine påstander, så vi kan nok bare glemme BadCat sitt tafatte forsøk på å omvende folk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selfuniverse skrev (5 timer siden):

Jeg tenkte å samle sammen en del bilder som diverse media har brukt i sine artikler av denne Kraken varianten, slik at det blir enklere for alle oss vanlige folk å forstå hvordan viruset ser ut. Det kan jo være nyttig.

Jeg kan begynne med det bildet NRK har brukt i sin artikkel:

En del grafikere med for lite å gjøre, og en alt for stor trang til å vise sine Photoshop-ferdigheter der, ja 😄

Slik ser det faktisk ut (direkte fra et mikroskop, ikke Photoshop'et i hjel).

Edit: Dette er muligens ikke Kraken-varianten, men et "standard" covid-19 virus.

 

5566d2d792fffa22c4df683fbf3b02e203125f96-1800x1800.jpg

Endret av Nukleosid
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (16 timer siden):

Så mitt poeng står seg nok uansett at narrativet VAR at vaksinene forhindret at man i det hele tatt ble smittet og kanskje var det også tilfelle i de aller tidligste fasene av vaksineringen, men i langt mindre grad senere.

Da de første tallene fra testing av vaksinen kom, altså lenge før den ble tilgjengelig for hele befolkningen, så viste Pfizer og andre produsenter til at den var 90% effektiv etter to doser. Samtidig viste andre tester og undersøkelser på samme tid at beskyttelsen mot å bli smittet, ble kraftig redusert etter noen måneder, helt ned til rundt 20%, mens beskyttelsen mot alvorlig sykdom ble opprettholdt. Altså var man ikke sikret mot å bli smittet selv med den første varianten om man tok vaksinen.

Jeg kan ikke huske at jeg hørte fra noe hold at man var 100% sikret mot å få corona bare man tok vaksinen, og jeg husker også nyheten om at beskyttelsen mot smitte raskt ble redusert selv om jeg ikke aktivt lette etter nyheter om vaksinen (jeg vet i ettertid hva Biden sa, men det var én person, og han er langt fra den eneste amerikanske presidenten som har feilinformert befolkningen).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De fleste vaksinene trenger påfyll som dere sikkert vet, feks influensa og endel andre virus sykdommer...

Mange trenger også doble doser feks flåttvaksine mm.

Men er dette for å minimere bivirkninger? Eller kunne de gitt en stor shot også?

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (21 timer siden):

De fleste vaksinene trenger påfyll som dere sikkert vet, feks influensa og endel andre virus sykdommer...

Mange trenger også doble doser feks flåttvaksine mm.

Men er dette for å minimere bivirkninger? Eller kunne de gitt en stor shot også?

Jeg er ikke ekspert på vaksiner, men ettersom en vaksine er ment å gi immunforsvaret et slags minne om vaksinen, så er det vel på samme måte som at vi mennesker husker bedre om noe blir repetert for oss?

Lenke til kommentar
Nukleosid skrev (23 timer siden):

Jeg kan ikke huske at jeg hørte fra noe hold at man var 100% sikret mot å få corona bare man tok vaksinen,

Folk trodde dette. En faktasjekker som skrev i august 2021 at vaksinen var 100% effektiv:

https://faculty.lsu.edu/fakenews/protect_yourself/covid-19.php

Folk var vant med at ordet vaksine betydde vaksine, og ikke medisin. Slagordet "Safe and effective" ble brukt mye. Senere oppstod tankegangen at de uvaksinerte kunne smitte de vaksinerte, og dermed var farlige.

COVID-19-Vaccination-Card.jpg

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nepa skrev (26 minutter siden):

Folk trodde dette. En faktasjekker som skrev i august 2021 at vaksinen var 100% effektiv:

Vedkommende skriver ikke at vaksinen er 100% effektiv mot å bli smittet av covid.

Det står riktignok at vaksinen er 100% effektiv i å forhindre alvorlige sykehusinnleggelser og død. Men å forhindre er ikke det samme som å unngå. Forhindre kan bety å redusere faren for at noe spesifikt skal skje, ved å legge hindre i veien. Og det var vaksinen effektiv i å gjøre.

Uansett, hva enkeltpersoner trodde og påsto, er irrelevant i forhold til hva myndigheter, produsenter og forskere sa. Påstanden om at vaksinen er 100% effektiv mot å bli smittet, stammer nok i de aller fleste tilfeller fra enkeltpersoner som i utgangspunktet ikke hadde så stort grunnlag for å uttale seg, men som deretter spredte seg på sosiale media som en sannhet. På samme måte som enkeltpersoner i dag påstår at vaksinen er dødelig og laget av Bill Gates for å redusere verdens befolkning. Også bare tullball, men dette ryktet sprer seg også i visse kretser på nett.

Endret av Nukleosid
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Nukleosid skrev (På 10.6.2023 den 17.45):

 

Jeg kan ikke huske at jeg hørte fra noe hold at man var 100% sikret mot å få corona

Nei, men at man var 95% sikret mot i det hele tatt å få corona, selv om man var nærkontakt med en smittet var narrativet ihvertfall frem til Delta-varianten dukket opp i....mai 2021 var det. Her var det nok slik at man snakker om et tidsperspåektiv fra november 2020 da vaksinen dukket opp til april eller mai 2020 da den opprinnelige og alpha dominerte, da var narrativet at vaksinen ga 95% beskyttelse MOT i det hele tatt å bli smittet. Og da var det ikke unarturlig om man trodde at coronaviruset faktisk kunne utryddes, ihvertfall i land med høy vaksinedekning som Norge. Men så kom Delta på vårparten og da var narrativet at vaksinen kun svekket symptomene men på ingen måte hindret smittespredning.

 

Nepa skrev (På 11.6.2023 den 17.28):

Folk trodde dette. En faktasjekker som skrev i august 2021 at vaksinen var 100% effektiv:

https://faculty.lsu.edu/fakenews/protect_yourself/covid-19.php

Folk var vant med at ordet vaksine betydde vaksine, og ikke medisin. Slagordet "Safe and effective" ble brukt mye. Senere oppstod tankegangen at de uvaksinerte kunne smitte de vaksinerte, og dermed var farlige.

COVID-19-Vaccination-Card.jpg

I august hadde Delta overtatt for lengst og jeg husker tydelig at man da hadde gått over til å kun tenke på vaksinen som noe som gjorde at man ble mindre syke når man ble smittet og ikke på noen måte ble forhindret fra å bli smittet. Smittetallene økte jo i Norge og overalt på dette tidspunktet og det til tross for veldig høy vaksinedekning, en av de høyeste i verden. Jeg mener helt klart å huske at man på dette tidspunktet hadde droppet å snakke om at uvaksinerte var en smittefare for andre fordi både vaksinerte og uvaksinerte ble like lett smittet, men at uvaksinerte fylte opp sykehusene i større grad enn de vaksinerte og satte helsevesenet under press; fordi vaksinen var symnptomdempende; det var narrativet. Derfor ble de uvaksinerte de store syndebukkene høsten 2021, fordi man mente at de var skyld i økningen i innleggelser som skjedde den høsten. Fordi de ble sykere av covid enn de med vaksinen.

 

Nukleosid skrev (På 11.6.2023 den 17.55):

Uansett, hva enkeltpersoner trodde og påsto, er irrelevant i forhold til hva myndigheter, produsenter og forskere sa. Påstanden om at vaksinen er 100% effektiv mot å bli smittet, stammer nok i de aller fleste tilfeller fra enkeltpersoner som i utgangspunktet ikke hadde så stort grunnlag for å uttale seg, men som deretter spredte seg på sosiale media som en sannhet. På samme måte som enkeltpersoner i dag påstår at vaksinen er dødelig og laget av Bill Gates for å redusere verdens befolkning. Også bare tullball, men dette ryktet sprer seg også i visse kretser på nett.

95% er veldig nært opp til 100% og narrativet var at den ga 95% beskyttelse mot å i det hele tatt å bli smittet; med andre ord 95% immunitet, men det var definitivt ikke tilfelle lenger etter at Delta-varianten dukket opp. Paradoksalt nok var det etter Delta at land etter land gikk til fullskala utrulling av coronapass for å gi fordeler til de som hadde tatt vaksinen selv om man da visste at den ikke ga beskyttelse mot smitte.

Endret av Morromann
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nukleosid skrev (På 10.6.2023 den 17.04):

Jeg finner ikke noe når jeg søker ordrett etter det som står i bildet, bortsett fra en side der jeg likevel ikke finner det, og en scam-side. Men bildet kan jo være fra flere år tilbake. Var det ikke fem som døde av AstraZeneca-vaksinen som ble trukket tilbake? I så fall er jo dette irrelevant i forhold til dagens vaksiner.

Vaksinemotstandere har ikke evnen til å legge ved linker til sine påstander, så vi kan nok bare glemme BadCat sitt tafatte forsøk på å omvende folk.

Så du driter i at 5 døde av en vaksine man ble presset til å ta?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Liksom skrev (18 timer siden):

Så du driter i at 5 døde av en vaksine man ble presset til å ta?

Han skriver jo ikke det. Han påpeker jo nettopp det faktum at AstraZenaca-vaksinen BLE trukker tilbake, og det er jo poenget. Og ikke er relevant for diskusjonen om de vaksinene folk flest tok i Norge. Selv om jeg mener det bør stilles spørsmål til disse også da bivirkningene som er rapportert inn er alarmerende mange.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Morromann skrev (7 timer siden):

Han skriver jo ikke det. Han påpeker jo nettopp det faktum at AstraZenaca-vaksinen BLE trukker tilbake, og det er jo poenget. Og ikke er relevant for diskusjonen om de vaksinene folk flest tok i Norge. Selv om jeg mener det bør stilles spørsmål til disse også da bivirkningene som er rapportert inn er alarmerende mange.

Vi vet jo ikke hvor mange dødsfall som er skjegg pga vaksinen generelt, men er jo mange fler enn disse 5. Det får vi aldri svar på heller, da dette dysses ned av det offentlige.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Dødsårsaksregisteret er utarbeidet "[...] på grunnlag av dødsmeldinger fra offentlige leger. I tillegg innhentes opplysninger fra Kreftregisteret, Medisinsk fødselsregister og resultater av obduksjoner fra sykehus og rettsmedisinske undersøkelser. Ved kodingen av dødsårsaker skal man, dersom det er mulig, velge den underliggende dødsårsaken som er oppgitt av utstedende lege. Underliggende dødsårsak er definert som den sykdom eller skade som etter legens mening startet rekken av de tilstander som ledet direkte til døden. Dødsårsakene kodes ellers i samsvar med prinsipper og retningslinjer som er fastlagt av WHO, og man benytter den internasjonale sykdomsklassifikasjonen ICD (International Statistical Classification of Diseases and Related Health Problems)."

Jeg satte nettopp sammen følgende tabell der:
image.png.c5305636b193be76b25171a88b96514f.png

Dette viser "underliggende dødsårsak", som altså er det som legen vurderte var årsaken som var mest avgjørende for at dødsfallet skjedde. Og da har det vært 24 dødsfall der vaksine-bivirkning har vært vurdert å lede til dødsfall.

Det fremgår ikke i den tabellen hvor mange dødsfall der vaksinebivirkning var "medvirkende årsak", altså bidro til dødsfallet uten å være den viktigste årsaken av flere. Fra en annen kilde (husker ikke hvor) utgjorde dette 22 "medvirkende" i 2021 - og med samme bilde for 2022 tar jeg sjansen på å anslå 6 "medvirkende" der. Da kommer altså 28 "medvirkende" i tillegg til 24 "underliggende", totalt 52 dødsfall "assosiert" med vaksine-bivirkninger. (Dette er betraktelig mindre enn antall dødsfall som har blitt innmeldt til Legemiddelverket som mistenkte bivirkninger - det er etter mitt syn naturlig at mistanke om bivirkninger omfatter mye mer enn hva som er medisinskfaglig vurdert til å skyldes faktiske bivirkninger.) 

Hvor store hadde tallene i raden "Covid-19-sykdom" blitt, om man gikk for 0 i raden "Bivirkning av covid-19-vaksine" ved å la være å tilby vaksinasjon overhode? Vi ser jo klart hva nedsiden er, og den kan fjernes ved å fjerne vaksinering - men da går vi glipp av en oppside - reduksjon av sykdomsdødsfall - som vi ikke greier å se i denne tabellen. Jeg synes det er vanskelig å argumenter kontrafaktisk, men jeg er altså overbevist at antall sykdomsdødsfall ville økt med mange mange ganger 52 om Norge hadde droppet vaksinasjon i denne pandemien. Evt måtte man kjørt med harde tiltak mye lenger og mer vedvarende for å holde helsetjenestene unna kollaps.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Liksom said:

Trenger ingen kilde på det, vi jo ikke hvor mange som døde av vaksinen i seg selv. av blodpropp etc.

Det mest sjokkerende er jo de som tok både 3-4 dose.

Ønsker en å bli tatt seriøst på ett høyere nivå enn enn bildepost på facebook så bør en ha kildene klare.

 

Visste du at covid-19 viruset kan gi økt risiko for blodpropp?

Quote

Recent data from the Netherlands and France suggest that of the patients with coronavirus who are admitted to intensive care units (ICU), 30-70% develop blood clots in the deep veins of the legs, or in the lungs.

https://www.hri.org.au/health/your-health/lifestyle/people-with-coronavirus-are-at-risk-of-blood-clots-and-strokes

  • Liker 1
Lenke til kommentar
germanwhip skrev (13 timer siden):

Ønsker en å bli tatt seriøst på ett høyere nivå enn enn bildepost på facebook så bør en ha kildene klare.

 

Visste du at covid-19 viruset kan gi økt risiko for blodpropp?

https://www.hri.org.au/health/your-health/lifestyle/people-with-coronavirus-are-at-risk-of-blood-clots-and-strokes

Ja, vaksinen hjelper deg ikke mot det.

Det finnes heller ingen gode kilder på noe som helst når det gjelder covid. Det vil variere fra person til person, har selv hatt det flere ganger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Liksom skrev (På 20.6.2023 den 13.51):

Vi vet jo ikke hvor mange dødsfall som er skjegg pga vaksinen generelt, men er jo mange fler enn disse 5. Det får vi aldri svar på heller, da dette dysses ned av det offentlige.

Men norske myndigheter tok det jo på alvor da de fjernet denne vaksinen fra vaksinasjonsprogrammet og de gjorde en klarere beslutning enn andre europeiske land der.

Liksom skrev (20 timer siden):

Trenger ingen kilde på det, vi jo ikke hvor mange som døde av vaksinen i seg selv. av blodpropp etc.

Det mest sjokkerende er jo de som tok både 3-4 dose.

Nå snakker du om en helt annen ting og en helt annen vaksine. De 5 det var snakk om var de som tok Astra-Zenaca og de ble det delt ut noen tredje og fjerde dose av. Var knapt noen som tok andredosen av den heller.

a_aa skrev (15 timer siden):

 Evt måtte man kjørt med harde tiltak mye lenger og mer vedvarende for å holde helsetjenestene unna kollaps.

Etter at omicron tok over også? Tiltak og videre massevaksinering var helt unødvendig etter at omicron tok over. Faktisk var det tiltak alt for lenge og julefeiringen i 2021 ble ødelagt helt unødig.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (2 timer siden):

Men norske myndigheter tok det jo på alvor da de fjernet denne vaksinen fra vaksinasjonsprogrammet og de gjorde en klarere beslutning enn andre europeiske land der.

Nå snakker du om en helt annen ting og en helt annen vaksine. De 5 det var snakk om var de som tok Astra-Zenaca og de ble det delt ut noen tredje og fjerde dose av. Var knapt noen som tok andredosen av den heller.

Etter at omicron tok over også? Tiltak og videre massevaksinering var helt unødvendig etter at omicron tok over. Faktisk var det tiltak alt for lenge og julefeiringen i 2021 ble ødelagt helt unødig.

 

Vi vet jo ikke hvor mange som har dødd av blodpropp/hjerte av vaksinen, uansett fabrikat.

Ikke vær så naiv å tro at det kun var 5 i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...