Gå til innhold

Formel 1 2021


Melding lagt til av Gavekort

For neste års sesong, bruk denne tråden:

 

Anbefalte innlegg

debattklovn skrev (10 minutter siden):

Hamilton risikerer 10 plasser grid drop i Bahrain for å ikke møte på galla. 

https://www.gpblog.com/en/news/101779/hamilton-faces-a-ten-place-grid-penalty.html

Synes det er litt rart at han riskikeret slik hard straff for "utenomsportselige aktiviteter", synes en bot hadde vært mer passende. 

Mens når han blokkerte Mazespin i Saudi da fikk han bot, der grid drop egentlig var mer passende https://timesofindia.indiatimes.com/sports/racing/top-stories/f1-hamilton-reprimanded-and-mercedes-fined-at-saudi-gp/articleshow/88096290.cms

 

Er det ikke slik at en får grid straff om en har X antall "reprimandes" i løpet av en sesong? Om dette blir regnet som det blir det hans tredje for 2021 sesongen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Evil-Duck skrev (3 timer siden):

Er det ikke slik at en får grid straff om en har X antall "reprimandes" i løpet av en sesong? 

Jo, tre reprimander = 10 plasser ned på grid i neste løp. Han stod i fare for å havne i den situasjonen i Abu Dhabi. Jeg vet ikke om det tas med videre til neste sesong? Men det ville vel være naturlig. Tøff behandling, etter at Masi dreit på draget. Men på den annen side ville det være litt spesielt om det første den nye FIA-presidenten gjør er å bryte sine egne regler. Helt ok, forutsatt at det fortsetter i samme sporet framover. Kanskje like greit å få nulla ut reprimandene tidlig i sesongen også. Taktisk gulkort.

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (40 minutter siden):

Basert på hva? Syns de har gitt opp mye av motorsport satsingen sin.

Jeg mente ikke at de ville gjøre det. Jeg antydet at det åpnet opp for muligheten når erkerivalen ikke dominerer sporten.

Ellers er jeg enig i at BMW har blitt en del rundere i kantene de siste åra.

Jarmo skrev (37 minutter siden):

Hvor skal de hente sjafører, ikke så mange ledige med F1 lisens som er brukbare akkurat nå. Det samme gjelder Audi.

Skulle de gjøre en retur så ville det nok vært som en PU-leverandør. McLaren, Haas og Aston Martin kunne vært aktuelle kandidater.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jarmo skrev (1 time siden):

Hvor skal de hente sjafører, ikke så mange ledige med F1 lisens som er brukbare akkurat nå. Det samme gjelder Audi.

Kan jo alltids skape eller tiltrekke seg talenter. 

Gavekort skrev (41 minutter siden):

Jeg mente ikke at de ville gjøre det. Jeg antydet at det åpnet opp for muligheten når erkerivalen ikke dominerer sporten.

Hadde de åpnet for flere motortyper hadde de nok kunne latt seg lure. 

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (45 minutter siden):

Jeg mente ikke at de ville gjøre det. Jeg antydet at det åpnet opp for muligheten når erkerivalen ikke dominerer sporten.

Ellers er jeg enig i at BMW har blitt en del rundere i kantene de siste åra.

Skulle de gjøre en retur så ville det nok vært som en PU-leverandør. McLaren, Haas og Aston Martin kunne vært aktuelle kandidater.

Selv om det hadde vært artig med BMW tilbake i F1, så tror jeg det kan bli vanskelig. For selv som kun en PU-leverandør så er det veldig begrenset med lag som trenger en PU.

McLaren er jo helt uaktuelt, da det har sterke bånd til Mercedes.
Ferrari er deleier i Haas-teamet etter det jeg kan se og bruker derfor Ferrari PU.
Aston Martin har et samarbeid med Daimler, som eier Mercedes og det ville derfor være veldig unaturlig å bruke noe annet enn Mercedes PU.

Tro det eller ei, men av alle teamene så er faktisk Red Bull Racing det mest sannsynlige teamet. Og hadde BMW hatt en konkurransedyktig motor så tror jeg faktisk de kunne vært åpne for en avtale. Et raskt søk på Google viser meg at de allerede har samarbeidet ved flere anledninger.
Red Bull BMW. Høres ut som et F1 team det. 😛

Lenke til kommentar
Cappo skrev (12 timer siden):

McLaren er jo helt uaktuelt, da det har sterke bånd til Mercedes.
Ferrari er deleier i Haas-teamet etter det jeg kan se og bruker derfor Ferrari PU.
Aston Martin har et samarbeid med Daimler, som eier Mercedes og det ville derfor være veldig unaturlig å bruke noe annet enn Mercedes PU.

Tenker at alle samarbeid i utgangspunktet kan virke sterke, men at dette endrer seg fra sesong til sesong. Det er store fordeler med å ha en bespoke motor.

Sier ikke at BMW passer inn her. Jeg bare lufter tanker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (53 minutter siden):

Latifi snakker omsider ut etter hendelsene i Abu Dhabi og alt hatet han har fått rettet mot seg i etterkant av det.

Bra at han føler han kan prate om det nå, men selve statementen var 'a whole load of nothing'. Greit nok at det er hans egne ord og ikke "a scripted statement", men når hans egne ord er det samme som en PR-dude hadde skrevet så gir det lite verdi.

Alle skjønte han ble å få hatmeldinger mot seg, hver eneste kjendis som er delaktig i en kontroversiell situasjon får det. Det er ikke bra og han fortjente det ikke, men følte ikke han tok et "oppgjør" eller kom med noe nytt her. Ikke at han trengte det heller, han har ingen skyld i kontroversen heller🤷‍♂️.

Kanskje det kun er for fansen (regner med han har noen fans i Canada). De setter kanskje pris på det.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...