Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Bivirkning etter pfizer / Moderna corona vaksine??


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er på min dag 3 med bivirkninger. Dagen etter jeg fikk den var jeg kvalm og uggen, i går var det mer feberfølelse og i dag følte jeg meg fin i dag morres, men fått skikkelig skallebank i løpet av dagen i dag. Kan være urealtert forsåvidt og men om det ikke gir seg fort så får jeg ta turen til fastlegen over helga. 

Endret av William_S
Lenke til kommentar

Dette er jo helt normalt og forventet.

Jeg merket ingenting etter 1. dose Pfizer.

Etter 2. dose Pfizer var jeg helt fin i 12 timer, deretter slapp, vanvittig skallebank og feberfølelse i 24 timer, og så ganske brått helt fin igjen etter det.

Så lenge man vet at det kommer av at immunforsvaret kicker inn så er det helt greit. Jeg booket time til 2. dose til en fredag så jeg kunne slippe å misse jobb i tilfelle jeg ble dårlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
treant skrev (På 27.8.2021 den 11.51):

Fikk andre dose med pfizer i går, ca 50 dager etter første dose. Helt klart sterkere respons nå enn etter første dose, der jeg kun var litt varm i et par dager. Etter den andre dosen i går så fikk jeg vondt i hodet, munntørrhet, feber, kroppsverk, og rar mage med en gang. Verre nå 24 timer etter, så får satse på at dette er toppen. 

Jeg fikk andre dose torsdag, kun 22 dager etter første. Forventet egentlig sterke bivirkninger med så kort intervall, men merket knapt en fjert. Etter første dose derimot var armen ganske vond et par dager også hadde jeg feber kvelden første dagen. Rart at folk reagerer såpass forskjellig.

Lenke til kommentar
nightowl skrev (54 minutter siden):

Jeg fikk andre dose torsdag, kun 22 dager etter første. Forventet egentlig sterke bivirkninger med så kort intervall, men merket knapt en fjert. Etter første dose derimot var armen ganske vond et par dager også hadde jeg feber kvelden første dagen. Rart at folk reagerer såpass forskjellig.

Det er ikke så rart, folk er jo forskjellige, at noen reagerer sterkt er jo for kroppen lures til å tro at man har fått viruset, de som reagerer sterkest er sannsynligvis de som ville ha reagert mest om de hadde fått viruset også.

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (1 minutt siden):

Det er ikke så rart, folk er jo forskjellige, at noen reagerer sterkt er jo for kroppen lures til å tro at man har fått viruset, de som reagerer sterkest er sannsynligvis de som ville ha reagert mest om de hadde fått viruset også.

Var mer det at jeg knapt merket andre sprøyta tross mange eksperters utsagn om sterkere bivirkninger, jeg tenkte på.

Lenke til kommentar

Mulig det ikke finnes noe rett-frem svar på dette, men er det en slags konsensus om at Moderna gir kraftigere bivirkninger enn Pfizer?

De svært anekdotiske "dataene" fra egen omgangskrets tilsier at det er tilfellet, men det er ikke akkurat mye å generalisere ut fra.

Kona er gravid, og med de nye rådene og "alle som ikke er vaksinert kommer antageligvis til å få covid"-tankegangen heller vi mot at det er tryggest å vaksinere seg. På tross av usikkerhetsmomentet rundt om det på sikt vil kunne ha per nå ukjente konsekvenser for barnet. Vil samtidig helst minimere risikoen for kraftige bivirkninger, som vel heller ikke er helt tipp topp for en gravid.

Jeg fikk muligheten til å selv spesifisere hvilken vaksine jeg ville ha (har bestilt Pfizer for andre dose, men enda ikke satt denne, mulig "bestillingen" ikke vil bli tillagt mye vekt når det faktisk er tid for å sette sprøyta), og antar at hun også vil det.

Endret av Cinemarxism
Lenke til kommentar
35 minutes ago, Cinemarxism said:

Mulig det ikke finnes noe rett-frem svar på dette, men er det en slags konsensus om at Moderna gir kraftigere bivirkninger enn Pfizer?

De svært anekdotiske "dataene" fra egen omgangskrets tilsier at det er tilfellet, men det er ikke akkurat mye å generalisere ut fra.

Kona er gravid, og med de nye rådene og "alle som ikke er vaksinert kommer antageligvis til å få covid"-tankegangen heller vi mot at det er tryggest å vaksinere seg. På tross av usikkerhetsmomentet rundt om det på sikt vil kunne ha per nå ukjente konsekvenser for barnet. Vil samtidig helst minimere risikoen for kraftige bivirkninger, som vel heller ikke er helt tipp topp for en gravid.

Jeg fikk muligheten til å selv spesifisere hvilken vaksine jeg ville ha (har bestilt Pfizer for andre dose, men enda ikke satt denne, mulig "bestillingen" ikke vil bli tillagt mye vekt når det faktisk er tid for å sette sprøyta), og antar at hun også vil det.

5 stk fra jobben fikk feber og var i dårlig form fra Moderna. Ingen av oss var borte fra jobb med Pfizer. 6 stk på jobben til kjerringa ble dårluge med feber og kvalme med Modrena. Ingen med Pfizer av dem. Tilfeldig?

Kanskje Ikkje når selv sykepleieren selv sa at man ofte ble merkbart dårligere av Moderna enn Pfizer.

Håper dritten funker, fordi jeg har wasted èn jobbdag allerede 😕

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...