Gå til innhold

President Bidens regjeringstid


Anbefalte innlegg

Live nå:

Daglig pressebriefing fra WH, og Q/A. Det kan se ut til at denne endringen siden forrige administrasjon er kommet for å bli.
Dagens briefing kommer etter at gen. Lloyd Austin er bekreftet i senatet til stillingen som forsvarsminister. Det meldes her også at speaker Pelosi vil levere riksrettssiktelsen mot forrige president til senatet på mandag.

Det er ventet mer info og svar på spørsmål vedr. en rekke EA/EO-er Biden har signert vedr. pandemien, utbetalinger mm. Et sentralt tema for dagens briefingen skal være økonomi, og Psaki er ventet å ha med seg Brian Deese, direktør for "National Economic Council" som da deltar under briefingen.

Direktesendt i nyhetskanaler og på nett.

 

Alternativ stream:

Spoiler

 

 

 

 

Update: Søkbart transcript fra dagens pressebriefing.
https://www.c-span.org/video/?508235-1/white-house-briefs-reporters-executive-orders-economy

Endret av xRun
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (10 minutter siden):

Det du postet var et meningsstyrt talkshow på The Hills YouTube-kanal, ikke en nyhetskilde. På samme måte som en kronikk av Anders Gievær ikke er en nyhetssak i VG og podcasten Heia Fotball ikke er sportsnyheter fra NRK.

Ok. Aljezeera https://www.aljazeera.com/news/2021/1/22/us-proposes-russia-a-five-year-extension-of-nuclear-arms-treaty

"Despite the extension proposal, Psaki said Biden was committed to holding Russia “to account for its reckless and adversarial actions”, such as its alleged involvement in the Solar Winds hacking event, 2020 election interference, the chemical poisoning of opposition figure Alexei Navalny and the widely reported allegations that Russia may have offered bounties to the Taliban to kill American soldiers in Afghanistan."

Enda verre en hva jeg trodde faktisk. Godt nok?

Endret av Oddvardm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå rapporterer Youtube kanalen "Morning Invest" https://www.youtube.com/channel/UCoJhK5kMc4LjBKdiYrDtzlA om an aggressiv 'barnetrygd' 'beeing cooked up' som er $300 per måned for barn under 6 og $250 per måned for barn mellom 6 til 17 år. Hvis dette stemmer er vi i nytt territorium. Demokratene arbeider med dette sies det. Den KAN ikke Republikanerne si nei til. Den vil være så populær at å gå imot den ville være politisk selvmord. Kilden er ikke god nok, men jeg skal holde øynene åpne når det kommer i offentlighetens lys :thumbup:

Lenke til kommentar

Her kan der se hva Mitch McConnell er livredd for. Trump's nye parti 'The Patriot Party'. https://reason.com/2021/01/21/heres-how-donald-trumps-patriot-party-could-become-a-political-force/. Det ville knekke ryggen på det Republikanske partiet. Nå kan dere skjønne hvorfor riksrett og utestengelse fra politikken er så viktig for Republikanerne. Men hva vil Demokratene gjøre? De har problemer selv med 'the Bernie Bros' og 'the peoples party' som er under oppseiling. Kan vi få 4 partier i USA? Det ville vært noe det.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (27 minutter siden):

Nå rapporterer Youtube kanalen "Morning Invest" https://www.youtube.com/channel/UCoJhK5kMc4LjBKdiYrDtzlA om an aggressiv 'barnetrygd' 'beeing cooked up' som er $300 per måned for barn under 6 og $250 per måned for barn mellom 6 til 17 år. Hvis dette stemmer er vi i nytt territorium. 

Dette forslaget dukket opp under valgkampen:

Biden expected to include new child benefit in major new stimulus proposal
https://www.seattletimes.com/nation-world/biden-expected-to-include-new-child-benefit-in-major-new-stimulus-proposal/

Sitat

While a final decision has not been made, Biden is expected to push for a proposal similar to his campaign pledge to provide $300 per month to American households for every child under 6, as well as $250 per month for every child between the ages of 6 and 17.

 

September:

Biden pledges $300 monthly coronavirus payment for families with young children
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-election/biden-coronavirus-payment-families-young-children-b513132.html

 

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar
xRun skrev (4 timer siden):

Det er ventet mer info og svar på spørsmål vedr. en rekke EA/EO-er Biden har signert vedr. pandemien, utbetalinger mm. Et sentralt tema for dagens briefingen skal være økonomi, og Psaki er ventet å ha med seg Brian Deese, direktør for "National Economic Council" som da deltar under briefingen

For første gang på lenge var det en presse brief som var opplysende, oppløftende og professjonell. De økonomiske argumentene godt formulert og byrokratiske 'snags' godt forklart. Veldig bra vil jeg si.

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (6 timer siden):

Denne må dere høre og se. USA vil signere en forlengelse av Salt avtalen med Russland HVIS Russland innrømmer Russiagate! Her ser dere hva Biden/Obama/Pelosi/Clinton vil gjøre mot Russland og Europa. Se reportasjen fra 'The Hill' her!

Biden vil sende soldater til Irak. Veien er ikke lang ser det ut som.

Oddvardm skrev (1 time siden):

Ikke som kilde til det du sier nei. Den artikkelen underbygger jo ikke påstandene du kom med over, blant annet at "Biden vil sende soldater til Irak". Denne påstanden har jeg sett flere steder på nettet og blant Twitter-brukere i dag. Har dog gjort researchen for deg angående den påstanden og kommet til at det ikke er noen indikasjoner på at det stemmer, ei har det blitt sagt noe om dette fra Biden-administrasjonen eller White House. Og det er bare én "kilde" som brukes når noen etterspør:

Det hele stammer fra en meningsartikkel i Jerusalem Post etter bombeangrepene i Bagdad, hvor artikkelforfatteren mener at angrepene gir Biden en tidlig mulighet til å vise støtte ovenfor Irak. Her er den: https://www.jpost.com/middle-east/baghdad-bombing-could-be-the-biden-administrations-first-challenge-656236

Altså ikke at "Biden vil sende soldater til Irak", trappe opp krigen eller andre ting som har sirkulert som falske nyheter eller spekulasjoner i dag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (19 timer siden):

Har dog gjort researchen for deg angående den påstanden

Det er ikke annet å si enn takk for det. :thumbup:

Snikpellik skrev (19 timer siden):

Ikke som kilde til det du sier nei. Den artikkelen underbygger jo ikke påstandene du kom med over, blant annet at "Biden vil sende soldater til Irak". Denne påstanden har jeg sett flere steder på nettet og blant Twitter-brukere i dag. Har dog gjort researchen for deg angående den påstanden og kommet til at det ikke er noen indikasjoner på at det stemmer, ei har det blitt sagt noe om dette fra Biden-administrasjonen eller White House. Og det er bare én "kilde" som brukes når noen etterspør:

Det hele stammer fra en meningsartikkel i Jerusalem Post etter bombeangrepene i Bagdad, hvor artikkelforfatteren mener at angrepene gir Biden en tidlig mulighet til å vise støtte ovenfor Irak. Her er den: https://www.jpost.com/middle-east/baghdad-bombing-could-be-the-biden-administrations-first-challenge-656236

Altså ikke at "Biden vil sende soldater til Irak", trappe opp krigen eller andre ting som har sirkulert som falske nyheter eller spekulasjoner i dag.

Hva med denne Snikpeillik, https://www.i24news.tv/en/news/international/middle-east/1611293792-us-military-convoy-enters-northeast-syria-report? Vanlig at Amerikanerne frakter fosyninger mellom utposter sier lokale kilder, men en klar opptrapping er de 200 soldatene som inntok oljefeltene sammen med kurdiske styrker. Hva handler dette om?

Lenke til kommentar
xRun skrev (18 timer siden):

Kilde.

  

Kilde.

  

Kilde.

NB: Med fare for å gjenta ting som er postet tidligere; linker til youtube med folks tolkninger og meninger funker dårlig som kilde. La andre slippe å lete for å underbygge dine poster.

Jeg vil minne alle hva som nå er under oppseiling. Alle som ser denne bør legge trusselen om Atom Krig er snart akutt.

 

Lenke til kommentar
xRun skrev (58 minutter siden):

Hva et sitat fra meg gjør i et innlegg med en video hvor Stephen Fry snakker om atomvåpen aner jeg ikke. :roll:

Det har det heller ikke. Det har med Bidens forsvars strategi å gjøre. Mitt annliggende er å vise hva atom avtaler betyr  for oss her i Europa. Med å sette de betingelsene (hvis tilfelle) signalisert av Biden hvor en atomavtale er avhengig av innrømmelser fra Russlands side vil veien til utplassering av hypersoniske raketter være kort da Russland aldri vil gi slike innrømmelser. Med hypersoniske mellomdistanse raketter har vi 2 minutter å ta en avgjørelse som kan resultere i atom krig. Intet menneske kan ta slike avgjørelser. Derfor vil man måtte ha et automatisk system. Et automatisk dommedags system. I Russland kaller de et slikt system 'den dødes hånd' og det ryktes at det allerede er satt i drift. Alle bør se den videoen hvor Steven Fry forteller oss hva som er i vente. Ikke minst bør Amerikanerne se den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
xRun skrev (20 minutter siden):

Da satser jeg på at du ikke fortsetter med det. :thumbup:

Ditt innlegg ble brukt av meg da det var et tilsvar til mitt innlegg om Bidens atomvåpen strategi. Det var ikke ment som kritikk av deg eller noen andre som har engasjert seg i mitt innlegg. Hvis det er oppfattet slik beklager jeg det. Hvis noe slikt skjer igjen skal jeg huske på å skrive (en disclaimer om du vil) det i innlegget. 😏

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (Akkurat nå):

Ditt innlegg ble brukt av meg da det var et tilsvar til mitt innlegg om Bidens atomvåpen strategi. Det var ikke ment som kritikk av deg eller noen andre som har engasjert seg i mitt innlegg. Hvis det er offattet slik beklager jeg det. Hvis noe slikt skjer igjen skal jeg huske på å skrive (en diclaimer om du vil) det i innlegget. 😏

Det står ingenting i sitatet om innholdet i ditt innlegg. Om du mente å sitere ditt tidligere innlegg så kan du kanskje gjøre det isteden, slik at andre enn du ser sammenhengen i hva du poster. Dersom du ikke bare ønsker å påkalle oppmerksomhet til altmulig du er opptatt av da, det ville kanskje blitt litt masete for andre om de blir sitert i hytt og vær.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Splitter skrev (4 minutter siden):

Enig. Atomvåpen er et reelt problem som bør løses så fort som mulig, men amerikanerne er vel alt for opptatte med å bekymre seg over alle de pedofile satanistene som i hemmelighet styrer USA. :roll:

Nei. Husker du den kontroversen som oppsto da tidlgere utenriksminister Rex Tillerson sa 'fucking moron' om Trump? Han uttalte seg etter et møte i Pentagon han deltok i hvor Trump ga grønt lys for denne sinnsyke ideen. Det var massiv motstand innad i militæret og energi minister Rick Perry som i sin feilslåtte president kampanje i 2016 har sagt at energi departemanget burde legges ned uten å vite hva han snakket om var den eneste som støttet Trump. Alle som vet noe om atom arsenalet i verden er imot en opptrapping. Men politikerne bare pusher oss nærmere kanten. Hele veien med kortere og kortere lunte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...