Gå til innhold

Assassin's Creed Valhalla er nok ikke historisk korrekt, men populært er det


Anbefalte innlegg

1 hour ago, Chrid said:

Vikinger er betegnelsen på sjøfarere fra hovedsaklig Skandinavia. Det er høyst sannsynlig at det også var kvinnelige krigere i vikingtiden, for det er ikke noe som taler for at det ikke skulle vært det

Det er veldig usandsynlig siden kvinner helt frem til nyere tid ble anset som ulykkesfugl på båter, så hvis det fantes kvinnelige vikingkrigere, deltok de i al fall ikke på klassiske vikingtokter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tigerdyr skrev (13 minutter siden):

Det er veldig usandsynlig siden kvinner helt frem til nyere tid ble anset som ulykkesfugl på båter, så hvis det fantes kvinnelige vikingkrigere, deltok de i al fall ikke på klassiske vikingtokter.

De kom seg iallefall til Bulgaria og Amerika for å slåss.

Lenke til kommentar

En slipper nok unna med mye mer "fantasi" når en ser tilstrekkelig langt tilbake i historien til en tid få kjenner særlig godt. Hvilke type sverd eller klesplaggene en hadde i middelalderen er det nok få som vil ha innvendinger mot så lenge det holder seg noenlunde innenfor det en forventer. Om en hopper frem til nyere hendelser flere har et forhold til skaper det naturlig nok mer reaksjoner. 

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (2 timer siden):

Alltid gøy å sjå usikre smågutter lire fra seg mot kvinner, feminismen og ulike valg utviklere tar i spel for å nå ut til flest mulig og lage det mest underholdende spelet dei kan.

Foreslår å komme seg litt ut av gutterommet, og snuse litt på det motsatte kjønn. Eller kanskje til og med det samme kjønn.

Som en gammel festivalfrik og partyboy siden 1992 har jeg purt nok.
Det er jo beklagelig for resten av dere som ikke har utforsket den siden av livet nok at dere tror det er løsningen på alt.
I så stor grad at dere ikke kan skille mellom å irritere seg mellom en politisk agenda som pushes overalt og mangel på fitte.

 

Tsk, tsk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Legger inn en generell oppfordring om å heve nivået på debatten litt, før det sklir ut enda mer. Og vil legge til at det er en temmelig rar ting å reagere negativt på at man kan velge å spille som kvinne – uansett hvilket spill det er snakk om. Det er en type holdninger vi i Gamer.no ikke vil stå for, og som vi synes det er rimelig teit å se i kommentarfeltet. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Å klage over at man har valget om å spille som kvinne i Valhalla blir for dumt. De har en in-game forklaring på hvorfor man kan spille som mannlig eller kvinnelig Eivor. Så får dere som ergrer dere over at man kan spille som *gisp* en kvinne heller bare rollespille at Animus-programmet ikke tar hensyn til statistisk sannsynlighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (11 timer siden):

Ingen stavkirke i spillet, men stolpekirker, som så helt like ut.

Tror stolpekirker er fra 1000-tallet om jeg husker rett fra arkitekturhistorie fra studiet, og ikke 800-tallet. Forskjellen er vel hovedsakelig fundamentet, hvor stolpekirker ikke hadde sviller, men gikk rett ned i bakken. Har ikke studert i spillet hvordan fundamentet til kirkene er.

Var vel noe som het palisadekirke før det (900-tallet tror jeg), men ikke sikkert de så ut stavkirker fra 1100-tallet selv om byggemetoden kanskje er lik. Pressfire.no hadde vel en artikkel om hva som er historisk korrekt, og eksperten de intervjuet sa at stavkirken de refererte til var for ny til å være fra 800-talllet. Dette er dog en gammel artikkel fra før spillet kom ut, og var basert på et enkelt screenshot. 

Selv mener det ikke er så viktig. Koser meg med spillet uansett

Edit: så at den ene stavkirken i begynnelsen av spillet har sviller på fundamentet (slik som stavkirkene hadde) samt såkalte andreaskors over den nedre buerekken. Usikker på om ikke-kristne vikinger (som de fra 800-tallet) ville valgt andreaskors (som er vanlig i norske kristne stavkirker) ettersom det var et viktig symbol i kristendommen

Endret av Imitative
  • Liker 1
Lenke til kommentar
13 hours ago, Arodem said:

Det er en type holdninger vi i Gamer.no ikke vil stå for, og som vi synes det er rimelig teit å se i kommentarfeltet. 

Jeg gir blanke i hva dere synes er teit eller ikke. Det går greit å respektere andre sine holdninger. Er rimelig lei av denne feminist woke agendaen som pushes mye for tida. Kanskje jeg burde slutte å lese/tenke så mye om det, men det er en annen sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
WarpX skrev (4 minutter siden):

Jeg gir blanke i hva dere synes er teit eller ikke. Det går greit å respektere andre sine holdninger. Er rimelig lei av denne feminist woke agendaen som pushes mye for tida. Kanskje jeg burde slutte å lese/tenke så mye om det, men det er en annen sak.

Feminist woke agenda fordi man kan spille som en kvinne? Herre fred det er da bare å velge en mannlig karakter visst det plager deg.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
On 11/20/2020 at 2:14 AM, TheKims said:

Feminist woke agenda fordi man kan spille som en kvinne? Herre fred det er da bare å velge en mannlig karakter visst det plager deg.

 

Du vet i et spill som omhandler en teknologisk avansert rase som skapte menneskene og teknologi som kan kontrollere mennesker så er en kvinne som slåss det eneste som gjør at spillet ikke er fullstendig historisk korrekt. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...