Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

Snikpellik skrev (På 4.12.2021 den 9.54):

Med familie som ble henrettet i holocaust er denne sammenligningen det styggeste og mest jævlige jeg har sett noen få seg til å lire av seg her i denne tråden. Har tidligere sett denne sammenligningen gjøres av høyreekstreme, nynazister og de villeste konspirasjonsfolka, men ikke her på forumet før. At du faktisk får to tomler opp på et innlegg som det der forteller meg at vi bør ha mer historie i skolen.

Hvordan kan man være nazist når man sammenligner det med hvordan jødene hadde det under ww2? Så det du sier er at jeg er  nazist fordi jeg sammenligner med hvordan jødene hadde det under andre verdens krig?  

Endret av Laffe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Laffe skrev (1 minutt siden):

Hvordan kan man være nazist når man sammenligner det med hvordan jødene hadde det under ww2? Så det du sier er at jeg er  nazist fordi jeg sammenligner med hvordan jødene hadde det under andre verdens krig?  

Nei, jeg sier ikke du er nazist. Jeg kritiserte at du sammenlignet munnbind med holocaust. Lær deg å lese.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

"Ånei, tallene når folk lever som normalt er like høye som da de aller fleste var kjempepåpasselig med avstand, desinfisering med mer." Ikke var folk vaksinert heller.

Det spørs om den gjengen som styrer hadde bestått matematikk for tredje klasse."

Endret av BadCat
  • Liker 4
Lenke til kommentar
basillen skrev (13 minutter siden):

Vet du egentlig hva stråmannsargumentasjon er for noe? Innlegget ditt tyder på at du ikke vet dette. Og så ber du meg om å skaffe meg en hjerne? Tror du må feie for egen dør først.

Stråmenn:
"Og dere som syter og klager over at noen av oss angivelig ikke bryr oss om liv er egentlig bare en gjeng latterlige og patetiske hyklere. Hvorfor går dere ikke rundt med skilt og protesterer mot fartsgrensene på veiene? Å sette fartsgrensene ned til f.eks. 40 km/h ville helt klart reddet liv. Eller hvorfor har dere ikke gnålt om tiltak under tidligere røffe influensapandemier? Eller hvorfor har dere ikke drevet med lobbyvirksomhet mot alkohol, med tanke på hvor enormt mye lidelse alkohol faktisk fører med seg?"

Igjen, hvorfor skriver du dere?

Du skrev: "Kort oppsummert: Hva om du skaffer deg et jævla perspektiv?"
Det går an å ha perspektiv uten at det er jævlig, og uten at det er det samme som ditt. Kom deg ut av det ekkokammeret du har holdt deg i, prøv å tenk på hva som skjer om helsevesenet kneler.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, Allostasis said:

Solvang sier det helt i begynnelsen: https://tv.nrk.no/serie/debatten

Da stemmer det sikkert. Ved nærmere ettersyn var tallene i aftenposten artikkelen prosent av luftveisinfeksjoner, så det forklarer forskjellen.

3% av ALLE innleggelser, 14% av luftveisinnleggelser... Vet ikke jeg ass, tror vi trenger å bruke mer penger på helsevesenet i det landet her :D Man kan jo stille seg spørsmål om smittevernsloven egentlig kan komme til anvendelse her og kravet til "proporsjonalitet" er møtt med disse tallene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Da sier jeg som @Simen1 svarte deg, at  jødene hadde nok blitt veldig glade for å få munnbind i stedet for jødestjerne og tur til Auschwitz under andre verdenskrig. Dette er ikke sammenlignbart.

Jo? Man  blir påtvunget for noe man ikke har lyst til. Akkurat som jødene, følte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
toreae skrev (18 minutter siden):

Stråmenn:
"Og dere som syter og klager over at noen av oss angivelig ikke bryr oss om liv er egentlig bare en gjeng latterlige og patetiske hyklere. Hvorfor går dere ikke rundt med skilt og protesterer mot fartsgrensene på veiene? Å sette fartsgrensene ned til f.eks. 40 km/h ville helt klart reddet liv. Eller hvorfor har dere ikke gnålt om tiltak under tidligere røffe influensapandemier? Eller hvorfor har dere ikke drevet med lobbyvirksomhet mot alkohol, med tanke på hvor enormt mye lidelse alkohol faktisk fører med seg?"

Igjen, hvorfor skriver du dere?

Du skrev: "Kort oppsummert: Hva om du skaffer deg et jævla perspektiv?"
Det går an å ha perspektiv uten at det er jævlig, og uten at det er det samme som ditt. Kom deg ut av det ekkokammeret du har holdt deg i, prøv å tenk på hva som skjer om helsevesenet kneler.

 

Du kan være rivende uenig i det jeg skriver, men det jeg skriver er ikke stråmannargumentasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke motstander av tiltak og jeg jatter med på det meste. Men det som irriterer meg litt nå er denne idiotiske og symbolske meteren. I hvilken fantasiverden vil 1 meter avstand i et rom hindre deg fra å bli smittet av dette.

Treningsstudioer har også hivd seg på målestokk tullet og sier 1 meter ved lavintensitet og 2 meter ved høyintensitet. Vel hvis jeg fortsatt kan lukte treningstøy du burde bytta ut eller hvitløken du spiste i går så har det nok lite for seg.

Kan man kutte ut fantasibaserte tiltak i det minste.

Endret av Theo343
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Laffe skrev (33 minutter siden):

Nå gjør jo du det samme, så du burde vel ikke beleire andre(ref: dine tidligere innlegg). Snakk om å skyte seg selv i foten

Jeg venter fortsatt i spenning på at noen skal konkretisere hvilke utsagn jeg har kommet med som faller under begrepet "stråmannargumentasjon." 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, Laffe said:

Velkommen til realiteten hvor myndighetene bestemmer over livet ditt. 

Det er ikke myndighetene som skal bestemme, dem skaal tjene folket!

Selv om vaksinepass er diskriminasjon en styggedom som ikke hører hjemme i et demokratisk samfunn, er det vel en viss forskjell på dette og det å merkes med gul stjerne og sendes til konsentrasjonsleir for å bli drept vs. å ikke komme inn på en konsert eller nattklubb... Det ser til og med jeg som er sterk motstander av vaksinepass :)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (11 minutter siden):

Stoltenberg tydelig og god i debatten i kveld. Synd at ingen kunne svare Kalager på hvorfor det er så himmelvid forskjell på hva sykehusene har sagt de skal klare å håndtere og hva de faktisk håndterer. Flaut å innrømme at planene er luftslott? 

Wow, hvis Kalager hadde hatt jobben til Guldvog ville vi avlyst omtrent all aktivitet på sykehusene for å håndtere det vi rakk over av koronasyke. Selv om man er uenig i dagens strategi tror jeg ikke løsningen er å gå helt over i motsatt grøftekant heller. Intens dame. 

Hvorfor finner NRK så polariserende deltakere? Og hvorfor tar Solvang rollen som den som stiller de idiotiske spørsmålene (antall influensadøde i normalsesong vs antall koronadøde med smitteverntiltak vi aldri har sett maken til? Seriøst?)? 

Og hvorfor er Kjerkol helseminister??? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, :utakt said:

Og hvorfor er Kjerkol helseminister??? 

Dette er det beste spørsmålet av dem alle. Hun er jo helt blåst. Sånn er det vel når man har mektige venner, da kan man få de postene man ønsker seg, om man er kompetent eller ikke spiller jo ikke så stor rolle :)

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Per H said:

Selv om vaksinepass er diskriminasjon en styggedom som ikke hører hjemme i et demokratisk samfunn, er det vel en viss forskjell på dette og det å merkes med gul stjerne og sendes til konsentrasjonsleir for å bli drept vs. å ikke komme inn på en konsert eller nattklubb... Det ser til og med jeg som er sterk motstander av vaksinepass :)

 

 

Ikke nødvendigvis. Det finnes ensomme mennesker hvis eneste kontakt med andre mennesker skjer på en nattklubb en gang i uka. Man kan bli veldig syk av ikke å treffe mennesker. Det finnes mennesker uten venner, familie, jobb og sosialt nettverk hvis nattklubben er deres eneste mulighet til sosial omgang fordi de kan dempe angst med alkohol slik at de i det hele tatt kommer inn i en sosial setting. I motsetning til andre settinger er det på en nattklubb noenlunde aksept for å innta moderate til store mengder alkohol.

Resultatet hvis disse menneskene ikke får ha sosial omgang over uker, måneder eller år kan bli psykose eller selvmord. At du synes 'at det er ubetydelig med nattklubb betyr ikke at det ikke er den eneste gleden i livet et annet menneske har.

Endret av BadCat
  • Liker 3
Lenke til kommentar
:utakt skrev (5 minutter siden):

Wow, hvis Kalager hadde hatt jobben til Guldvog ville vi avlyst omtrent all aktivitet på sykehusene for å håndtere det vi rakk over av koronasyke. Selv om man er uenig i dagens strategi tror jeg ikke løsningen er å gå helt over i motsatt grøftekant heller. Intens dame. 

Hvorfor finner NRK så polariserende deltakere? Og hvorfor tar Solvang rollen som den som stiller de idiotiske spørsmålene (antall influensadøde i normalsesong vs antall koronadøde med smitteverntiltak vi aldri har sett maken til? Seriøst?)? 

Og hvorfor er Kjerkol helseminister??? 

Valen er dyktig da. Og stiller relevante spørsmål. I tillegg diskuteres det nå endelig om hva som er exitstrategien for dette i stedet for at man skal fortsette dugnaden inn i evigheten.

Kjerkol er ille ja. Enig i det. Dog usikker på om alternativet Toppe ville vært bedre. Hun er jo egentlig en konservativ Krf-er i SP-drakt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...