Gå til innhold

Presidentvalget 2020 - Valguken


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PingEnt skrev (5 minutter siden):

Prøvde å se pressekonferansen fra Philladelpia (Trumps advokater) på nrk.no, men det dukket ikke opp noen og til slutt endte det med prøvesignal. Noen som vet hva som skjedde? Har de feiget ut?

https://www.cbsnews.com/news/trump-election-press-conference-four-seasons-total-landscaping-philadelphia-pennsylvania-watch-live-stream-today-2020-11-07/

Ser ut som de fleste mediene bare overser den pressekonferansen, det er uansett bare vås !

Endret av 0laf
  • Liker 3
Lenke til kommentar
bshagen skrev (7 minutter siden):
toreae skrev (18 minutter siden):

Glad for at jeg ikke spiller golf, akkurat nå!

Det gjorde faktisk Trump, ifølge Fox. Trump spiller faktisk golf mens dette pågår. At det er mulig?! 

Tenkte på muligheten for flyvende gjenstander i min retning. Særlig siden jeg kom med et aldri så lite YES.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Mjauritz said:

Visstnok ogsaa en liten sjanse for at Demokratene kan vinne senatet og representantenes hus itillegg.

Etter hva jeg har forstått er det ikke så usannsynlig, i hvert fall det ene senat valget i GA, de sier den eneste grunnen til at demokraten ikke tok setet nå er fordi du hadde en 3. Spoiler kandidat. Så de tror demokratene har det setet i ekstra valget.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Godt at vi endelig blir kvitt Trump, men tankene går til hva denne dagen kunne vært med enn annen kandidat fra demokratene.

Mulig Biden var det eneste rette valget for å stoppe Trump, men hadde virkelig unnet det amerikanske folket et kvantesprang fremover, de leverer på mange måter forsatt på tidlig 1900-tallet.

Mulig det bare ikke er amerikanerne som er klare, blir spennende å se hva som skjer i fremtiden med f.eks. AOC som er veldig i vinden for tiden.

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Zeph said:

Ikkje at eg ynskjer nokon vondt, men om Biden skulle falle fra ila. perioden så hadde USA fått sin første kvinnelege president, som attpåtil er inidsk/afrikans/amerikansk-eit-eller-anna.

Fullt mulig hun uansett vinner neste valg om 4 år. Biden planlegger ikke å sitte i mer enn en periode.

Edit: Jeg ble litt nysgjerrig på reglene her, og faktisk er det slik at om Harris skulle ta over som president etter minimum to år av Bidens presidentperiode, så kan hun faktisk fortsatt stemmes inn som president i to perioder. Altså kan man faktisk ende opp med Harris som president i inntil 10 år totalt.

Egentlig er det litt gunstig om det gjøres slik, for den sittende presidenten har en stor fordel i et valg, og da har man denne fordelen i to påfølgende valg!

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...