Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Donald Trump smittet av coronaviruset


xRun

Anbefalte innlegg

Ny video. Som dessverre kan ta livet av mange.

"As your leader, I had to do that. I knew there's danger to it. But I had to do it. I stood out front. I led. Nobody that's a leader would not do what I did ... Now I'm better. Maybe I'm immune. I dunno."
— Commander in Chief

 

Endret av Snikpellik
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mens Trump var innlagt på Walter Reed med joyride og det hele, stod det 20 000 tomme stoler på the Mall i DC, ment å representere de 209 000 som var omkommet av COVID-19 i USA. 

Trumps oppfordring om å ikke frykte eller la COVID-19 dominere livet faller på døde ører der.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Snikpellik said:

Ny video. Som dessverre kan ta livet av mange.

"As your leader, I had to do that. I knew there's danger to it. But I had to do it. I stood out front. I led. Nobody that's a leader would not do what I did ... Now I'm better. Maybe I'm immune. I dunno."
— Commander in Chief

 

Og all den medisinske behandlingen han undergikk sveipes bare under teppet. Heldigvis hører få i resten av verden på dette.

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (11 timer siden):

Der kom den, ja.. Han får det jo til å høres ut som Covid burde anbefales for alle, siden han føler seg så ung i dag. Tipper Melania fortsatt klager på hodepine om han er så friskus når han kommer hjem.

De har fikset opp White House til å ha alt utstyret Trump trenger. Han har et moderat til alvorlig sykdomsforløp og går på steroider;

De må ha oksygen og leger i det hvite hus, og et moderat til alvorlig sykdomsforløp har ikke nådd toppen enda.

Det er bare et spill / propaganda for galleriet / velgerne.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Simen1 said:

Bush etter 2 977 døde amerikanere etter 911-angrepene i 2001: Be afraid - this dominate our lives now

Trump etter 215 000 amerikanske corona-dødsfall i 2020: Don't be afraid - don't let this dominate our lives

På mange måter er frykt i seg selv ødeleggende for et samfunn og under frykt er man mer påvirkelig. 911 er opphavet til tidenes verste fryktkampanje og det var på grensen til kriminell uansvarlighet å bidra til å spre slik frykt etter den hendelsen.

Trump ønsker nok bare å ikke skape denne frykten, men bommer litt på hendelsen. Om ikke annet ser man 2 gode eksempler på hvilke personligheter som ikke bør lede en supermakt.

Endret av Theo343
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
45 minutes ago, Theo343 said:

På mange måter er frykt i seg selv ødeleggende for et samfunn og under frykt er man mer påvirkelig. 011 er tidenes verste fryktkampanje og det var på grensen til kriminell uansvarlighet å bidra til å spre slik frykt etter den hendelsen.

Trump ønsker nok bare å ikke skape denne frykten, men bommer litt på hendelsen. Om ikke annet ser man 2 gode eksempler på hvilke personligheter som ikke bør lede en supermakt.

Trump er ihvertfall konsekvent. Han har hele veien sagt at man ikke skal være redd for Covid og de statene som har fulgt hans råd gjør det vesentlig bedre økonomisk enn de statene som ikke gjorde det.

Den vinglingen som vi så i land som Spania, Frankrike og UK er etter min mening verre. Da ødelegger man økonomien uten å kontrolere viruset.

Lenke til kommentar
Camlon skrev (20 minutter siden):

Trump er ihvertfall konsekvent. Han har hele veien sagt at man ikke skal være redd for Covid og de statene som har fulgt hans råd gjør det vesentlig bedre økonomisk enn de statene som ikke gjorde det.

Enig i første setning, men at stater som fulgte Trumps råd skal ha gjort det bedre økonomisk har ikke jeg fått inntrykk av via media. Jeg har inntrykk av at det er stikk motsatt. Har du noe statistikk/lesestoff om det så jeg kan realitetsorientere meg litt?

Camlon skrev (20 minutter siden):

Den vinglingen som vi så i land som Spania, Frankrike og UK er etter min mening verre. Da ødelegger man økonomien uten å kontrolere viruset.

Problemet i disse landene er nok heller slappe holdninger til korona-tiltakene, ikke at tiltakene var mangelfulle eller vinglete i seg selv. I UK har jo folk tatt veldig lett på smittevernet. I Spania har mange vært mistroiske og boikottet det. I Frankrike vet jeg ikke helt, men egenrådighet ligger jo ganske dypt i kulturen der.

Endret av Simen1
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
21 minutes ago, Camlon said:

Trump er ihvertfall konsekvent. Han har hele veien sagt at man ikke skal være redd for Covid og de statene som har fulgt hans råd gjør det vesentlig bedre økonomisk enn de statene som ikke gjorde det.

Den vinglingen som vi så i land som Spania, Frankrike og UK er etter min mening verre. Da ødelegger man økonomien uten å kontrolere viruset.

Evnen til å lytte til omgivelsene og lære av det som skjer og at det kan endre rådene man gir underveis er ikke nødvendigvis vingling. Med 200.000 døde i USA har det å være "konsekvent" helt klart hatt en pris.

Endret av Theo343
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (7 timer siden):

Ny video. Som dessverre kan ta livet av mange.

"As your leader, I had to do that. I knew there's danger to it. But I had to do it. I stood out front. I led. Nobody that's a leader would not do what I did ... Now I'm better. Maybe I'm immune. I dunno."
— Commander in Chief

 

"I knew there's danger to it"...?

Her høres det virkelig ut som han snakker om fare for seg selv . Ikke et ord eller en tanke på den faren han representerer for ANDRE nå som han enda er smittefarlig. Noen isolasjon/karantene har han tydeligvis ikke tenkt seg.

 

Etter min mening er han helt på jordet med sin uttalelse om at enhver leder ville gjort det samme. En virkelig leder ville slett ikke gjort det slik...han/hun ville tenkt på dem rundt seg. Den amerikanske presidenten's jobb er å beskytte Amerika og det amerikanske folket, mens han utallige ganger har vist at han gjør det stikk motsatte.  

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
45 minutes ago, Simen1 said:

Enig i første setning, men at stater som fulgte Trumps råd skal ha gjort det bedre økonomisk har ikke jeg fått inntrykk av via media. Jeg har inntrykk av at det er stikk motsatt. Har du noe statistikk/lesestoff om det så jeg kan realitetsorientere meg litt?

Norsk og demokratisk media er ganske negative til Trump, så det er kanskje årsaken til at du ikke har hørt noe fra media? 😉

Her er noe arbeidsledighetstatistikk for August 2020
New York: 12.5%
California: 11.4%
Massachusetts: 11.3%
New Jersey: 10.9%
DC: 8.5%
Mississippi: 7.9%
Texas: 6.8%
Oklahoma: 5.7%
South Dakota: 4.8%
Utah: 4.1%

I New York City så er det enda verre med en arbeidsledighet på 16% og fullstendig krise i leiemarkedet for bedrifter. Ta en titt på youtuberen Louis Rossmann, han eier en reparasjonsbutikk i New York og har en del videoer som viser hva som skjer "on the ground".

 

Quote

Problemet i disse landene er nok heller slappe holdninger til korona-tiltakene, ikke at tiltakene var mangelfulle eller vinglete i seg selv. I UK har jo folk tatt veldig lett på smittevernet. I Spania har mange vært mistroiske og boikottet det. I Frankrike vet jeg ikke helt, men egenrådighet ligger jo ganske dypt i kulturen der.

Det kan delevis forklares med vinglingen deres. I UK, Spania og Frankrike så gikk de rett fra "bare en influensa" til "lockdown" og fra "masker er ubrukelig" til "masker er obligatorisk".

Er det da rart at en del av befolkningen blir skeptisk?

Endret av Camlon
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
25 minutes ago, Theo343 said:

Evnen til å lytte til omgivelsene og lære av det som skjer og at det kan endre rådene man gir underveis er ikke nødvendigvis vingling. Med 200.000 døde i USA har det å være "konsekvent" helt klart hatt en pris.

Det er omtrent like mange døde per capita i England, Frankrike og Spania som i USA. 

Vingling fører også til mange døde, fordi når man endelig går fra "bare en influensa" til lockdown så er det for sent. Og reduksjonen de fikk til på grunn av lockdown risikerer nå å gå i vasken, fordi de opplever en ny bølge.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne nyheten gikk litt hus forbi i går kveld med alt det andre surret.

Trump-administrasjonen blokkerer FDAs nye retningslinjer, som ville sikret at testpasienter blir anbefalt fulgt opp i minst to måneder etter de har blitt ferdige med det frivillige testvaksineprogrammet. Denne blokkeringen fra Trump skal gjøre det i praksis mulig å få en vaksine ut før presidentvalget.

Sitat

“In a normal procedure, the industry wouldn’t be talking at all to the White House about this,” said John Moore, a professor of microbiology and immunology at Weill Cornell Medical College. “The White House again is blurring and muddying the waters on all of this.”

Trump has repeatedly telegraphed his eagerness to deliver a vaccine before Nov. 3, and one drug maker – Pfizer – has said it could still meet that timeline. During last week’s presidential debate, Trump went as far as to assert he’d been personally assured a coronavirus vaccine could be ready within weeks.

“I’ve spoken to Pfizer, I’ve spoken to all of the people that you have to speak to – Moderna, Johnson & Johnson and others,” he said, dismissing his own health officials’ projections that a vaccine likely won’t be available until the end of the year. “They can go faster than that by a lot.”

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
38 minutes ago, Camlon said:

Det er omtrent like mange døde per capita i England, Frankrike og Spania som i USA. 

Vingling fører også til mange døde, fordi når man endelig går fra "bare en influensa" til lockdown så er det for sent. Og reduksjonen de fikk til på grunn av lockdown risikerer nå å gå i vasken, fordi de opplever en ny bølge.

Jeg sier ikke at det å innføre feil tiltak fra start er det samme som å endre rådene tilpasset situasjonen underveis. 

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Theo343 said:

Jeg sier ikke at det å innføre feil tiltak fra start er det samme som å endre rådene tilpasset situasjonen underveis. 

Litt usikker på hva du prøver å si.

Jeg snakker om strategien til land som Frankrike, Spania og UK. Jeg vil ikke beskrive deres stretegi som "endre rådene tilpasse situasjonen underveis", men som "stikke hodet ned i sanden til sykehusene er på vei til å kollapse og så få panikk".

Lenke til kommentar

Kjøret går:

Minneapolis restaurant quarantines 13 who worked Trump event
https://www.twincities.com/2020/10/05/minneapolis-restaurant-quarantines-13-who-worked-trump-event/

Sitat

Thirteen staff members from a Minneapolis steakhouse were quarantining after the restaurant catered a fundraiser attended by President Donald Trump during his visit to Minnesota last week, the restaurant said Monday.

They took their assigned seats, at some distance from the podium where Trump spoke. The tables were spread out, though the seating at each table was normally spaced. Nobody was worried because they had all just tested negative.

Rik = smart kan vi vel legge død.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...