Gå til innhold

Formel 1 2021


Melding lagt til av Gavekort

For neste års sesong, bruk denne tråden:

 

Anbefalte innlegg

Formel 1 2021 -> Formel 1 2022

image.jpg

Kalender (oppdatert 24/5): 

Round Grand Prix Circuit Race date
1 Bahrain Grand Prix Bahrain Bahrain International Circuit, Sakhir 28 March
2 Emilia Romagna Grand Prix Italy Imola Circuit, Imola 18 April
3 Portuguese Grand Prix Portugal Algarve International Circuit, Portimão 2 May
4 Spanish Grand Prix Spain Circuit de Barcelona-Catalunya, Montmeló 9 May
5 Monaco Grand Prix Monaco Circuit de Monaco, Monte Carlo 23 May
6 Azerbaijan Grand Prix Azerbaijan Baku City Circuit, Baku 6 June
7 French Grand Prix France Circuit Paul Ricard, Le Castellet 20 June[d]
8 Styrian Grand Prix Austria Red Bull Ring, Spielberg 27 June
9 Austrian Grand Prix 4 July
10 British Grand Prix United Kingdom Silverstone Circuit, Silverstone 18 July
11 Hungarian Grand Prix Hungary Hungaroring, Mogyoród 1 August
12 Belgian Grand Prix Belgium Circuit de Spa-Francorchamps, Stavelot 29 August
13 Dutch Grand Prix Netherlands Circuit Zandvoort, Zandvoort 5 September
14 Italian Grand Prix Italy Monza Circuit, Monza 12 September
15 Russian Grand Prix Russia Sochi Autodrom, Sochi 26 September
16 Singapore Grand Prix Singapore Marina Bay Street Circuit, Singapore 3 October
17 Japanese Grand Prix Japan Suzuka International Racing Course, Suzuka 10 October
18 United States Grand Prix United States Circuit of the Americas, Austin, Texas 24 October
19 Mexico City Grand Prix Mexico Autódromo Hermanos Rodríguez, Mexico City 31 October
20 São Paulo Grand Prix[e] Brazil Interlagos Circuit, São Paulo 7 November[f]
21 Australian Grand Prix Australia Albert Park Circuit, Melbourne 21 November[g]
22 Saudi Arabian Grand Prix Saudi Arabia Jeddah Street Circuit, Jeddah 5 December[h]
23 Abu Dhabi Grand Prix United Arab Emirates Yas Marina Circuit, Abu Dhabi 12 December
 

 

Konstruktører (oppdatert 15/2):

Entrant Constructor[6] Chassis Power unit No. Driver name Ref.
Switzerland Alfa Romeo Racing Orlen Alfa Romeo Racing-Ferrari C41[7] Ferrari[8] 7 Finland Kimi Räikkönen [9]
99 Italy Antonio Giovinazzi
Italy Scuderia AlphaTauri Honda AlphaTauri-Honda AT02[10] Honda[11] 10 France Pierre Gasly [12]
22 Japan Yuki Tsunoda [13][14]
France Alpine F1 Team[15] Alpine-Renault A521[16] Renault E-Tech[15] 14 Spain Fernando Alonso [17]
31 France Esteban Ocon [18]
United Kingdom Aston Martin Cognizant Formula One Team[19][20][21] Aston Martin-Mercedes TBA Mercedes 5 Germany Sebastian Vettel [22]
18 Canada Lance Stroll
Italy Scuderia Ferrari Mission Winnow Ferrari SF21[23] Ferrari 16 Monaco Charles Leclerc [24]
55 Spain Carlos Sainz Jr. [25]
United States Haas F1 Team Haas-Ferrari TBA Ferrari[26] 9 23px-Flag_of_None.svg.png Nikita Mazepin [28][29]
47 Germany Mick Schumacher [30][31]
United Kingdom McLaren F1 Team McLaren-Mercedes MCL35M[32] Mercedes[33] 3 Australia Daniel Ricciardo [34]
4 United Kingdom Lando Norris [35]
Germany Mercedes-AMG Petronas Formula One Team Mercedes F1 W12[36] Mercedes 44 United Kingdom Lewis Hamilton [37]
77 Finland Valtteri Bottas [38]
Austria Red Bull Racing Red Bull Racing-Honda RB16B[39] Honda[11] 11 Mexico Sergio Pérez [40]
33 Netherlands Max Verstappen [41]
United Kingdom Williams Racing Williams-Mercedes FW43B[42] Mercedes[43] 6 Canada Nicholas Latifi [44]
63 United Kingdom George Russell [45]

Info:

 

Formel 1 ukjent for deg? Trenger du et crash course? Se Formula 1: Drive to Survive på Netflix

Hvor kan jeg se F1?

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vi sett endringer som kan vippe Mercedes av tronen? Vil Louis Hamilton få noe annet enn en førsteplass?

Ferrari har hatt en dårlig sesong i 2020, og 2021 ser enda mer dyster ut. Hvordan vi det gå med dem? Vil de spinne ut?

Kan Haas gå fra bunch of wankers til rockstars igjen?

Kan Williams overkomme leddgikten sin og få noen poeng?

Kan McLaren begynne å snuse på noen pokaler med sitt nye dream team?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • Gjest fremhevet denne emne
MrVilla skrev (47 minutter siden):

Gleder meg til sesongstart! Har alltid vært fan av Kimi, men det har sett dårlig ut i de siste årene. 

Faktisk så har det vært litt kjedelig da Mercedes har dominert så voldsomt. 

Håper nye endringer og krav kan gjøre sporten litt mer interessant!

 

DaniNichi skrev (20 minutter siden):

Må være første året på lenge jeg vil prøve få meg alle løp i formel 1 så lenge det ikke blir enda en MB sesong.

Gikk selv over til Motogp i 2001 da 20 folk på MC som battler var/ og er langt mer spennende..

Jeg er enig i at Mercedes sin dominanse har ødelagt litt av spenningen, men heldigvis så er FIA også enige der. 2021 blir den første sesongen med budsjettrestriksjoner og handicap, som tiltak for å jevne ut konkurransen litt, men dette vil ikke tre i full kraft før 2022, der det er en hel del endringer som blir innført.

Jeg ser på det slik: Er det noen som slår Mercedes så blir det ekstra tilfredsstillende, og for alle de andre gangene så kan du late som om Hamilton, Verstappen og Bottas ikke eksisterer, aka The Midfield. Jeg er mer spent på om McLaren kan begynne å snuse på noen pokaler, og om Haas og Williams endelig kan finne sin tapte suksess.

I en sport med så ujevne lag så er det mye glede i å heie på en underdog. :)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (1 minutt siden):

 

Jeg er enig i at Mercedes sin dominanse har ødelagt litt av spenningen, men heldigvis så er FIA også enige der. 2021 blir den første sesongen med budsjettrestriksjoner og handicap, som tiltak for å jevne ut konkurransen litt, men dette vil ikke tre i full kraft før 2022, der det er en hel del endringer som blir innført.

Jeg ser på det slik: Er det noen som slår Mercedes så blir det ekstra tilfredsstillende, og for alle de andre gangene så kan du late som om Hamilton, Verstappen og Bottas ikke eksisterer, aka The Midfield. Jeg er mer spent på om McLaren kan begynne å snuse på noen pokaler, og om Haas og Williams endelig kan finne sin tapte suksess.

I en sport med så ujevne lag så er det mye glede i å heie på en underdog. :)

Spennede endringer det der ja🙂

Jeg er fan av Hamilton, men som med Rossi i Motogp eller Marquez er det kjedelig når en fører vinnerer nærmere 80% av løpene så da blir det som du sier ekstra tilfredstillende når andre vinner.

Jeg tror personlig at Ferrari fortsatt vil ha det vanskelig i år noe som er kjipt for Ferrari fans som meg selv  , men hadde vært moro med Sainz i Ferrari som må battle med Norris😄Ser bare for meg MEME krigen som kommer på Instagram..

Har litt troen på at overraskelsen kan komme med Ricciardo i McLaren så tror du er inne på noe der.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser fram emot en ny säsong! Känns som att om man ser bort från Mercedes så kan resten av fältet bli väldigt spännande. McLaren med ny motor, Alpine/Renault kanske kan bli ännu mer konkurrenskraftig, AM med Vettel.

Sedan så kan man hoppas att Ferrari blir bättre än förra säsongen..

Endret av Kalmarnir
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det har vært en trist øvelse å være McLaren fan de siste 7-8 åra. MEN nå er det lys i tunnelen! Vi knæbba 3. plassen så vidt sammenlagt i fjor og med overgangen til Mercedes-motor og få inn RIC på førersia, så er det god grunn til optimisme i år. De siste dagenes testing har også vært positivt synes jeg, særlig rapportene om smutthullene de har funnet i reglementet rundt diffuser-området. At Hamilton anerkjente at McLaren ser sterke ut, er også verdt å lytte til. 

 

Noen her som spiller F1-fantasy? Hadde vært gøy med en liga her inne.

Lenke til kommentar
Dassen skrev (53 minutter siden):

Det har vært en trist øvelse å være McLaren fan de siste 7-8 åra. MEN nå er det lys i tunnelen! Vi knæbba 3. plassen så vidt sammenlagt i fjor og med overgangen til Mercedes-motor og få inn RIC på førersia, så er det god grunn til optimisme i år. De siste dagenes testing har også vært positivt synes jeg, særlig rapportene om smutthullene de har funnet i reglementet rundt diffuser-området. At Hamilton anerkjente at McLaren ser sterke ut, er også verdt å lytte til. 

 

Noen her som spiller F1-fantasy? Hadde vært gøy med en liga her inne.

Oh yes! Med både Norris og Ricciardo i en lovende bil hos McLaren så kommer jeg til å følge nøye med på dem denne sesongen. De har visst brukt en del tokens på å retrofitte den nye motoren i chassiset, så jeg tror ikke vi får se McLaren sitt fulle potensiale før 2022 da.

Lenke til kommentar
Dassen skrev (2 minutter siden):

Ferrari nest raskest på strekka bortsett fra AT som "juksa" med DRS, det er jo spennende nyheter etter fadesen Ferrari-motoren var i fjor. Men som alltid, skal ikke lese for mye ut av testing. Sahara melder om mangel på sand etter Mercedes var innom med noen sekker.

 

Jepp, etter testing blir alle bilene fintunet og justert så vi får se utover våren og sommeren.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...