Gå til innhold

Presidentvalget 2020 - Valguken


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
G skrev (5 minutter siden):

 

Det virker egentlig å være en historisk veldig lav valgdeltakelse i dette året 2020 for USA:

https://en.wikipedia.org/wiki/Voter_turnout_in_the_United_States_presidential_elections#Turnout_statistics

Grovregnet litt og kom til knappe 45 % ??

(tar forbehold om inntastingsfeil på kalkis)

Jeg får litt over 60% deltagelse, med 145 456 415 stemmer totalt opptalt så langt til Biden og Trump.
 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, IT-Henrik said:

Godt at vi endelig blir kvitt Trump, men tankene går til hva denne dagen kunne vært med enn annen kandidat fra demokratene.

Mulig Biden var det eneste rette valget for å stoppe Trump, men hadde virkelig unnet det amerikanske folket et kvantesprang fremover, de leverer på mange måter forsatt på tidlig 1900-tallet.

Mulig det bare ikke er amerikanerne som er klare, blir spennende å se hva som skjer i fremtiden med f.eks. AOC som er veldig i vinden for tiden.

Amerikanere er klare,  men amerikanske nyhetskanaler driver propaganda for korrupte politikere,  på faktiske policier er usa egentlig veldig liberale,  Florida stemte overveldene for 15 dollar minimum wage, weed vant frem i mange stater inkludert konservative stater.  Og på valgdagen hadde medicare for all 72% oppslutning.  Likevel velger ledelsen av demokratene å ikke gå til valg på legalisering av weed eller medicare for all. Hadde de gjort det ville valget hvert avgjort tidlig på tirsdag i USA tid. Husk demokratene var villige til å tape mot Trump i stede for å gi folk et verdig liv.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, xRun said:

Jeg får litt over 60% deltagelse, med 145 456 415 stemmer totalt opptalt så langt til Biden og Trump.
 

hehe, takk. Ser hva jeg har gjort feil. Har jo brukt totalpopulasjonen inkludert de "stakkars barna" :lol:

Litt flaut, men er lov å gjøre litt feil. Beklager den der ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Zork skrev (3 timer siden):

Må innrømme at deler av meg ønsker at det går så langt at Trump må bæres, sparkende og skrikende, ut av Det hvite hus... litt som Trond Kirkevaags 'Sipperen' - "Jammen! Jeg VIL være president!!!"

 

Endret av ^fmj
  • Liker 5
Lenke til kommentar
MultiGamerClub skrev (3 minutter siden):

Hvis biden vinner, hva skjer med alle trump tweets egt? Blir alt bare slettet på POTUS eller flyttet til hans personlige?

Det Trump har tweetet mens han er/var president havner sannsynligvis for det meste i US National Archives, og en del av det også i Library of Congress. Hva som skjer på den personlige kontoen er trolig opp til ham selv.

Endret av xRun
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Red Frostraven said:

...tror jeg fyllet et glass med den fineste homøopatiske champagne og setter meg ned for å se på The Donald de neste par timene...

Jeg tar jeg en veldig ikke homeopatisk whisky for å feire.

Jeg syns Biden en ufyselig man, skyldig i enorme mengder død og fordervelse i hele verden. Men 4 år til med Trump hadde nok hvert døden for USA som et kvasi demokratisk land.  Så dette er en god dag, og bismaken som er Biden forsvinner når man nyter en god whisky. 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...