Gå til innhold

AMD RDNA2 (Radeon RX 6xxx)


ExcaliBuR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
18 hours ago, Teodor1979 said:

Noen som vet om et RX6800 som bare er 2-slot tykt, utenom «founders» som virker umulig å få tak i? 
har et Silverstone RVZ02B kabinett som ikke har nubbesjans på mer enn 2-slot.

Såpass bra som RX6800 yter så tror jeg ikke jeg bytter opp til XT-modell (tror). Er dessuten så pent det referansedesignet, og man slipper litt ekstra tyngde i feit kjøler. En skal ikke se vekk i fra at det kan ha samlerverdi på sikt (aner ikke, men jeg er nysgjerrig på det spørsmålet). Tipper at jeg beholder mitt for all uoverskuelig framtid så kan jeg spe på pensjonen ved å selge det som samlerkort evt. :laugh: (hilsen i fra i drømmeland)

Kan være et skikkelig bra sånn reservekort å ha i bakhånd for senere grafikkortoppgraderinger, når man selger nyere modeller i bytte for å skaffe seg enda nyere modeller.

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (1 time siden):

Såpass bra som RX6800 yter så tror jeg ikke jeg bytter opp til XT-modell (tror). Er dessuten så pent det referansedesignet, og man slipper litt ekstra tyngde i feit kjøler. En skal ikke se vekk i fra at det kan ha samlerverdi på sikt (aner ikke, men jeg er nysgjerrig på det spørsmålet). Tipper at jeg beholder mitt for all uoverskuelig framtid så kan jeg spe på pensjonen ved å selge det som samlerkort evt. :laugh: (hilsen i fra i drømmeland)

Kan være et skikkelig bra sånn reservekort å ha i bakhånd for senere grafikkortoppgraderinger, når man selger nyere modeller i bytte for å skaffe seg enda nyere modeller.

Jeg byr deg 50 milliarder for kortet ditt...

Lenke til kommentar
1 hour ago, Teodor1979 said:

Jeg byr deg 50 milliarder for kortet ditt...

lol :laugh:

Det hadde hjulpet over alderdomskneika. Kanskje jeg hadde hatt råd til anti-aging therapy også da ;)

50 milliarder flatlus?

edit:

Prøvde å finne prisen for lus, men var mest lakselus som google hostet opp med da. Flatlus var det verre å finne.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
54 minutes ago, ExcaliBuR said:

@Teodor1979, du kan få mitt 6800xt for usle NOK 1 milliard. Røverkjøp!

1 milliarder riskorn? Sjekket, hørtes drøyt dyrt ut:

Quote

To get to a billion, we multiply by a thousand: a billion grains of rice weighs 25,000 kg of rice, or 25 tons, for a volume of 30 m3.

Men kan ikke kiloprisen for bulklevering. Dessuten så er dette perishable goods man prater om. Så har jo ingen garanti for at hverken gnagere eller dårlig holdbarhet..

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (44 minutter siden):

1 milliarder riskorn? Sjekket, hørtes drøyt dyrt ut:

Men kan ikke kiloprisen for bulklevering. Dessuten så er dette perishable goods man prater om. Så har jo ingen garanti for at hverken gnagere eller dårlig holdbarhet..

Sist jeg sjekket var det gjengs at NOK var den norske valutaen krone? XD

Lenke til kommentar
9 minutes ago, ExcaliBuR said:

Sist jeg sjekket var det gjengs at NOK var den norske valutaen krone? XD

Tipper det ikke var snakk om 50 mill. NOK ihvertfall. Eller 10 Mong som det også kan sies vel? Er Teodor1979 sitt bud jeg tenker på. Ditt kort er jo ikke et 6800 heller :fun:

Endret av G
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Teodor1979 said:

Jeg fikk deg og meg selv til å humre litt 😅 Det var målet mitt. Er utrolig kjedelig at jeg gjorde alt i min makt for å skaffe meg et 2-slot RX6800, å jeg føler aldri jeg hadde en sjanse. Å nå skal dem ikke produsere flere. Alt var bedre før 🤗

Sender PM med mobilnummer, bare å vippse meg 50 milliarder :laugh::fun:

Edit:

Men sånn tilbake til planet jorden. Hva kan man egentlig forvente av verdistigning på sånn "gammelt" dataskrot? Er jo liksom ikke så limited ed. heller. Ja, tenker faktisk litt seriøst på tanken om å beholde det. Gir ihvertfall noe stilig å sitte å stirre på. Er jo et litt spesiellt design. Men først skal det få kjørt seg i et par års tid eller kortere ivaffal

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Teodor1979 said:

Jeg fikk deg og meg selv til å humre litt 😅 Det var målet mitt. Er utrolig kjedelig at jeg gjorde alt i min makt for å skaffe meg et 2-slot RX6800, å jeg føler aldri jeg hadde en sjanse. Å nå skal dem ikke produsere flere. Alt var bedre før 🤗

De skal produsere de frem til tidlig 2021, men om de blir mulig å få tak i butikk her på berget igjen gjenstår jo å se

Link

Endret av Ooinaru
  • Liker 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Ooinaru said:

De skal produsere de frem til tidlig 2021, men om de blir mulig å få tak i butikk her på berget igjen gjenstår jo å se

Link

Quote

The MBA cards are sold through AIB partners, with negligible modifications such as brand stickers.

Søren.. Dårlig gjort mot meg, men bra for den som fortsatt forsøker å få tak i ett da. Men er vel håp da, at de setter på et stort styggt et. På mitt kort så er det vel kun den mikroteksten på separat klister over (under pga. teksten står på hodet) klistermerket med Made in China på. Kanskje mitt da basert på serienummer eller noe har høyere verdi likevel :wee:

6800_foto_12.thumb.jpg.5fd1b7578c86321a1

Endret av G
Lenke til kommentar
9 minutes ago, G said:

Søren.. Dårlig gjort mot meg, men bra for den som fortsatt forsøker å få tak i ett da. Men er vel håp da, at de setter på et stort styggt et. På mitt kort så er det vel kun den mikroteksten på separat klister over (under pga. teksten står på hodet). Kanskje mitt da basert på serienummer eller noe har høyere verdi likevel :wee:

 

Forhåpentligvis blir det mulig å skaffe seg et igjen via offisielle kanaler og ikke finn.no. Msrp blir det uansett ikke 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Ooinaru said:

Forhåpentligvis blir det mulig å skaffe seg et igjen via offisielle kanaler og ikke finn.no. Msrp blir det uansett ikke 😅

Man kan undre seg litt hva neste prisleie legger seg på ja. Mankoen fortsetter kanskje litt til, så blir vel nettbutikkene fristet å gå opp et lite hakk. Volumet tar seg opp og man får det til ca. samme pris som ved lansering? Evt. et ørlite påslag mhp. justering ift. til konsumprisindeks/inflasjon.

Endret av G
Lenke til kommentar
Just now, G said:

Man kan undre seg litt hva neste prisleie legger seg på ja. Mankoen fortsetter kanskje litt til, så blir vel nettbutikkene fristet å gå opp et lite hakk. Volumet tar seg opp og man får det til ca. samme pris som ved lansering?

Kan jo håpe, å gange foreslått pris med 14 eller mer ser jo ut som å bli normalen fremover da men..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...