Gå til innhold

AMD RDNA2 (Radeon RX 6xxx)


ExcaliBuR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ExcaliBuR skrev (1 time siden):

Kjapp test i Metro Exodus:

Er Metro Exodus en typisk "nvidia tittel"? 

Ser ut som det er veldig stabil FPS på kortet ditt. 6800 XT er vel også "kjent" for å være veldig frame-stabil, hvis det er et ord. De er vel også realtivt stabile på frekvensen?

Får en del høyere score på 3080, men det er mer "all over the place". Jeg mener at dette egentlig er negativt, og at man kan merke mye endringer i antall frames pr tid (?)

exodus.jpg

Lenke til kommentar
1 hour ago, Kyrre S. said:

Er Metro Exodus en typisk "nvidia tittel"? 

Ser ut som det er veldig stabil FPS på kortet ditt. 6800 XT er vel også "kjent" for å være veldig frame-stabil, hvis det er et ord. De er vel også realtivt stabile på frekvensen?

Får en del høyere score på 3080, men det er mer "all over the place". Jeg mener at dette egentlig er negativt, og at man kan merke mye endringer i antall frames pr tid (?)

exodus.jpg

Er ganske bra frametimes på 6000 serien. 

uKYSKGB.png

mS3qadO.png

cEJWJK9.png

TnZpriY.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (30 minutter siden):

RX 5700 var også begrenset slik da det lanserte, men det tok ikke lang tid før man fant ut hvordan det kunne fikses.

I verste fall kan du sikkert flashe 6900 XT sin BIOS på et 6800 XT

Ja, jeg fantaserte litt om det i et tidligere innlegg, så lenge de ikke er laserkutta (for muligheten å få de resterende 8 CUs).

Kan være Navi 21 XT ble til fordi de ikke håndterte høyere frekvenser med 80 som AMD ønsket med Navi 21 XTX, men fortsatt vil ytelsen være over en med 72. Så kanskje det kan bli interessant med BIOS modding igjen på skjermkort. Få 8 flere CU's, men sette resten tilsvarende Navi 21 XT.

Lenke til kommentar
12 hours ago, ExcaliBuR said:

Kjapp test i Metro Exodus:

 

Ingen støy fra kortet, såpass lite og uvant at jeg trodde ikke det boostet skikkelig men var jevnlig mellom 2.3 - 2.4GHz. så 90 grader på junction på det meste gjennom testen.

Men nå har jeg såvidt fått kjørt en rundt.

Ingen coilwhine som jeg får med meg. Tror jeg ville hørt det ganske fort da jeg hadde et RX290 fra Sapphire som var ekstrem på det.

Takk for tilbakemelding. Da er Asus sin 6800 XT god. Ihvertfall den du har blitt gitt. Bra!

Endret av G
Lenke til kommentar
11 hours ago, ExcaliBuR said:

Jeg er ihvertfall fornøyd, etter å ha kjørt en runde med Metro Exodus benchmark, Deus Ex MK benchmarken og en god runde Beat Saber 😄.

Hovedgrunnen for kjøpet for min del er Cyberpunk i UWQHD

Bestillet Cyberpunk på cyber monday-tilbudet til Komplett. Blir spennende å se selv på et 6800, dersom det er det jeg blir nødt å spille på, eller om jeg velger å stoppe ved 6800 denne lanseringssesongen. I 4K da..

Updates from Bryan

 

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
JarleGutt skrev (På 28.11.2020 den 13.24):

Er info fra AMD der, får håpe det stemmer!

AMD har 'lovet' HU at det skal være mer kort innen 4-8 uker, og til MSRP priser.

Så blir spørsmålet hvor mye importør og nettbutikker legger på. Se hva som skjedde med Asus TUF 3080, det starta som et msrp-produkt, men er ikke akkurat det nå. 

At 6800 Nitro, Strix etc ikke ligger på msrp er ikke noen bombe da det er highend kortene, men når Sapphire kommer med Pulse, Asus med dual etc får vi se hvor høy 'komplett' - skatten er. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...