Gå til innhold

President Bidens regjeringstid


Anbefalte innlegg

Oddvardm skrev (26 minutter siden):

Alternativ media kalled dette en løgn. Hvis dere vil se Biden si fra telerstolen i Georgia si at hvis dere stemmer for meg så får dere en sjekk på 2000 dollar umiddelbart jeg er innsatt som President så søk det opp på nettet.


"Helikopterpenger" er vel generelt en elendig ide, ettersom det går til alle, også de som har mer enn nok penger, i stedet for å bruke de midlene til å hjelpe de som virkelig trenger hjelp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
0laf skrev (Akkurat nå):


"Helikopterpenger" er vel generelt en elendig ide, ettersom det går til alle, også de som har mer enn nok penger, i stedet for å bruke de midlene til å hjelpe de som virkelig trenger hjelp.

Det er vel sant, men husk at det er små byrokratiske problemer med dette da det er gjort overføringer før og dataregistrene har oppdatert informasjon. De kunne fått penge ut med en gang hvis de ville. Om det må korreleres med inntekts/skattelister vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (28 minutter siden):

Om det må korreleres med inntekts/skattelister vet jeg ikke.

Nettopp dette og lignende, å sikre at pengene ikke gis vekk også til de som ikke har tapt inntekt, er et vesentlig punkt som mange republikanere har fremmet, og som også endel demokrater har vært lydhør for. En ting er å love penger, å få det vedtatt er ofte en helt annen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
freddy85 skrev (13 minutter siden):

Se på hvor mange tomler ned han får på youtube siden til det hvite hus, tydeligvis populær han derre rasistiske juksepaven.

Hvem prater du egentlig om her? Er Biden en "rasistisk juksepave"? 

Lenke til kommentar
xRun skrev (55 minutter siden):

Nettopp dette og lignende, å sikre at pengene ikke gis vekk også til de som ikke har tapt inntekt, er et vesentlig punkt som mange republikanere har fremmet, og som også endel demokrater har vært lydhør for. En ting er å love penger, å få det vedtatt er ofte en helt annen.

Matt Stoller sa allerede for et år siden at den beste måten til å få penger ut til folk var gjennom å beholde dem som ansatte. Han begrunnet det med at firmaer som betalte sine folk gjennom lønn kunne få dekket tapene via at bankene fikk dekket tapene sine. Det er et bra system for pengeoverføringer mellom føderale myndigheter til stater, og mellom banker og stater. Rett og slett dekke bankenes tap som de pådrar seg ved å hjelpe folk. Men så kommer helsesystemet inn i bildet. Helsesystemet i USA er dekket av arbeidsgiver med private ordninger. Hvis folk ble holdt i arbeid ville all sykdom de pådro seg i denne vanskelige perioden bli belatet det private. Derfor sparket de folk heller enn å beholde dem i jobb. Et system som ikke er i stand til å hjelpe befolkningen som nå er frarøvet all den lille formuen de hadde igjen etter forrige raid. Et vanvittig system som ingen i Europa har maken til. Og nå er altså folk underlagt et system som ikke har opplysninger om dem, bankene tar alle pengene for å dekke ubetalte regninger og i det hele tatt et inept system. Biden visste alt dette. Det samme gjorde alle demokratene. Nå får vi se da når folk blir hjulpet. Ikke før til sommeren tenker jeg.

Endret av Oddvardm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Live nå:

Pressekonferanse fra WH hvor Biden er ventet å presentere mer av planen for å takle pandemien, vaksinering etc.
Her deltar også dr. Fauci m.fl.

Direkte i nyhetskanaler og på nett:

 

Alternativ stream:

Spoiler

 

 

 

 


Dokumentet vedr. strategi for håndtering av pandemien omtalt av Biden over, datert 21. januar 2021: 
https://www.whitehouse.gov/wp-content/uploads/2021/01/National-Strategy-for-the-COVID-19-Response-and-Pandemic-Preparedness.pdf

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (19 minutter siden):

Så burde han oppheve fillibuster regelen. Hvis ikke går det ikke å hjelpe folk.


Hvorfor går det ikke å hjelpe folk, det er ytterst sjelden noen klarer å snakke bort en avstemming uansett, filibusters brukes nesten aldri, å er enda sjeldnere effektive.

Retten til å debattere uten å bli avbrutt, som er den retten som gjør en "filibuster" mulig, hvor man kun debatterer for å utsette en avstemming, er noe som har eksistert siden Romerriket, å som er sentralt i de fleste demokratier, hvorfor i alle dager skulle Biden fjerne dette, å hva får deg til å tro at presidenten med et pennestrøk kan endre reglene i Kongressen og Senatet?

Endret av 0laf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Snikpellik skrev (12 minutter siden):

Rep. Marjorie Taylor Greene (R-GA) mine damer og herrer.

Haha... Er det mulig. Kommer nok ikke særlig langt men for en skrue.

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (14 timer siden):

Filibuster må uansett dø -- slik at folket får vite hvem som tjener deres saker, og hvem som ikke tjener deres saker.

Videre så må Citizens United bort -- det har blitt misbrukt å utrolig til hvitvasking av donasjoner.

100%. Så må valgsystemet endres. Det må bli lettere å registrere nye partier. Telekommunikasjons reglene (lovene) må endres slik at alle får tid på nasjonale platformer. Mye må endres.

Endret av Oddvardm
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (7 minutter siden):

Haha... Er det mulig. Kommer nok ikke særlig langt men for en skrue.

Nesten så jeg ble overrasket over at Trump støttet henne og kalte henne en kommende stjerne, så kokos er hun. Støtter QAnon, mener 9/11 og diverse skoleskytinger som Sandy Hook og Parkland er «hoax». Utrolig at en sånn person sitter i kongressen.

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Snikpellik said:

Nesten så jeg ble overrasket over at Trump støttet henne, så kokos er hun. Støtter QAnon, mener 9/11 og diverse skoleskytinger er «hoax». Utrolig at en sånn person er i kongressen.

 

Lurer på hvor lenge vi må leve med at "XXX er Fake News" ansees som et argument... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (7 timer siden):

Hmm, vet ikke om jeg er enig i det. Kan det være fordi talepunktene handler om at nyhetskanalene dekker nettopp det som faktisk skjer, og at talepunktene formes av offisielle uttalelser som alle mediene rapporterer om? Mange videreformidler også breaking news fra de største byråene (AP, Reuters, NPR) og disse er jo de mest nøytrale kildene av alle.

Enhver nyhetsrapport medfører et utdrag av virkeligheten, noe annet er ikke matematisk mulig. Ergo er det ikke mulig å dekke "det som faktisk skjer". Alt er utdrag basert på redaksjonelle valg. Jeg registrerer at du er stor fan av medstrømsmedier og det er vel derfor du fungerer som en spambot for dem, men det får være en grense for hva slags dumheter som kan passere uten kommentar.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...