Gå til innhold

Aliexpress og ebay håpløst?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
LMH1 skrev (På 2.6.2021 den 22.01):

Sikker på at komplett og andre nettbutikker burde ha lov å selge deler når de ikke klarer å informere om slike ting?

Du skulle bare visst hvor mye greier jeg har kjøpt fra utenlandske og innenlandske butikker som har lite til ingen informasjon. Det er mulig du hadde strøket med rett og slett.

Det er i de færreste tilfeller plikt til å opplyse 100% om en vare. Mangelful spesifikasjon er ikke ulovlig og de aller aller fleste jeg kjenner, egentlig alle jeg kjenner, unngår å kjøpe noe de ikke vet hva er rett og slett fordi det er idiotisk.

Eller mener du samtidig at patentreglene er ulovlige siden de i de aller fleste tilfeller hindrer det du virker å tro burde være standard opplysningsplikt om en vare?

Det virker som om du rett og slett ikke vil ta ansvar for eget liv og jeg kan si meg enig i at barnehagen var en behagelig tid.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Melonskall skrev (20 minutter siden):

Du skulle bare visst hvor mye greier jeg har kjøpt fra utenlandske og innenlandske butikker som har lite til ingen informasjon. Det er mulig du hadde strøket med rett og slett.

Det er i de færreste tilfeller plikt til å opplyse 100% om en vare. Mangelful spesifikasjon er ikke ulovlig og de aller aller fleste jeg kjenner, egentlig alle jeg kjenner, unngår å kjøpe noe de ikke vet hva er rett og slett fordi det er idiotisk.

Eller mener du samtidig at patentreglene er ulovlige siden de i de aller fleste tilfeller hindrer det du virker å tro burde være standard opplysningsplikt om en vare?

Det virker som om du rett og slett ikke vil ta ansvar for eget liv og jeg kan si meg enig i at barnehagen var en behagelig tid.

Du får lese hva asus skriver om beta bios:

Sitat

Versjon 3801 Betaversjon

2021/04/28 20.17 MBytes

ROG STRIX X570-F GAMING BIOS 3801
"- Update AMD AM4 AGESA V2 PI 1.2.0.2
- Fix USB connectivity issue
Before running the USB BIOS Flashback tool, please rename the BIOS file (SX570FG.CAP) using BIOSRenamer
Please note that this is a beta BIOS version of the motherboard which is still undergoing final testing before its official release. The UEFI, its firmware and all content found on it are provided on an “as is” and “as available” basis. ASUS does not give any warranties, whether express or limited, as to the suitability, compatibility, or usability of the UEFI, its firmware or any of its content. Except as provided in the Product warranty and to the maximum extent permitted by law, ASUS is not responsible for direct, special, incidental or consequential damages resulting from using this beta BIOS."

Så å betale 3000 kr for hovedkort som kan ødlegges eller bli verdiløs etter kort tid er ok? Snakk om svindel nesten selv om er ikke sikkert er tilfelle men prinsippet er der, man gjør asus en tjeneste å teste nyere bios og fikser feil, så du får vurdere eller komme med tips i jungelen mange følger etter særlig MSI og asrock siden ting blir jo produsert i asia til brøkdel av prisen så ganske høy fortjeneste på noe som ikke har garanti.

Så mangeler er viktig å informere om ellers ville kjøper kjøpt noe annet, tap i fraktutgifter og sure kunder.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Slik har BIOS'er fungert i årevis. At du ikke kan ta deg bryet med å undersøke det du handler er det deg problem. Hvis ALT stiller seg på denne måten så bør du heller betale titusenvis ekstra for den servicen du krever. Det er ikke urimelig heller siden det er mange som betaler vesentlig ekstra for slik service uten å klage.

Du forventer å få levert gull til gråsteinspriser.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Det artigste i denne tråden er at jeg er enig med deg LMH1, men du argumenterer så idiotisk og ser ikke ut til å forstå eller akseptere at noen marked og produkter rett og slett ikke er innenfor ditt område.

Det er derfor jeg får betalt for å hjelpe folk med så simple oppgaver som ned til å forandre tekststørrelse i MS Word, de vet hvor begrensningene deres ligger og er villige til å betale ganske store summer for å få hjelp uten å bli dømt for kunnskapsmangel. I dette tilfellet er det motsatt, du forventer at alle bedrifter skal mate deg på det nivået du ligger på uten å få noe tilbake for det.

Er det rettferdig at noen skal yte en tjeneste som vil koste relativt mye arbeid uten å ta seg betalt?

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Melonskall skrev (17 minutter siden):

I dette tilfellet er det motsatt, du forventer at alle bedrifter skal mate deg på det nivået du ligger på uten å få noe tilbake for det.

Er det rettferdig at noen skal yte en tjeneste som vil koste relativt mye arbeid uten å ta seg betalt?

Seriøst, bare se apple tar over 20 000 kr for iphone XR men faktiske prisen i produksjon er brøkdel.

De får leie i kinesere istedenfor overbetalte folk fra USA og tyskland, ellers får de forsette å selge verdiløse produkter til overpris dere får mene hva dere vil men det gjør jeg også, det eneste som handles om her er å selge dårlige produkter til overpris særlig norske butikker, men aliexpress og ebay selger dårlige produkter til lav pris. Så man får regne på det hvor mye man faktisk får glede av det vs nødvendigheten. For er vanskelig marked, skulle noen tilfeller elendig produkter blir nektet å infomert om som gode.

Ikke mange som kjøper

ASUS PRO WS C422-ACE, Socket-2066 Hovedkort, ATX, C422, DDR4, 3xPCIe-x16, 3xM.2, 2x U.2, 2x Intel GbLAN til privat bruk.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Bestilte 24V LED for kupe lysene i bilen her om dagen, har vært på utkikk etter 24V LED festoon pærer lenge og jaggu fant jeg på AliExpress. Var to forskjellig typer i rett lengde så jeg bestilte 4 pærer av hver type, selgeren har sikkert blingset for jeg fikk 24 pærer av den ene typen og 20 av den andre.

Pærene fungerer utmerket og er en stor oppgradering i forhold til de gamle glødepærene, skal heller ikke klage over at jeg fikk alt for mange pærer.

IMG_20210604_152201_1.thumb.jpg.b0e2f2cb451ccf01c2598a39c6767a65.jpg

 

IMG_20210604_152147_3.thumb.jpg.5d775144898be6575e2bd30421e1dc68.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sitat

Pærene fungerer utmerket og er en stor oppgradering i forhold til de gamle glødepærene, skal heller ikke klage over at jeg fikk alt for mange pærer.

Du får sørge å få LED dioder istedenfor å sjekke om de ikke har for høy lumen eller feil til bilen.

Vet at https://www.aliexpress.com/item/1005001300701713.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.28a42fedMtEOti&algo_pvid=effd71ea-b9b3-4cd4-b77d-f793761185d9&algo_expid=effd71ea-b9b3-4cd4-b77d-f793761185d9-4&btsid=0bb0623316228175197554371ef1d0&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

https://www.ebay.com/itm/164594275300?hash=item26529553e4:g:txsAAOSwTOxf4Fow

Da slike blir ganske varme kanskje litt mindre en glødepære men levetiden tviler jeg er mye høyere en 2000 timer gode LED pærer kan ha 50 000 timer eller mere.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (22 minutter siden):

Seriøst, bare se apple tar over 20 000 kr for iphone XR men faktiske prisen i produksjon er brøkdel.

Men det koster en del milliarder å utvikle og sikkert tilsvarende å starte opp produksjonen av de.

Du kan jo prøve å designe hver enkelt komponent selv så lage en telefon som virker selv.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (32 minutter siden):

Du får sørge å få LED dioder istedenfor å sjekke om de ikke har for høy lumen eller feil til bilen.

Vet at https://www.aliexpress.com/item/1005001300701713.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.28a42fedMtEOti&algo_pvid=effd71ea-b9b3-4cd4-b77d-f793761185d9&algo_expid=effd71ea-b9b3-4cd4-b77d-f793761185d9-4&btsid=0bb0623316228175197554371ef1d0&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

https://www.ebay.com/itm/164594275300?hash=item26529553e4:g:txsAAOSwTOxf4Fow

Da slike blir ganske varme kanskje litt mindre en glødepære men levetiden tviler jeg er mye høyere en 2000 timer gode LED pærer kan ha 50 000 timer eller mere.

Hvorfor bør jeg velge dioder fremfor SMD?.

Det er ingenting som heter for høy lumen i dette tilfellet, dette er pærer som brukes i takbelysningen inne i bilen. Det er heller ikke antydning til at de blir varme.

Pærene er oppgitt til å ha en levetid på 30.000 timer men om de varer bare halvparten av tiden så har det ingen ting å si, når jeg fikk så mange pærer for en snau hundrelapp så er det ingenting å klage over og antallet pærer gjør at jeg har pærer for resten av levetiden til bilen.   

Bilen er for øvrig en 38 år gammel Toyota med 24 Volt likestrøm, det første du linker til er LED pærer for 240 Volt vekselstrøm og det andre fra eBay er 12 Volt likestrøm og er heller ikke ment for å brukes i bil uten modifisering. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
El burro skrev (2 timer siden):

Hvorfor bør jeg velge dioder fremfor SMD?.

Pærene er oppgitt til å ha en levetid på 30.000 timer men om de varer bare halvparten av tiden så har det ingen ting å si, når jeg fikk så mange pærer for en snau hundrelapp så er det ingenting å klage over og antallet pærer gjør at jeg har pærer for resten av levetiden til bilen.  

Selv har jeg bedre erfaringer med diode lys på levetid men finnes vel untakk også der, kanskje største problem ikke er noe overspenningvern så er vel mest det som kan gå dårlig der, ikke varme. Men selv har jeg den erfaringen at mye SMD led særlig de jeg vagte har høy varme og kort levetid.

Sitat

Oi. Nå tror jeg det blir ganske vanskelig for LMH1 og svare på det han blir spurt om. Han er nok sikkelig ute og sykler nå

Sykle er for dyrt, han vil ha gratis taxi!

Seriøst se på flykapteiner som klager over de får kun 750 000 kr å lønn når noen får 1500 000 eller at sykepleier og lærer og mye annet streker for de får for dårlig betalt samme med bønner har vel kanskje mere grunn å være misfornøyd, så ganske tullete at dere gidder å komme med slik tull.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (3 timer siden):

Seriøst, bare se apple tar over 20 000 kr for iphone XR men faktiske prisen i produksjon er brøkdel.

De får leie i kinesere istedenfor overbetalte folk fra USA og tyskland, ellers får de forsette å selge verdiløse produkter til overpris dere får mene hva dere vil men det gjør jeg også, det eneste som handles om her er å selge dårlige produkter til overpris særlig norske butikker, men aliexpress og ebay selger dårlige produkter til lav pris. Så man får regne på det hvor mye man faktisk får glede av det vs nødvendigheten. For er vanskelig marked, skulle noen tilfeller elendig produkter blir nektet å infomert om som gode.

Ikke mange som kjøper

ASUS PRO WS C422-ACE, Socket-2066 Hovedkort, ATX, C422, DDR4, 3xPCIe-x16, 3xM.2, 2x U.2, 2x Intel GbLAN til privat bruk.

Beklager, men du må være det minst opplyste menneske jeg noen gang har sett poste på et forum. Hvis man ser bort fra troll. Du er rett og slett helt på jordet og diskuterer kun for å få oppmerksomher. Du er ikke villig til å finne løsninger i det hele tatt og befinner deg helt fastlåst i en egen boble. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (3 minutter siden):

Selv har jeg bedre erfaringer med diode lys på levetid men finnes vel untakk også der, kanskje største problem ikke er noe overspenningvern så er vel mest det som kan gå dårlig der, ikke varme. Men selv har jeg den erfaringen at mye SMD led særlig de jeg vagte har høy varme og kort levetid.

Det er ikke SMD Ledene sin skyld at dem blir for varme, men kretsen rundt dem som tillater at dem blir varme. Noen led kretser er laget mer effektive enn andre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (7 minutter siden):

Seriøst se på flykapteiner som klager over de får kun 750 000 kr å lønn når noen får 1500 000 eller at sykepleier og lærer og mye annet streker for de får for dårlig betalt samme med bønner har vel kanskje mere grunn å være misfornøyd, så ganske tullete at dere gidder å komme med slik tull.

Den eneste her inne som kommer med tull er du. Hvorfor blander du inn hva enkelte yrker har i lønn? Det er ingenting av det du kommer med som henger på greip 😛

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (6 timer siden):

Det er ikke SMD Ledene sin skyld at dem blir for varme, men kretsen rundt dem som tillater at dem blir varme. Noen led kretser er laget mer effektive enn andre. 

Men hvorfor er det dårlig LED lys? er ikke meningen at man skal selge kvalitet ikke LED lys som ikke informere om optimal bruk?

For forstår ikke poenget å ikke ha gode LED lys, istedenfor dårlige kanskje meningen produsentene skal tjene mest mulig på dårlig produkter, men gjør det vanskelig for kjøper å vurdere og finne best LED lys til sitt bruk. Det er største problem med aliexpress og ebay så vanskelig, for selv om man velger det med flest brukererfaringer kan det komme noe nytt som ennå er bedre.

https://www.ebay.com/itm/113407778024?hash=item1a67a15ce8:g:KbgAAOSw8Vtb~j8-

Er også problem med slike for dimming og effekten er langt dårligere en OLED og dioder. Hvordan er de kineske på energimerking? om de bruker de gamle A++ istedenfor A så er vanskelig å finne hvor god pæren er mot andre? Man kan jo sjekke lumen per watt men man ser ofte 50 watt gir 200 watt glødepære.

https://www.aliexpress.com/item/1005001607546734.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.5341243a9FW8DJ&algo_pvid=2fda7dba-a17e-4635-84f4-dbd2da835390&algo_expid=2fda7dba-a17e-4635-84f4-dbd2da835390-0&btsid=0bb0623616228528481978498eb213&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

 

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...