Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Vet Charter-Svein noe vi ikke vet?


Anbefalte innlegg

Spør du meg så er det Charter-Svein holder på med nå ikke helt ufarlig.

Tenk bare det å gå i «17. mai-tog» med en holocaustfornektende nynazist som stiller til høstens valg med nazister «for å feire friheten». Ironiens død på nasjonaldagen.

Men det viser hvor langt ned i dette konspihølet man kan dras, og hvem som står klare til å ta deg imot med åpne armer og utnytte dumskapet og uvitenheten. Spesielt er unge folk som kanskje er uten et miljø eller i en vanskelig situasjon utsatt.

21BF6BB3-3B92-4522-9E52-1B20C467F248.thumb.jpeg.94f888aa2b0501a26bb2e650fa82fcd7.jpeg

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Duriello skrev (9 timer siden):

For når det kommer til Charter-Svein, så er det ingen tvil :)

Angående JGS så kan det diskuteres om han er det eller ei.

 

Spøk til side, det er bare mere interessant å diskutere JGS en Ch-Svein.

Heller Charter-Svein som statsminister enn JGS etter min mening.😉Han kunne startet opp Charterpartiet, som bla.a er for fjerning av alkoholavgift, billigere reiser og forbud mot bruk av munnbind.

Lenke til kommentar
Pliscin skrev (47 minutter siden):

Heller Charter-Svein som statsminister enn JGS etter min mening.😉Han kunne startet opp Charterpartiet, som bla.a er for fjerning av alkoholavgift, billigere reiser og forbud mot bruk av munnbind.

Billigere reiser? er vel ganske billig fordi karantenehotell og forsikring er håpløs å få i røde land. Så er vel interiessen minimal.

Men har vel risiko for man også blir i utlandet i lengere tid hvis flyet blir kanselert. Og kan være vanskelig å få jobb i utlandet.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Budeia said:

Det er faktisk en undersøkelse som viser at under 2% av nordmenn har antistoffer. Ble tatt blodprøver av folk fra alle kanter av landet!

https://www.fhi.no/nyheter/2020/under-2-prosent-har-korona-antistoff-i-blodet/

Mistenker at det må være noe feil med resultatet, men det er nå slik at den undersøkelsen ble gjennomført. 

Hvorfor mistenker du at det er noe feil med testresultatet?

Endret av Espen Hugaas Andersen
Lenke til kommentar
13 hours ago, frekri said:

Kan vi ikke ha en samtale om et tema uten at jeg må mene det motsatte av deg? Jeg bare lurte på hvorfor Charter-Svein ofrer venner og jobber for å uttale seg om noe han ikke vet noe om.

Han har sikkert ofret noen venner og jobber, men han har garantert fått mange nye venner også som liker at han står frem og stiller spørsmål ved bedrageriopplegget. Så helt bortkastet er det på ingen måte.

Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (20 minutter siden):

Hvorfor mistenker du at det er noe feil med testresultatet?

En del ble avvist på legevakter i fjor, da de ønsket å teste seg. Mener selv jeg har merket det originale viruset og mutasjoner godt, og er ikke registrert i noe system. At under 2% skal ha antistoffer, er et veldig, veldig lavt tall. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
frekri skrev (14 timer siden):

Han er jo til de grader selvsikker. Han snakker og argumenterer som om det er en spøk. Noen som vet noe om det?

Gjør med han som man bør gjøre med alle andre som for eksempel har gått «livets skole» eller er en selvutnevnt ekspert ved å Google ting mens de driter og som har funnet beviser på teoriene sine i ett av mange ekkokamre på nett fra like dårlig utdannede mennesker i verden:

overse dem som de landsbyidiotene de er og gå videre uten å ta til særlig etterretning hva de enn gulper opp for å få oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
frekri skrev (14 timer siden):

Kjenner du noen som har hatt korona? Jeg kjenner ingen.

Jeg har hatt covid-19.

Det er ingen tvil om at sykdommen er reell, om noen skulle være i tvil om det.

Grunnen til at vi har få tilfeller i Norge, er de strenge tiltakene. Det store spørsmålet er om alvorligheten av sykdommen kan forsvare alvorligheten av tiltakene. Det er en etisk vurdering og balanse.

En debatt-dödare er at man litt for kjapt blir satt i bås med Charter-Svein og Jaquesson om man er kritisk til tiltakene.

Endret av Fibonacci
  • Liker 3
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Budeia said:

En del ble avvist på legevakter i fjor, da de ønsket å teste seg. Mener selv jeg har merket det originale viruset og mutasjoner godt, og er ikke registrert i noe system.

I begynnelsen av pandemien var det begrenset med tester, og det var ikke mulig for alle å teste seg. Men fra rundt midten av 2020 har stort sett alle som har hatt mistanke om smitte fått testet seg.

Det er fullt mulig du er blandt de tusenvis som har hatt koronaviruset uten å ha testet positivt, men sannsynligheten er lav.

Personlig var jeg med i den studien jeg linket til tidligere, og vet at jeg ikke har hatt koronaviruset.

13 minutes ago, Budeia said:

At under 2% skal ha antistoffer, er et veldig, veldig lavt tall. 

Jeg kan ikke si meg enig. Det er noe sånt som 0,5% som dør av koronaviruset, så med 774 døde kunne man forvente 155k smittede. Tallene stemmer noenlunde overens, og skulle veldig mange flere vært smittet ville man sett mange flere døde.

Endret av Espen Hugaas Andersen
Lenke til kommentar
14 hours ago, frekri said:

Grunnen til at jeg spør er at jeg tenkte kanskje Jonas Gar Støre kunne vært en. Men det er tusenvis av innlegg her på at han er helt korka i huet. Men nesten ingen om at Charter-Svein er korka i huet.

De som mener JGS er helt korka i huet skal du ikke høre på. Alle (sikkert et og annet unntak ) norske toppolitikere er ganske begavete mennesker. De har arbeid som krever stort fokus, og evner til å holde mange baller i luften på en gang.

Jeg er sterkt uenig i mange av de, men det er ofte fordi deres agenda er annerledes enn min..

 

14 hours ago, frekri said:

Jeg tror Korona er ekte. Bare lurte på hvorfor noen mente noe annet. Hvorfor er det ikke lov å snakke om temaet?

Man tror ikke 2+2 er 4, man vet. Kom deg ut av konspirsajonsverden.. 

 

4 hours ago, Pliscin said:

Heller Charter-Svein som statsminister enn JGS etter min mening.😉Han kunne startet opp Charterpartiet, som bla.a er for fjerning av alkoholavgift, billigere reiser og forbud mot bruk av munnbind.

Da er du en komplett idiot. Det ville vært katastrofalt for landet om vi setter en person uten noen som helst forutsetninger for å lede landet inn som statsminister.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (8 timer siden):

Hva slags uenighet er det du sikter til? I grove trekk, så er avstand og smittesporing vel de beste grepene for å få bukt med et virus man ikke har noen naturlig beskyttelse mot. Så kan man alltids diskutere munnbindbruk og dets egenskap i å forhindre smitte men det er vel ikke det verste med denne pandemien. 
Munnbind burde alle som føler seg forkjølet brukt, av ren omsorg for folka rundt, det gjør ikke slik at du ikke blir smittet, men det forhindrer spredning av din eventuelle smitte, når mange også er asymptomatiske, så er det et fornuftig påbud, det forhindrer at du sprer evt virus til andre. 

 

Jeg syns jeg leser at en sier dette vil være over om tre måneder. Andre sier at det kan ta år. Det har vært usikkerhet på om vaksinene vil hjelpe mot alle mutasjoner, og det har vært diskutert om munnbind er særlig effektivt. 

Jeg er ikke enig med Charter-Svein og gjengen der, men jeg skjønner jo at de reagerer på ulike ting.  Som sagt må en høre på de en selv tror vet best.

Jeg vet ikke om det er heldig at vi beskytter oss mot absolutt alt som vanlig forkjølelse osv. Men det blir en annen sak. 

Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (38 minutter siden):

Jeg kan ikke si meg enig. Det er noe sånt som 0,5% som dør av koronaviruset, så med 774 døde kunne man forvente 155k smittede. Tallene stemmer noenlunde overens, og skulle veldig mange flere vært smittet ville man sett mange flere døde.

Hvis det er store mørketall over hele verden (mange som er smittet uten at noen vet det), så vil vel tallet for dødelighet også være feil - da er det flere som har hatt sykdommen enn man tror (men like mange som er døde), og sannsynligheten for å dø hvis man har sykdommen blir lavere enn man tror.

Da kan man vel ikke bruke tallet for dødelighet til å vurdere om antall smittede og antall døde henger sammen? Det biter seg selv i halen.

Hvis man tester et tilfeldig utvalg mennesker for korona eller antistoffer mot korona så kan man estimere hvor utbredt det er i den fulle populasjonen.

Evt så kan man finne 1000 friske mennesker (som aldri har hatt korona), smitte dem og se hvor mange som dør for å få et bedre estimat av dødsraten, som man så kan gange opp med det totale antall døde i samfunnet. Det er en etisk problematisk løsning.

-k

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jovia skrev (59 minutter siden):

Jeg syns jeg leser at en sier dette vil være over om tre måneder. Andre sier at det kan ta år. Det har vært usikkerhet på om vaksinene vil hjelpe mot alle mutasjoner, og det har vært diskutert om munnbind er særlig effektivt. 

Jeg er ikke enig med Charter-Svein og gjengen der, men jeg skjønner jo at de reagerer på ulike ting.  Som sagt må en høre på de en selv tror vet best.

Jeg vet ikke om det er heldig at vi beskytter oss mot absolutt alt som vanlig forkjølelse osv. Men det blir en annen sak. 

Viruset er man nok aldri kvitt, men det er klart at den nye vaksineteknologien, som ser ut til å fungere vil kunne ta brodden av de fleste mutasjoner og den er i tillegg "lett" å endre på. Munnbind er effektivt, det er jo helt opplagt, det forhindrer virus å spre seg fra ditt ansikt til almennheten. Om det er effektivt for å beskytte deg selv er nok diskuterbart, iogmed at man må ta seg til ansiktet og folk bruker det feil. 

Hva er alternativene? Bare la det gå sin gang? På en måte vil jo det også fungere, men det er ytterst få som klarer å tålerere slikt som man ser i feks India, det er dypt tragisk og mye mer grusomt enn å være delvis isolert noen måneder, og måtte bære munnbind? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (2 timer siden):

Viruset er man nok aldri kvitt, men det er klart at den nye vaksineteknologien, som ser ut til å fungere vil kunne ta brodden av de fleste mutasjoner og den er i tillegg "lett" å endre på. Munnbind er effektivt, det er jo helt opplagt, det forhindrer virus å spre seg fra ditt ansikt til almennheten. Om det er effektivt for å beskytte deg selv er nok diskuterbart, iogmed at man må ta seg til ansiktet og folk bruker det feil. 

Hva er alternativene? Bare la det gå sin gang? På en måte vil jo det også fungere, men det er ytterst få som klarer å tålerere slikt som man ser i feks India, det er dypt tragisk og mye mer grusomt enn å være delvis isolert noen måneder, og måtte bære munnbind? 

Jeg bruker munnbind og følger retningslinjene. Men jeg blir ikke aggressiv på de som er uenige med meg. Jeg vil holde avstand til dem, men dette viruset, eller denne perioden det har herjet, har tydeligvis gjort veldig mange aggressive. Selvfølgelig er det helt forferdelig at noen land blir så hardt rammet. Men vi trenger ikke mobbe og hetse andre som har andre oppfatninger osv. Det er jo godt mange av de står fram, så vi som vil holde avstand til dem kan gjøre det  🙂

Lenke til kommentar

Han har visst gjort mye mer enn charter-reiser:

Sitat

Han har senere deltatt i andre TV-programmer, som Sangstjerner (2007), Praksisjobben (2008), Skal vi danse (2009), Celebert selskap (2010), Zebra Grand Prix (2010), Nytt på nytt (gjest, 2010), 4-stjerners middag (2011 og 2017), MasterChef (2014), 71° Nord – Norges tøffeste kjendis (2017), Camp Kulinaris (2018), og Farmen kjendis (2019). Han spilte rollen som Bingo-Bjørn i Hotel Cæsar.

I 2007 kom han til finalen i Sangstjerner og fikk platekontrakt med Universal Music Group.[3] Han har hatt gjesteopptredener i ulike TV-programmer og andre medier.

I 2008 utga han musikkalbumet Kongen av Mallorca,[5] hvor sangen med samme tittel ble en liten hit i Norge.

I 2014 utgav han diktsamlingen Sveins Verden.[6] Han ble samme år nominert til publikumsprisen under Gullruten 2019.[7] (wikipedia)

Har du ikke lest Sveins verden, og sett på Bingo-Bjørn? :rofl:71 grader Nord er kanskje litt imponerende. 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (Akkurat nå):

Han har visst gjort mye mer enn charter-reiser:

Har du ikke lest Sveins verden, og sett på Bingo-Bjørn? :rofl:71 grader Nord er kanskje litt imponerende. 

Han er litt som Paris Hilton. Ingen spesielle talenter, men er kjent for å være kjent. Han har nå gjort seg til en antagonist og den store snakkisen i mediene, noe som er det mest relevante han har vært siden koronaen slo til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...