Gå til innhold

AMD RDNA2 (Radeon RX 6xxx)


ExcaliBuR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nizzen skrev (4 minutter siden):

Si hva resten av pc'n inneholder, og vi kan hjelpe deg :)

 

lukter Cpu/minnebåndbredde flaskehals...

ASUS ROG STRIX B450-E GAMING, Socket-AM4

Ryzen 5 2600

 

Og noen DDR4 Brikker.

 

Det rare er at jeg hadde ikke samme problem før windows oppdaterte i går. Da krasjet pcen min først, for deretter å rulle tilbake til en tidligere versjon.

Endret av Haeven
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Kryptodebunker said:

Testet 6800XT mest høylytte coil whine jeg har vært borti. Men ellers oser kortet kvalitet solid svær kjøleribbe og stillegående vifter. 

1 minute ago, Haeven said:

coilwhiner hardt her

Hvilken produsent var det på det? Referansekort eller Custom AIB-kort?

Endret av G
Lenke til kommentar

Kunne vært spennende å høre noen flere Asus RX 6800 XT om det er like illle der. Var vel en allerede som ikke merket noe coil whine. Aner ikke hvor hardt han tynte det, for jeg kan ikke noe om programvaren som ble nyttet.

Løsningen for dere er nok å undervolte litt?

Endret av G
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Haeven said:

Står ingame at jeg har 120 fps, men det lugger litt hele tiden. Virker heller som om jeg har 30 fps.

Hvor mange monitorer og hva slags frekvens har skjermen din, og har du husket å justere grafikkinnstillingene i Windows til å samsvare med den støttede skjermfrekvensen?

Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (8 minutter siden):

Ser i bildet at du har 78% av RAM brukt opp, hjelper det om du lukker nettleser og andre bakgrunnsprogrammer?

Hvor mange GB med RAM har du egentlig?

16GB. Men dette kom som et problem etter at jeg skrudde pcen av og på. Hvor den fikk BSOD i oppstarten et par ganger...

Lenke til kommentar
Haeven skrev (7 minutter siden):

16GB. Men dette kom som et problem etter at jeg skrudde pcen av og på. Hvor den fikk BSOD i oppstarten et par ganger...

BSOD under oppstart er vanligvis et tegn på at noe i Windows ikke er helt som det skal (eventuelt veldig ustabil RAM). I dette tilfellet hadde jeg personlig formatert, og så stresstestet CPU og RAM på ny Windows-installasjon

Endret av N o r e n g
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...