Gå til innhold

Trump fratatt sosiale medier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, Gavekort said:

Jeg tror det er på tide at vi slutter å spille dumme når det kommer til Trump og lærer oss å se på konsekvensene i kjølvannet av hans handlinger. At vi så et attentatforsøk med 4 dødsfall i går er ikke en tilfeldighet. Få hodet ditt ut av sanden.

 

Enten er han skyldig i ha gjort noe kriminelt, eller så er han det ikke. Jeg kan ikke se at han kan dømmes for noe han har skrevet så langt, selv om det går langt utover god smak og god dømmekraft.

Ingen kan holdes ansvarlig for hva andre foretar seg med mindre de har inngått forbund. Det er åpenbart at Trump ikke har noen kontroll over Proud Boys eller andre gærninger.

Derimot vet vi at f.eks Nelson Mandela hadde kontroll over ANCs militære ving når de utførte terroraksjoner. Så tydeligvis er én manns terrorist en annen manns frihetsforkjemper eller landsfader. Historien skrives av vinnerne. Det er bare kuppforsøk eller terror hvis det ikke lykkes.

Skal vi først dra hodet ut av sanden så må vi også se på HVORFOR dette skjer. Og det skjer ikke på grunn av Trump. Trump er et symptom. Det politiske systemet i USA er gjennomkorrupt og står for fall på lengre sikt med mindre det gjennomføres reformer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Thorny skrev (1 minutt siden):

 

Enten er han skyldig i ha gjort noe kriminelt, eller så er han det ikke. Jeg kan ikke se at han kan dømmes for noe han har skrevet så langt, selv om det går langt utover god smak og god dømmekraft.

Ingen kan holdes ansvarlig for hva andre foretar seg med mindre de har inngått forbund. Det er åpenbart at Trump ikke har noen kontroll over Proud Boys eller andre gærninger.

Derimot vet vi at f.eks Nelson Mandela hadde kontroll over ANCs militære ving når de utførte terroraksjoner. Så tydeligvis er én manns terrorist en annen manns frihetsforkjemper eller landsfader. Historien skrives av vinnerne. Det er bare kuppforsøk eller terror hvis det ikke lykkes.

Skal vi først dra hodet ut av sanden så må vi også se på HVORFOR dette skjer. Og det skjer ikke på grunn av Trump. Trump er et symptom. Det politiske systemet i USA er gjennomkorrupt og står for fall på lengre sikt med mindre det gjennomføres reformer.

Påstår du at dette hadde skjedd uten at Trump var president? Uten talen han holdt i dag?

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
3 hours ago, Thorny said:


Det er godt jobba å anklage meg for slippery slope fallacy når man i utgangspunktet hevder Trump har skrevet noe han ikke har skrevet.

Hmm..la meg gå tilbake for å sjekke.. :

4 hours ago, Thorny said:

De sensurerer meningsmotstanderen din i dag. I morgen sensurerer de kandidaten din. Og så deg.

Jepp, så sannelig. "Slippery slope" tankefeil fra deg der ja.  Var nok godt jobba av meg ja ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er jo cnn og masse media som har oppfordret til og unnskyldt voldelige demonstarsjoner. Trump har bestandig motarbeidet og fordømt det på det sterkeste. Tilbudt venstreradikale "ordførere" i demokartisk styrte byer som er herjet av vold hjelp. Men disse radikale lederne har konsekvent avvist han. Vold avler vold og demokratene/venstresiden har ansvaret her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå 《fordømmer》 han tilsynelatende sine støttespillere, og tar æren fra Mike Pence for å ha innkalt nasjonalgarden. Noe han selv

ikke ville gjøre...(!)

Tror han virkelig at han kan redde ettermelet ved å lyve enda mere?

Han taler det meste av tiden med to tunger...

Han er ikke mye å stole på, han leker med hodene til folk, og forvrenger sannheten!

 

Endret av KjeRogJør
  • Liker 2
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (20 timer siden):

Ekstremt mye. 

En feil tweet fra DT når Capital Hill er beleiret kan fort bli skjebnesvanger. Nå som folk er spredt og situasjonen er mer under kontroll, er det annerledes. 

Dette kommer jo an på hvilken skapning en velger som president i utgangspunktet, men ja helt klart. Velger en en som egentlig skulle hatt en stilling med en stor,rød nese på sirkus arnardo, til president... Da burde en jo bli fratatt alle rettigheter umiddelbart når «en setter seg ned i stolen».

 

 

Lenke til kommentar

Personlig så synes jeg det er helt korrekt av sosiale medier å slå ned på den typen kommunikasjon som DT formidler. Dette har ikke noe med ytringsfrihet å gjøre. 

Å tro at man kan bruke verdens største kommunikasjonsmedier til å spre falsk informasjon, hat og oppfordre til vold er naivt. Jeg er glad for at FB og Twitter er sitt ansvar bevist og stopper forsøplingen som kommer fra slike ekstremister.

Å tillate dette ville vært å vist at det har en aksept i vårt samfunn, noe det ikke har. Desverre så viser det seg at det er for sent. Det har spredd seg for fort og resulterer nå i at disse galningene har klart å skape et så stort moment i den høyreekstreme bevegelsen at man angriper selve symbolet på demokratiet som dem kjemper for.

Når det er sagt så tror jeg neppe majoriteten av de 70 milionene som stemte på DT ønsket å storme CH. Å demonstrere er den rettigheten man har i et demokrati. Å ta loven i egne hender er noe helt annet.

DT har fortsatt mange muligheter til å kommunisere med omverden, men nå må det i det minste et snev av tankevirksomhet bak før det kommer ut. Det tror jeg er veldig bra ettersom meldingene hans er såpass drøye at til og med hardbarkede pro trumpere må sette seg ned for å finne en annen måte å tolke det på enn slik som det er skrevet.

Håper han holder seg litt i ro nå til han blir avløst så kanskje man kan få litt ro etterpå. Er usikker på jobben somm Biden vil gjøre men så langt så har han en helt annen strategi enn DT når det kommer til å splitte folket.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det er klare beviser for at det ble jukset i valget. Loven ble ikke fulgt. Lover ble ulovlig endret sånn at valget er nå egentlig ugyldig. Dette vil bli bevist etterhvert. Men selvfølgelig er det for seint å få gjort noe med det nå. John F Kennedy ble også valgt vha valgfusk, og hvordan gikk det med han . Demokratene er kroniske lovbrytere, sånn ser det ut for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
FranZe skrev (2 timer siden):

Dette kommer jo an på hvilken skapning en velger som president i utgangspunktet, men ja helt klart. Velger en en som egentlig skulle hatt en stilling med en stor,rød nese på sirkus arnardo, til president... Da burde en jo bli fratatt alle rettigheter umiddelbart når «en setter seg ned i stolen».

 

 

Come on! Trump er en klovn ja, men ikke en morsom klovn. I manesjen på Arnardo ville han fått hele sirkuset til å gå konkurs,  litt som.... USA. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sympatiserte med Trump tidligere, men det er skikkelig trist at han ligner mer og mer på Aleksandr Lukasjenko. Eller kanskje skulle jeg sagt Caligula.

Slik han har oppført seg i de siste månedene er han til skade for både sin nasjon og seg selv. Jeg er glad for at store sosiale medier har satt ned foten.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5CJ56A5D skrev (45 minutter siden):

Det er klare beviser for at det ble jukset i valget. Loven ble ikke fulgt. Lover ble ulovlig endret sånn at valget er nå egentlig ugyldig. Dette vil bli bevist etterhvert. Men selvfølgelig er det for seint å få gjort noe med det nå. John F Kennedy ble også valgt vha valgfusk, og hvordan gikk det med han . Demokratene er kroniske lovbrytere, sånn ser det ut for min del.

Trump og hans støttespillere har brukt store ord om fusk,  og satt frem masse påstander,  men ikke kommet med noen beviser for det. Derfor har sakene blitt avvist i rettsvesenet,  selv av konservative "trump"- judges.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...