Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Bivirkning etter pfizer / Moderna corona vaksine??


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler å lese myndigheters informasjon, føre 1 måneders undersøkelse av pensjonister med gammel vaksine i Israel.

https://thl.fi/sv/web/infektionssjukdomar-och-vaccinationer/aktuellt/aktuellt-om-coronaviruset-covid-19/vacciner-och-coronaviruset/vaccinernas-effekt-mot-coronavirus

https://vaccination-info.eu/nb/fakta-om-vaksiner/hvor-effektiv-er-vaksinen

Vi vet ikke hvor lenge immunitet fra vaksine fungerer, vi vet ikke hvordan det blir.

Jeg kan gi noen gjetninger på mulige scenarioer i Europa.....

1. At alle må ta booster etter ca et år.

2. At bare de eldste og syke må ta booster

3. At vi må ta en justert booster pga nye mutasjoner

4. At vi får flokkimmunitet i Europa, dette kommer til å skje, men spørsmålet er når og eventuelt mutasjoner...

 

Det jeg er helt sikker på er at det blir utrolig kjipt å være uvaksinert i samfunnet når det gjenåpner. Dette er sjansespill der man ikke vet utfallet. Om du er over 40 og uvaksinert så synes jeg det er veldig unødvendig risiko.

 

Lenke til kommentar
Gjest 75232...eaf

Ok, jeg er irritert og enda mer stresset. Måtte dra på testsenteret igår fordi de fant ut FLERE dager etter forrige test at den var «utydelig», når det stod på helsenorge at den var negativ og de slapp meg hjem etter testen. De hadde prøvd å få tak i meg på et nummer som var registrert som svindel på nummeropplysningen og ikke på kommunen, har heller ikke fått meldinger som jeg skal på telefonen min den siste uka og meldinger tikket ikke inn før på søndag. Jeg ringte også til de etter forrige test for å være sikker. Jeg har jo heller ikke hatt nærkontakter og stort sett vært hjemme eller ute i marka. Drar aldri på date lenger og er stortsett alene, som jeg har vært det siste året. Har ikke vært i jobb heller. 
 

Hun virket bare ufin på telefonen som prøvde å ansvarliggjøre meg for noe jeg ikke kunne noe for. Jeg kunne gitt f og latt være å tatt de testene som jeg tok på eget initiativ i første omgang. Hun var visst såååå bekymret for at jeg hadde smittet andre liksom… når jeg har holdt meg hjemme og alene den siste tiden, virket ikke som om hun brydde seg så veldig om åssen jeg har det opp i dette. Men er vane med å være et null for folk og samfunnet, har ingen plass, blir tråkket på støtt og stadig og har liksom ingen venner eller mann å lene meg på hvis noe skulle skje, familie kan heller ikke hjelpe til noe særlig og er bare opptatt av seg selv og sine partnere/venner/søsken etc. Har også syykt vondt i hælene mine/leggene pluss blåmerker og klarer ikke å gå på de nesten, får jo ikke dratt til legen heller før jeg får svar. Sliter med å gå. Har også andre bekymringer oppå dette igjen. Det baller seg på i alle kanter og tar ingen ende.

Når jeg skulle ta PCR testen etter hurtigtesten, gikk det overhodet ikke bra. Trodde ikke det skulle være så forferdelig å ta en sånn test, hun som tok den var heller ikke særlig tålmodig eller betryggende av seg og virket mest irritert og prøvde å tvinge meg når jeg fikk uutholdelige smerter. Var bedre å fjerne visdomstenner kirurgisk med boring i kjeven, hadde heller gjort det igjen for å si det sånn, hvis man måtte velge mellom å ta PCR test daglig eller fjerne visdomstenner resten av livet. Stikkpiller i rompa er også ingenting i forhold. Var også en annen sur dame som kjeftet på bilistene uten grunn. Synes det er for mange raringer og uempatiske folk som jobber i helsevesenet. Skaff dere anna arbeid enn å plage folk som lider og få nytelse av det! Har også vært litt sammen med en fyr som jobber der ute som heller ikke er helt god😬 synes jeg har vært uheldig og truffet politi, brannvesen og helsepersonell det siste året som ikke er helt i vater/ gir meg vemmelser og vond mage, virker maktkåte generelt ikke tåler stress/press og mangler grunnleggende empatiske og medmenneskelige holdninger.

har også en annen kompis som jobber i helsevesenet som plutselig ikke snakker til meg lenger og eller har utvist såkalte kvinnefiendtlige holdninger og var ufin mot meg på telefonen uten grunn for over en uke siden. Han vet jeg har det vanskelig og savner en partner, noe han ønsker selv. Men virker ikke til å ha respekt for meg og har prøvd seg kun seksuelt. Jeg er lei av å være et objekt og søppeldunk for ustabile og spesielle folk. Sånn har det vært siden 2019.

Å føle seg utestengt, diskriminert og presset i koronatidene er ikke ålreit. Synes ikke noe om at 12 åringer må ta vaksine. Har selv tatt vaksinen og har fått en haug av rare bivirkninger som jeg aldri har fått av vaksiner før. Det skjer mye rart i kroppen og huet for å si det sånn. Har også diagnoser og helseplager fra før av.

folk må respektere og behandle hverandre bedre og spesielt i disse tider. Det er ikke så gøy for de som blir presset til ensomhet og isolasjon ufrivillig og skal ansvarliggjøres andres helse, mens de selv blir gitt totalt f i når de har psykiske problemer/andre helseproblemer selv og ikke har folk å ringe eller få selskap og hjelp fra. Det er heller ikke godt for samvittigheten å date når man uheldigvis var singel og er singel under pandemien. Mens andre bare puler rundt som de vil og sprer korona og har meninger om andres valg og at de er jævlige om de ikke tar vaksinen og truer de til og med. Også alle som bare MÅ lage og føde en haug av unger under pandemien, hvorfor rettes ikke noe ansvar og irritasjon mot denne gruppen? De belaster sykehus og helsevesenet mest, for en fødsel går oftest ikke lett. Også at gravide skal få slippe vaksine… kan være smart å vente med graviditeter til man har tatt vaksinene og sjekket bivirkninger evt. Lei av at gravide damer med mannfolk er så mye mer verdt enn oss som er single og barnløse, det ser man overalt og åssen vi forskjellsbehandles i samfunnet og folk generelt. Jeg skulle gjerne hatt en flott mann og vært nygift/gravid nå jeg også, men har ikke noe valg og mister nok den muligheten grunnet bivirkinger av vaksinen.

Anonymous poster hash: 75232...eaf

Lenke til kommentar

syns ikke var mye forskjell mellom pfizer og moderna egentlig føles akkurat samme armen blir litt stiv noen dager så om en uke kan jeg fint reise til sverige, synd det ikke blir løsning i england med det første siden man risiker karantene. Men sverige og EU går vel greit neste uke.

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2021/08/25/195782359/studie-coronavaksiner-svekkes-merkbart-over-tid

Synd nyhet å komme til, får håpe morderna gjør det bedre, og det ikke finnes risikoer å blande vaksiner? For kan være det mister beskyttelsen mot å smitte andre eller fungere mindre effektivt mot corona lett syntomer.

Lenke til kommentar

Kan fortelle min erfaring etter dose 2 Pfizer. På første dose fikk jeg frysninger som vedvarte en hel natt.. på dose 2 våkna jeg midt på natta og var ganske kvalm..hjalp ikke at politiet hadde helikopteret i lufta i flere timer i natt her i nabolaget (Bor ikke langt unna hvor det var to som ble skutt i natt)...klarte å sovne til slutt og  da jeg våkna igjen følte jeg meg rett og  slett mørbanka. Føltes  verre ut enn fyllesyke. Eneste jeg har vært utenfor leiligheten i dag var å hente posten. Forhåpentligvis fin til jobb i morgen da men i begge tilfeller har altså dette ført til en sykedag dagen etter. Så litt forskjellige reaksjoner på de to dosene (begge Pfizer)

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg merket ingenting annet en øm i armen. Gikk helt bort 3 dag.

Kona fikk to dager med kroppsverk vondt i armen og hodepine og følte seg varm uten feber.

Helt bra begge to nå. Dette var andre dose for oss begge, Pfizer.

Så nå har vi fått vaksinepass/bevis.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
William_S skrev (5 timer siden):

Kan fortelle min erfaring etter dose 2 Pfizer. På første dose fikk jeg frysninger som vedvarte en hel natt.. på dose 2 våkna jeg midt på natta og var ganske kvalm..hjalp ikke at politiet hadde helikopteret i lufta i flere timer i natt her i nabolaget (Bor ikke langt unna hvor det var to som ble skutt i natt)...klarte å sovne til slutt og  da jeg våkna igjen følte jeg meg rett og  slett mørbanka. Føltes  verre ut enn fyllesyke. Eneste jeg har vært utenfor leiligheten i dag var å hente posten. Forhåpentligvis fin til jobb i morgen da men i begge tilfeller har altså dette ført til en sykedag dagen etter. Så litt forskjellige reaksjoner på de to dosene (begge Pfizer)

Selv sleit jeg som f etter andre dose med moderna.

Håper du føler deg bra snart, god bedring🙂

Lenke til kommentar
3 hours ago, geiranger said:

Noen som vet om ibux kan brukes hvis jeg har sterk hodepinne osv etter 2 dose, og det har gått bare 1 døgn? jeg ringte koronatelefonen i min kommune men de kunne ikke gi en definitiv svar. leser litt forskjellig på nett, og er usikker.

Jeg ville ha valgt panodil/paracet istedet.  Ibux er et NSAID og noen tidlige studier på mus peker på at bruk av NSAID-midler har en liten negativ effekt, men man har ikke nok data til å si noe med sikkerhet.  Jeg hadde selv sterk hodepine etter 2. dose, men fikk til å sove uten å ta noe og neste dag var hodepinen borte. 

Lenke til kommentar
geiranger skrev (5 timer siden):

Noen som vet om ibux kan brukes hvis jeg har sterk hodepinne osv etter 2 dose, og det har gått bare 1 døgn? jeg ringte koronatelefonen i min kommune men de kunne ikke gi en definitiv svar. leser litt forskjellig på nett, og er usikker.

Ved hodepine skal man alltid ta Paracet foran Ibux.

 

 

Endret av DaniNichi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
geiranger skrev (10 timer siden):

Noen som vet om ibux kan brukes hvis jeg har sterk hodepinne osv etter 2 dose, og det har gått bare 1 døgn? jeg ringte koronatelefonen i min kommune men de kunne ikke gi en definitiv svar. leser litt forskjellig på nett, og er usikker.

Ibux er et NSAID det er riktignok også smertedempene, men Paracet har bedre smertestillende effekt.

NSAID brukes med forsiktighet til betennelses lidelser, feks betennelse i skulder, rygg, fot... Slike ting. Man skal være forsiktig med bruk pga fare for sur mage og magesår.... ofte lønner det seg å spise omeprazol ved siden av om man tar en lengre kur for å skåne magen...

Foraldel også unngå alkohol mens du går på NSAID det kan gjøre bivirkningene verre og tilogmed være farlig om noen ikke kjenner grensene og måtehold....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Fikk andre dose med pfizer i går, ca 50 dager etter første dose. Helt klart sterkere respons nå enn etter første dose, der jeg kun var litt varm i et par dager. Etter den andre dosen i går så fikk jeg vondt i hodet, munntørrhet, feber, kroppsverk, og rar mage med en gang. Verre nå 24 timer etter, så får satse på at dette er toppen. 

Endret av treant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...